Autor Wątek: Rover - chłodzenie  (Przeczytany 18556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - chłodzenie
« dnia: Marzec 12, 2005, 18:04:10 pm »

/slaw/

  • Gość
Witam posiadaczy pol.
 Po wymianie uszczelki po glowic? (168kkm) , temperatura podczes jazdy przekracza 90 .
Je?li  na luzie przytrzymać obr. ok. 4000 temperatura szybko spada. Termostat wymienilem, chłodnica była płukana, plyn dynagel,.Jaka jest prawidłowa temp. w pol 1.4
Jak można sprawdzić działanie pompy (wydajno?ć)
Pozdrawiam wszech.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2005, 18:43:15 pm »

roverek

  • Gość
A wentylator się nie zał?cza?

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2005, 19:44:48 pm »

/slaw/

  • Gość
cze.
Podczas jazdy wentylatorek się nie zał?cza.
pzdr./slaw/

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2005, 09:26:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ksi?żka podaje temperaturę 88stopni C jako prawidłwo?. Może trzebaby skonsultować prawidłowo?ć wskazań swka?nika na desce. Albo co gorsza przy składaniu głowicy poprzytykali nieco kanały wodne ale to raczej mało prawdopodobne. A i poco wymieniałe? termostat. Ja mam jak?? polsk? podróbkę to też mi się silnik bardziej grzeje. Ale że zimno to się nie przejmuję. Na wiosnę wkładam spowrotem stary.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2005, 11:36:09 am »

roverek

  • Gość
Może to tylko czujnik temp.nawala.U mnie jest podobnie już o tym pisałem.Wentylator zał?cza sie przy temp.silnika na wska?niku ok.98 stopni.
Kolega sprawdzał mi takim specjalnym termometrem i okazało się ,że wszystko jest OK z temp. tylko czujnik lub wska?nik szwankuje.Tak ,że się nie przejmuję chociaż koledzy z tego forum nastraszyli mnie trochę.W twoim przypadku może być podobnie ale to nic pewnego.Trzeba pomierzyć temp.Pozdrowienia.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2005, 22:30:20 pm »

Arek

  • Gość
Jeżeli wywala Ci płyn chłodz?cy przez korek zbiormiczka to może być to
"
Rok temu zainstalowałem gaz, dla pewno?ci wymieniłem termostat (co? za nisk? temperaturę trzymał) i wkrótce potem zaczęło mi się robić co? takiego:
Odpalam zimny silnik, przejeżdżam kilka km, wskazówka temperatury dochodzi do 110C. Zatrzymuję auto, okazało się, że wywaliło płyn ze zbiorniczka, a układ chłodzenia prawdopodobnie pozapowietrzał (brak ogrzewania). Odczekałem chwilę - nawet dosyć dług?, bo wszelkie próby odkręcenia korka powodowały dalsze wywalanie płynu. Po kilku naci?nięciach grubego węża przy chłodnicy płyn znikn?ł w układzie. Dolałem, żeby mu nie brakowało, ruszyłem, temperatura wskoczyła do 100C, a potem powoli opadła do 90. O sprawie zapomniałem. Co? takiego zdarzało się pó?niej co miesi?c, czasem co dwa. Ostatnio niestety się znacznie pogorszyło. Raz na kilka startów z zimnego silnika płyn wywala, a silnik się przegrzewa. Problem jest tylko po starcie - na trasie jest zawsze ok.

Zgaduj?c co jest grane zrobiłem:
- przestawiłem reduktor niżej - nie podobało mi się, że jest powyżej zbiornika wyrównawczego
- wymieniłem termostat - na wypadek, gdyby poprzedni się wieszał

Oczywi?cie żadna z tych rzeczy nie pomogła. Poobserwowałem zachowanie silnika i nie mam już pomysłów co może być grane:
- żadnych mgiełek w spalinach
- olej czysty, nie ubywa go
- pomiędzy akcjami płynu raczej nie ubywa
- ?wiece czyste
- brak wyra?nego spadku mocy
- na trasie żadnych problemów
- od pierwszej akcji przeje?dziłem już ponad 10kkm


Uszczelka panowie - uszczelka głowicy.
Miałem identyczne objawy - na trasie spokój na mie?cie raz na jaki? czas wywalenie płynu i zapowietrzenie (bez przegrzewania wcze?niej).
Zero syfu w płynie, zero syfu w oleju, zero dymienia z rury (bo i jak...), zero strat mocy,
Trwało to bez zmian (co mnie zniechęcało do diagnozy uszczelka bo wg mnie jakby puszczała to powinno sie to pogarszać i to szybko - wreszczie to jest sprężanie do wody...) około 6 miesięcy. Wreszcie decyzja - zdejmujemy głowicę.
I co sie okoazało - puszczala minimalnie tylko na prawie zimnym silniku na 1 cylinddrze do kanału wodnego - dlatego zero kopcenia wod? bo i jak ci?nienie sprężania jest duzo wyższe niż wody więc woda do cylindra się nie naleje przy tak małej dziurze.

fiacior125 miał to samo, ranne wywalanie płynu a pó?niej juz ok, uszczelka pod głowic? temu winna

Madrze radza koledzy - uszczelka mowi dzien dobry, moja mamuska miala to samo w CC. Powiedz mi jeszcze, ze ogrzewanie jakies slabowate to bedziesz mial identyczne objawy jak ona.

No wła?nie, że jak już problemy po starcie min? to wszystko w porz?dku. Jak już się odpowietrzy, to ogrzewanie smaży jak trzeba, a przy dłuższej je?dzie 120km/h temperatura jak w zegarku.

Jednak uszczelka, po jej wymianie objawy ust?piły (jeżdżę już ponad tydzień). Swoj? drog? ciekawa sprawa - ani uszczelka ani głowica nie nosiły żadnej najmniejszej dziurki wskazuj?cej na usterkę. Przy cylindrze obok kopułki pod uszczelk? był delikatny rudy naciek - co ciekawe przy tym wła?nie cylindrze przy odkręcaniu jedna ?ruba pu?ciła wyra?nie szybciej niż pozostałe. Może to to było? Inna ciekawostka - przy cylindrze obok chłodnicy zawory były wyra?nie rude (pozostałe takie szaro-białe).
Zawarto?ć silnika po 130kkm też wygl?dała nówka-pewex z wyra?nymi ?ladami honowania  

Bardzo nie spodobało mi się dokręcanie głowicy - ksi?żkowe 20Nm/180/180 spowodowało rozrzut dokręcenia 50Nm-75Nm.

NO nie wiem ja tam wszystkie dokręciłem momentem 38Nm. Tyle że nieco inaczej niż w ksi?żce. Najpierw 20Nm potem 3x90 stopni i na koniec na jednej zrobiłem ostatnie 90 stopni i wysżło mi wła?nie 38Nm. Tym samym momentem dokręciłem pozostałe szpilki. Klucz mam taki pykaj?cy więc chyba raczej bardziej powtarzalny niż wskazówkowy. Znaki na szpilkach praktycznie się pokryły z dokładno?ci? max 5 stopni rozrzutu. Od remontu minęło już około 700km i nie zauważyłem żadnych niepokoj?cych objawów."

Parę cytatów z innego forum a temat zacz?ł Dzbanek

Re: chłodzenie w pol. 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2005, 11:15:37 am »

qxr

  • Gość
Cytat: "/slaw/"
Witam posiadaczy pol.
 Po wymianie uszczelki po glowic? (168kkm) , temperatura podczes jazdy przekracza 90 .
Je?li  na luzie przytrzymać obr. ok. 4000 temperatura szybko spada. Termostat wymienilem, chłodnica była płukana, plyn dynagel,.Jaka jest prawidłowa temp. w pol 1.4
Jak można sprawdzić działanie pompy (wydajno?ć)
Pozdrawiam wszech.


Hmm. Jesli spada przy wyzszych obrotach silnika to czy moze byc to np przyczyna wadliwej pompy wodnej? Woda nie krazy w ukladzie tak jak powinna?

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2007, 16:14:24 pm »

Radecki Marcin

  • Gość
Nie pompe wody :) To samo miałem i byłem załamany zaraz po kupnie po 4 miesiacach doszedłem do tego że to pompa wody więc nieściągajcie swoich głowic pochopnie

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2007, 14:56:36 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Zauwazylem,ze ten silnik nie lubi ostrej jazdy na zimno.Dlatego jak odpale to to najpierw spokojna jazda az lekko sie  zagrzeje do 70stopni wtedy mogie pogazowac.A jak zdazy sie zapowietrzyc to delikatnie odkrecam taki przewod ktory jest w chlodnicy nad takim gruby,ten cienki idzie do zbiorniczka wyrownawczego.Jak pokaze sie plyn to zakladam i skrecam.Dolewam plynu i spokoj na pare tygodni.Zdaje sobie sprawe ,ze czeka mnie uszczelka pod glowica.Ale narazie jest tak.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 15, 2008, 00:08:06 am »

maras

  • Gość
Podłącze się do tematu. Wreszcie złożyłem poldka, przyszla pora na pierwszą przejażdżkę, ale zdarzyło się coś nie fajnego :?  Okazała sie, ze przez całą moją drogę pold gubił płyn chłodzący(widać było ślady, jak wyjeżdżałem, ale ja na to nie zwróciłem uwagi). Jak już byłem blisko domu, zauważyłem, ze sie coś dymi, ale myślałem, że to farba termiczna sie wypala, bo tak już pare razy z nia było. Jak przyjechałem, wjechałem do garażu, to zaczęło lecieć mocniej, więc od razu go wyłączyłem. Na nieszczęście odłączył mi się kabel od czujnika temp do wskaźnika, jak go podłączyłem ok minute, może dwie po wyłączeniu, to wskazywało troszkę ponad 90st. W układzie zostało niewiele płynu. Troszkę się podłamałem, jak myślicie, mógł się przegrzać?? Miał świeży płyn i cały układ przepłukany, nową pompę wody, wiec chyba źle nie powinno być :roll:  Włączyłem go potem jeszcze na chwile, żdnych problemów nie było

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 15, 2008, 00:40:06 am »

Arnold

  • Gość
Cytat: "maras"
W układzie zostało niewiele płynu.

tzn. ile?
Mój po czymś podobnym zaczął delikatnie olej brać i ciut głośniej chodzić... Ale i tak zapitala :mrgreen: Nie masz się czym martwić, nic mu nie będzie :)

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 15, 2008, 00:43:37 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
maras nie łam się, będzie żył, moje stopo/żeliwo od czasu złożenia po remoncie się przegrzewa,  jutro wymieniam termostat (bagatela 70zeta :/).
Termostatwaść wymieniłeś na nowy? Może gdzieś słabo dokręćiłeś cybant?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 15, 2008, 01:45:30 am »

maras

  • Gość
Arnold#1910, tyle, że było słychać płyn, jak sie nacisnęło dolny wąż przy chłodnicy :wink: Ale ogólnie temperatura wysoko nie poszła, jak po minucie po wyłączeniu było 95st, to myślę, że miał ok 100st, moze 105 więc nic mu nie powinno być
jimo#1921,leciało gdzieś z prawej strony silnika, możliwe,że z rurki, która była dorabiana, ta cienka, głowica-termostat. Termostat został, to nie to, bo do chłodnic ładnie puścił . sprawdzałem, czy dokręcałem, ale możliwe, że któryś puscił :?
Dzięki, chłopaki za słowa wsparcia :D Nie miał człowiek problemu, to sobie swapa wymyslił :wink:

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 15, 2008, 07:35:45 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
maras, pewnie masz termostat taki jak ja. u mnie 95s to normalna temp silnika wg wskaznika:)

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 15, 2008, 09:38:22 am »

Arnold

  • Gość
Van#1860, a jaki masz?

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 15, 2008, 11:01:28 am »

maras

  • Gość
Van#1860, nie, ja mam założony ten z 1.4, Bo w moim 1.8 był jakiś, z temp otwarcia 73st, a poza tym, to była tylko jego obudowa :|
Mam nadzieję, że nic mu nie będzie, idę poszukać miejsca wycieku :)

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 15, 2008, 12:40:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja kiedyś zgubiłem ze 2 litry płynu przez zawór nagrzewnicy i jakoś silnik przeżył. Tyle że u mnie wskazówka skakała między 70 a 90 i to mnie zastanowiło.

T co teraz będzie za auto??maras,
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 15, 2008, 12:47:01 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
T co teraz będzie za auto??maras,


Cytat: "maras"
Bo w moim 1.8 był jakiś, z temp otwarcia 73st, a poza tym, to była tylko jego obudowa :|
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 15, 2008, 13:28:39 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
maras, luzik. W moim jak jezdze po WWA temp dochodzila pod 120 i nic sie nie dzieje :) Wentyl Ci sie zalaczyl?

Co do wycieku to sprawdz przy termostacie. Ten o-ring lubi sie podwinac przy montazu. Problemy z wyciekiem plynu to normalka po swapach. Ja jadac pierwszy raz po swapie do Wawy z Pulaw po 60km zgubilem plyn wlasnie przez termostat. Musialem wrocic, robiac dolewki wody.

Maras a to zes nam niespodzianke zrobil hehe  :mrgreen:

Witaj w klubie - juz oficjalnie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 15, 2008, 14:28:57 pm »

maras

  • Gość
Dzięki Senn#1869, za przywitanie, Ty jesteś najbardziej zaskoczony :mrgreen: W sumie masz rację, posprawdzam wszystko z prawej strony. Wentylator sie nie załączył, bo juz go nie miało co załączyć, w chłodnicy mało co zostało :?
Ale dzisiaj, jeszcze be płynu odpalił od dotknięcia rozrusznikiem, więc miejmy nadzieję, że przeżyje. Ale jeździ sie tym przyjemnie :mrgreen: