Autor Wątek: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja  (Przeczytany 127727 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #260 dnia: Styczeń 10, 2022, 21:38:58 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Kiedyś już tu linkowałem ten film. Ciekawy patent z tą pokrywą tylnego mostu. To chyba jakąś pleksa? Żeby to się z tym dało jeździć cały czas, to by był dobry patent do kontroli poziomu oleju i stanu mostu. Ale od temperatury by się to pewnie wytopiło.

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #261 dnia: Luty 25, 2022, 21:38:29 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4921
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Z tanich przekładniówek do tylnego mostu mogę polecić Specola Hipospec 75W140 GL-5, po zalaniu w trucku zrobiło się ciszej :) Ale to też pewnie dlatego, że stary olej przypominał jakąś błotnistą breję, i po rozgrzaniu musiał mieć konsystencję tłustej wody. Natomiast specol nie zgęstniał jakoś na mrozie na tyle, żebym nie mógł go przepompować strzykawką - szedł opornie, ale dało się nalać. W momencie, jak nalewałem go do mostu było może z -1 na dworze.
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2022, 21:40:12 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja
« Odpowiedź #262 dnia: Sierpień 21, 2025, 14:07:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6775
  • Płeć: Mężczyzna
Zrobiłem małe rozeznanie.

Wychodzi na to, że do Polonezów idealnym olejem jest obecnie polski Orlen Platinum 5W40 w wersji Classic (ten w czerwonej butelce). Jest HC bez PAO, co nie jest wcale złe, bo PAO nie klei się tak do metalu na postoju i słabo rozpuszcza dodatki, więc przy krótkich interwałach ten olej jest ok.

W odróżnieniu od nowszych olejów 5W40, nawet tych pełnopopiołowych, zawiera więcej wapnia, fosforu i cynku, które pełnią w olejach funkcję przeciwzużyciową i czyszczącą. W porównaniu do Lotosa Syntetic Plus, olej wzbogacony o przeciwzużyciowy Molibden, którego jest nieco więcej nawet niż w olejach takich marek jak Valvoline. Ogólnie pakiet dodatków przypomina te z Valvoline linii MaxLife.

Do Poloneza i starych benzyniaków olej prawie idealny, a patrząc na cenę 86zł za 4,5 litra, to olej super.

Jeżeli ktoś potrzebuje 5W30 do auta z początku lat 2000 z pełnym popiołem, to tutaj idealny będzie Orlen Platinum MaxExpert A3/B4 który też jest trochę jakby odpowiednikiem MaxLife, tzn. więcej wapnia, fosforu i cynku, plus dodatkowo molibden. Do nowszych samochodów gdzie wymagane są obniżone zawartości popiołów, są inne wersje MaxExpert które też w analizach wyglądają dobrze.  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2025, 14:09:24 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E