Autor Wątek: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.  (Przeczytany 4841 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« dnia: Maj 28, 2019, 21:23:23 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Mam problem z tylnym zaciskiem. Nie mogę dokrecic odpowietrznika - przeskakuje gwint. Cos kiedyś słyszałem o sposobie naprawy poprzez przegwintowanie odpowietrznika na wierszy rozmiar i zastsowanie odpowietietrznikow z innego auta. Jest taka możliwość? Czy tylko wymina zacisku wchodzi w grę? Jak ktoś ma tylny lewy zacisk na sprzedaż to chętnie kupię. Koniecznie z wyreconym odpowietrznikiem.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 28, 2019, 22:27:03 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
możesz tak zrobić. M10x1 ale nie jest to takie proste bo trzeba trafić idealnie w środek i oś otworu. Cały odpowietrznik doszczelniany jest stożkiem na jego czubku a nie gwintem jak się wielu wydaje.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 28, 2019, 22:53:45 pm »

Offline Irek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • polonez kombi 1.6 GSI
jeśli przeskakuje gwint na starym odpowietrzniku, to spróbowałbym poszukać nowego, może trafisz na gwint o większej średnicy (różni producenci mają inną tolerancję).

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 28, 2019, 23:40:58 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nowy odpowietrznik jest. Stary sie ukrecil. Musialem go rozwiercic i przegwintowac na nowo.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 29, 2019, 00:06:44 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
i to był błąd. Stare odpowietrzniki się spawa migomatem i jak nalejesz dobrą kulę to kładzie się nakrętkę i obspawuje wnętrze. Urwie się raz, drugi, trzeci aż puści.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 29, 2019, 00:12:48 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dobrze wiedziec na przyszłość. :-)
A tak to teraz muszę szukać zacisku używanego albo kombinować z gwintowaniem na m10.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 29, 2019, 00:16:08 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Nauka kosztuje ;) Inaczej się nie da.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 29, 2019, 00:21:53 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
To wygląda na sensowne rozwiązanie
https://youtu.be/ngGdzL7fHoA

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 29, 2019, 00:22:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie da sie tego naprawic, musisz kupic nowy zacisk ,a ten odeslac do mnie,
warunek konieczny, jezeli stary zacisk do mnie nie dotrze, to w nowym odpowietrznik sie ukreci - tak to niestety dziala ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 29, 2019, 00:32:00 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Lepiej rozwiercić bezpośrednio na M10x1 to najpopularniejszy odpowietrznik. ta mosiężna przejściówka to przerost formy nad treścią. Od biedy można zastosować helicoil i nie wiercić do końca.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 29, 2019, 17:38:49 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 29, 2019, 18:15:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
no tylko gdzie ty znajdziesz gwintownik calowy

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 30, 2019, 07:42:57 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Kupiłem odpowietrznik m10x1 i będę próbował to przegwintowac jak się nie powiedzie to kupie: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-gniazda-odpowietrznika-m10x1-7996760588?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Zastanawiam sie tylko w jaki sposób ta tuleja zapewnia szczelność?

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 30, 2019, 08:55:12 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Myślę że sam będziesz musiał wymyśleć jak uszczelnić tę tuleję. Kiedyś u siebie też miałem podobną sytuację. Tylko z tą różnicą że odpowietrznik był ukręcony, ale nie mogłem go wykręcić. Więc odpowietrzyłem zacisk przez odkręcenie (poluzowanie raczej) przewodu elastycznego przy zacisku. Pomogło. Wiec można się czasami takim sposobem poratować.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 30, 2019, 10:19:13 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
Tuleja jest w stożku więc uszczelni się sama. Można dla pewności wkleić ją na klej anaerobowy.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 30, 2019, 10:29:37 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Aha, czyli nawet jak wywierciłbym otwór pod gwint trochę pod kątem to i tak będzie szcuzelne? Nie mam wiertarki stołowej wiec muszę wiercic z ręki.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 30, 2019, 13:27:45 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
nie ma. Byle nie rozbić za mocno otworu. Klej doszczelni wszystko na gwincie i zabezpieczy przed odkręceniem. W razie "W" podgrzejesz do 200 stopni i sobie wykręcisz.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 30, 2019, 15:46:22 pm »

Offline wlodek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus / FSO Poloneza Caro 1.4
Panowie o czym my wogóle piszemy:

A. Bezpieczeństwo - ja wiem, że skręcisz, sprawdzisz i bedzie szczelne ale ingerujesz w układ hamulcowy. Zaoszczędzisz $$$ a nie masz gwarancji, że będzie to bezpieczne na 100%.
B. Szkoda zachodu i piniędzy na druciarstwo - lepiej poszukać zacisku lub chociaż obudowy z dobrym odpowietrznikiem.

Prowizorka i zabawa z przegwintowywaniem jest dobra, jak nie ma wyjścia - jesteś na końcu swiata i tylko naprawa tego co masz Ci została.
Nawet jeżeli trzyma Cię budżet to lepiej poczekać, odłożyć pieniądze i zrobić to po bożemu niż byle jak.
Popatrzę wieczorem czy nie mam obudowy zacisku, ale obawiam się że mam tylko prawą.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 30, 2019, 17:56:20 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
nie rozumiem co nazywasz druciarstwem
Druciarstwem jest wkręcenie tego odpowietrznika na pakuły albo zalepienie poxipolem.
Zmiana średnicy odpowietrznika nie jest groźnym zabiegiem .
To tak jak byś pisał że nadwymiarowe tłoki i szlif bloku to druciarstwo. Jest pewna technologia naprawy i nie róbmy problemów .
Helicoil podnosi nośność gwintu o 50% . Zmiana z M8 na M10 także podnosi wytrzymałość połączenia.
Jeśli robi sie z głową to będzie dobrze.

Odp: Tylny zacisk problem z dokręceniem odpowietrznika.
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 30, 2019, 22:16:31 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
no tylko gdzie ty znajdziesz gwintownik calowy
w sklepie metalowym, nawet w moim mieście, bez problemu na drugi dzień
Zastanawiam sie tylko w jaki sposób ta tuleja zapewnia szczelność?

- gwint stożkowy ( 9,5 -10,1mm ), nie wymaga dodatkowego uszczelniania w postaci podkładek czy taśmy teflonowej.

Chciałem kupić nowe nowe zaciski na tył - nie istnieją takowe. Są tylko regenerowane. Regenerowane na aluminiowych tłoczkach bo stalowych to nawet wujek google znaleźć nie potrafi, a te aluminiowe można sobie jedynie w dupę wsadzić a nie do zacisku.

Piszesz, że bezpieczeństwo. No tak, jeżdżenie z ukręconym odpowietrznikiem i odpowietrzonym zaciskiem przez wężyk zasilający jest na pewno bezpieczniejsze.

Odnoszę wrażenie, że nie do końca przemyślałeś to co chciałeś napisać.