Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 262298 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #660 dnia: Maj 07, 2019, 15:49:50 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Kolejny raz wymontowałem alternator. Celem było sprawdzenie oporności szczotek, bo nie ładuje - a tymczasem co się okazało - ponownie zerwały się druty, łączące uzwojenie z pierścieniem ślizgowym.  <ściana> Nie wiem, jak to kurewstwo przylutować, bo lutownicą chyba się nie da...
Udało mi się dorwać dwa nowe odboje do maski na pas przedni.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #661 dnia: Maj 07, 2019, 16:33:30 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
lutownica do rynien da radę.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #662 dnia: Maj 07, 2019, 20:23:28 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
"Nadejszła wiekopomna chwila"

24 godziny trzymania auta pod azotem nie wykazały nieszczelności w układzie. Zatem zapadła decyzja, że nabijamy układ czynnikiem, po napełnieniu nacisnąłem przycisk A/C i... silnik podniósł obroty, ale klima nie zagadała. Szybka weryfikacja ujawniła, że przekaźniki zastosowane w układzie nie są "te". W pierwszej chwili myślałem, że ich wymiana nie przyniosła oczekiwanego rezultatu bo pomimo wciskania przycisku A/C klima dalej nie gadała, jednak kiedy konsternacja zaczęła sięgać zenitu ktoś dodał gazu i klima ożyła, a z kratek zaczęło wiać chłodem  <spoko> Niestety na dzień dobry wiadomo, że trzeba wymienić łożysko w rolce prowadzącej, a miało być dobre, japońskie...

« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2019, 20:45:52 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #663 dnia: Maj 07, 2019, 21:27:51 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
lutownica do rynien da radę.
Posłużyłem się w międzyczasie użytym już wcześniej narzędziem:

...tylko jeszcze dłużej grzałem. Wcześniej zniechęciły mnie obawy dotyczące wpływu tego grzania na plastikowy środek pierścienia.
Gdy altek był już z powrotem w jednym kawałku, trudno mi było się powstrzymać od zamontowania go pod maską truckła i odpalenia, coby sprawdzić, jak sobie radzi. No i niestety, zawiódł mnie po raz kolejny. Po wymontowaniu okazało się, iż luty tym razem przetrwały, tzn. pomimo prawidłowo skomunikowanego pierścienia, nadal nie ładuje.
Echh, zawiozę tego grata do majstra, bo sam niczego już raczej nie wymyślę. Niech ktoś bardziej kumaty diagnozuje.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #664 dnia: Maj 08, 2019, 07:34:01 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
wsadziłem przez majówkę wałki z TF135. Mój wniosek: jeśli w planach ktoś nie ma wsadzenia mems3 i prawilnego sterownika, to nie ma co ich kupować, szkoda tej kasy. Lepiej się kręci ale z uwagi na skrzynię i tak nie pałuję powyżej 5 tysięcy. Dupohamownia za wiele nie wykryła.
Wolne obroty OK, może uda się pojechać na hamownię przed zmianą elektryki żeby wiedzieć coś więcej.

Kompletuję więc dalej graty, (bo wyjścia nie mam) i spróbuję niedługo dorobić te parę kabelków :) 1.8turbo też chodziło na memsie3?

Najwyżej będzie łatwiej swapnąć kolejnego :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #665 dnia: Maj 08, 2019, 09:06:59 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Niestety na dzień dobry wiadomo, że trzeba wymienić łożysko w rolce prowadzącej, a miało być dobre, japońskie...
Od razu kup sobie dwa, bo Ci się przyda, i zawczasu smaru oczywiście dodaj :) Zresztą to oczywiste... .
Na szczęście wymiana to chwila
Ja zawiozłem skraplacz do spawania... Ciekawe co powiedzą na jego temat
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2019, 09:13:18 am wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #666 dnia: Maj 08, 2019, 09:08:51 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
wsadziłem przez majówkę wałki z TF135. Mój wniosek: jeśli w planach ktoś nie ma wsadzenia mems3 i prawilnego sterownika, to nie ma co ich kupować, szkoda tej kasy. Lepiej się kręci ale z uwagi na skrzynię i tak nie pałuję powyżej 5 tysięcy. Dupohamownia za wiele nie wykryła.
Wolne obroty OK, może uda się pojechać na hamownię przed zmianą elektryki żeby wiedzieć coś więcej.

Kompletuję więc dalej graty, (bo wyjścia nie mam) i spróbuję niedługo dorobić te parę kabelków :) 1.8turbo też chodziło na memsie3?

Najwyżej będzie łatwiej swapnąć kolejnego :)
Ale różnicę powinieneś poczuć właśnie powyżej 5tyś. bo tam te wałki dają przyrost mocy to raz ;) Dwa - ogarnij wydech, koniecznie. Hamowaliśmy ostatnio VVC 160 na oryginalnym wydechu poloneza, tylko kolektor wydechowy 4-2-1. Wyszło ~120 koni, wykres powyżej 5tyś zamiast rosnąć to spadał :) Silnik zdrowy, kompresja powyżej 14bar na każdym garnku.

1.8 Turbo też chodzi na Mems 3, ale ma inny czujnik położenia wału - trzeba rzeźbić skrzynię/dzwon.


W temacie, kompletuję graty do swapa hamulców. Zaciski wyczyszczone, pomalowane na kolor budy (23E) i zregenerowane. Czekam na tarcze i będzie można działać :)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #667 dnia: Maj 08, 2019, 12:14:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Hamowaliśmy ostatnio VVC 160 na oryginalnym wydechu poloneza, tylko kolektor wydechowy 4-2-1. Wyszło ~120 koni, wykres powyżej 5tyś zamiast rosnąć to spadał  Silnik zdrowy, kompresja powyżej 14bar na każdym garnku.
Uu coś wiem o tym samochodzie. Co do wydechu przychylam się :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #668 dnia: Maj 09, 2019, 00:42:05 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Hamowaliśmy ostatnio VVC 160 na oryginalnym wydechu poloneza, tylko kolektor wydechowy 4-2-1. Wyszło ~120 koni, wykres powyżej 5tyś zamiast rosnąć to spadał  Silnik zdrowy, kompresja powyżej 14bar na każdym garnku.
Uu coś wiem o tym samochodzie. Co do wydechu przychylam się :)

Ja też costam wiem i tam nie tylko wydech był problemem, a totalnie spieprzony układ paliwowy w obrębie silnika.

W 1.8T jest czujnik Halla umieszczony poprzecznie do osi wału korbowego, a wieniec osadzony na dwumasie.
1.8T w Polonezie to tylko na SA.
A z walkami że 135 to mowiłem, że bez strojenia albo odpowiedniego ECU gówno z tego będzie....
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2019, 00:44:25 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #669 dnia: Maj 09, 2019, 01:21:23 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Kupiłem sobie rułe z plecionką do kata oraz rułę łączącą kata z środkowym wydechem do szesnachy ;] Jeszcze środowy i końcowy wymienić i w końcu nie będzie nieszczelnośći ;]



"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #670 dnia: Maj 09, 2019, 07:14:50 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja też costam wiem i tam nie tylko wydech był problemem, a totalnie spieprzony układ paliwowy w obrębie silnika.
Na szczęście ja paliwa tam nie tykalem :)

Macfly, ja też zakładałem nowe rury. Ta środkowa trzeba bylo przespawac, bo nie trzymała kształtu a ta pierwsza pękła mi 2 razy na przestrzenii 5000km
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #671 dnia: Maj 09, 2019, 17:18:37 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
A z walkami że 135 to mowiłem, że bez strojenia albo odpowiedniego ECU gówno z tego będzie....

Pisałeś też że warto iść w te wałki, tak czy inaczej taka opinia krążyła. W kwestii k-serii mocno biorę sobie Twoje słowa do serca i dlatego te wałki nabyłem. Uwolnię teraz wydech i potem ewentualnie hamownia albo jak nie zdąże to od razu wezmę się za wiązkę, może mnie to nie przerośnie. Komp już zamówiony w UK, z MGTF 135 na 100%

S/A to stand alone? czyli jakie koszta?
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2019, 17:20:17 pm wysłana przez Ciastek »

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #672 dnia: Maj 09, 2019, 18:48:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
S/A to stand alone? czyli jakie koszta?
Tak. Koszta, ok. 4000-5000zl
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #673 dnia: Maj 09, 2019, 23:05:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
S/A to stand alone? czyli jakie koszta?
sterownik 850pln,
strojenie przy 4cyl.  ~1000pln
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #674 dnia: Maj 09, 2019, 23:52:01 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
sterownik 850pln,
strojenie przy 4cyl.  ~1000pln
Hahahahahahha


Chcesz powiedziec że EMU za 850zl z gotowa wiązka? Ottomotive? Weź nie pier*ol, wez się przytul...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #675 dnia: Maj 10, 2019, 00:48:00 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Chcesz powiedziec że EMU za 850zl z gotowa wiązka? Ottomotive?
tak, EasyECU Micro,
daja wtyczke - wymiana wtyczki w wiazce, albo zrobienie crosa przerasta twoje mozliwosci ?

Weź nie pier*ol, wez się przytul...
gdybym pierdolil, to bym tylkiem ruszal ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #676 dnia: Maj 10, 2019, 00:53:04 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: śledzik w Wczoraj o 23:52:01
Weź nie pier*ol, wez się przytul...
gdybym pierdolil, to bym tylkiem ruszal 
chyba właśnie to robisz :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #677 dnia: Maj 10, 2019, 00:53:59 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: śledzik w Wczoraj o 23:52:01
Chcesz powiedziec że EMU za 850zl z gotowa wiązka? Ottomotive?
tak, EasyECU Micro,
daja wtyczke - wymiana wtyczki w wiazce, albo zrobienie crosa przerasta twoje mozliwosci ?
Napewno nie :)
Już jeździłem na tym ograniczonym kosztami sprzęcie. Z tym, że to EMU czy też swinka, Rovera nie pociągnie tak łatwo. Chyba że chcemy na stykowym spalaniu tłoki pruć
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2019, 00:58:29 am wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #678 dnia: Maj 10, 2019, 00:58:25 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Uja tam się znacie.
fabryczne 1.4 napierdziela jak zły szatan - na piątym biegu do odcięcia.
https://www.youtube.com/watch?v=yvM4que75wk

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #679 dnia: Maj 10, 2019, 00:59:10 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Taa, rzeczywiście. Film nie dostępny :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)