Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018  (Przeczytany 242674 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #280 dnia: Luty 13, 2018, 10:11:34 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2228
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Buźka o kurde  :d jest jeszcze gorszy niż mój przed remontem... Plusa zostaw w oryginalne, tylko latem solidnie go zakonserwuj, żeby za parę lat nie podzielił losu Caro. Tym bardziej, że ostatnie plusy są odczuwalnie gorszej jakości ( moje doświadczenia ).

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #281 dnia: Luty 14, 2018, 01:03:13 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Dziś troszkę rozebrałem kombi do "blacharki", ogólnie nie jest tak źle jak można było się tego spodziewać, ale nie jest też tak dobrze jakbym tego chciał. Ogólnie wygląda to tak:






Dobrze, że dziś też przyszła paczka z fantami pomocnymi przy polepieniu tego strucla,tj. progi, sierpy, przednie końcówki progów. Należy stwierdzić, że jakość tych elementów w ciągu ostatnich kilku lat dramatycznie się pogorszyła (np. sierpy wyglądają tak jakby ich nie przetłaczano tylko tłoczono "na raz" i to jeszcze z blachy dość podłej jakości - dużo fałd).
Co ciekawe tylne końcówki progów to już można powiedzieć "unikat", ani alledrogo nie słyszało, ani lokalne sklepy nie widziały, wszędzie stany zerowe :| No ale to na szczęście jest element dość prosty do dosztukowania.
Dotarła też druga paczka z takimi oto frykasami:

Świetne uczucie odpakowywać "leżaki magazynowe" :]

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #282 dnia: Luty 14, 2018, 01:11:38 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No i wiadomo, że będą śmigać, a nie się rozlatywać :D.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #283 dnia: Luty 14, 2018, 01:55:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nawet calych progow nie zjadlo, wiecej bedzie roboty z wycieciem, niz z wstawieniem nowych ,
ja tego bledu nie popelnilem i czekalem, az sie bardziej wykrusza ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #284 dnia: Luty 14, 2018, 19:42:03 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No i dzisiaj pojechało to drugie padło i spokój.Wczoraj, korzystając jeszcze z okazji i napływu chęci, zdecydowałem się podmienić tylny most, choć na początku tylko chciałem podmienić półosie.Jednak śruby szły w miarę fajnie, to wykręciłem całość.Tarcze hamulcowe praktycznie nówki, zaciski wszystko ładnie chodzi, a sam most, bez grama luzu.Chyba rzeczywiście jest cichy, bo wygląda w środku bardzo ładnie.Samochód miał ponoć 117000 przelotu.Żałuję tylko, że oddałem moje przerobione hamulce z mostem w moim caro, ale śruby przy zaciskach się nie chciały odkręcać, a nie maiłem już czasu się z tym bawić.Dałem radę tylko jedną stronę rozkręcić, a z drugiej, tylko same zaciski, bo jarzma zostały.Ale zawsze mogę jeszcze coś takiego stworzyć.Myślałem o mixie starego układu z nowym, tzn. lucas od nożnego, a bendix tylko do ręcznego, mechanicznie.Ciekawe, czy gdyby usunąć uszczelniacz tłoczka i wszystko wysmarować, to by to chodziło tak na sucho?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #285 dnia: Luty 14, 2018, 20:26:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chodziloby, tylko jak chcialbys to zamontowac na bebnie, to ja nie wiem ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #286 dnia: Luty 14, 2018, 21:06:40 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Wiesz co, ja już nie wiem, czy Ty żartujesz, czy po prostu już piszesz bądź co, byle pisać.Siedzisz na tym forum już dużo wcześniej, niż ja kupiłem pierwszego poldka i powinieneś wiedzieć/pamiętać, że jako pierwszy tutaj, założyłem z tyłu hamulce lucasa na tarczach i podwójnych zaciskach, który to właśnie patent poszedł na złom w moim caro.Jest chyba jeszcze mój temat "hamulce lucas na tylnej osi" nawet widziałem jakiś czas temu, że ktoś produkował takie płyty kotwiczne, zgapione z mojego patentu. W każdym razie, nie rżnij głupa, bo nie pisałem o bębnach.Zresztą, te tarcze miałem właśnie założone na półosiach z bębnów.Tyle tylko, że ręczny był hydrauliczny i choć był zajebisty, bo auto szło ładnie bokiem, nawet na suchym, to to się nie nadaje jako hamulec postojowy.Teraz mi chodzi po głowie zamontować coś takiego na półosi od bendixów i na tarczy z bendixów, a jedynie dopasować pod to jarzmo z zaciskiem z lucasa i klockami, oczywiście.Tu już jest sporo mniej roboty, bo stary układ pasuje, a tylko część od lucasa dopasować.Dla mnie nie problem.Mniejsze tarcze może nie będą go tak "rzucać" bo na tamtych, były tendencje do zarzucania tyłu przy ostrym hamowaniu, ale jednocześnie, hamulec był boski, lepszy niż na bębnach i w sumie, przez te lata, nic się tam złego nie działo.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #287 dnia: Luty 14, 2018, 21:33:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o tarczach tez nic nie napisales, jedynie o lucasie !! a ten ma z tylu bebny
kojarze jakas wydumke na dwa zaciski, ale w zyciu bym jej nie skojarzyl z Toba, bo zajezdzalo mi to mlodym gniewnym kjs-owcem,
tak jak zakladanie dwoch zaciskow,zeby z jednego zrobic hydroreczny sensu nie ma, tak zakladanie dwoch zaciskow, zeby zrobic z jednego reczny na linke osiaga sens ujemny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #288 dnia: Luty 14, 2018, 21:57:14 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No cóż, lucas, to nie tylko bęben, ale też tarcza, choć z przodu.Ale mniejsza z tym.
tak jak zakladanie dwoch zaciskow,zeby z jednego zrobic hydroreczny sensu nie ma, tak zakladanie dwoch zaciskow, zeby zrobic z jednego reczny na linke osiaga sens ujemny
Ma sens taki, że jeden zacisk jest tylko do nożnego, a skoro to lucas, to jest w miarę niezawodny, a ten drugi, to będzie tylko ręczny, a tym lepiej, ze ma fabryczne rozwiązanie mechaniczne, na linkę.Bez udziału płynu hamulcowego i odpowiednio wysmarowany, powinien działać.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #289 dnia: Luty 14, 2018, 22:16:08 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Cytat: KGB w Luty 11, 2018, 23:56:56 pm
poziom swojego IQ juz dawno zmierzylem i .... nie mieszcze sie w normie, ani medianie, ani sredniej - musialbym siegnac po jakies srodki chemiczne,by go obnizyc do akceptowalnego poziomu, a szkoda mi organizmu,
wiec jestem skazany na meczenie sie w zidioconym spoleczenstwie ,a za to renty nie daja 

To albo dostałeś nie swoje wyniki albo rozwiązałeś test dla pawianów.
Po ilości postów domniemam, że nie wiele czasu spędzasz poza VR więc i kontakt "ze zidiociałym społeczeństwem" się urwał.
Prochów lepiej nie łykaj bo nie wiadomo do jakiego poziomu zjedziesz, a na chory łeb wydaje mi się że rentę przyznają.



Ostrzegałem. +35pkt
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #290 dnia: Luty 14, 2018, 22:29:37 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Założyłem sobie do misunsowej deski podświetlany schowek  :]
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #291 dnia: Luty 14, 2018, 22:48:33 pm »

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Tyle tylko, że ręczny był hydrauliczny i choć był zajebisty, bo auto szło ładnie bokiem, nawet na suchym, to to się nie nadaje jako hamulec postojowy.

Ostatnio wpadł mi do głowy (pewno miliony lat przede mną ktoś już to wymyślił) aby zrobić Lucasy z tyłu z jednym zaciskiem i hydraulicznym ręcznym, który będzie spełniał rolę postojowego. Są hydrauliczne ręczne, które pasują i wyglądają jak oryginalne, fabryczne dźwignie hamulca ręcznego, co prawda nie do Poloneza. Natomiast jakby kupić taki hamulec i przystosować go do oryginalnej dźwigni Polonezowskiej to osiągnęlibyśmy sukces, a na końcu wpiąć się poprzez trójnik do obwodu tylnych hamulców. Minusem takiego rozwiązania byłby fakt, że tak na prawdę masz jeden hamulec i jak by Ci się płyn stracił to tracisz heble w całym aucie. Chodzi za mną ten pomysł już długo, bo chciałbym mieć tarcze (np: Lucasy, bo najmniej rzeźby) ale bez dwóch zacisków bo troszkę... niedorzecznie by to wyglądało w seryjnym Polonezie. I rzecz jasna legalnie przeglądu nie przejdziesz bo musisz mieć dwa oddzielne układy hamowania, niezależne od siebie.
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #292 dnia: Luty 14, 2018, 23:14:24 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
jak by Ci się płyn stracił to tracisz heble w całym aucie.

Masz dwa obwody w układzie hamulcowym.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #293 dnia: Luty 14, 2018, 23:36:18 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Zawsze można spróbować się pobawić i dopasować szczęki z "tarczobębnów" z jakiegoś autka, ale to już troszkę zabawy, bo jakoś to trzeba tam umocować itd. Ogólnie, jak chcesz hamulec roboczy i ręczny w jednym, to albo stary typ zacisków, albo z jakiegoś innego auta dopasować, jak kolega Bocian z golfa.Ja tam nie narzekałem na podwójne zaciski, wcale to źle nie wyglądało.A jak ktoś ma stalówki, albo jakieś OZ, to i tak tam gówno widać, co tam jest.Ale jak ktoś nie bawi się w drifty itd. to ręczny hydrauliczny jest przesadą.Dobrze hamuje i nie występują różnice spowodowane naciągiem linki, regulacją itd. ale to nie jest zbyt mądre rozwiązanie, jako hamulec postojowy, który musi trzymać cały czas.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #294 dnia: Luty 14, 2018, 23:38:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ostatnio wpadł mi do głowy (pewno miliony lat przede mną ktoś już to wymyślił) aby zrobić Lucasy z tyłu z jednym zaciskiem i hydraulicznym ręcznym,
juz dawno o tym myslalem i chyba bede zmuszony zrobic hydrauliczny reczny przez te nowe uciski kierowcow na stacjach SKP,
bo szybciej przejdziesz  przeglad z hydraulicznym recznym niz bez recznego, a jakos nie chce mi sie linki zakladac,bo na bank sie okaze,ze jeden zacisk nie dziala,
Chodzi za mną ten pomysł już długo, bo chciałbym mieć tarcze (np: Lucasy, bo najmniej rzeźby)
blad, najmniej rzeźby jest tak, jak chce to zrobic, wlasciwie juz mam - z przodu lucas, z tylu bendix,
przerobka to tylko wyjecie zaciskow bendixa tylnych i zalozenie zaciskow bendixa przednich,
zaleta jest mozliwosc stosowania przednich klockow hamulcowych,ktore sa grube i starcza na duzo dluzej,
calkiem niezlym bonusem jest tez duza srednica tloczka 48mm ,czyli taka sama jak z przodu w lucasie ,ale ja mam z przodu tarcze 276mm ,wiec przelozenie hamowania przodu z tylem dalej jest ,a w seryjnym lucasie 240mm to roznica do 227mm jest mala - mozna ratowac sie mniejszym pochyleniem korektora hamowania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #295 dnia: Luty 14, 2018, 23:42:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Walcze dalej, ściągnąłem lewy próg zewnętrzny i wychodzi na to, że był to ostatni dzwonek, aby podratować to auto bez znaczących nakładów:



Swoją drogą to potwierdza się spostrzeżenie Dawida, o gorszej jakości nowszych plusów. Ten jak widać nie miał grama jakiegoś zabezpieczenia antykorozyjnego, poza powłoką nałożoną w fabrycznej lakierni. Niestety nawet ta powłoka jest nałożona byle jak (co widać po całym samochodzie - praktycznie wszędzie można znaleźć rdzawe wykwity spod lakieru), może jest to wina jakiegoś błędu technologicznego, a może niedbalstwa pracowników.
Odwiedziłem też hurtownię łożysk celem nabycia łożysk CBK-087 i simeringów piast do PNa. I taki się dialog wywiązał przy kasie:
Sprzedawca: - Źle robicie (byłem z kolegą), że wymieniacie tylko łożysko zewnętrzne.
Ja - ?
S - No bo łożyska w piastach wymienia się parami, a nie tylko jedno.
J - No tak, ale wewnętrzne mam, jakieś leżaki magazynowe jeszcze ze starych zapasów, a zewnętrznych ze starych zapasów nie mogłem znaleźć.
S - Aha, a przy czym to zmieniacie? Duży Fiat, Polonez?
J - Polonez
S - A jaki? Borewicz, Caro?
J - Kombi...
W tym momencie sprzedawca zrobił wielkie oczy <lol>
Dla sprzedawcy pełen szacun, że przy tej rotacji klientów jaką tam mają po samych numerach wyczaił od czego są to łożyska :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #296 dnia: Luty 15, 2018, 00:04:09 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ale pożydzili, aż smutno się na to patrzy. Blacha goła i wesoła, ani grama konserwacji, i jak te auta miały nie gnić... swoją drogą, którędy zabezpieczyć od wewnątrz próg zewnętrzny? Bo z tego co widzę, to na bogato zalałem wewnętrzne przez otwory na wkręty do listew wewnętrznych, więc wszystko spłynęło do wewnętrznych, chyba muszę tamtędy "podpompować", aż zacznie się wylewać otworami do zewnętrznych :D.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #297 dnia: Luty 15, 2018, 00:07:42 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a nie ma dwoch otworow obok siebie z tylu progu ? dawno nie zagladalem, bo mam progi na wierzchu (półprogi ;>) ,ale chyba byly dwie male zaslepki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #298 dnia: Luty 15, 2018, 00:28:09 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Z tyłu były 2, czasami nawet są <lol>, z przodu za wspornikiem błotnika była jedna taka sama jak z tyłu. W Atu rozwiązałem ten problem robiąc dziurę na wprost "oczka" w progu wewnętrznym, chcąc zakonserwować stronę wewnętrzną wkładałem wężyk pod większym, a zewnętrzną pod mniejszym kontem i chyba patent zdał egzamin.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #299 dnia: Luty 15, 2018, 00:50:28 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Ja bym się oburzył jakby miał z 2 czy 3 lata ale najmłodsze polonezy kombi w tym roku będą kończyć 19 lat !! Więc mimo braku konserwacji z jedynie fabrycznym podkładem przez taki kawał czasu to i tak się nieźle zachował.