Autor Wątek: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.  (Przeczytany 763 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
    • Polonez 1.5 1990
Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« dnia: Maj 15, 2018, 12:24:32 pm »
Wczoraj kupiłem swojego pierwszego poloneza :)

Obecnie jest odszczurzany na myjni, bym mógł go jakoś lepiej ocenić, stan blach, wyposażenia jest w miarę ok, sporo gratów została wymienionych przez firmę, która kupiła go na cele promocji, ale stał ostatnie parę lat w podziemnym garażu.

Taka ciekawostka, jest to polonez, którym jeździł Stig po Warszawie - filmik można znaleźć na youtube.


Mam też do Was parę pytań, jako, że jest to mój pierwszy polonez.

1. Rocznik 1990 - czy powinienem dodawać dodatek ołowiowy do paliwa?
2. Nie działa mi wskaźnik ciśnienia oleju - podobno zazwyczaj nie działa, ale może można to jakoś naprawić?.
3. obrotomierz wariuje - czy problematyczna jest wymiana linki?
4. czy dostępna jest instrukcja obsługi/serwisowa dla przejsciówki gdzieś w formie pdf'a - do Caro nie mam problemu ze znalezieniem.
5. jakie radia były wtedy w nich montowane, obecnie mam Safari 6, ale chętnie bym zamontował coś na kasety.
6. spryskiwacz szyby ledwo działa, tylna wycieraczka ledwo chodzi - czy są to klasyczne usterki/wady, czy po prostu je wymienić na nowe.
7. szukam paru detali wykończenia, korbka szyby, wlot nawiewu powietrza, zapalniczka, gumowa nakładka na pedal hamulca, czy jest jakiś sklep z takimi gratami, czy zostaje polowanie allegro/olx - wolę wszystko zamówić w jednym miejscu.
8. ręczny łapie mi po paru klikach, zaciągniety nie wychodzi za obrys foteli, tak powinno być?
9. czy guziki w desce rozdzielczej mają podświetlenie ?
10. w najbliższym czasie będzie nadal pod kocykiem w garażu, do jazdy od święta, czy na coś oprócz aku/opon powinienem zwrócić uwagę przy dłuższym postoju?








Co z nim zrobię.
Zastanawiam się nad zdjęciem oklejenia, wiem, że straci na oryginalności, ale obecne folia jest w kiepskim stanie, ma braki, spękania etc.

O ile ew. mogę zostawić folię, to zewnętrzne plastiki wolę przywrócić do oryginalnego stanu, czym usunę z nich mazy zrobione akrylowymi mazakami, nie chcę uszkodzić plastiku.
W124 Coupe 3.0 1988
Polonez 1.5 1990
LR Defender 110 TD5 1999
Minsk M1M 1952

Offline Chińczyk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 195
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2018, 12:32:51 pm »
Wow, czyli to jednak prawda, że Stig nim jeździł po Warszawie ? Zawsze myślałem, że to była bujda i ktoś normalnie się pod niego podszywał. :P Ja bym zostawił naklejki ew. postarał się drugie takie dorobić skoro te już mają najlepsze dni za sobą.  :-)
Cytat: Zoltan#1930
czyli w domyśle, że jesteśmy debilami, co ewentualnie powiedzą gdzie młotkiem przywalić, a ci z forum prawnego wiedzą co i jak "z firmo" a kanapki smarują gównem?

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 224
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2018, 12:36:14 pm »
Można poprawić te okleiny. Zrobić np zdjęcie lustrzanką na dużym elemencie np maska przednia. I podesłać może to do jakiejś firmy co sie tym zajmuje. Jakies fajne koło lekko w dół i laleczka będzie  <ok>
Z tymi okleinami będzie jakaś tam jego wartość.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2018, 12:38:39 pm wysłana przez łapek »

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
    • Polonez 1.5 1990
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2018, 12:48:51 pm »
Można poprawić te okleiny. Zrobić np zdjęcie lustrzanką na dużym elemencie np maska przednia. I podesłać może to do jakiejś firmy co sie tym zajmuje. Jakies fajne koło lekko w dół i laleczka będzie  <ok>
Z tymi okleinami będzie jakaś tam jego wartość.

Mam dostać cały projekt graficzny, tak że wystarczy pójść do punktu gdzie mi go okleją, ale na razie nie wiem, czy chce ładować w to te 2tysie lub więcej, tym bardziej, że jest to mój piąty samochód i narazie zależy mi na przywróceniu jego sprawności, by raz na jakiś czas móc się bezpiecznie nim przejechać.
W124 Coupe 3.0 1988
Polonez 1.5 1990
LR Defender 110 TD5 1999
Minsk M1M 1952

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1009
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2018, 13:24:29 pm »
Wczoraj kupiłem swojego pierwszego poloneza :)

1. Rocznik 1990 - czy powinienem dodawać dodatek ołowiowy do paliwa?
2. Nie działa mi wskaźnik ciśnienia oleju - podobno zazwyczaj nie działa, ale może można to jakoś naprawić?.
3. obrotomierz wariuje - czy problematyczna jest wymiana linki?
4. czy dostępna jest instrukcja obsługi/serwisowa dla przejsciówki gdzieś w formie pdf'a - do Caro nie mam problemu ze znalezieniem.
5. jakie radia były wtedy w nich montowane, obecnie mam Safari 6, ale chętnie bym zamontował coś na kasety.
6. spryskiwacz szyby ledwo działa, tylna wycieraczka ledwo chodzi - czy są to klasyczne usterki/wady, czy po prostu je wymienić na nowe.
7. szukam paru detali wykończenia, korbka szyby, wlot nawiewu powietrza, zapalniczka, gumowa nakładka na pedal hamulca, czy jest jakiś sklep z takimi gratami, czy zostaje polowanie allegro/olx - wolę wszystko zamówić w jednym miejscu.
8. ręczny łapie mi po paru klikach, zaciągniety nie wychodzi za obrys foteli, tak powinno być?
9. czy guziki w desce rozdzielczej mają podświetlenie ?
10. w najbliższym czasie będzie nadal pod kocykiem w garażu, do jazdy od święta, czy na coś oprócz aku/opon powinienem zwrócić uwagę przy dłuższym postoju?

Fajny.
1. tak
2. trzeba sprawdzić czy czujnik czy kabelek, czy wskaźnik podłączając kabelek z czujnika do masy, ewentualnie zdjąć zegary;
3. obrotomierz jest na elektroniczny, nie na linkę. Przyczyny mogą być różne, co to znaczy wariuje? podłącz inny;
4. instrukcja ta sama co do Caro 1,5/1.6 gle
5. Jakie kto chciał. Krajowe safari albo z Peweksu albo z Berlina Zachodniego. Na świecie były fajne sprzęty. Zajrzyj w katalogi. http://antique-autoradio-madness.org/Pioneer/Pioneer-1990/Pioneer-Cata-1990_01.htm
6. kup nowy worek moczowy, załóż nowe przewody i nowe dysze. Toż to grosze. Wycieraczka może mieć zaśniedziałe złącza, czasem pada motor... trzeba zajrzeć.
7. przejedź się lepiej na jakiś bazar (np.: Motoweteranbazar Łódź albo Mototarg Warszawa, Wrocław, Poznań) i kupisz te drobiazgi.
8. regulacja/linka/zaciski. Potrzebny kanał lub podnośnik, nie da się zdiagnozować przez internet.
9. nie. Były w tamtym czasie dostępne zestawy podświetlanych przycisków do borewicza i przejściówek. Możesz sobie przełożyć z minusa i przy okazji zmienić przełącznik wentylatora na taki wielostopniowy albo płynny ale to wymaga demontażu mobiletta i dostania się do kabelka masy wiatraka.
10. odłączyć klemę i wstawić pochłaniacz wilgoci z biedry.

Oklejenie to ja bym jednak zostawił-zregenerował, to element historii egzemplarza, tylko trzeba to zrobić na dobrej (drogiej) "wylewanej" folii i na ploterze solwentowym albo UV a nie na ekosolwencie.

I uzupełnij profil. :-)
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2018, 13:40:54 pm wysłana przez lesor#1973 »

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
    • Polonez 1.5 1990
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2018, 15:17:19 pm »
Dzięki za odpowiedzi, pozwolę sobie jeszcze wrócić do tematu dodatku.

Piszesz, że mam go dodawać, tutaj mam informację że nie: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=29467.0 , nie chodzi mi o koszty, tylko nie chcę uszkodzić silnika. Dlatego też szukałem instrukcji do rocznika 90, by u źródła to sprawdzić.
W124 Coupe 3.0 1988
Polonez 1.5 1990
LR Defender 110 TD5 1999
Minsk M1M 1952

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2018, 21:24:08 pm »
Piszesz, że mam go dodawać, tutaj mam informację że nie: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=29467.0 , nie chodzi mi o koszty, tylko nie chcę uszkodzić silnika. Dlatego też szukałem instrukcji do rocznika 90, by u źródła to sprawdzić.

Dodatek ołowiowy nie może uszdzić silnika, tylko katalizator którego w tym roczniku nie ma. Ten dodatek chroni gniazda zaworowe.

Ps. te plastiki to nie plastik tylko guma, homologacja FIA twierdzi z kolei że poliuretan.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2018, 21:33:51 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1527
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2018, 22:50:42 pm »
Bardzo fajny egzemplarz. Co do dodatku ołowiowego, powinieneś go lać ze względu na to, co już napisano powyżej - nieutwardzone gniazda zaworowe.

Mógłbyś powiedzieć, o co chodziło z tym Stigiem i jeżdżeniu polonezem po Warszawie? Jest krótki materiał na YT, ale to był element jakiegoś programu top gear, akcji, czy po prostu miał taką fanaberię, żeby przejechać się polskim autem?
Użytkownik pontonów KONGER

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
    • Polonez 1.5 1990
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 16, 2018, 13:02:17 pm »
Dzięki za info, co do Stig'a, to o ile się orientuję, było to związane za akcją promocyjną książki/programu/magazynu TopGear. Ale dokładnie o co chodziło to nie wiem.

Samochód zostanie na razie oklejony, powoli usuwam malunki zrobione flamastrami w kabinie, bo po dlugim czasie nie wygladaja dobrze, w dodatku fiut namalowany nad glowa kierowcy sprawia, że nastoletnie dzieciaki nie czują się komfortowo :D

Mam z nim parę problemów, długo stał, co teraz odbija się czkawką. Lubi się grzać. Czasem na tej samej trasie jedzie bez problemów, innym razem, wypluwa płyn i parę przez zbiornik wyrównawczy a wskazówka dochodzi do czerwonego. Zastanawiające jest to, że nie ma reguły na to.... Dziś udało mi się kupić nowe korki chłodnicy i zbiornika oraz termostat, który i tak chce na wszelki wypadek wymienić, wszystkie przewody idące od niego są gorące, nie wiem tylko czy powinny być bardzo twarde, czy średnio :)

Ta losowość przegrzewania sprawia, że zastanawiam się też nad pompą, uszczelkę chwilowo odpuszczam, bo ani nie puszcza obłoków wydechem, nie przybywa oleju, a sam olej ma zdrowy kolor, nie ma też masla pod korkiem. I pytanie do Was, czy warto pakować się w zestaw naprawczy pompy wody za 30zł, czy też lepiej od razu wymienic całą pompę i jeśli tak, to na jaką?

Poniżej nagranie z wczorajszego przegrzania, to już po dolewce, przy próbie odpowietrzenia :D

https://www.youtube.com/watch?v=VSjf5oAym38

Kolejne pytanie, czy moje pytania mogę zadawać tutaj, czy z każdym iść do konkretnego działu?
W124 Coupe 3.0 1988
Polonez 1.5 1990
LR Defender 110 TD5 1999
Minsk M1M 1952

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4640
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 16, 2018, 15:14:05 pm »
Mógłbyś powiedzieć, o co chodziło z tym Stigiem i jeżdżeniu polonezem po Warszawie? Jest krótki materiał na YT, ale to był element jakiegoś programu top gear, akcji, czy po prostu miał taką fanaberię, żeby przejechać się polskim autem?

https://youtu.be/drYvmvo4kR8
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2567
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 16, 2018, 16:09:45 pm »
Możesz tu sobie pisać to temat o Twoim aucie. Niemniej najpierw dobrze poszukaj na forum bo być może są już opisane rozwiązania :) Z grzaniem się silnika dobrze kombinujesz  <ok>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 16, 2018, 18:52:21 pm »
Tobex u mnie przewody były bardzo twarde przez zatkaną (starą) chłodnicę.Też coś tam bulgotało czasem, ale nie wywalało płynu.

Przewody powinny być twardawe, ale bez przesady, nie może to być "kamień".

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
    • Polonez 1.5 1990
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 16, 2018, 21:42:53 pm »
Wymieniłem dziś korki chłodnicy i zbiornika, do termostatu nie dobiegłem, nie chciałem się brać do tego o 20:30 pod ruchliwym blokiem :)

Odpaliłem grata na ssaniu, nagrzał się do połowy, na ssaniu leciało trochę błękitnego z wydechu. Sprawdziłem przewody od chłodnicy, górny w porównaniu z dolnym był jedynie lekko ciepły. Jeśli chodzi o pompę wody, to słychać w jej okolicach dość głośne tarcie, słychać to na tym filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=kYKT94tOyY4

 I teraz pytanie do Was, jeśli nawet jeszcze nie padła, a winny jest termostat lub nawet uszczelka pod glowicą, to chętnie bym wymienił też pompę na nową i nie bawił się w zestawy naprawcze. Na allegro jest sporo pomp w okolicy 100zl, czym się kierować przy wyborze.

W124 Coupe 3.0 1988
Polonez 1.5 1990
LR Defender 110 TD5 1999
Minsk M1M 1952

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 17, 2018, 08:54:53 am »
Te za 100 to są zamienniki firmy Statim i innych. Od tyłu nie mają wybitych żadnych numerów na obudowie.
https://f.allegroimg.com/s1440/0393fc/a955f0ed4f0685a04af5c6063acf

Lepiej szukać tych oryginalnych ze starych zapasów - te mają wybite numery.
https://d.allegroimg.com/s512/0349c7/0c6a9ce546a183f3713744a0e97d

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1132
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 17, 2018, 09:23:58 am »
Firmowe: Praszka (w miarę współczesne), a chińczyki to STATIM. W tym drugim uwaliłem ucho przy dokręcaniu (niezbyt mocnym zresztą). Kupując starą, z epoki zwróć uwagę na łożysko

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 6
    • Polonez 1.5 1990
Odp: Polonez 1990 Bena Collins'a (Stiga) z pobytu w Warszawie.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 17, 2018, 10:43:35 am »
Dzięki wszystkim za info. Szukam w takim razie Praszki, jeśli nie uda się znaleźć przed weekendem, spróbuję z taką reperaturką, dużo może z nią być męczarni, czy raczej jest to banał?
http://mot-pol.com.pl/index.php/sklep-online/view/productdetails/virtuemart_product_id/3996/virtuemart_category_id/222
W124 Coupe 3.0 1988
Polonez 1.5 1990
LR Defender 110 TD5 1999
Minsk M1M 1952