Autor Wątek: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO  (Przeczytany 1884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11893
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 03, 2019, 19:25:47 pm »
Powiedz to 19 letniemu Fiatowi Uno
jedno Uno  :d wiosny nie czyni
A może Milicja nie chciała płacić
jak nie milicja, to pomyslalem jeszcze o obywatelach,
gdyby wyprodukowali te 4000szt i wystawili je za gotowke bez przydzialu, to poszlyby w kilka godzin,
moj ojciec placil dolarami za LE ,bylo to 3300$ ,widizalem w jakiejs gazecie linkowanej na forum, ze PN z dieslem mial kosztowac ponad 5000$,
gdyby te 1.5t wystawili za rownowartosc 3500-4000$ w zlotowkach to poszlyby w kazdej liczbie,
problem w tym,ze najwyrazniej wcale ich nie wyprodukowali, tylko kombinowali z lewymi papierami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Michał_Wawa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 01, 2019, 13:40:34 pm »
Rozwój Poloneza to byłby głupi pomysł. Dobrą koncepcją byłoby wprowadzenie Warsa. Pamiętam jak pod Pałacem Kultury w latach 80tych go prezentowano. Zainteresowanie było kolosalne a i konstrukcja ówcześnie nowoczesna. Tylko pewnie potrzebowali kupić  licencję na układ napędowy a dolarów prl nie miał...

Ps. Mogę się pochwalić, że w okolicy roku 1990 gdy były już przymiarki do Caro osobiście oglądałem na Jagiellońskiej Caro z przednimi światłami od Peugeota 405. Wyglądał Znacznie lepiej niż efekt finalny. Oglądałem go z kolegą, miał światła od 405 i odpowiednio poprowadzoną maskę i atrapę a z tyłu naklejkę  2.0 Ciekawe czy ktoś kojarzy takie auto?
Ps.ps. Jak potem weszło Caro to obaj byliśmy zdziwieni że dali taki marny przód  a mógł być ładny...
Pozdrawiam
Michał

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1907
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 01, 2019, 14:14:26 pm »
Takie kopiowanie z peugeota nie było w dobrym smaku w latach `90, druga sprawa, że coś za coś - z tego co pamiętam peugeot 405 miał marniejsze światła od caro ze względu na mniejszą powierzchnię odbłyśnika. Pewnie fabryka chciała zrobić efekt "wow" świateł mijania, po przejściu z marnych R2 na H4 z ogromnym odbłyśnikiem (fakt faktem kwadratowym, a najlepsze efekty dają zawsze okrągłe odbłyśniki). Stąd mamy w caro takie lampy a nie inne. Ja się zastanawiam, kto w ogóle wpadł na pomysł załadowania po chamsku lamp z innego auta i wrzuceniu takiego zdjęcia na prospekt  :d


Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 01, 2019, 18:03:43 pm »
To nie są inne lampy. To są fabryczne brewki... <hahaha>

Taki był uwczesny trynd to i fso chciało nadąrzać. A model z tego typu lampami to już w drugiej połowie lat 80tych był opracowany.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1907
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 01, 2019, 19:19:29 pm »
No właśnie to podobno nie są żadne brewki, tylko lampy od 405. Przyjrzyj się, ja tam nie widzę brewek i maski zachodzącej na lampy.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 01, 2019, 20:26:29 pm »
Też obstawiam że to 405tki. Dlatego emotka podsumowuje moje słowa... w fso wszystko było możliwe.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5006
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 01, 2019, 22:51:33 pm »
Rozwój Poloneza to byłby głupi pomysł. Dobrą koncepcją byłoby wprowadzenie Warsa. Pamiętam jak pod Pałacem Kultury w latach 80tych go prezentowano. Zainteresowanie było kolosalne a i konstrukcja ówcześnie nowoczesna. Tylko pewnie potrzebowali kupić  licencję na układ napędowy a dolarów prl nie miał...


Wars miał nowy silnik SOHC projektu FSO, nie wiem z czego była skrzynia, możliwe że ukradli.
Inż. Pietrzak który był dyrektorem FSO za czasów Warsa, powiedział że zlecił zaprojektowanie tego samochodu z pełną świadomością że samochód nigdy nie trafi do produkcji bo nie ma na to pieniędzy, a chodziło o zamknięcie ust dziennikarzom którzy wówczas ostro jechali po FSO.
Rzecz w tym że PRL nie chciał sfinansować nowego samochodu FSO, banki krajowe nie mogły tego zrobić, zachodnie nie chciały, więc trzeba było załatwić kredyt u kapitalistycznego koncernu, a koncerny Zachodnie były skłonne dać kredyt ale na własny samochód, a nie na projekt FSO. Dlatego Pietrzak załatwił Uno, bo Fiat zgodził się skredytować licencję i wdrozenie do produkcji.

[/quote]
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5006
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 01, 2019, 22:53:59 pm »
Ja się zastanawiam, kto w ogóle wpadł na pomysł załadowania po chamsku lamp z innego auta i wrzuceniu takiego zdjęcia na prospekt  :d

Wieść gminna niesie że mieli rozpoczynać promocję nowego modelu, gdy producent lamp zawalił i dział promocji w akcie desperacji zamontował lampy z Peugeota i załatwił dopasowanie maski.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Michał_Wawa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 14, 2019, 21:41:39 pm »
Ja tego Poloneza z tymi lampami osobiście macałem na Jagielońskiej. I to nie były żadne brewki tylko lampy od 405 lub takie jak w 405. I podobały mi się. Potem jak oficjalnie zaprezentowali Caro to się  mocno zdziwiłem, że dali mu takie ujowe lampy...
Pozdrawiam
Michał

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 634
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 14, 2019, 22:19:25 pm »
Kijowe to są te małe klinowe lampy wpasowane do masywnego odcinka od góry zderzaka do krawędzi maski,wygląda to jak chłop z wysokim czołem i zakolami.

Offline Michał_Wawa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 14, 2019, 23:45:29 pm »
Kijowe to są te małe klinowe lampy wpasowane do masywnego odcinka od góry zderzaka do krawędzi maski,wygląda to jak chłop z wysokim czołem i zakolami.
Cóż, najwyraźniej o gustach się  nie dyskutuje. Tak czy owak głębsze modernizacje PN nie miałyby sensu.
Nie dotyczy Trucka, bo sądzę, że jego po stosunkowo niedużych  zmianach można by i dziś  sprzedawać  (za rozsądną cenę).
Pozdrawiam
Michał

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 315
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 15, 2019, 12:19:04 pm »
Truck ma jedną zasadniczą wadę. Za wysoko umieszczona przestrzeń ładunkowa.

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2645
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 15, 2019, 14:42:00 pm »
Truck ma jedną zasadniczą wadę.

Myślę, że ma mnóstwo innych wad, które są bardziej uciążliwe. Ta wada ma przynajmniej odpowiadającą kont-zaletę czyli płaską przestrzeń łądunkową.
Inne jak np. słaba zwrotność, niski uciąg na haku, marne hamulce, skączący tył bez ładunku czy np połączenie pólramy z kabiną jedynie na progach są mniej wybaczalne.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1012
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 15, 2019, 19:11:56 pm »
Wysoko umieszczona podłoga to płaska podłoga , coś za coś
Pozdrawiam Dominik
https://m.facebook.com/Mechanika-Samochodowa-Dominik-Bryszewski-260824884461090/?ref=bookmarks
www.facebook.com/brysiek.zakierownica/
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 15, 2019, 20:03:50 pm »
A które obecne auto dostawcze na bazie osobówki weźmie na garba prawie tonę... modyfikowany truck byłby ok.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3449
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 15, 2019, 23:14:37 pm »
Co tam teraz w ZSD jest? Wiatr hula? Ale naprawdę, truck powinien być produkowany, bo to auto miało do końca wzięcie i nawet dziś by miało, jeśli oczywiście nie zostałby na tyle "poprawiony" że nadawał by się jedynie do załadowania kosiarki kupionej w lidlu  :P

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11893
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 16, 2019, 00:46:57 am »
I to nie były żadne brewki tylko lampy od 405 lub takie jak w 405. I podobały mi się. Potem jak oficjalnie zaprezentowali Caro to się  mocno zdziwiłem, że dali mu takie ujowe lampy...
te lampy z pedzia to jakis "prototyp",
widac, ze nie pasuja i nie byly brane pod uwage (do produkcji), tylko ktos na szybko wyrzezbil, bo zaszla jakas potrzeba,
domyslam sie, ze nie mieli gotowych lamp na czas, co sie sklada w calosc z tym co mowil dyrektor Marcińczyk : mowil to w innym sensie, ze nie warto stawiac kogos pod sciana, bo nigdy nie wiadomo, co przyniesie zycie,
chodzilo o to, ze przeciagal rozliczenie sie z Włochami za projekt lamp, zeby wymusic obnizke ceny, a po kilku latach ci sami Włosi robili jakies inne zlecenie i mu sie przypomnieli zabezpieczajac sie przed takimi zagrywkami i wymuszajac wyzsza cene,

w kazdym razie to by sie zgadzalo z opoznieniami w produkcji lamp
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1903
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 16, 2019, 06:38:53 am »
Kijowe to są te małe klinowe lampy wpasowane do masywnego odcinka od góry zderzaka do krawędzi maski,wygląda to jak chłop z wysokim czołem i zakolami.
Ten z prospektu jeszcze w miarę zgrabnie się prezentował, w porównaniu z tym chociażby...

Offline Michał_Wawa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 20, 2019, 13:26:07 pm »
Co tam teraz w ZSD jest? Wiatr hula? Ale naprawdę, truck powinien być produkowany, bo to auto miało do końca wzięcie i nawet dziś by miało, jeśli oczywiście nie zostałby na tyle "poprawiony" że nadawał by się jedynie do załadowania kosiarki kupionej w lidlu  :P
Nie wiem ile kosztował Truck, (najlepiej 1.9D) w zestawieniu z innymi dostawczakami ówcześnie. Ale to nie było złe auto. I także sądzę że i dziś by się sprzedawał.
Pozdrawiam
Michał

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5006
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Możliwości rozwoju Poloneza przez FSO
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 21, 2019, 00:24:32 am »
I także sądzę że i dziś by się sprzedawał.

Biorąc pod uwagę relację ceny Poloneza, do ceny innych aut, w tym produkowanych w Polsce, pewnie by się sprzedawał, bo kosztowałby kilka do dziesięciu razy mniej niż najtańszy konkurent :p
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E