Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 202297 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #280 dnia: Marzec 01, 2019, 21:11:49 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Zmieniłem oliwę w Clio, tradycyjnie zalany Lotos 5W40. Od ostatniej wymiany zrobione 9000 km, a na filtrze sporo syfu, znakiem Lotos wypłukał kilkunastoletnie nagary <ok>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #281 dnia: Marzec 01, 2019, 21:51:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
na filtrze sporo syfu, znakiem Lotos wypłukał kilkunastoletnie nagary
Albo zfiltrowal olej który wlales ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #282 dnia: Marzec 01, 2019, 22:10:03 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
na filtrze sporo syfu, znakiem Lotos wypłukał kilkunastoletnie nagary
Albo zfiltrowal olej który wlales ;)
Gdyby tak było to nagary widoczne przez korek oleju by się utrzymywały albo nawet powiększały, tymczasem można powiedzieć, że zrobiło się całkiem czysto. To samo tyczy się bagnetu, który do niedawna był czarny jak smoła, a teraz wrócił prawie do fabrycznego koloru :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #283 dnia: Marzec 01, 2019, 22:50:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jeżeli to 8v to za jakiś czas, ale pewnie szybciej sprzedaż samochód, dowiesz się o co chodzi jak rozbierzesz silnik ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #284 dnia: Marzec 02, 2019, 08:01:07 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wróciłem swoim skośnookim cudeńkiem z badania tachnicznego, i powiem tak: tarczobębny to największa porażka tego sprzęta. Nie wiem, po co ktoś wymyślił takie hamulce na tył - nie mogły być albo tarcze, albo bębny? Masakra jakaś - zawsze jest problem z tym gównem...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #285 dnia: Marzec 02, 2019, 08:43:39 am »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Co to za auto i jaki masz problem?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #286 dnia: Marzec 02, 2019, 10:23:10 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Jeżeli to 8v to za jakiś czas, ale pewnie szybciej sprzedaż samochód, dowiesz się o co chodzi jak rozbierzesz silnik ;)
No nie wiem... Matka ma je już 12 rok, prawdopodobnie przez 5 lat nie wymieniała oleju, dopiero od 5 lat zaczął być wymieniany regularnie, a od roku lata na lotosie. Biorąc pod uwagę, że do tej pory się nie rozsypał to już się raczej nie rozsypie ;)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #287 dnia: Marzec 02, 2019, 11:35:24 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Co to za auto i jaki masz problem?
Corolla verso. Lewy tył słabo łapie na ręcznym. Ogólnie auto jest super; nigdy mnie nie zawiodło, tylko te tarczobębny... Za każdym razem, kiedy przekładam koła, muszę się w tym babrać, bo ręczny jest do regulacji. Ostatnio robiłem prawy przód po przygodzie z sarną lub jeleniem (sam nie wiem, co to właściwie było), więc od razu zmieniłem koła na letnie i zrobiłem przegląd hamulcy, bo dolne prowadniki często się przycierają. Niestety, posiadanym przez siebie sprzętem nie mam możliwości podniesienia dwóch kół jednocześnie, a po zaciągnięciu awaryjnego, rękami wiszącego koła nie obrócę, więc myślałem, że będzie dobrze. Niby jest, ale nie do końca...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #288 dnia: Marzec 02, 2019, 12:02:10 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Czym smarujesz prowadnice?

Ja uważam, że rozwiązanie tarczo-bębny jest dobre.Jak sobie przypomnę tylne hamulce tarczowe w Iveco Daily  (chociaż tam ogólnie hamulce są nieudane) albo zaciski grupy szmelcwagena tylne, to tym bardziej jestem za tarczobębnem.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #289 dnia: Marzec 02, 2019, 13:23:16 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Czym smarujesz prowadnice?
Różnie - ostatnio próbowałem miedziowym albo takim bezbarwnym do cylinderków, w małych tubkach. Już pomału zaczyna brakować mi pomysłów, chyba że coś dobrego podsuniesz.
Ja uważam, że rozwiązanie tarczo-bębny jest dobre.Jak sobie przypomnę tylne hamulce tarczowe w Iveco Daily  (chociaż tam ogólnie hamulce są nieudane) albo zaciski grupy szmelcwagena tylne, to tym bardziej jestem za tarczobębnem.
Czemu nie za bębnem, skoro już tarcze są do bani? Jak dla mnie - hamulce tylnej osi znacznie lepiej sobie radzą, kiedy roboczy i awaryjny współpracują ze sobą. Wtedy ręczny na bieżąco się podregulowuje, kiedy normalnie hamujesz. W tarczobębnach trzeba stale używać ręcznego, żeby szczęki nie zarosły, a samoregulacja w nich i tak jest kupa warta.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #290 dnia: Marzec 02, 2019, 13:47:44 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Widzisz dla odmiany we wspomnianym Iveco praktycznie każda zmiana klocków z tyłu równa się regeneracji zacisków-tłoczek w 90% przypadków (no dobra nie liczyłem, ale prawie zawsze  <lol> ) stoi i nie daje się cofnąć, regeneracja tylko w zakładach specjalizujących się w regeneracji, ponieważ przeciętny warsztat nie chce rozbierać tych zacisków.Oczywiście w ślad za stojącym notorycznie tłoczkiem idzie bardzo mizerny hamulec zasadniczy.

Prowadnice stają na bieżąco, chociaż... raz założyłem zaciski po regeneracji z jarzmami, po skończeniu klocków żadna prowadnica nie stała, ale to akurat jak 6 w lotka, bo nikt nie chciał uwierzyć xD

Ogólnie tłoczki w wielu autach lubią sobie stanąć na amen i konieczna jest wtedy regeneracja zacisku.

W tarczobębnie ręczny wytrzymuje długo, dopóki nie zardzewieje kompletnie :P Co oczywiście też się zdarza.

Jakby nie patrzeć-wszystko ma swoje dobre i złe strony. Aha oczywiście budowa zacisku przy tarczobębnie jest łatwiejsza i można samemu go ogarnąć, dla ręcznego w opcji samej tarczy jest już bardziej skomplikowany.

Może spróbuj smar ceramiczny czy coś w ten deseń?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #291 dnia: Marzec 02, 2019, 13:58:12 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
a ustawiałeś luzy szczęk w bębnach? Wyciaga się korki z tarcz i trzeba wykasować luzy na szczękach. Tarczo-bębny to najlepszy system jaki jest na rynku.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #292 dnia: Marzec 02, 2019, 14:26:59 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Mam podobne zdanie,w dupowozie też mam tarczo bębny i w sumie lepszego hamulca na tyle sobie nie wyobrażam.Na jesień zmieniłem oryginalne jeszcze linki i szczęki na nowe i czuję że kolejne 25 lat nie będzie trzeba tam zaglądać   <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #293 dnia: Marzec 02, 2019, 15:23:31 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
a ustawiałeś luzy szczęk w bębnach? Wyciaga się korki z tarcz i trzeba wykasować luzy na szczękach.
Nie wiem, na czym polega "kasowanie luzu" przy pomocy gumowych korków, kiedy jest ono realizowane naciągiem linki i rozkręceniem rozpieraka.
Tarczo-bębny to najlepszy system jaki jest na rynku.
Kwestia gustu...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #294 dnia: Marzec 02, 2019, 15:40:06 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Zapewne jest regulator w bębnie (czyli części odpowiedzialnej za "ręczny") i od tej regulacji się zaczyna.

Przy dźwigni ręcznego (zapewne od strony kabiny) ustawia się w drugiej kolejności.

No chyba, że japońce nie dały regulatora w bębnie, w co śmiem wątpić  <cwaniak2>

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #295 dnia: Marzec 02, 2019, 16:07:16 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Myślę, że w aucie jeżdżącym na co dzień hamulce są używane często więc "zastanie" z nieużywania im nie grozi :p

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #296 dnia: Marzec 02, 2019, 19:20:01 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Chyba trochę się Pogubiłeś w postach :) Pisałem o stających tłoczkach i dotyczyło to układu tarczowego (zasadniczy i ręczny)

Nie powinny stanąć z powodu nieużywania, ponieważ, co oczywiste, auto jeżdżące na co dzień też hamuje, więc hamulce pracują :D

Chyba, że chodziło Ci o część bębna (czyli ręcznego) w tarczobębnu, no ale tam nie ma tłoczków (a w zasadzie cylinderków) jak w klasycznym bębnie.

Więc chyba się nie zrozumieliśmy :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #297 dnia: Marzec 02, 2019, 20:28:21 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ostatnio mam "szczęście" do zielonych pasków, więc przypadkiem nabyłem dziś komplet relaxów (a jakże) w zielone paski. Stan +3, mocno wypalone oparcia tylnej kanapy, gąbka w siedziskach też słaba, pełno mniejszych i większych rozdarć na przednich fotelach. Największy plus to to, że mają zagłówki na tylnej kanapie i mają sprawne pompki. A tak to do pełnej regeneracji, ale przynajmniej cena również była dość atrakcyjna :)

Zmieniłem linkę sprzęgła w Pedziocie. Przy okazji znalazłem rozwaloną osłonę przeciwpyłową przekładni kierowniczej i cieknącą chłodnicę.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2019, 20:30:46 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #298 dnia: Marzec 02, 2019, 20:38:17 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wypiaskowałem kupione felgi z Fiata 500, a wczoraj kupiłem używane opony Dębica Navigator 2 w rozmiarze 185/65R14. Mimo że nie jestem zwolennikiem kupowania używanych opon, ale trafiły się atrakcyjne opony w fajnym stanie więc wziąłem.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #299 dnia: Marzec 02, 2019, 23:21:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
komplet relaxów

Ile walk turniejowych stoczyłeś w trakcie zakupu?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E