Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 202285 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #580 dnia: Kwiecień 17, 2019, 22:24:27 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
jakbys pompke na koncu doczepil, to bylaby to sonda do analizatora spalin, ale jako sniffer to sie nie nadaje

Czemu? Sniffer gaziarza był podobny i pokazywał prawidłowe odczyty:



Te stożki miałyby aż taki wpływ na wyniki pomiarów?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #581 dnia: Kwiecień 17, 2019, 22:57:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wolałbym ta szerokopasmowke normalnie wkręcić w rurę gdzieś przed katem. Wtedy możesz mówić o poprawnym odczycie z tej sondy.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #582 dnia: Kwiecień 17, 2019, 23:01:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Te stożki miałyby aż taki wpływ na wyniki pomiarów?
looo panie, toz to prawie strumienica z takimi stozkami,
moze srednice ma wieksza i spaliny chca nia leciec, trudno wyczuc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #583 dnia: Kwiecień 17, 2019, 23:04:40 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Te stożki miałyby aż taki wpływ na wyniki pomiarów?
looo panie, toz to prawie strumienica z takimi stozkami,
moze srednice ma wieksza i spaliny chca nia leciec, trudno wyczuc

No to jaki sniffer w takim razie byś polecił zamiast tego? Kopię innovate? Lub ewentualnie spróbować ten przerobić dospawując stożki? Tamten na pewno pokazywał poprawne pomiary - pokrywały się ze wskazaniami "pokładowej" wąskopasmowej sondy.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #584 dnia: Kwiecień 17, 2019, 23:42:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pod ta koncowke tlumika uniwersalne rurki nie bardzo  pasuja, wiec przydalaby sie dopasowana,
skoro tamten pokazywal dobrze, czyli tak jak waskopasmowa ... to uzywaj waskopasmowej - po co sobie utrudniac zycie, szerokopasmowa jest przereklamowana, potrzebna tylko przy strojeniu doladowanych silnikow gdy leje sie na bogato w celach chlodzenia,
ewentualnie w wolnossacych, gdy sie stroi na najwieksza moc,
a w abimexie nic nie stroisz - no wlasnie, nie napisales po co w ogole ta rzezba z AFR
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #585 dnia: Kwiecień 18, 2019, 00:09:07 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przereklamowana czy nie - chcę, żeby też prawidłowo pokazywała na wolnych obrotach :) Potrzebne do wielu celów i wielu sprzętów. Spróbuję w takim razie poeksperymentować, żeby pokazywał poprawnie. Ty masz zdaje się zestaw ze staga? Jeśli tak, to pokazuje dobrze na wolnych? Podobno ta ich końcówka nie jest zbyt dobra - ale taką opinię słyszałem z ust osób używających przelotówek podobnych do mojej i kopii innovate. Ale może "każda pliszka swój ogonek chwali” i będę musiał sam dojść do poprawnego odczytu na wolnych...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #586 dnia: Kwiecień 18, 2019, 00:53:55 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jeszcze nie sprawdzalem auta ze szczelnym wydechem, wiec sie nie wypowiem co do pokazywania prawidlowych wartosci przez zestaw stagAFR ;>
najlepiej jest wkrecic szerokopasmowke w miejsce fabrycznej sondy i wtedy mozemy mowic o jakims punkcie odniesienia (w PN dostep jest dobry, jezeli sonda sie nie zintegrowala z kolektorem przez lata wspolnego rdzewienia, to do odkrecania mozna uzyc klucza plaskiego),
na koncu ukladu przy marnym przeplywie spalin na wolnych obrotach pomiar nie ma sensu, szkoda czasu, pradu i paliwa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #587 dnia: Kwiecień 18, 2019, 01:34:32 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Czy ja wiem - wskazania na w/w snifferze były poprawne. 14,7, wąskopasmówka w kolektorze lata od ubogiej do bogatej, więc się zgadza, chyba nie trafiłem jak w ruletce - widocznie mam szczelny wydech  :d Tutaj też się pokrywał wynik, tylko jak uszczelniłem jak tylko się dało połączenie między snifferem a wydechem.

Spróbuję poprawić aktualny, żeby pokazywał poprawne wyniki, jeśli to nic nie da, będę musiał myśleć nad kopią tego, rozwiązanie wydaje się sensowne, w sumie nie ma skąd zassać lewego powietrza. Ciekawe, jak radziłby sobie na wysokich obrotach z butem w podłodze:

https://allegro.pl/oferta/sonda-szerokopasmowa-bosch-lsu-4-9-plx-sniffer-7849149907?fbclid=IwAR3fxwQ5JYQDtuoJSfakNM4JCyUyZmHfTCCoFTYXrptseky4QsNtwl7sfqY

Jeszcze inne wykonanie:





Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #588 dnia: Kwiecień 19, 2019, 17:10:47 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
U mnie wymienione amortyzatory na Duo Control z przodu i nowy zbiornik paliwa, ale...

Mam do was pytanie, pojawiło się całkiem duże huczenie/buczenie (niski ton) w przedziale 90-105 km/h, dobiega z tyłu samochodu. Nie jest to typowe "śpiewanie i wycie". Poniżej i powyżej tych wartości jest cicho. Jak zdejmę nogę z gazu buczenie ustaje.

Co to może być ??  Przebieg 64 tysiące km.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2019, 17:16:44 pm wysłana przez Bartek GSi »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #589 dnia: Kwiecień 19, 2019, 17:41:25 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
To się nasila gdy trzymasz lekko pedał gazu? jeśli tak,to już krzyżak ci się na wale rozlatuje.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #590 dnia: Kwiecień 19, 2019, 19:48:58 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
W taki sposób nie sprawdzałem, zobaczę. Hmm, raczej przy odejmowaniu delikatnie się ucisza, a po ujęciu gazu całkowicie, ustaje. Mocno buczy w tym przedziale aż nieprzyjemnie głowa boli po trasie. Trzeba jeździć 80 albo 110 i wyżej.

Czasami zauważyłem również, że gdy przyspieszę ( na niskich biegach się to objawia) i odpuszczę gaz (auto cały czas na biegu) to słychać takie charakterystyczne chrobotanie, terkot. Gdy zacznę znowu przyspieszać to ustaje.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #591 dnia: Kwiecień 19, 2019, 20:02:32 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Sprawdz cały układ napedowy krzyżaki podporę łącznik
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #592 dnia: Kwiecień 19, 2019, 20:09:12 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
winny jest krzyżak ten przy moście
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #593 dnia: Kwiecień 19, 2019, 20:12:48 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Przeprowadziłem małą regenerację alternatora, polegającą na wymianie pierścienia ślizgowego, który od dłuższego czasu już na tę wymianę czekał.  Uff, bez młotka 2 kg się nie obeszło; ale po kolei...
W pierścieniu były już głębokie wyżłobienia od szczotek. Zakupiłem nowy, ale postanowiłem jeszcze poeksperymentować na starym... Dałem do przetoczenia i na przednią połówkę pierścienia, zbyt już cienką, by mogła normalnie działać, nacisnąłem plasterek aluminiowej rury, by sprawdzić, jak aluminium się spisze w zastępstwie miedzi. Niestety, jedna szczotka szczotkotrzymacza mi się obłamała. W pierwszym odruchu siarczyście bluzgnąłem, ale na spokojnie przykleiłem ją na klej cyjanoakrylowy i miernik nie pokazał jakichś znacznych różnic w oporności, w obliczu czego uznałem, iż będzie spoko. No, niestety, eksperyment zakończył się niepowodzeniem, w postaci braku ładowania. Jako pierwszego winnego wytypowałem oczywiście rzeźbiony pierścień. Po wymianie jednak nadal nie ładuje. Zamówiłem już w sklepie nowy szczotkotrzymacz i zapłaciłem za niego. A tymczasem... <werble> Właśnie olśniło mnie, że zapomniałem przylutować przewody do pierścienia. <fanfary> Przeszedłem sam siebie; teraz, znaczy w przyszłym tygodniu, znowu będę musiał wszystko rozbabrywać; ech... :/

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #594 dnia: Kwiecień 19, 2019, 22:07:02 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
winny jest krzyżak ten przy moście
Tak ale sprawdzić całości nie zaszkodzi ;-)
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #595 dnia: Kwiecień 19, 2019, 22:20:15 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
To mnie trochę pocieszyliście, że to krzyżak (krzyżak na wale tak ? ), bo już myślałem, że może sam most. Na myśl przyszła mi jeszcze podpora wału a konkretnie łożysko które w niej się znajduję.

Po wymianie tego krzyżaka, albo podpory koniecznie trzeba wyważać ponownie wał ?

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #596 dnia: Kwiecień 19, 2019, 23:11:28 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Krzyżaki jak włozysz w takim samym ustawieniu wału jak wcześniej to nie trzeba będzie,z podpora różnie bywa aczkolwiek u mnie w 2 polonezach po wymianie podpory,nie pojawiły się nawet najmniejsze wibracje :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #597 dnia: Kwiecień 19, 2019, 23:29:30 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Ja jak wymieniałem kiedyś krzyżak i podporę to pojawiły się duże wibracje, więc... lepiej nastawić się na wyważanie, choćby dla spokoju :P

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #598 dnia: Kwiecień 19, 2019, 23:56:07 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A to już można pisać całe opowiadania o tytułach "chciałem tylko wymienić krzyżak, a wylądowałem w Gdyni, w czwartym warsztacie wyważającym wały napędowe..."  <rotfl2>

Jak się zaczynają historie z krzyżakami, lepiej zainwestować w najlepsze dostępne (land rover?), wymienić dla spokoju łącznik elastyczny (kupić od łady), wyszukać podporę wału z miękką gumą, co nie jest proste, wywalić z niej chińskie łożysko i zamontować porządne, i dopiero jechać na wyważanie. Każda inna próba poradzenia sobie z wibracjami kończyła się w moim przypadku źle, w każdym aucie. Składać na znaki to sobie można, jak na rzemieślniczych krzyżakach każdy siada trochę inaczej i automatycznie zmienia się wyważenie :). Podobnie książka nakazuje wyważać wał po każdym rozmontowaniu. Cudów nie ma. Jak się cudem trafiło i nie ma wibracji, to gratulacje.

Odkurzyłem dzisiaj auto, pobawiłem się kontrolerem AFR w trasie(udało się dojść także do prawidłowych odczytów na wolnych obrotach - wystarczyło wydłużyć rurkę elastycznymi rurami karbowanymi do CO). Poprawiłem dzięki niemu trochę ustawienia gazu. Przyda się jeszcze nie raz. Wczoraj natomiast dorobiłem wieszak tłumika. Trzeba będzie się w tym roku zająć wgnieceniami na dachu, bo chwilowo nie ma co robić  :d
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2019, 23:59:49 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #599 dnia: Kwiecień 20, 2019, 10:58:44 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
W 4 autach wymienialiśmy krzyżaki,tylko zawsze szły oryginały ZMC albo GKN i za każdym razem zero wibracji i cisza w każdym zakresie prędkości  :P