Autor Wątek: Kostka stacyjki  (Przeczytany 2791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kostka stacyjki
« dnia: Styczeń 16, 2019, 12:26:39 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Pojawił mi się mały problem, jak już auto się rozgrzeje silnik i we wnętrzu to jak zgaszę silnik i wróce po jakiś 5 minutach to czasem nie ma reakcji jak przekręcam kluczyk, wszystkie kontolki się zaswiecają, słychać pompe paliwa tylko rozrusznik nie kręci. jak parę razy próbuję przekręcać kluczyk to wkońcu załapie i odpala. Dodam że to nie zawsze się pojawia i jeszcze nigdy nie wystąpiło jak auto było zimne i tu pytanie czy to może być coś z kostką stacyjk?

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 16, 2019, 12:39:44 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1944
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Kontrolki przygasają w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję rozruchu ? Jeśli tak to problem jest rozrusznik lub elektromagnes rozrusznika. Jeśli nie to może być to kostka stacyjki.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 16, 2019, 14:36:24 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Teraz nie wiem czy przygasają. Jak pojawi się ten problem to zwrócę uwagę na to

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 16, 2019, 20:05:47 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Z pewnością przygasają i jest coś z rozrusznikiem (obstawiam cewkę). Jeszcze nie spotkałem się z zależnością sprawności stacyjki od stopnia nagrzania silnika, no ale w końcu polonez...

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2019, 00:48:04 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
ehh jak zaparkujesz to ciepło z bloku i wydechu migruje do rozrusznika.
Są potem 2 opcje , albo uzwojenie wciągające przestaje przewodzić, albo puchnie tuleja w automacie.
Zawsze pomaga wymiana automatu + kontrola szczotek i tulejek (te montować tylko chińskie Cargo, PL są tragiczne)
Pewność daje pomiar prądu idącego do rozrusznika ze stacyjki.

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2019, 12:29:25 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zawsze warto dołożyć przekaźnik do przewodu załączającego elektromagnes. Spadki napięcia w tamtym miejscu potrafią być naprawdę duże. Sprawdź też, czy na swoim miejscu jest osłona termiczna rozrusznika, czy ktoś ją wyrzucił.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2019, 13:10:32 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Sprawny rozrusznik działa bez dodatkowego przekaźnika, choć w Lublinie 3 taki zwierz pojawił się w skrzynce bezpieczników, przy okazji odcinał parę obwodów podczas pracy rozrusznika.

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 17, 2019, 13:19:21 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Osłona termiczna jest na swoim miejscu. Ale też myślę że to będzie coś z rozrusznikiem. Narazie poczekam aż pojwi się to i zobaczę czy przygasają kontrolki

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 17, 2019, 15:33:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bendiks jest przekaznikiem, sensu zakladania przekaznika do przekaznika nie widze, bo jezeli takowy pomaga to znaczy tylko tyle,ze styk w stacyjce konczy zywot, albo przewod jest uszkodzony (zagiety, zmiazdzony)

jednak w tym temacie widze objawy typowego niedomagania rozrusznika po rozgrzaniu,
w trucku mam to samo,ale po mocnym nagrzaniu - nie ma oslony termicznej rozrusznika i dluzszej trasie musi ostygnac zanim zakreci,
jezdzac po miescie (nawet w letnie upaly) problemu nie ma
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 18, 2019, 02:46:48 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Bendiks to jest sprzęgło 1 kierunkowe z kołem zębatym. To o czym piszesz to jest automat. Jest to rodzaj przekaźnika, choć znacznie bardziej skomplikowany. Ma 2 uzwojenia, jedno wciągające i drugie podtrzymujące. Uzwojenie wciągające ma "masę" przyłączoną do uzwojeń silnika rozrusznika, natomiast uzwojenie podtrzymujące ma uzwojenie podłączone do masy nadwozia.
W momencie kiedy przekręcasz kluczyk, prąd płynie przez oba uzwojenia, wciąga rdzeń, następuje przekazanie napięcia na silnik rozrusznika. koniec uzwojenia wciągającego , traci potencjał masy na rzecz +12V przełączonego przez styki automatu. Tak więc uzwojenie wciągające przestaje działać, to powoduje gwałtowny spadek prądu płynącego przez stacyjkę, i wydzielanie znacznie mniejszej ilości ciepła w uzwojeniach automatu. W momencie puszczenia kluczyka, rozłącza się obwód elektromagnesów i sprężyna wypycha rdzeń z cewki, rozłączając obwód zasilania silnika rozrusznika i wysuwając bendiks. By to ułatwić i przedłużyć życie rozrusznika, bendiks ma sprzęgło kierunkowe by nie przenosić obrotów wału korbowego na oś silnika rozrusznika.

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2019, 07:53:49 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Wczoraj pojawił się dwa razy ten problem i przyjrzałem się czy przygasają zegary. Przygasają tak bardzo lekko ale całkiem gaśnie ten zegarek. Więc chyba to będzie problem z rozrusznikiem

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2019, 18:37:07 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Jak podczas przekręcania kluczykiem słychać pyknięcie bendixu a rozrusznik nie kręcie to może styki w rozruszniku są podpalone, a jak jest cisza przy przekręceniu kluczyka to włącznik bendix. Aha jeszcze jest dobrze sprawdzić czy przewód do bendixa ma przejście, bo u mnie właśnie był podobny problem, i winowajcą okazał się ten właśnie przewód a konkretnie wsuwka się podtopiła, oczyszczenie obu części i lekkie przygięcie żeńskiej wsuwki załatwiło problem na jakiś czas. Ale dopiero wymiana wsuwki  na nową, i jak narazie brak problemów.

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 07, 2019, 07:06:33 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Nie słychać nic przy przekręceniu kluczyka. Czyli w takim razie coś się stało z elektromagnesem

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 07, 2019, 18:58:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To sprawdź go na krótko. Podaj 12v bezpośrednio na wsówkę bendixu. Tylko rób to na luzie coby ci auto po palcach nie pojechało jak okaże się że jednak jest dobry...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 08, 2019, 23:18:32 pm »

Offline Tomek1994

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GSI `99
Miałem niedawno taki problem, i wystarczyło po prostu przeczyścić klemy...:)

Odp: Kostka stacyjki
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 10, 2019, 12:02:07 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Przeczyściłem klemy i dzisiaj jak sprawdzałem to działało za każdym razem, wiec może to wina zaśniedziałych klem była. A jak się dalej będzie tak robiło to sprawdzę jak Bocian poradził