Autor Wątek: wspomaganie + szeroka stal  (Przeczytany 5517 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wspomaganie + szeroka stal
« dnia: Maj 04, 2018, 07:38:08 am »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam
jak duży ma wpływ szeroka stal na wspomaganie ? (swap silnik 1,6 gsi 1999 rok) Założyłem szeroką stal 7j opony 13/70/175 i ciśnienie 2,5 bara. efekt jest taki jakby wspomagania nie było. czy w tym przypadku rodzaj przekładni i pompy ZF - JKC ma wpływ na skuteczność wspomagania ?

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2018, 17:08:00 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Jednym słowem zrobiłeś naciąg opony, który tylko nieznacznie, jak nie wcale, zwiększa powierzchnię styku opony z podłożem. Czyli nie zrobiłeś nic wpływającego na pracę wspomagania. Powinno ono działać poprawnie.

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 05, 2018, 23:18:52 pm »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
czy w takim razie może być sytuacja, że źle któryś przewód podłączyłem ? może ktoś podeśle mi schemat .

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2018, 10:15:04 am »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Proszę, oto schematy.
1

2

3

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2018, 12:01:06 pm »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Proszę, oto schematy.
1

2

3



dzięki bardzo

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2018, 12:59:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
1 to jkc

A 2 i 3 ?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2018, 13:15:21 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
2 to mix, przekładnia ZF, pompa i zbiorniczek JKC.

3 to ZF.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2018, 15:00:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
2 to po prostu JKC bez chlodnicy - niczym innym rysunki 1 i 2 nie roznia,
dopiero na 3 jest ZF, gdzie wszystkie elementy sa inne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 06, 2018, 16:39:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nawet nie wiedziałem że były jkc bez chłodnicy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 06, 2018, 21:33:54 pm »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
sprawdziłem swoje prace i wspomaganie dobrze poskładałem. silnik mam gsi bosh więc wynika, że mam pompę (jkc) ? a na pewno przekładnia zf do której mam ogromne wątpliwości.
 czy przekładnia jkc różni się wieloklinem od zf ???

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 06, 2018, 22:11:47 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
W pierwszych boszach występowały przekładnie ZF. Miałem kiedyś okazję wyszarpania na złomie ZFa z takiego bosza z całkiem niskim przebiegiem i do dziś żałuję, że tego nie zrobiłem :( Chyba wraz z wprowadzeniem klamek-wyłamek ZF zniknął z Plusów.
To jest ZF

A to JKC

Wieloklin jest taki sam.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2018, 22:17:38 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2018, 22:17:55 pm »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
... a czy guma ściany grodziowej bardzo się różni zf od jkc ?
jeśli mam teraz przekładnię z gumą zf  to czy bez problemu wejdzie przekładnia jkc ? no i jeszcze czy jest różnica w wieloklinach ?

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 06, 2018, 22:23:27 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Guma się różni. ZF ma dużą dziurę, JKC ma otwór tylko na wałek kierowniczy. Wielokliny są takie same.

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 07, 2018, 16:00:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W pierwszych boszach występowały przekładnie ZF. Miałem kiedyś okazję wyszarpania na złomie ZFa z takiego bosza z całkiem niskim przebiegiem i do dziś żałuję, że tego nie zrobiłem :( Chyba wraz z wprowadzeniem klamek-wyłamek ZF zniknął z Plusów.

w pierwszych plusach (a wiec boszach) byly JKC, a ZFy na pewno nie skonczyly sie po wprowadzeniu oblych klamek, bo moj 1998 z wakacji ma oble klamki i ZFa,
ZFy skonczyly sie, gdy wypchneli zapasy,
nie widzialem nowszego egzemplarza od 1998 z ZFem, ale w osobowkach malo ich bylo, wiec moze i w 1999 sie jakies trafily ,a moze juz nie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 07, 2018, 16:35:42 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ja plusa z ZFem widziałem może 3-4 razy z czego na żywo tylko raz. 99% plusów jakie widziałem to były JKC, a z nich 100% było na obłych klamkach. Możliwe, że mógłby się trafić ZF w nowszym plusie, ale w takim wypadku to albo efekt ingerencji ASO, albo inwencja twórcza właściciela.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2018, 16:37:39 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2018, 20:24:15 pm »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
koledzy,
zapoznałem się praktycznie z wszystkimi postami o wspomaganiu. mam w fiacie 125p silnik i osprzęt GSI, mam chłodnice do wspomagania ale przekładnia i guma jest ZF. według Was lepiej będzie wymienić przekładnie na JKC czy na ZF. dodam jeszcze, że mam szeroką stal i szerokie zawieszenie.

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 07, 2018, 22:05:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przekladnia ZF jest trwalsza, minusem sa spore wymiary i masa wieksza od JKC o ~50%
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 11, 2018, 19:12:22 pm »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Guma się różni. ZF ma dużą dziurę, JKC ma otwór tylko na wałek kierowniczy. Wielokliny są takie same.

w takim razie jak jest guma zf to przekładnia jkc wejdzie ?

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 11, 2018, 19:17:46 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Pewnie tak. Ale czy nie będzie jakiejś szpary to nie wiem. Z drugiej strony JKC ma w tym miejscu jakby gumowy kapturek, wiec przez przypadek mogłoby się ładnie pokryć i pasować.

Odp: wspomaganie + szeroka stal
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 11, 2018, 23:19:38 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja plusa z ZFem widziałem może 3-4 razy z czego na żywo tylko raz. 99% plusów jakie widziałem to były JKC, a z nich 100% było na obłych klamkach. Możliwe, że mógłby się trafić ZF w nowszym plusie, ale w takim wypadku to albo efekt ingerencji ASO, albo inwencja twórcza właściciela.

Musiałoby być dużo takich ingerencji. W ogłoszeniach tak na szybko znalazłem 2. Sam również posiadam Atu z września 1998 z ZF. Pierwszego Plusa miałem z maja 1997 i miał JKC. Jak to w FSO, montowane to co na magazynie.
https://www.olx.pl/oferta/polonez-atu-plus-pierwszy-wlasciciel-benzyna-gaz-hak-CID5-IDu2sBr.html#3605a2ea9e
https://www.olx.pl/oferta/polonez-caro-plus-CID5-IDsBASh.html#3605a2ea9e