Autor Wątek: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.  (Przeczytany 14934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 20, 2018, 18:53:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sonda lambda
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 20, 2018, 19:58:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie wyczytałem że nawet jak nie ma żadnej nieprawidłowości w pracy silnika, wycieków itp. to i tak trwałość sondy jest ograniczona do 160 tys. km
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 20, 2018, 20:04:55 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1676
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
PL2303
Akurat ten chip tu qpa, na dodatek często podrabiany. Czego konkretnie użyłeś?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 20, 2018, 20:10:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Memsdiag na Androida: http://memsdiag.blogspot.com/

Kabel możesz sobie zrobić wg. instrukcji podanej na stronie, ale szanse że zadziała w przypadku memsa 1.6 to loteria. Kontaktowałem się z twórcą i proste interfejsy z allegro za około 10-20zł które powinny działać i były zgodne z PL2303 zwyczajnie nie działały. mihals używa kabla mojego pomysłu, w oparciu o interfejs do LPG (STAG). Zrobiłem w sumie już 5 takich przewodów i wszystkie działają stabilnie "od strzała", jak coś to PW. Oprócz interfejsu, wymagany telefon z obsługą USB-OTG.

To się podpina bezpośrednio pod komputer, czy jest w wiązce Poloneza port pod który to można podłączyć i mieć odczyt np. podczas jazdy?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 20, 2018, 20:47:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Właśnie wyczytałem że nawet jak nie ma żadnej nieprawidłowości w pracy silnika, wycieków itp. to i tak trwałość sondy jest ograniczona do 160 tys. km
nie jest ograniczona, tylko jest przewidziana jakby co - czyli tyle powinna wytrzymac minimum,
np. w moim boschu ma juz ponad 190kkm i ciagle dziala dobrze,
w Kappie padla przy przebiegu ~300kkm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 23, 2018, 12:31:53 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Akurat ten chip tu qpa, na dodatek często podrabiany. Czego konkretnie użyłeś?
Muszę prześledzić historię zakupów na allegro, bo teraz to nie pamiętam. Testowałem różne, od najtańszych za około 5zł (takie w formie płytki z wyprowadzonymi pinami), po droższe niby oryginalne za około 30. Każdy wariant był rozpoznawany przy soft prawidłowo (wykrywał i ładował sterownik), testowany w "zamkniętym obwodzie" - na konsoli dane wychodziły i wracały, ale nie chciało się to łączyć ECU.

To się podpina bezpośrednio pod komputer, czy jest w wiązce Poloneza port pod który to można podłączyć i mieć odczyt np. podczas jazdy?
Pod fabryczne 3-pinowe złącze diagnostyczne przy ECU. Odczyt podczas jazdy możliwy wraz z rysowaniem wykresów, ale darmowa wersja po 2-3 minutach zrywa połączenie i trzeba uruchamiać apkę na nowo.


@mihals, sprawdź rozrząd. Słyszałem już historię z luzem na małym kole rozrządu na wale i to co opisujesz czyli brak mocy, zwalnianie i przyspieszanie przy utrzymywaniu prędkości pokrywa się z tym przypadkiem.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 25, 2018, 19:59:44 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Rozrząd jakoś niecały miesiąc temu był sprawdzany i wszystkie znaki się pokrywały. Wczoraj podmieniłem kopułke z palcem na inne nowe elementy i nic to nie pomogło. Poprzednia kpułka lucasa,mimo że była w aucie rok czasu,to już jest mocno wypalona i zabrudzona  <co>

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:06:42 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wal do Andrewsa#100. Mi to przypomina jego przypadek... ztcp dopiero fabryczna sonda rozwiązała problem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 25, 2018, 21:17:26 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Skoro po raz kolejny pada hasło sonda... to zorganizuj sobie pasażera, daj mu tel. z odpaloną apką i niech obserwuje wskazania sondy podczas jazdy najlepiej w zakładce wykresy (graphview) - przy utrzymywaniu stałej prędkości ~100km/h i przy pełnym bucie. Mile widziane zrzuty ekranu, to będziemy mogli jednoznacznie stwierdzić czy rzeczywiście sonda świruje, czy może coś innego. W ustawieniach zaznacz sobie na początek RPM, MAP, Lambde i Ignition advance. Wszystkich parametrów lepiej nie zaznaczać bo wykres będzie mało czytelny.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 01, 2018, 22:36:05 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Na 1 skrinie,jechałem na 2 biegu przy wyższych obrotach,a potem zatrzymanie na przystanku,podczas którego standardowo trzepało silnikiem

Tutaj przyspieszanie z butem w podłodze (ale nie do odcinki) od 3 biegu,i jazda ze stała prędkością 140 przy któej było czuć,ze auto zwalnia i przyspiesza,a nastepnie kawałek już zwykłej jazdy.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 02, 2018, 12:44:24 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Sonda pracuje wręcz wzorowo, pozostałe parametry z wykresu też ok. Ale widać, że na wolnych obrotach coś go szarpie.

Ew. do sprawdzenia jeszcze ECU, podmienić z innego auta i zobaczyć czy coś się zmieni.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2018, 12:47:05 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 02, 2018, 18:23:36 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Akurat podczas tych pomiarów jak na złość odpychał się tak jak potrzeba  :-) Kompy podmieniałem już ze 2 i nic to nie daje :/

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 03, 2018, 06:08:41 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Spróbuj odłączyć serwo od kolektora i zaślep krociec w kolektorze
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 13, 2018, 21:15:37 pm »

Offline master22

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 75
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6GLI>1.4 GTI
Cześć, nie chcę zakładać nowego tematu u mnie też telepie silnikiem i mam falowanie obrotów,
Co wymieniłem:
świece
kable zapłonowe
sondę lambda
wyczyszczona przepustnica
sprawdzony tps zakres w jakim działa to 0,68v do 3,74v (wydaję mi się że powinien pracować w zakresie od 0,5v do 5v?)
czujnik temperatury cieczy chyba też jest dobry zakres ok 90 stopni 0,260 około 25 stopni pokazuje 2,7 ohma
wymieniłem ECU ponieważ nie widział sondy, nie podoba mi się jak pracuje (po wymianie zauważyłem poprawę że obroty nie spadają poniżej 600rpm, obroty dalej falują w przedziale 900/1500rpm lepiej się wkręca na obroty, ale już podczas jazdy pod obciążeniem dusi się i przerywa, lepiej zachowuje się powyżej 3tys ale słychać buczenie z dolotu)
z dolnego zakresu słychać takie wrrrr... przy dodawaniu gazu:)
z mems diag mam jeden błąd IAT  fault sensor
na starym ECU FuelTrim% był na poziome 100, ale rzadko częsciej był na poziomie 120/130 (na biegu jałowym)
na nowym ECU  FuelTrim% był na poziome 82/88 (na biegu jałowym)
na screenshots jest wykres obrotów i sondy, ale nie zawsze jest tak kolorowo, czasem trzyma około 860 i dopiero po dodaniu gazu zaczyna pracować w zakresie 0-900, może tak powinno być no i screen z parametrów na biegu jałowym na nowym ecu zdjęcie 095039  stary ecu zdjecie 153827,
wiem, że jeszcze muszę sprawdzić ten IAT o ile jest:) i sprawdzić ustawienie rozrządu, potem kopułka, jakie maja być wskazania MAPsensora?

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 13, 2018, 23:07:17 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
IAT sensor to chyba czujnik temperatury powietrza dolotowego - ten zielony, umieszczony w dolocie do 4 cylindra, od strony ściany grodziowej (NNK10001). Jakbyś chciał wymieniać na nowy, to u siebie zakładałem taki z aliexpress i działa
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2018, 23:19:18 pm wysłana przez Oxej »
Złombol '23, team Carozela

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 13, 2018, 23:37:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Tps na zamkniętej przepustnicy nie powinien być większy niż 0.53v a minimum to 0.49v. Po za tym napięcie na drugim screen za małe, a IAT pokazuje prawidłowe wartości = prawidłowa temp powietrza. Do ustawienia TPS i przepucha do wyczyszczenia i ponownego skalibrowania
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2018, 23:44:12 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 14, 2018, 09:41:38 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wskazania MAP za wysokie, albo nieszczelność w dolocie albo uszkodzony czujnik w ECU.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 14, 2018, 20:20:53 pm »

Offline master22

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 75
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6GLI>1.4 GTI
Jakie parametry powinien mieć ten czujnik, jest on zamienny z silnikami serii K 1.4, 1.6, 1.8?
Map sensor u mojego brata w Megane na biegu jałowym podaje pomiary 35/37, a jaki powinien być w proverze?
Psikałem środkiem do "samostart" w okolicach dolotu i nie czuć było, żeby silnik wchodził na obroty,
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2018, 20:22:28 pm wysłana przez master22 »

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 14, 2018, 21:41:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Mapsensor w PN 1.4 jest wbudowany w kompa. Najwygodniejsza jest wymiana sterownika. Potrzebujesz kompa MKC 101610 lub 103610 jak dobrze pamięta . Występowały oba rodzaje w PN. Parametry jak w każdym innym benzyniaku : 20-35
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 15, 2018, 17:06:15 pm »

Offline master22

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 75
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6GLI>1.4 GTI
Tak wiem, że jest w sterowniku mam ma dwa i na obu są takie same parametry.
W poprzednim poście, nie dopisałem że chodzi mi o rezystancję czujnika IAT.