Autor Wątek: Wyważenie tłoka w OHV  (Przeczytany 3275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wyważenie tłoka w OHV
« dnia: Czerwiec 19, 2018, 22:08:59 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pisałem w innym temacie, że kupując nowe tłoki do remontowanego silnika 1.6 postanowiłem je wyważyć. Różnica mas między najlżejszym i najcięższym tłokiem to aż 11,4g! O ile trzy tłoki mają wagę mniej więcej podobną w rozrzucie do 4g, jeden najgorszy jest 11,4g cięższy od najlższejszego. Zacząłem więc od tego najgorszego równać do najlższejszego, ale po usunięciu 5,4g z nadlewów i samego tłoka zacząłem się bać, czy tak mocno powiercony tłok wytrzyma w silniku, czy lepiej jednak szukać innego tłoka z wagą w ręku? Mam dostęp teraz do większej ilości, więc mogę sobie powybierać. Ciągle brakuje 6 gramów do najlższejszego tłoka, co ciekawe, tak mocno odjechany tłok jest z Gorzyc...

Jeżeli więc jeszcze mocniej mogę "odchudzać" ten tłok, to skąd najbezpieczniej teraz zbierać materiał?

Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 19, 2018, 22:15:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
denko tloka ma ~7mm grubosci, przy odprezaniu do silnika doladowanego zalecilem zdjac 2mm od gory, wiec masz jeszcze pole do popisu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2018, 22:23:39 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak mierzyłem suwmiarką wyszło mi podobnie, 6-7mm, pytanie, jaka jest granica i na ile mogę sobie pozwolić i "ryć" wiertłem w ten materiał, żeby nie skończyło się dziurą w tłoku. Z wiadomego powodu pomijam miejsce, gdzie jest wgłębienie pod zawór.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2018, 22:35:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
2mm bez problemu mozesz zebrac, tylko zrob sobie z wiertla frez czolowy, zeby usuwac material miedzy kraterami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2018, 23:45:51 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
z denka nic nie zbieraj, ani z wierzchu ani od spodu. tylko z płaszcza i tulei wokół sworznia. zmierz średnicę tłoka na wysokości denka, jest ponad pół milimetra mniejsza od pisanej, ta ilość materiału w denku pozwoli po rozgrzaniu osiągnąć właściwy wymiar. inaczej będziesz miał tłok tłukący się o ścianę cylindra. tym bardziej że to tłoki ze skróconym płaszczem. ja kupiłem komplet tłoków- trzy ciężkie i jeden bardzo lekki. powybierałem z tych trzech wszystko co możliwe a i tak masy tego najlżejszego nie osiągnąłem. wybrałem więc materiał ze środków sworzni. 1 ccm stali waży 7 gramów, 1 ccm stopu z którego wykonany jest tłok to 3 gramy. jeśli masz możliwość wymień ten tłok, z wagą w ręku. z korbami w moim DOHC-u podobna sytuacja. trzy ciężkie i jedna lekka. z ciężkich zeszlifowałem nadlewy numerów, usunąłem wszelkie możliwe naddatki, wypolerowałem a lekkiej nawet nie ruszałem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2018, 23:50:39 pm wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2018, 23:55:47 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Więc według tego co piszesz WRB, to czysta loteria... z tymi tłokami... czyli po wybraniu zbyt dużej ilości z denka narażam go na uszkodzenie w ciężkich warunkach pracy.

Przedstawia się to tak:

1 tłok marki lucas: 375,2g
2 tłok gorzyce: 378,0g
3 tłok gorzyce: 385,4g, widoczny na zdjęciu po ściągnięciu materiału ma 380,0g
4 tłok gorzyce: 374,0g

Zatem chyba najlepszym wyjściem będzie kupno kolejnego tłoka, zamiast prucia widocznego na zdjęciu? WRB, skąd głównie wybierałeś materiał? Pilnikiem od wewnątrz płaszcza i nadlewy?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2018, 00:01:51 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 20, 2018, 00:48:16 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
szlifierka prosta + frez stalowy szyszka i walec zakończony kuliście. zbierałem z szerokości płaszcza, przy którejś tulei sworznia jest dużo do zebrania. wszędzie gdzie się dało zaokrąglałem kształty płaszcza. wszystkie ostre kąty i krawędzie zebrałem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2018, 00:54:08 am wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 20, 2018, 00:56:10 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
też tak robiłem, wszystko co wystawało, krawędzie, denko też wierciłem i zebrałem 7 gram najwięcej, bo taka była największa różnica.
O dziwo sworznie były tej samej wagi +/- 0,2g.

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 20, 2018, 00:59:04 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przy pomiarze sworzni mi wyszło to samo - wszystkie idealnie wyważone, 4 sztuki.

Czyli radzicie wszystko, co wystające zbierać i zrobić tłok na gładko? Może wtedy uda się dobić do wagi najlższejszego...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 20, 2018, 01:01:20 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2062
ja ryłem wnętrza  tłoków głównie .

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 20, 2018, 01:42:24 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ta ilość materiału w denku pozwoli po rozgrzaniu osiągnąć właściwy wymiar. inaczej będziesz miał tłok tłukący się o ścianę cylindra.
typowy blad zalozen dla rozszerzalnosci cieplnej !
nie ma znaczenia czy podgrzewasz pierscien,czy kolo - srednica bedzie taka sama,

mozna jedynie gdybac, ze ciensze denko mocniej sie nagrzeje i tlok rozszerzy sie mocniej, albo cienkie denko latwiej wypalic,ale
nie oszukujmy sie, ze to wyjdzie poza teoretyczne MOŻE,
w praktyce to wyglada tak, ze ścięcie denka o 2mm nie robi na tloku wrazenia przy podwojonej mocy silnika,
a nawet przy  potrojonej mocy u Vspeca, jakos sie nie chwalil,ze mu tloki poplynely


1 tłok marki lucas: 375,2g
2 tłok gorzyce: 378,0g
3 tłok gorzyce: 385,4g, widoczny na zdjęciu po ściągnięciu materiału ma 380,0g
4 tłok gorzyce: 374,0g
niestety wazysz je z pierscieniami, wiec trudno w ogole sie nawiazac do danych, ktorych i tak nie ma dla zmodernizowanych +0.4,
ale stare 1.6 to +5g dla tego nadwymiaru, a w 1.5 to +4g.
1.6 po modernizacji to 345g i nawet +5g (a pewnie mniej,bo jest najlzejszy) i tolerancja daje wynik nie wiekszy niz 353g

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2018, 01:48:11 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ważenie z pierścieniami ma największy sens, w końcu z nimi tłok pracuje w silniku :). Sworznie i zabezpieczenia mają równą wagę, więc odpuściłem ważenie z nimi. Korbowody wyważa kolega Morfina oddzielnie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 20, 2018, 05:43:16 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
nie ścinaj tłoka na gładko. ten silnik i tak ma marny stopień sprężania.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wyważenie tłoka w OHV
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 21, 2018, 14:05:55 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wyważyłem tłok, mam nadzieję, że prawidłowo, ciąg dalszy tutaj -> http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49713.new#new
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...