Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018  (Przeczytany 242261 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #960 dnia: Maj 20, 2018, 01:08:57 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Od razu widać, że kolega ze spawarką raczej  za pan brat nie jest :P Czym to spawałeś? Elektroda czy migomat?
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2018, 01:11:53 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #961 dnia: Maj 20, 2018, 10:23:30 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Mozna by bylo przynajmniej oszlifowac i pstryknac jeszcze gnieniegdzie,   oby byl szczelny ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #962 dnia: Maj 20, 2018, 13:20:47 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
No spawy jak u rzeźnika, spawane elektrodą :d Spawy mi nie przeszkadzają, raz że nie widać na aucie, dwa - docelowo będzie owinięty bandażem. Mogłem zrobić to ładniej ale plan zakładał ogarnięcie całego tematu w jeden dzień - co się udało.  W miejscu spawów jest szczelny - sprawdzałem przed montażem. Po montażu wyszła mała nieszczelność między głowicą a kolektorem - dałem starą uszczelkę, w poniedziałek zamówię i założę nową.

PS. Jak wrzucę zdjęcia 4-1 którego miałem do tej pory to dopiero się złapiecie za głowy widząc spawy <lol>

PS.2 @Ciastek, było spawane w 2 etapach, między etapami były szlifowane.
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2018, 13:22:32 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #963 dnia: Maj 20, 2018, 13:31:41 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Co się przejmujesz, ważne, żeby nie pierdziało nigdzie.Jak ja sobie pospawałem kolektor, to dopiero była rzeźnia.Jak na spawanie elektrodą, to i tak ładnie.Wiem co piszę, bo spawanie wydechu elektrodówką, to niewdzięczne zajęcie.Jak ma się odpowiednią spawarkę z płynną regulacją, to jeszcze jeszcze, ale jak jest "custom" robiony daaawno temu, metodą chałupniczą, to ciężko się spawa cienkie rzeczy, gdy na najmniejszym zakresie prądu, można śmiało wszystko przepalać.Muszę używać elektrod czwórek, żeby trochę prąd ograniczyć.W roverze, wydech sobie spawałem u znajomego, migomatem, ale np. w żuku, już elektrodówką i to była droga przez mękę.Co tyknę, to dziura.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #964 dnia: Maj 20, 2018, 18:39:06 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
 zrobiłem trasę Sosnowiec - Częstochowa x2. Średnio 140-150 roverkiem 1.4 na dorżniętej głowicy. Ale ten rover niedobry ;)

Przypomniałem sobie za co kocham ten samochód, no i sprawił że świadomie odstawiam Yamahe w taki dzień jak wczoraj czy dziś
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2018, 18:40:54 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #965 dnia: Maj 20, 2018, 23:33:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Spytam tutaj, ktoś mógłby nakierować mnie na jakąś porządną firmę dorabiającą pierścienie tłokowe? Oczywiście mowa o pierścieniach do OHV...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #966 dnia: Maj 21, 2018, 21:57:26 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
1. Wyczyściłem z farby po poprzednich majstrach uszczelki bocznych szyb i wstawiłem je w kabinę.
2. Zapuszczoną podsufitkę wyczyściłem odkurzaczem przemysłowym. I to na sucho, a na sucho miało być tylko wstępnie, żeby powierzchowny kurz zebrać, a następnie i pranie. Niestety, podsufitka zrobiła się nieco kudłata.
3. Stwierdziłem, że prawy laminatowy boczek DC od lewego różni się tylko numerem części, a więc można powiedzieć, że tym, czym lewy twix od prawego twixa.

Zdjęcia mam, ale w sumie wyszło ich osiem, więc nie będę robić tu fotorelacji. ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2018, 21:59:06 pm wysłana przez mp79 »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #967 dnia: Maj 22, 2018, 07:25:54 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Zakupilem liqui moly 10/40 MoS2 do nowego serducha

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #968 dnia: Maj 22, 2018, 15:35:20 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Zrobiony serwis olejowo-filtrowy olej motul 5w40, filtry mann, jedynie powietrza sędziszów, bo innych nie ma, BT na piątkę zdane, one step polerke, na to politura i na końcu soft 99. wszystko zrobione dzisiaj i wczoraj po południu <ok>. Po za tym jeżdżę i kończę graty do klimatyzowanej szesnachy inaczej niż fabryka :P
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #969 dnia: Maj 22, 2018, 22:39:47 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Odwiedziłem dzisiaj województwo małopolskie i nakręciłem 230km.Stwierdzam, że brakuje mi rovera i krótkiego mostu, bo w tym GSI, to za dużo wajchowania.Byle górka i trzeba redukować, jak się nie ma odpowiedniej prędkości.Strasznie trzeba uważać, żeby panewek nie zarzynać.Jak bym mu zapodał 4/3 to by mu tylko na zdrowie wyszło, bo by miał większe obroty przy małych prędkościach i stałby się elastyczniejszy.Moment ma większy, niż 1.4 więc jeszcze by się lepiej wkręcał.Przy tym przełożeniu i nie jeżdżąc autostradami, to nie ma nawet po co piątki wrzucać, bo to męczarnia.A zawsze się trafi jakiś łoś, co to jedzie dobrym autem, ale jechać nie potrafi.Nic mnie tak nie denerwuje, jak jazda za kimś, kto ma czym jechać, ale jedzie jak baba świeżo po odebraniu prawka.Ja nie cisnię po zabudowanym 150, w ogóle, raczej rzadko jadę setką, ale jak ktoś poza zabudowanym jedzie góra 70 i mnie blokuje, a wyprzedzić nie ma jak, bo ciągle auta z naprzeciwka, a to tylko polonez, to się nóż w kieszeni otwiera.I właśnie tu się pojawia problem niskich obrotów, bo żeby go nie mordować, to trzeba piłować na czwórce, choć dzięki dłuższemu przełożeniu, to nie jest piłowanie, jak w roverze.I koło się zamyka  :-)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #970 dnia: Maj 23, 2018, 00:20:38 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ma. Rover ma 90-100Nm przez cały zakres obrotów od 2k obr w górę i dostaje 127 przy 5k, a OHV dziura, dziura, dziura, 130Nm przy 3400, dziura, dziura, dziura, pełna moc przy 5k, i w GSI odcięcie przy 5400, a Rover przy 6 k ma pełną moc. Dlatego ten most jest krótszy że zakres obrotów użytecznych dużo szerszy.


W Roverze spaliłem sprzęgło, poza tym stwierdziłem że moje akwarium 74 L przypomina w istocie 90L
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2018, 00:22:12 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #971 dnia: Maj 23, 2018, 00:41:26 am »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Mi się wydaję, że GSi ma mocniejszy dół od rovera. No i odcięcie jest oczywiście przy 5900 a nie 5400.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #972 dnia: Maj 23, 2018, 01:00:02 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Porównania, to można robić na takich samych mostach.Ten w GSI, jednak trochę się przekłada na osiągi.Jest wydłużony, bo silnik ma inną charakterystykę i inny zakres użyteczny.Ogólnie, odczuwam różnicę pomiędzy roverem, a nim, bo jednak nie trzeba tyle kręcić, a prędkość rośnie i na trasy jest lepszy, bardziej bym powiedział, autostradowy jest, a rover jest lepszy na mieście i na trasach, gdzie jest spore natężenie ruchu, pełno górek, zakrętów i takich łosi, którzy sobie wyjadą nowym audi i jadą jak z gównem.A spróbuj takiego wyprzedzić, to się zaraz obudzi.Jakiś goguś w "bawarce" mnie wyprzedził na pełnej pipie, po czym za 10 metrów skręcił w bramę.Kontynuując, rover lepiej przyspiesza z niższych obrotów i nie szkodzi mu aż tak gniecenie na niższych obrotach, jak poczciwemu ohv.Najlepszym kompromisem, jest most z ohv i rover powyżej 1.4, bo bo to już osiągi lepsze i ten most go nie zamuli.Fabryka powinna pakować opcjonalnie 1.6 rovera, zamiast tłuc tylko 1.4. Kto by miał kupić 1.4, to kupił by i 1.6 a ci nieprzekonani do "aluminiowego angielskiego gówna, srającego uszczelkami" i tak by nie kupili.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #973 dnia: Maj 23, 2018, 01:05:34 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Rover ma 90-100Nm przez cały zakres obrotów od 2k obr w górę i dostaje 127 przy 5k ,a OHV dziura, dziura, dziura, 130Nm przy 3400, dziura, dziura, dziura, pełna moc przy 5k, i w GSI odcięcie przy 5400
ale bujdy ;]
1.4 16v ma ~110Nm przy 2000rpm, od 2500rpm ma juz wiecej niz 120Nm i trzyma tak do 6000rpm ze wzniosami i opadami,ale powyzej 120Nm,
a OHV ma wezszy zakres obrotow ,bo GSI ma odcinke przy 5900rpm i ciagnac zaczyna od 2500rpm ,ale momentem o 10% nizszym niz rover przy 2000rpm,
dodali most krotszy o 10% po to,zeby roznica na kolach nie wynosila 10%, tylko 20% ,czyli byla wyraznie odczuwalna,
a mogli to "bezstratnie" zrobic, bo silnik osiga maks moc na obrotach o te 10% wyzszych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #974 dnia: Maj 23, 2018, 05:23:03 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zresztą kto by kupował dużo droższego rovera jakby nie oferował p...cia w polonezie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #975 dnia: Maj 23, 2018, 20:12:45 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Ja dziś chciałem założyć skrzynię, ale jakoś tak złapałem za koło zamachowe i... luz wzdłużny wału i to spory :(

I chyba silnik będzie grany :/ Ehh...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #976 dnia: Maj 23, 2018, 22:51:43 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Już nie chciałem im wypominać poćwiartowania cztery lata temu starego żuka
...a dzisiaj przy po kolejnym żuku coś majstrowali - jak zauważyłem kątem oka, jadąc ulicą - jeden z roboli naparzał go w okolicach dachu sporawym młotkiem. Jak mniemam, nie był to wstęp do szpachlowania przed sprzedażą w całości. Podsumowując - "polonezy caro to już klasyki, a żuki - jeszcze nie".  <glupek>

W temacie wątku - miałem w ogóle nie włączać już dzisiaj komputera, ale postanowiłem podzielić się ciekawą refleksją.
Trupek od kilku dni stoi na zewnątrz i błotniki jeszcze leżą niezałożone. W międzyczasie kilkakrotnie padało i dzięki temu udało się wyłapać miejsca, które należy poprawić, ew. lepiej zabezpieczyć, bo zaczął się robić rudy nalot. Moją uwagę szczególnie przykuła wytłaczanka między kabiną a lewym przednim kołem. Miejscami była w ogóle przegniła i zrobiłem na niej kilka wstawek. Tym razem "rudzielec" pojawił się na skraju fabrycznej powłoki poliuretanowej (mowa o tym szarym "baranku"; to jest właśnie poliuretan, jak mniemam), więc wziąłem dłuto, by zobaczyć, co się dzieje pod nią.
W kilka minut oskórowałem cały element z tej powłoki. Zeszła bez problemu, bo... cała blacha pod nią była cała w rudych i białych plamach. Byłem w takim szoku, że nawet nie zrobiłem zdjęcia, tylko zeszczotkowałem ten syf i od razu podkład reaktywny na to poszedł. Mam jednak dowody rzeczowe w postaci płatów tej fabrycznej "konserwacji", na których ten sam wzór jest doskonale widoczny.
Cały pieprzony element...  <olaboga>
Wszedłem jeszcze nieco wyżej, bliżej maski, z tym zdzieraniem starej "konserwacji" - tam też ryżo! <lol2> Dałem se w końcu przysłowiowego siana, bo życia by mi nie starczyło na robienie tego złoma.
Prawa strona wygląda zdecydowanie lepiej, bo... już kiedyś była robiona! I tam w charakterze warstwy ochronnej położony jest czarny bitum.
Humor mi się popsuł, ale przynajmniej utwierdziłem się w przekonaniu, iż poliuretan faktycznie jest czymś, na co należy psioczyć, jeżeli chodzi o zastosowanie w charakterze ochrony przed rdzą. Od dzisiaj jednak jest to dla mnie osobiście jedna z największych zbrodni na polonezowej blasze. Nawet ocynk gnije pod tym gównem! I to w miejscach, które nie mają jakiegokolwiek kontaktu z otoczeniem. W miejscach, gdzie powłoka ma pełną ciągłość!
Po tym, co dzisiaj zobaczyłem, trudno mi sobie wyobrazić czysty ocynk pod tą powłoką - szczególnie na wspomnianej grodzi między fartuchem a błotnikiem, więc jeżeli będziecie zmuszeni naruszyć ten "baranek", przygotujcie się na przykry widok. Zwracam się tu również do posiadaczy bardziej zadbanych egzemplarzy.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #977 dnia: Maj 24, 2018, 21:31:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Polonez postanowił przyprawić mnie o łysinę, dziś znów zaczął przerywać w przy wyprzedzaniu. Obrotomierz skacze, silnik przerywa, ale sekundę później jedzie dalej, zupełnie nie wiem o co mu chodzi, spróbuję podmienić cewkę, kable i zobaczę co się stanie.
Kiedy ostatnio pisałem o łożyskach w moście w kombi jeden z kolegów dał mi cynk, co kupić, żeby nie przepłacać, a żeby też było ok. Przy okazji przepatrzyłem inne aukcje sprzedającego i natrafiłem na podobny zestaw łożysk tylko, że do standardowego poloneza. Dziś odpakowałem paczuszkę z łożyskami i mym oczom ukazał się taki widok:

Po prostu święty gral i biały kruk, oryginalne łożyska z luzem C4.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #978 dnia: Maj 24, 2018, 21:49:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To gdzie takie dają?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #979 dnia: Maj 24, 2018, 22:00:59 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Teraz już chyba nigdzie :P Wszystko wskazuje na to, że kupiłem 2 ostatnie komplety, choć może kiedyś gdzieś się jeszcze pojawią, trzeba przeglądać alledrogo.