Autor Wątek: Remont mostu, zmiana przełożenia  (Przeczytany 9862 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 21, 2019, 02:08:25 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Operacja się nie udała pacjent zmarł kumpel od niego wziął obudowę mostu do której miał to zakładać  mówił że coś wymiarami jednak nie siadło .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 21, 2019, 07:25:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Teraz mam inny pomysł, choć technicznie podobny.
to juz lepiej skup sie na tym symbolizowaniu ;>
No wiesz KGB, banned nie do końca majaczy. Podobnie do tego co zaproponował zbudowane są mosty starych alf romeo. Sam mam most tylny z AR 33 4x4 o przełożeniu 9/41. Ideałem byłby most ze spidera. Tam trafiały się nawet LSD.

Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 21, 2019, 09:25:48 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
to juz lepiej skup sie na tym symbolizowaniu ;>

Jeśli majaczę, to powiedz mi gdzie tu jest błąd. Założyłem zastosowanie dwóch wzmocnień których ten most z Alfy nawet nie ma.
Wiem że półoś E30 jest za gruba żeby to przeszło, dlatego rura musi być średnicę większą niż kołnierz na dyfrze, a potem trzeba zrobić zwężkę  żeby mieć dostęp do śrub od zewnątrz.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2019, 09:34:03 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 21, 2019, 10:26:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
banned to co proponujesz byloby duzo ciezsze niz fabryczny most, a nie mialoby zadnych zalet,
lepiej zamontowac taka gruche tak jak przewidzial projektant, czyli sztywno do nadwozia,
a piasty zamontowac na wahaczach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 21, 2019, 11:20:06 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
banned to co proponujesz byloby duzo ciezsze niz fabryczny most, a nie mialoby zadnych zalet,

Płyta wzmacniająca byłaby z duralu, drążki uszytwniające na ruchu przód-tył by jakoś super dożo też nie ważyły, no owszem półosie BMW są masywniejsze, ale coś za coś.

lepiej zamontowac taka gruche tak jak przewidzial projektant, czyli sztywno do nadwozia,
a piasty zamontowac na wahaczach

Z inżynierskiego oczywiście że tak, tylko ja myślę o tym jaką mamy sytuację prawną: Nie zarejestrujesz przy obecnych przepisach Poloneza z niezależnym zawieszeniem z tyłu. Plusem przerobienia napędu z BMW na sztywny most, jest dostęp do trwałych i tanich części tylnego napędu, z LSD włącznie.
I tu myślę też w sensie ekonomicznym. Do spokojnego podróżowania niska masa nieresorowalna jest Ci niepotrzebna, a do sportu ważniejsze od paru kg więcej jest posiadanie szpery, której w moście Poloneza albo nie masz, albo kosztuje kilka razy tyle to zestaw do BMW.

Poza tym ja osobiście wolałbym rzeźbić most spawany z grubych rur, z dokręcanymi wzmocnieniami duralowymi, niż grzebać przy podłodze i ryzykować trwałe zniszczenie samochodu. Taki most można urzeźbić spawarką, szlifierką i podstawowymi w sumie narzędziami, w razie spartolenia czegoś sobie go zdemontować i poprawić. Z zepsuciem nadwozia już nie jest tak różowo.
Ale nie ukrywam że moim głównym celem tutaj było rozwiązanie spełniające bezproblemowo wymogi prawne. Jest jeszcze jeden plus takiego rozwiązania- taki most przeszedłby BK do HRSMP, a rzeźba z podłogą już nie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2019, 11:25:50 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 21, 2019, 12:40:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli priorytetem jest wytrzymaly sztywny most, zeby nie bylo prawnych kontrowersji, to najprosciej zaopatrzyc sie w most volvo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 21, 2019, 12:54:17 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ogólnie to strasznie to wszystko pojebane,wstawienie tylnego wózka z bmw jest złe bo ingerujemy w nadwozie ale jak ktoś leczy trupa i wstawia podłużnice jak leci z tego co jest pod ręką to już jest ok  <spoko>
Mamy w Cieszynie ładę 2107 po zmianie tylnego i przedniego zawiasu na bmw i szczerze? Bezpieczniejsze i lepiej to auto jest wykonane niż co drugi polonez tutaj po blacharce przez amatora artystę
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2019, 12:56:40 pm wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 21, 2019, 23:00:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Ogólnie to strasznie to wszystko pojebane,wstawienie tylnego wózka z bmw jest złe bo ingerujemy w nadwozie ale jak ktoś leczy trupa i wstawia podłużnice jak leci z tego co jest pod ręką to już jest ok  <spoko>

Podziękuj prawodawcom.

jezeli priorytetem jest wytrzymaly sztywny most, zeby nie bylo prawnych kontrowersji, to najprosciej zaopatrzyc sie w most volvo

Odpada w przedbiegach z powodu zbyt długich przełożeń. Jeżeli miałbym szukać gotowego mostu to zwróciłbym się w stronę Escorta MkII lub matecznika Poloneza czyli rodziny Fiata.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 22, 2019, 09:12:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Volvo miało też mosty z 4 na początku. Tylko trzeba trafić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 26, 2022, 07:13:06 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Pytanie w kwestii mostu a dokładniej hałasów które z siebie wydaje. Tym razem chodzi o szum, głośny szum ale nie ustaje ani nie narasta przy sprawdzaniu prawa/lewa połoś tylko jednostajnie. Wycisza się przy hamowaniu tzn gdy ciężar przechodzi na przód odciążając tył

Czy to będzie któreś z tych trudno wymienialnych łożysk? Nie wiem czy jest sens tracic czas na wymianę łożysk na półosiach czy od razu przekładać most...

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 26, 2022, 10:14:35 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 508
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Pewnie łożysko na półosi, miałem identycznie zaczynało wyć od 70km/h a przy hamowaniu wycie znikało, Nawet wystarczyło lekko zacisnąć ręczny podczas jazdy i wycie znikało, pewnie szczęki jakoś stabilizowały półoś czy coś. Ja dorwałem całą nową półoś z łożyskiem i tylko przełożenie jej było. Nie chciałem się bawić w nabijanie nowego łożyska
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2022, 10:16:57 am wysłana przez Paki68 »