Autor Wątek: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +  (Przeczytany 1658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« dnia: Listopad 18, 2018, 10:32:31 am »
Witam, czy ktoś uporał się na amen z ogrzewaniem w Poldku z wentylacją Calsonic?

Plusów brak, dmuchawa jak oddech umarlaka, w lato wali ciepłym z kratek, teraz przy chłodnej pogodzie na ustawionym nadmuchu na szybę (mizernym) wieje zimnem po nogach.

Czy ktoś próbował zaadaptować układ wentylacji z innego auta?W Calsonicu tylko jedna klapa jest od kierunku nawiewu, więc nie można dać tylko na szybę, zawsze ucieka też w inne części.

Jest artykuł o przeróbce, ale do starszego Poloneza, a do tego nie ma.

Czy wrzucenie "koreańskiej" wersji rozwiąże problem śmiesznego nadmuchu i wiania zimnem po nogach?Czy też tak mizernie dmucha i trzeba coś z zupełnie innego auta?

To już nawet w Uno mimo wiana zimna ze środkowej linii kratek (nawet przez zamknięte przepuszcza) jest o wiele cieplej.

Pozdrawiam i zapraszam do podawania pomysłów  <lol>

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2289
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 18, 2018, 11:08:14 am »
Koreański pomiot też ma swoje wady, ale w ogólnym rozrachunku jest lepszy niż Calsonic. Calsonic był projektowany pod deskę minusa i z nią działa lepiej niż z deską plusa. Może nie dużo lepiej, powiedzmy porównywalnie z oryginalną nagrzewnicą z minusa.

W calsonicu czasem pomaga regulacja linek sterujących.

Jak chodzi o jej nierównomierne grzanie to jest to związane z pewnym jej błędem konstrukcyjnym, chyba Bocian się z tym rozprawił (poszukaj na forum), ale jeśli nie jesteś zbyt dobrym majsterkowiczem to lepiej wrzuć koreańca.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2018, 12:05:52 pm wysłana przez Gomulsky »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 18, 2018, 11:39:49 am »
Hmm coś o jakimś patencie temat kojarzę chyba, dzięki za przypomnienie.

A koreański nawiew ma chociaż "normalny" nadmuch?

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2018, 12:14:24 pm »
Tak,koreański system ogrzewania ma normalną siłę nawiewu jak w każdym innym samochodzie z lat 90-tych,do tego gdy jest sprawny to z każdej kratki leci takie powietrze na jakie masz ustawione,jedynie wg. mnie ogrzewanie na nogi za słabo daje dla kierowcy,(poprzez idiotyczne wyprofilowanie tunelu nawiewu które prowadzi powietrze nad nogi,za to dla pasażera jest całkiem ok).
No i koreańczyk ma wadę w postaci tego że potrafi czasem jakieś cięgno spaść,czy się odkształcić ze starośći i z tego powodu dzieją się różne anomalie,ale to jest łatwe do zrobienia.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2018, 12:31:59 pm »
Na nogi nadmuchu nie używam za bardzo, aby tylko nie wiało zimnem w chłodne dni podczas grzania szyby, jak w Calsonicu :)

Jeszcze jedno-czy w koreańcu w lato nie wali z kratek gorące powietrze (w Calsonicu mimo ustawienia na zimne tak niestety jest)?

W sumie większość gratów do przeróbki mam, najwyżej dokupię resztę i... działamy :)

Z jakiego auta można dopasować w razie co nagrzewnicę do koreańca?Coś mi się Astra o uszy chyba obiła.Chociaż w sumie do tego systemu pewnie jakaś się znajdzie bez problemu np.od Espero :)

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2018, 17:13:08 pm »
W lato wali takie powietrze,jaka jest akurat temperatura na dworze  :-) jedynie doł konsoli śrofkowej jest ciepły,z tego powodu że masz stały obieg płynu przez nagrzewnice,ale domena wszystkich plusów. Co do nagrzewnicy,plug&play nie pasuje z żadnego auta. Z przerobkami bedzie pasowała od starych opli (ma identyczne wymiary) ale trzeba wtedy przerobić rurki zasilające

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1751
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 18, 2018, 17:55:04 pm »
W plusie najlepiej zrobić zawór do nagrzewnicy jak w minusie bo latem cała decha sie nagrzewa.Przy klimie wpływa to dodatkowo negatywnie na jej wydajność.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 18, 2018, 19:24:27 pm »
Ok dzięki czyli czas na montaż koreańskiej wentylacji.Dzięki za pomoc  <spoko>

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 18, 2018, 20:19:59 pm »
w moim plusie o dziwo jest dosłownie sauna, ogrzewanie działa rewelacyjnie. mam podciśnieniowo sterowaną nagrzewnicę.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 18, 2018, 20:35:29 pm »
Czyli wersję koreańską, tzn taką, jaką planuję założyć.

Również Potwierdzasz "normalną" siłę nadmuchu, czy Masz jakieś zastrzeżenia co do wydajności nadmuchu? (wolę kilku głosów posłuchać, zanim zabiorę się za modyfikację)  :d

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6575
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 19, 2018, 05:12:06 am »
Rozważałem zastąpienie zwykłej turbiny z calsonica podwójną z eskorta czy favority. Tyle że trzeba dorobić dopływ powietrza i zlikwidować obieg wewnętrzny. Powinno znacząco poprawić siłę nawiewu i dokładność mieszania powietrza.

Co do puszczania ciepła latem czy zimna zimą to na klapce jest gąbkowa uszczelka jak w oknie pewnie po tylu latach już dawmno jej nie ma i nie uszczelnia tak dobrze jak powinna. Wymontować, rozebrać, doszczelnić też grzejnik z boku i powinno być lepiej. W ostateczności pokombinować jak ja ze zmianą przepływu strumienia powietrza...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6575
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 19, 2018, 05:15:01 am »
Calsonic ma dwie zalety. Daje w miarę normalne ogrzewanie w minusie i elegancko można w niej zamontować grzałkę elektryczną z zachodnich aut tuż pod grzejnikiem standardowym...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 19, 2018, 18:57:56 pm »
Ale nadmuch jest mizerny, nie da się ustawić tylko na szybę, bo przez obecność tylko jednej klapy zawsze ucieka innymi strefami.No chyba, że ktoś coś powywalał u mnie, ale wątpię, śladów rzeźnika nie widziałem, jak kiedyś rozbierałem wnętrze  <cwaniak2>

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6575
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 19, 2018, 22:35:09 pm »
Nie narzekaj. W plusie zamknięcia klapek nawiewów deski są przynajmniej szczelne. Zamykasz wszystkie i jest sama szyba. Chyba że klapka źle wyregulowana lub nieszczelna.

Pamiętaj że calsonic to następca starego nawiewu a tam nie dało się zamknąć nawiewu na szybę i wieczny problem z wysychającym błotem na ciepłej szybie zimą...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 19, 2018, 22:39:28 pm »
Ale i tak leci bardzo słabo na szybę.Tak słabego nawiewu w żadnym aucie nie trafiłem jeszcze.

Dobra, jak pomodzę to dam znać o efektach  <lol>

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 675
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 27, 2018, 20:59:02 pm »
Powitać szanowne grono, mam zapytanie, czy jest możliwość regulacji linki klapki ciepło zimno w plusie, bo jak wyjąłem ten element z dmuchawą nagrzewnicy to ukazał sie widok nagrzewnicy i klapki, która po przestawieniu na ciepło zostawała szpara na około 5 mm, a jak przestawiałem na zimne to ładnie uszczelniała, niby wszystko siedzi na miejscu, linka ładnie chodzi ale właśnie nie domyka na ciepło, i dlatego słabo grzało, wstępnie przykleiłem gąbkę do okien , wywaliłem skruszałą starą z klapki i też przykleiłem okienną. Narazie jest lepiej jak było, ale jakby się dało podregulować tę linkę toby lepiej dociskało klapkę. Za porady z góry dziękuje.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 02, 2018, 11:31:20 am »
Panowie (i Panie oczywiście) wytargałem Calsonica i... psikus.Oczywiście nie pomyślałem najpierw, tylko po demontaż-Calsonic ma inne połączenia elektryczne, niż "koreańczyk"-czy ktoś kiedyś robił taką przekładkę i się z tym uporał, czy czeka mnie żmudna rzeźba i kombinacje?Niestety, elektryka to nie jest mój konik, więc sam pewnie za wiele nie zdziałam.Inna jest kostka do pokrętła nawiewu, inaczej jest zasilany obieg wewnętrzny i... jeszcze się upewnię z innymi rzeczami, tzn myślę o rezystorze i wentylatorze.

Proszę o pomoc :P

Dobra, wiązkę od wentylatora będę musiał przedłużyć.Rezystor ma taką samą ilość przewodów, tylko kostkę nieco inną-podmienię.

W kostce do regulacji prędkości nadmuchu jest dodatkowo czarny kabelek (koreańczyk), zapewne masa, to jakoś ogarnę, reszta zgadza się co do ilości i kolorów, oczywiście kształt kostki inny.

Coś się jakby klaruje...

Pytanko-czy obieg zamknięty jest również sterowany podciśnieniem?Jest przycisk, 2 przewody.

Całe szczęście mam zapasową instalkę elektryczną z wersji koreańskiej na wzór  <cwaniak2>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2018, 12:23:46 pm wysłana przez CieniaczRider »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3431
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 02, 2018, 12:37:59 pm »
Najlepiej mieć fragment instalacji do nagrzewnicy "podciśnieniowej" i wtedy tylko podłączyć pod zasilanie itd. Niestety, ale fabryka cudów nie dawała drugiej instalacji pod zwykłą nagrzewnice, tylko pod docelową, bo szkoda kosztów kłaść, nie? W calsonicu, samo zasilanie jest pewnie podobnie, skoro jest rezystor, więc pewnie różnią się tylko kostkami i miejscem usytuowania wentylatora i rezystora.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2289
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 02, 2018, 12:48:48 pm »
Tak, kolory przewodów są takie same i pełnią tą samą funkcję. Największa różnica jest w zasilaniu panelu środkowego w koreańcu jest 2pinowa kostka taka jak w szerokich minusach do podświetlania tablicy rej. A w Calsonicu 3 pinowa jak do sterowania el. luster, 3 dodatkowy pin sygnalizuje obieg wewnętrzny. Także najlepiej odciąć żółty i czarny z kostki 3 pinowej i przylutować do kostki 2 pinowej, a ten trzeci przewód zostawić w fabrycznej kostce, żeby gdzieś zwarcia nie zrobił.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: Jaka wentylacja w miejsce Calsonic-a w Polonezie +
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 02, 2018, 13:29:15 pm »
Dzięki Panowie, czyli moje przypuszczenia z Waszymi się pokrywają  <ok>

Czyli obieg wewnętrzny jest w koreańcu sterowany podciśnieniowo, a przewody są tylko do zasilania podświetlenia przycisku i pokręteł?