Autor Wątek: Wąski L49  (Przeczytany 2566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 16, 2018, 19:41:43 pm »
Dziś odnawiałem ramki drzwi, nareszcie jakoś to wygląda. Samo malowanie sprayem to chwila, ale to maskowanie reszty aby nie zachlapać farbą to masakra.

Przecież wystarczy zakleić kawałek drzwi, położyć szmaty na słupkach A, otworzyć okna i otworzyć drzwi.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 16, 2018, 19:48:52 pm »
Malowałem matowym szybkoschnącym sprayem, kupiony w markecie za dychę 400ml, ale powiem że kryje fenomenalnie. Jutro jak znajdę czas to muszę pomalować ramiona wycieraczek.

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 17, 2018, 00:05:02 am »
To prawda, że dużo roboty z maskowaniem. Ja po zmatowieniu papierkiem na mokro później pół dnia oklejałem auto przed malowaniem ramek, łącznie np. z dachem, bo jednak ta mgiełka farby się niesie i można prysnąć gdzie nie trzeba. Później samo malowanie 30 min. Co do efektu, to mogę napisać tyle, że pomalowałem zwykłym czarnym matem w sprayu jakieś 3-4 lata temu, nie pamiętam, i żadnego defektu od czasu malowania nie zauważyłem.

Na pewno nie malowałbym tego z otwartymi szybami czy drzwiami, no chyba że chce się też zmienić kolorystykę boczków drzwiowych itp. :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2018, 00:08:57 am wysłana przez marian. »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 17, 2018, 19:46:41 pm »
Na pewno nie malowałbym tego z otwartymi szybami czy drzwiami, no chyba że chce się też zmienić kolorystykę boczków drzwiowych itp. :)

Nie stwierdziłem problemu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 21, 2018, 18:42:55 pm »
Pomalowałem dziś ramiona wycieraczek, oraz zakupiłem do nich nowe wycieraczki made by Auchan  :P

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2657
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 21, 2018, 20:49:46 pm »
Pomalowałem dziś ramiona wycieraczek, oraz zakupiłem do nich nowe wycieraczki made by Auchan  :P
W Auchan są dostępne bardzo dobre wycieraczki MotGumu, zresztą tej samej firmy co robi ramiona wycieraczek do poldka :)

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 21, 2018, 21:06:57 pm »
Pomalowałem dziś ramiona wycieraczek, oraz zakupiłem do nich nowe wycieraczki made by Auchan  :P
W Auchan są dostępne bardzo dobre wycieraczki MotGumu, zresztą tej samej firmy co robi ramiona wycieraczek do poldka :)
Potwierdzam z motguma długo wytrzymują

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 28, 2019, 18:21:02 pm »
Po prawie 5 miesiącach, odpaliłem samochód. Odpalił za 1 razem, co jest dosyć dziwne bo zawsze po dłuższym postoju trzeba było trochę pokręcić. Ale żeby nie było zbyt fajnie przestało działać dorabiane podświetlenie przycisków, oraz dmuchawa. Nie wiem jak ja to kiedyś wszystko łączyłem, ale na podświetlenie i dmuchawę, zabrakło masy, przetarł się przewód, jakim cudem od stania nie wiem!

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2039
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 14, 2019, 22:23:31 pm »
Po prawie 5 miesiącach, odpaliłem samochód. Odpalił za 1 razem, co jest dosyć dziwne bo zawsze po dłuższym postoju trzeba było trochę pokręcić.

Świece i nowe przewody zdają egzamin :D

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 14, 2019, 13:19:53 pm »
Oc opłacone, przegląd zaliczony, można na spokojnie zrzucać dyfer i spawać tył. Do zrobienia jest mocowanie baku bo tylna pionowa burta wnęki koła zapasowego przegniła, oraz kawałek podłużnicy za resorem a przed pasem tylnym. Myślę że wystarczy wstawić tam ceownik tylko z jakiej blachy 1,5 mm czy grubsza?  Do zrobienia są dwa uszczelniacze jeden na skrzyni drugi w tylnym moście, ale to przy okazji spawania się ogarnie. Relacja z prac przy poldku w następnych wiadomościach, oczywiście ze zdjęciami ;) W między czasie wymieniłem też świece, z NGK na Iskry, ale używane znalezione podczas porządków w garażu z ok 10 świec wybrałem 4 z najmniej zużytymi elektrodami, wyregulowałem przerwę, i samochód jakoś jeździ, co prawda dalej po rozgrzaniu na wolnych obrotach  zachowuje się tak jakby miał zgasnąć, ale jest poprawa. Naprawiłem hamulec ręczny, oraz rozruszałem przednie zaciski i wyczyściłem jarzma. Wpadły nowe klocki hamulcowe na przód, skasowałem luz na łożyskach kół przednich. Pospawałem ramkę prowadnicy od szyby  w przednich drzwiach bo przegniła.  Na razie to tyle z prac przy aucie, ale jak hamulce nie trzymają i nic nie ściąga podczas jazdy, mam odczucie jakbym nie jechał swoim polonezem  :jezyk2:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2019, 14:20:14 pm wysłana przez lukasz190 »

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2039
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 14, 2019, 16:16:14 pm »
No to czekamy na zdjęcia z ogarniania blacharskiego auta.

Na razie to tyle z prac przy aucie, ale jak hamulce nie trzymają i nic nie ściąga podczas jazdy, mam odczucie jakbym nie jechał swoim polonezem  :jezyk2:

samochód jakoś jeździ, co prawda dalej po rozgrzaniu na wolnych obrotach  zachowuje się tak jakby miał zgasnąć, ale jest poprawa

Wrzucić normalną gazownię zamiast atrapy i w ogóle będzie kosmos <ok> Mogę któregoś dnia wpaść pomóc wam wystroić to co jest, ale rozważ montaż czegoś lepszego zamiast śruby, naprawdę warto. Mam nadzieję, że auto jeszcze w tym roku zdąży zawitać na spota, po naprawie blacharki :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2019, 16:18:50 pm wysłana przez daniel22 »

Offline lukasz190

  • OHV Power
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 14, 2019, 18:00:40 pm »
"Gazowania" jest jak najbardziej ok i zmieniana nie będzie, nie jest to opłacalne dla auta które robi niecałe 700 km w roku. Trzeba tylko wystroić tą która jest i będzie ok, choć nawet na rozregulowanej instalacji w 3 osoby na pokładzie auto osiąga fabryczną prędkość maksymalną bez problemu. Jak uporam się z blacharką i resztą spraw (niezwiązanych z autem) to chętnie skorzystam z twoich usług regulacyjnych.

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2039
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Wąski L49
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 14, 2019, 18:54:49 pm »
Osiągnięcie polonezem danych katalogowych nawet na słabym silniku nie jest tak trudne, fabryka mierzyła auta w 4 osoby z pełnym ładunkiem, po czym uśredniała wynik  :] Gazownia jest słaba i zawsze opłaca się wrzucić coś normalnego i działającego, choćby dla komfortu trzymania wolnych obrotów w każdych warunkach, ale jak ją wystroimy przy okazji, to przez jakiś czas będzie wam przynajmniej będzie je trzymać. Daj znać jak będziecie mieli chwile po tej blacharce, to wpadnę z analizatorem i zobaczymy, co się tam dzieje, chętnie pomogę.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2019, 18:59:37 pm wysłana przez daniel22 »