ta ilość materiału w denku pozwoli po rozgrzaniu osiągnąć właściwy wymiar. inaczej będziesz miał tłok tłukący się o ścianę cylindra.
typowy blad zalozen dla rozszerzalnosci cieplnej !
nie ma znaczenia czy podgrzewasz pierscien,czy kolo - srednica bedzie taka sama,
mozna jedynie gdybac, ze ciensze denko mocniej sie nagrzeje i tlok rozszerzy sie mocniej, albo cienkie denko latwiej wypalic,ale
nie oszukujmy sie, ze to wyjdzie poza teoretyczne MOŻE,
w praktyce to wyglada tak, ze ścięcie denka o 2mm nie robi na tloku wrazenia przy podwojonej mocy silnika,
a nawet przy potrojonej mocy u Vspeca, jakos sie nie chwalil,ze mu tloki poplynely
1 tłok marki lucas: 375,2g
2 tłok gorzyce: 378,0g
3 tłok gorzyce: 385,4g, widoczny na zdjęciu po ściągnięciu materiału ma 380,0g
4 tłok gorzyce: 374,0g
niestety wazysz je z pierscieniami, wiec trudno w ogole sie nawiazac do danych, ktorych i tak nie ma dla zmodernizowanych +0.4,
ale stare 1.6 to +5g dla tego nadwymiaru, a w 1.5 to +4g.
1.6 po modernizacji to 345g i nawet +5g (a pewnie mniej,bo jest najlzejszy) i tolerancja daje wynik nie wiekszy niz 353g