Autor Wątek: Remont mostu, zmiana przełożenia  (Przeczytany 8040 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont mostu, zmiana przełożenia
« dnia: Czerwiec 18, 2019, 21:15:43 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Czy przy okazji remontu mostu warto zmienić przełożenie z 3.9 na 4.1? Mowa o Caro MR93 1.6GLE. Wydaje mi się że byłoby to sensowne. Nie zależy mi na mnjeszym spalaniu bo to chyba mieli na myśli inżynierowie z FSO zmieniając przełożenie w moście dla wprowadzajc silnik 1.6,  a zależy mi żeby auto lepiej przyspieszalo.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2019, 21:18:31 pm wysłana przez Tales »

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2019, 22:44:38 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A co Ty chcesz same flaki wymieniać? Lepiej już cały most, bo to trzeba ustawić dobrze później. Jak chcesz dobre przyspieszenie, to wstaw z rovera 4.3 Miałem taki most przy silniku 1.6 CB, to asfalt zwijał. Jedyny minus, to mniejsza prędkość przelotowa przy wyższych obrotach silnika, wiec na autostrady będzie bardziej uciążliwy, ale do miasta jak znalazł. Przyspieszał na piątym biegu od 60 km/h.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2019, 22:58:11 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Mój most jest w takim stanie że chyba w gorszym być nie może. Jesienno-zimową porar chce go ogarnąć w miarę możliwości. Wiem że trzeba ustawiać luz i wiem na czym to polega i jakimi przyrzadami trzeba dysponować. Gorzej niż jest na pewno nie będzie. W książce Kaima i Trzeciaka jest dość legicznie opisana naprawa mostu, choć jeszcze chętnie przeczytałem to z dwa razy.
Co do przełożenia to 4.3 wydaje mi sie że uniemożliwi jazdę autostradą. 4.1 to rozszadny kompromis.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2019, 00:06:00 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Gorzej niż jest na pewno nie będzie
Już tu kiedyś chyba przeczytałem identyczne zdanie i chyba też, po całej operacji, było jednak gorzej, niż przedtem.Ktoś tu zdaje się bawił się w lekarza i pomimo udanej operacji, pacjent zmarł.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2019, 10:08:08 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
To zrobi jeszcze raz albo odda do zakładu remontu amerykanów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2019, 11:48:33 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
4.3 sobie odpuść bo nie tyle co na autostradzie a już na drodze ekspresowej może być nieznośnie. Przy 120km/h będzie 4000rpm i duże spalanie.

VVC mi przy takiej jeździe pali 11/100 lpg i mam zamiar wstawić niebawem 3.9.

Co do samej przekładki bebechów, jeśli masz możliwości, czas i potrzebny sprzęt to działaj. I koniecznie pochwal się na forum efektem końcowym :d

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 19, 2019, 14:01:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nawet w miescie krotkie przelozenia sa do bani, mam w dajhajsu i przy ruszaniu z lekkiej gorki zaczynam z II,
w PN biegi zmienia sie przyjemnie, ale ciagle wachlowanie wajchą w koncu zaczyna irytowac,
w trucku mam rownowartosc biegow rowerka i tu sie to przydaje, zwlaszcza z 0.5 tony na pace
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2019, 18:18:50 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
To zrobi jeszcze raz albo odda do zakładu remontu amerykanów.
W amerykanach taka konstrukcja jest standardem? Ja pytałem w zakładzie, gdzie żukowskie i lublinowskie mosty remontują. Polonezowskiego nawet oglądać nie chcieli.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2019, 22:34:13 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Muszę się na nauczyć składać mosty,widzę że dobra kasa by z tego mogła być  <lol2>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 20, 2019, 00:38:12 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Muszę się na nauczyć składać mosty,widzę że dobra kasa by z tego mogła być  <lol2>

Ucz się ucz, cała Polska będzie do Ciebie jeździć, już Ci mówiłem  ]:->

Na 4.1 silnik 1.6 fajniej się będzie odpychać, sam o tym myślałem, ale dopóki most jest cichy (a ciągle jest), nie ruszam go :). W przypadku, jak Twój wyje, to faktycznie można pomyśleć o zmianie przełożenia.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 20, 2019, 10:50:08 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
Myślę, że zamiast się uczyć trzeba pomyśleć o przekonstruowaniu tego gówna, by zrobić jakieś nakrętki zamiast podkładek i ustawiać naciągi płynnie, bez rozpychania obudowy. DO tego wzmacniająca pokrywka na obudowę zamiast blachy, bądź jako dystans do niej.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2019, 11:39:35 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
To zamiast tak się bawić już bym wolał cały tylny wózek z e30/e36 compakt wstawić niż kombinować z polonezowskim mostem który i tak jest nadal z plasteliny
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 20, 2019, 15:43:50 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
moze i tak lepiej. Gotowy zestaw do montażu dyfra ...

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 20, 2019, 16:59:36 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja też poproszę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 20, 2019, 18:51:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
To zamiast tak się bawić już bym wolał cały tylny wózek z e30/e36 compakt wstawić niż kombinować z polonezowskim mostem który i tak jest nadal z plasteliny

I jak zamierzasz to potem zarejstrować?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 20, 2019, 18:54:10 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2076
zakupujesz element kolekcjonerski do użycia po za drogami publicznymi ...

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 20, 2019, 19:11:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
zakupujesz element kolekcjonerski do użycia po za drogami publicznymi ...

Tak, a tym elementem jest i cały samochód bo nie przejdzie żadnego przeglądu.

Mniejsza z tym, patrząc na rajdowy most Escorta MkII i dyfer z E30 znalazłem chyba rozwiązanie problemu. Niektórzy pamiętają że kiedyś wymyśliłem żeby zrobić ramę która służyłaby za tylny most, a był do niej przymocowany dyfer z półosiami. Ktoś nawet wyrzeźbił coś takiego.
Teraz mam inny pomysł, choć technicznie podobny.

Otóż z dyfra E30 trzeba odkręcić te kołnierze przy wyjściach na półosie, następnie zespawać dorobione grubsze kołnierze z rurami stalowymi o grubych ściankach i odpowiedniej średnicy i długości. Z jednej strony do tych rur dospawać nasze kołnierze które zostaną przykręcone do dyferencjału, z drugiej płyty kotwiczne pod piasty, lub płyty pod zwrotnice które dadzą możliwość dowolnego regulowania zbieżności kół tylnej osi. Półosie szły by we wnętrzu naszych dospawanych rur.

Obudowa dyfra E30 wygląda na solidną, ale dla pewności należałoby zamontować wzmacniającą płytę duralową jak z rajdówek ze sztywnym mostem która znacząco wzmocniłaby naszą konstrukcję, do tego można by płyty piast połączyć drążkami z przodem dyfra dla dodatkowego uszytwnienia- są nawet otwory które można wykorzystać, lub gdyby posadzić koła na zwrotnicach, drążki mogłyby pełnić zarówno funkcję uszytniającą jak i przez zastosowanie śruby rzymskiej, regulującą.





Po złożeniu wyglądałoby to jak zwykły sztywny most z rajdowymi wzmocnieniami.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 20, 2019, 19:29:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Teraz mam inny pomysł, choć technicznie podobny.
to juz lepiej skup sie na tym symbolizowaniu ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 20, 2019, 22:26:38 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Ktoś z Omegi całego dyfra z zabawkami nie wrzucał na forum?

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 20, 2019, 23:29:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Święty ma przekladnie ze szpera z omegi wlozona w most poloneza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.