Autor Wątek: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan  (Przeczytany 709 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fiat126poznan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Caro 1,5 gli 1995
Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« dnia: Styczeń 07, 2018, 20:29:08 pm »
Witam, jestem tu nowy i chciałbym przedstawić swojego poldka :D

Założyłem sobie budżet 3000 zł ale trafiłem 50 km od Poznania na wiosce Poloneza z olxa za 1800 zł na czarnej tablicy a alusach oryginalny stan jak to było w ogłoszeniu oraz folie pokrowce we wnętrzu i auto garażowane w bdb stanie z pełną dokumentacją pierwszy właściciel bez korozji. Myślę dzwonię, po rozmowie wsiadłem w samochód (przyjechałem maluchem ze znajomym) Auto obejrzane. Krótka specyfikacja pojazdu:

- Silnik 1,5 GLI abimex wiadomo OHV, elektroniczny zapłon, wersja bez katalizatora z potencjometrem od składu mieszanki
- Hamulce starego typu heble (4 tarcze)
- Lakier L126 wiśnia metalik
- Boczki materiałowe w kolorze foteli
- czujnik? Mikroprocesor? Automatyczne grzanie tylnej szyby

Z dodatkowego wyposażenia facet dołożył
- Diody w głośnikach tylnych  <lol2>
- Alarm uruchamiany pstryczkiem w drzwiach
- Syrena uruchamiana przyciskiem koło lewarka skrzyni (dźwięk syreny karetki policji) ]:->
- wentylator chłodnicy na przycisk

 Auto przez 22 lata było garażowe, przez 22 lata miał w środku folię w bagażniku, pod kołem zapasowym oraz na wykładzinach i pokrowce na fotelach! Wnętrze jak nówka, w 95 zakonserwowany, certyfikat naklejka rust check!  8) Ma małe odpryski gdzie ruda wyłazi ale na bieżąco kontroluje sytuację brunoxem i lakierem na zaprawki

Cenowo? Dorzuciłem mu 500 zł i mam OC na rok do marca 2018
Z ceny nie chciał zejść, nie miałem do czego się przyczepić... 1800 zł + 500 na OC.

Warto było? Sami oceńcie jak się auto prezentuje :D Ja dołożyłem lotkę, blendę, nowe dywaniki gumowe.





































W między czasie polonez zaczął się sypać, ale zdrowy okaz blacharski, nie poddaje się myślę, nie sprzedam będe robić :D Nie będzie idealna relacja bo kupiłem go w lipcu 2017, jest grudzień i zaraz 2018, ale napiszę co zrobiłem i dam fotki, myślę że wystarczy:
- Rozrząd,
- Pompa wody (zdemontowana była z roku 94)  <mysli>
- Nowy akumulator
- Regeneracja wału (malowanie, wyważenie, nowe krzyżaki, podpora wału),
- Uszczelnienie skrzyni,
- Nowe sprzęgło LUK, pierwsza wymiana (sprzegło harta ze zdjęć nie pasowało, mechanik doradził LUKa w tej samej cenie),
- Cały kompletny wydech nowy (stary był fabryczny spawany milion razy)
- Nowa linka sprzęgła (pierwsza wymiana w historii (stara pękła),
- Wymiana układu hamulcowego od pompy hamulcowej (przewody miedziane, elastyczne, trójnik, regeneracja zacisków, nowe tarcze i klocki) stalowe przewody były jeszcze fabryczne  <lol2>
- świece,
- kable,
- filtry,
- przewody paliwowe gumowe,
- płyny eksploatacyjne (chłodniczy, olej, płyn hamulcowy)
- pasek klinowy,
- czujnik temperatury wody,
- czyszczenie chłodnicy,
- termostat nowy,
- wieszaki tłumików.































« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2018, 20:31:08 pm wysłana przez fiat126poznan »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10988
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2018, 20:53:17 pm »
- Pompa wody (zdemontowana była z roku 94)  <mysli>
no i co z tego,ze z 1994 ? ciekla ?
bo jak nie ciekla i nie halasowala, to mozliwe,ze zmieniles na gorsza

ogolnie auto wyglada w porzadku, to co pokazales to tylko odpryski lakieru, ktore po zabezpieczeniu nie pozwola rdzewiec
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 598
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2018, 21:47:34 pm »
Poldka widziałem  na Barkowicach  ;) Mechanicznie trochę było do roboty ale buda zdrowa ;)  Pamiętam jak usłyszałem od ciebie ile na benzynę wtedy wydałeś to  zgłupiałem .  Za to dla mnie masz szacun .Pewnie kojarzysz obozowałeś wieczorem i rano w dzień wyjazdu  z nami tz. z Częstochowską Ekipą i Krakowską (kremowy Borewicz 2.0 którym ci michau dał się karnąć i srebne Caro z Roverem )  . Działaj dalej z poldkiem dalej pozdro . Adam ;)

PS. Hlaj litra ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2018, 21:57:19 pm wysłana przez Macfly »
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2018, 22:02:48 pm »
Poldek fajny, napisz co tam z białym 126p?

Offline fiat126poznan

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Caro 1,5 gli 1995
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2018, 22:16:05 pm »
Poldka widziałem  na Barkowicach  ;) Mechanicznie trochę było do roboty ale buda zdrowa ;)  Pamiętam jak usłyszałem od ciebie ile na benzynę wtedy wydałeś to  zgłupiałem .  Za to dla mnie masz szacun .Pewnie kojarzysz obozowałeś wieczorem i rano w dzień wyjazdu  z nami tz. z Częstochowską Ekipą i Krakowską (kremowy Borewicz 2.0 którym ci michau dał się karnąć i srebne Caro z Roverem )  . Działaj dalej z poldkiem dalej pozdro . Adam ;)

PS. Hlaj litra ;)

aaa pamiętam was :) Taka fajna ekipa, trudno zapomnieć :) Jeszcze ten borek 2.0 od Michała, piękna sprawa, pierwszy raz jechałem poldkiem z silnikiem większym jak 1,6. Ogólnie od czasu zlotu wymieniłem sprzęgło, wydech, akumulator, rozrusznik regeneracja. Ustaliłem czemu silnik wariuje, pamiętasz pewnie jaja ze wtryskiem :)


Poldek fajny, napisz co tam z białym 126p?

Ogólnie to z białym jest problem, w ciągu miesiąca wstawię temat na te wszystkie fora na których jestem, szukam drugiej karoserii :(

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 598
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2018, 22:30:33 pm »
no pamiętam że latali coś tam koło ciebie i mrugali checka , i coś tam z wtyrskiem grzebali .

A co białego . Co budę skrzywiło po wycięciu elementów czy jak ?  ;/
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1232
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2018, 23:56:44 pm »
Fajny polonez w rzadkiej wersji, 1.5 GLI nie są częstym widokiem  :]. Zostawiasz potencjometr, czy przerabiasz pod lambdę?

Co do pompy wody, jakiej firmy zamontowałeś nową? Dużo się słyszy o kiepskiej jakości współczesnych pomp, w starym silniku miałem pompę z przebiegiem 170kkm i dalej pracuje.

Mam nadzieję, że czarne blachy zostają? Ogólnie dobry kierunek obierasz :). Rust Check z tego co pamiętam był dość dobrym systemem antykorozyjnym, jakoś rozpylano pod ciśnieniem preparat konserwujący i to się powinno powtarzać co kilka lat.

Gdzie wyważałeś wał i jak wyszło?

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 598
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2018, 01:12:35 am »
W moim 1.4 z elb caro Capri też był rust check i dużo nie pomógł ;E wszystko zależy od partii blach jakia się trafiła taka prawda ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2018, 01:55:37 am wysłana przez Macfly »
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1846
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2018, 07:19:19 am »
Bardzo przyjemny Polonez w ciekawej, rzadko spotykanej wersji  <spoko> Rust Check to taki bajer lat 90' który tak naprawdę nic nie daje poza spokojem osoby która zlecała montaż tego  :P <lol2> nie ma to jak solidna konserwacja środkami chemicznymi do tego przeznaczonymi, co polecam zrobić w tym Polonezie  <spoko>

Nie wiem czemu wymieniłeś dywaniki, jak dla mnie nic nie tworzy takiego klimatu wnętrza Carówki jak oryginalne szare, ale co kto lubi.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 LPGTi 23E
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 08, 2018, 08:45:15 am »
Fajne Caro.

Jeśli wymieniłeś oryginalną pompę wody która nie przeciekała na nową (pewnie Statim) to przypadkiem starej nie wyrzucaj - może Ci się jeszcze przydać :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.4 16V 23E

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4498
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2018, 11:07:27 am »
Podstawowa zasada w dzisiejszych czasach: nie wymieniaj fabrycznych części które jeszcze działają! <lol2>

Szczególnie dotyczy do zawieszenia, gdzie na dzisiejsze standardy fabrycznie sworznie i tulejki są niezniszczalne, a zamienniki to złom który pada zaraz po założeniu.

A poza tym: piękny nabytek. Caro, w ładnym kolorze, jeszcze 1.5GLI. W ogóle Caro już mało zostało, warto zachować taki egzemplarz!
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2018, 11:15:59 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3157
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 08, 2018, 11:14:34 am »
Rust Check to taki bajer lat 90' który tak naprawdę nic nie daje poza spokojem osoby która zlecała montaż tego

To jest konserwacja preparatami a nie urządzenie które się montuje.

W przypadku Poloneza, jeżeli było dobrze zrobione, to ma pewnie m.in. otwory w drzwiach zaślepione czarnymi kapslami, przez które wtryskiwany był środek.

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1232
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2018, 11:29:53 am »
Zgadza się, tym bajerem był Rust Evader, to dwie różne rzeczy :).

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1846
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari / Rover 25 1.6 16V
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2018, 15:12:07 pm »
Moja wina, sorry, pisałem tego posta po nocce w pracy, chodziło mi oczywiście o Rust Evader, Rust Check jest ok  <spoko>

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 598
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: Polonez Caro mr93 1,5 gli ohv bez kata, L126 by Fiat126poznan
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2018, 04:32:32 am »
W moim Capri miałem i to i to i podłoga się zapadła jak wyjalem dywan i na niej stanąłem jak cielismy poldka kumpel 2 tyg zbierał rdzę po podwórku dosłownie.  Natomiast mam maluszka el.  Który był zabezpieczony środkami Valvoline (ostała się naklejka na tylnej szybie)  to nie uwierzycie auto prawie całe swoje życie stało na polu nje garażowane i z zewnątrz od góry trochę go podżarło natomiast dół czyli progi,   podłoga jest fabryczną bez grama rdzy ;)
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "