Bendiks to jest sprzęgło 1 kierunkowe z kołem zębatym. To o czym piszesz to jest automat. Jest to rodzaj przekaźnika, choć znacznie bardziej skomplikowany. Ma 2 uzwojenia, jedno wciągające i drugie podtrzymujące. Uzwojenie wciągające ma "masę" przyłączoną do uzwojeń silnika rozrusznika, natomiast uzwojenie podtrzymujące ma uzwojenie podłączone do masy nadwozia.
W momencie kiedy przekręcasz kluczyk, prąd płynie przez oba uzwojenia, wciąga rdzeń, następuje przekazanie napięcia na silnik rozrusznika. koniec uzwojenia wciągającego , traci potencjał masy na rzecz +12V przełączonego przez styki automatu. Tak więc uzwojenie wciągające przestaje działać, to powoduje gwałtowny spadek prądu płynącego przez stacyjkę, i wydzielanie znacznie mniejszej ilości ciepła w uzwojeniach automatu. W momencie puszczenia kluczyka, rozłącza się obwód elektromagnesów i sprężyna wypycha rdzeń z cewki, rozłączając obwód zasilania silnika rozrusznika i wysuwając bendiks. By to ułatwić i przedłużyć życie rozrusznika, bendiks ma sprzęgło kierunkowe by nie przenosić obrotów wału korbowego na oś silnika rozrusznika.