Autor Wątek: Rover - chłodzenie  (Przeczytany 18557 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 15, 2008, 21:43:53 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No to teraz czekamy na opis swapa, fotki itp. Trzecie 1.8 w PTKu :)

Tak BTW to zaraz dostaniesz warna za pisanie w zlym temacie. Ten jest o 1.4 :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 16, 2008, 00:51:01 am »

maras

  • Gość
Senn#1869, no coś Ty, warna mi chcesz dawać, za co?? W dowodzie jest wyraźnie napisane: Polonez Caro 1.4 kat :mrgreen:
Wracając do uszkodzenia i przyczyny utraty płynu, wszystko przy tej cienkiej rurce poskładałem, dałem po dwie opaski na wszelki wypadek, zacząłem lać płyn i w pewnym momencie widzę, że leci :? Okazało sie, że przy zaworze nagrzewnicy był pęknięty ten wąż, który łączy zawór z rurką. Na połowie obwodu było nacięcie, jakby opaska przecięła, albo ktoś mi dywersje zrobił :wink:

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 16, 2008, 17:26:08 pm »

Arnold

  • Gość
maras, ktoś pozazdrościł :)
Ja swoje 1.4 (niestety) przegrzałem kilka razy, łącznie z 2-krotnym pozbyciem się CAŁOŚCI płynu (wchodziło potem niecałe 5 litrów do układu) :) i jeździ :) Od ostatniego takiego eventu zrobiłem ok. 40 000 km, naprawdę nie masz czym się przejmować :)
Pogratulować 1.8

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 16, 2008, 18:31:04 pm »

maras

  • Gość
Dzięki,Arnold#1910, mi wyszlo tyle po swapie. Z nowego opakowania weszło jakieś 2,5-3l więc aż tak dużej straty nie było. Dzisiaj już nim jechałem, trzyma cisnienie w układzie bezproblemowo.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 16, 2008, 18:53:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Senn#1869"
Trzecie 1.8 w PTKu :)

A to kto ma drugie ??  :shock:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 16, 2008, 21:45:09 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Sorry Van ma 1.6  :mrgreen:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 16, 2008, 22:06:04 pm »

JAGOS

  • Gość
maras, a juz mialem Pisac zebys sprawdzil przewody z tylu silnika przy przegrodzie..... u mnie wyciekal plyn lasnie z tylu przy wyjsciu wody z glowicy. Jak wkladalem glowice musialem uszkodzic ten przewod... byl kruchy i pekl. Zalozylem nowy i teraz mam spokoj......
Tak w ogole to 1.4 , 1.6 i 1.8 maja ta sama glowice??

http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=338158#338158
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 16, 2008, 22:10:19 pm »

vdo77

  • Gość
Uff
a już myślałem że nie wyszło mi lutowanie rureczki Marasowi.

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 17, 2008, 01:28:16 am »

maras

  • Gość
vdo77, luzik, wyszło i to bardzo dobrze, jeszcze raz wielkie dzięki za tą rurkę, bez niej życie roverka byłoby zagrożone :wink:
JAGOS, zasadniczo nie różnią się, jeśli chodzi o silniki od końca 95r. Jednak na przykładzie Senna widać, że mają różne wałki

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 17, 2008, 23:34:36 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "JAGOS"
maras, a juz mialem Pisac zebys sprawdzil przewody z tylu silnika przy przegrodzie..... u mnie wyciekal plyn lasnie z tylu przy wyjsciu wody z glowicy. Jak wkladalem glowice musialem uszkodzic ten przewod... byl kruchy i pekl. Zalozylem nowy i teraz mam spokoj......

U mnie było to samo, dlatego tak może na przyszłość i ku przestrodze - jeśli ktoś kiedyś będzie zdejmował głowicę w 1.4 od razu radzę wymienić ten przewód - nie ma żartów. Skutki jego pęknięcia w drodze mogą być opłakane, a i wcale nie łatwo to zdiagnozować. A nawet jeśli ktoś będzie miał farta, że silnik przeżyje, to i tak wymiana tego w trasie jest cholernie trudna - sprawdzone na własnym przykładzie :evil:

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 18, 2008, 07:00:44 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ja u siebie tego kawalka nie wkladalem nawet, jak zobaczylem ten ktory byl przy silniku to or razu podpialem tam chlodnice, bez tego badziewia

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 11, 2008, 19:22:15 pm »

akrupowicz

  • Gość
podłączam się pod temat, ponieważ mam problem z grzaniem się silnika. Problem jest o tyle dotkliwy, że roverki nie lubią się przegrzewać.

Silnik ogólnie chodzi dobrze, odpaleniu szybko się nagrzewa, mniej więcej około 5 minut od ruszenia do pełnej temperatury czyli tak około 93 stopni.

Problem pojawia się jak zaczynam stać w korkach, temperatura potrafi nawet dojść do 115 stopni, ale po pracy wiatraka schładza się do 93.

Zastanawia mnie fakt, że potrafi się szybko nagrzać. Ostatnio miałem taką sytuację, że zrobiłem 35 km i po przyjechaniu miał 93 stopnie. wyszedłem otworzyć bramę, wjechałem na podwórku i w przeciągu tych 2 minut nagrzał się do 115 co spowodowało oczywiśćie właczenie dmuchawy.

Wcześnie grzał się bardziej, ale zmieniłem bimetal na chłodnicy, który dodatkowo ma o 4 stopnie wcześniejszą temperaturę załączania.
Dla jasności nadmienię, że miałem wcześniej mały problem z ubytkiem płynu chłodniczego. dolalem uszczelniacza do zbiorniczka wyrównawczego i problem zniknął.


Mam takie wrażenie, że za późno załącza się duży obieg płynu chłodniczego. Zamówiłem dzisiaj termostat montowany na wejściu pompy wodnej. Myślicie, że to może być przyczyna?

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 13, 2008, 23:09:54 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No jak dla mnie to objawy normalne. Rover ma tak mala pojemnosc ukladu chlodzenia ze moment zmienia mu sie temp. Dopoki temperatura nie wchodzi Ci na czerwone pole i zalacza sie wentylator bedzie dobrze. Dla pewnosci mozesz wymienic ten termostat.

Nie zlokalizowales miejsca ubytku plynu chlodzacego?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 13, 2008, 23:24:09 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
a ja powiem szczerze jest baaaaaaaaaaaaaaardzo zdziwony chłodzeniem R którego obecnie dosiadam, w trasie temp jest na poziomie 70st. jak otworzy się nagrzewnicę to nawet i mniej ;), dalej w mieście nagrzewa się dosyć długo, ale najlepsze jest jak chodzi wentyl, przekracza grubość krechy 90st i odpala się wentylator, chodzi 20 sekund i się wyłącza, potem minuta przerwy i znowu 20sek. praca wentyla. temp na wskaźniku usawia się bliżej 90. wystarczy ruszyć się trochę i już spada w stronę 70 :D...
po rostu tak wydajnego chłodzenia w PN to jeszcze nie miałem jak w tym JimoZoltannoWozie ze stajni MonterGaraaaszz :)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 13, 2008, 23:25:12 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Senn#1869"
No jak dla mnie to objawy normalne.


no nie wiem
w naszym wentylator wlaczal sie bardzo rzadko,  tak samo jak w R214 Si kanciaku
a chlodnica nie jest zapchana zarowno od wew. i zew. ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 13, 2008, 23:30:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
AndrewS#100, no wiem jak bylo w poldku, ale sam tez wiesz jak bylo u mnie w 1.4 i w 1.8. Dokladnie tak samo i nie mialem zadnych problemow, a przejechalem sporo kilometrow.

jimo#1921, na Twoim miejscu sprawdzilbym czy masz termostat bo mam wrazenie ze go nie ma :D
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 13, 2008, 23:37:41 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Senn#1869"
AndrewS#100, no wiem jak bylo w poldku, ale sam tez wiesz jak bylo u mnie w 1.4 i w 1.8. Dokladnie tak samo i nie mialem zadnych problemow, a przejechalem sporo kilometrow.

jimo#1921, na Twoim miejscu sprawdzilbym czy masz termostat bo mam wrazenie ze go nie ma :D


"ch*" ;) jak nie ma to nawet lepiej ;) karton wsadziłem na chłodnicę - to i tak nie będzie w pełni cywilne auto więc jak ma chłodniej to nawet lepiej. Tak tylko chciałem się podzielić ciekawostką. z drugiej strony jakby nie miał termostatu to poderzewam, że w ogóle w trasie by gubił temperaturę, a ten jednak trzyma 70
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 13, 2008, 23:53:25 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "jimo#1921"
ywilne auto więc jak ma chłodniej to nawet lepiej.


pewnie przez to bedzie wiecej palil
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 14, 2008, 12:59:18 pm »

akrupowicz

  • Gość
Rozpiszę się trochę, ponieważ u mnie temat chłodzenia jest nierozerwalnie związany z narodzinami mojego C+. Jest on jednym z siedmiu ostatnich poldoroverów jakie zostały w salonie przy fabryce na żeraniu. Jego "drobną" usterką, był "mały" wyciek płynu chłodniczego, który okazał się wielkim dylematem. Mój ojciec ponieważ bardzo chciał mieć silnik rover zdecydował się go wziąć.

Dopóki trwała gwarancja zdążył zjeździć praktycznie wszystkie możliwe serwisy daewoo. Po 8 reklamacji wzięli w jednym z serwisów samochód na dłuższą naprawę. Przy odbiorze udało się z nich wycisnąć, że nie mogli znaleźć miejsca wycieku i dolali uszczelniacza. Tym nie mniej usterka ustała.

ponowne problemy z ubytkiem płynu powstały po założeniu instalacji gazowej, ale to chyba normalne, po przyłączeniu reduktora do obiegu płynu chłodzącego. przyczyną okazał się jeden z trójników.

rok temu pojawił mi się kolejny ubytek, ale nie znalazłem miejsca usterki, pomimo dłuższej analizy, tekturek zostawianych na noc pod silnikiem itp. ;)  Pomyślałem wtedy, że bolączki z młodości powróciły. Może to uszczelka pod głowicą trochę popuszcza?
i zdecydowałem się dolać uszczelniacza do zbiorniczka wyrównawczego.


Reasumując mam nadzieję, ze poczta się spręży i termostat dojdzie szybko. Ciekaw jest em jak wygląda stary i jak będzie chodził nowy. Mam trochę takie wrażenie, że stary może się przycinać i dla tego momentami potrafi się grzać.

[ Dodano: 14 Paź 2008 13:49 ]
zapomniałem jeszcze napisać, że chłodnica jest praktycznie nowa, była zmieniana 20kkm temu

Rover - chłodzenie
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 14, 2008, 15:01:23 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jezeli dalej wycieka to zimnym silnikiem wjedz na kanal i zapal go- jak sie bedzie rozgrzewal to powinienes zlokalizowac miejsce skad leci- u mnie tez w fordzie ubywalo plynu i walczylem z tym dlugo i bez efektu, okazało sie ze leci spod opaski trzymajacej rure od chlodnicy-udało sie to wykryc w sumie przez przypadek kiedy wjechalem na kanał robic cos innego  :) a z góry nic kompletnie nie bylo widac
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG