Autor Wątek: Remont mostu, zmiana przełożenia  (Przeczytany 4628 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 21, 2019, 02:08:25 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 939
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Operacja się nie udała pacjent zmarł kumpel od niego wziął obudowę mostu do której miał to zakładać  mówił że coś wymiarami jednak nie siadło .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 21, 2019, 07:25:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Teraz mam inny pomysł, choć technicznie podobny.
to juz lepiej skup sie na tym symbolizowaniu ;>
No wiesz KGB, banned nie do końca majaczy. Podobnie do tego co zaproponował zbudowane są mosty starych alf romeo. Sam mam most tylny z AR 33 4x4 o przełożeniu 9/41. Ideałem byłby most ze spidera. Tam trafiały się nawet LSD.

Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 21, 2019, 09:25:48 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6255
  • Płeć: Mężczyzna
to juz lepiej skup sie na tym symbolizowaniu ;>

Jeśli majaczę, to powiedz mi gdzie tu jest błąd. Założyłem zastosowanie dwóch wzmocnień których ten most z Alfy nawet nie ma.
Wiem że półoś E30 jest za gruba żeby to przeszło, dlatego rura musi być średnicę większą niż kołnierz na dyfrze, a potem trzeba zrobić zwężkę  żeby mieć dostęp do śrub od zewnątrz.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2019, 09:34:03 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 21, 2019, 10:26:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13342
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
banned to co proponujesz byloby duzo ciezsze niz fabryczny most, a nie mialoby zadnych zalet,
lepiej zamontowac taka gruche tak jak przewidzial projektant, czyli sztywno do nadwozia,
a piasty zamontowac na wahaczach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 21, 2019, 11:20:06 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6255
  • Płeć: Mężczyzna
banned to co proponujesz byloby duzo ciezsze niz fabryczny most, a nie mialoby zadnych zalet,

Płyta wzmacniająca byłaby z duralu, drążki uszytwniające na ruchu przód-tył by jakoś super dożo też nie ważyły, no owszem półosie BMW są masywniejsze, ale coś za coś.

lepiej zamontowac taka gruche tak jak przewidzial projektant, czyli sztywno do nadwozia,
a piasty zamontowac na wahaczach

Z inżynierskiego oczywiście że tak, tylko ja myślę o tym jaką mamy sytuację prawną: Nie zarejestrujesz przy obecnych przepisach Poloneza z niezależnym zawieszeniem z tyłu. Plusem przerobienia napędu z BMW na sztywny most, jest dostęp do trwałych i tanich części tylnego napędu, z LSD włącznie.
I tu myślę też w sensie ekonomicznym. Do spokojnego podróżowania niska masa nieresorowalna jest Ci niepotrzebna, a do sportu ważniejsze od paru kg więcej jest posiadanie szpery, której w moście Poloneza albo nie masz, albo kosztuje kilka razy tyle to zestaw do BMW.

Poza tym ja osobiście wolałbym rzeźbić most spawany z grubych rur, z dokręcanymi wzmocnieniami duralowymi, niż grzebać przy podłodze i ryzykować trwałe zniszczenie samochodu. Taki most można urzeźbić spawarką, szlifierką i podstawowymi w sumie narzędziami, w razie spartolenia czegoś sobie go zdemontować i poprawić. Z zepsuciem nadwozia już nie jest tak różowo.
Ale nie ukrywam że moim głównym celem tutaj było rozwiązanie spełniające bezproblemowo wymogi prawne. Jest jeszcze jeden plus takiego rozwiązania- taki most przeszedłby BK do HRSMP, a rzeźba z podłogą już nie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2019, 11:25:50 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 21, 2019, 12:40:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13342
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli priorytetem jest wytrzymaly sztywny most, zeby nie bylo prawnych kontrowersji, to najprosciej zaopatrzyc sie w most volvo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 21, 2019, 12:54:17 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 708
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6 i FSO atuśmyspierdolili 1.4 elpidżi
Ogólnie to strasznie to wszystko pojebane,wstawienie tylnego wózka z bmw jest złe bo ingerujemy w nadwozie ale jak ktoś leczy trupa i wstawia podłużnice jak leci z tego co jest pod ręką to już jest ok  <spoko>
Mamy w Cieszynie ładę 2107 po zmianie tylnego i przedniego zawiasu na bmw i szczerze? Bezpieczniejsze i lepiej to auto jest wykonane niż co drugi polonez tutaj po blacharce przez amatora artystę
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2019, 12:56:40 pm wysłana przez Morfina »

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 21, 2019, 23:00:37 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6255
  • Płeć: Mężczyzna
Ogólnie to strasznie to wszystko pojebane,wstawienie tylnego wózka z bmw jest złe bo ingerujemy w nadwozie ale jak ktoś leczy trupa i wstawia podłużnice jak leci z tego co jest pod ręką to już jest ok  <spoko>

Podziękuj prawodawcom.

jezeli priorytetem jest wytrzymaly sztywny most, zeby nie bylo prawnych kontrowersji, to najprosciej zaopatrzyc sie w most volvo

Odpada w przedbiegach z powodu zbyt długich przełożeń. Jeżeli miałbym szukać gotowego mostu to zwróciłbym się w stronę Escorta MkII lub matecznika Poloneza czyli rodziny Fiata.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 22, 2019, 09:12:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Volvo miało też mosty z 4 na początku. Tylko trzeba trafić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 26, 2022, 07:13:06 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1285
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Pytanie w kwestii mostu a dokładniej hałasów które z siebie wydaje. Tym razem chodzi o szum, głośny szum ale nie ustaje ani nie narasta przy sprawdzaniu prawa/lewa połoś tylko jednostajnie. Wycisza się przy hamowaniu tzn gdy ciężar przechodzi na przód odciążając tył

Czy to będzie któreś z tych trudno wymienialnych łożysk? Nie wiem czy jest sens tracic czas na wymianę łożysk na półosiach czy od razu przekładać most...

Odp: Remont mostu, zmiana przełożenia
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 26, 2022, 10:14:35 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 506
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Pewnie łożysko na półosi, miałem identycznie zaczynało wyć od 70km/h a przy hamowaniu wycie znikało, Nawet wystarczyło lekko zacisnąć ręczny podczas jazdy i wycie znikało, pewnie szczęki jakoś stabilizowały półoś czy coś. Ja dorwałem całą nową półoś z łożyskiem i tylko przełożenie jej było. Nie chciałem się bawić w nabijanie nowego łożyska
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2022, 10:16:57 am wysłana przez Paki68 »