Autor Wątek: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI  (Przeczytany 9954 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 29, 2019, 16:00:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Może przeskoczyl pasek rozrządu lub awaria uszczelki pod głowica. Ale ja bym jeszcze podmienil moduł z cewkami na inny
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 29, 2019, 16:01:45 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie wiem jaka musiałaby być nieszczelnośc aby to się działo. Sprawdź połączenie kolektor - mapsensor lub czy sam mapsensor jest w ogóle podlaczony
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 05, 2019, 17:57:54 pm »

Offline mateusz2209

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 95r.
Poloneza wstawiłem do mechanika, mechanik twierdzi  że do wymiany pompa paliwa. Czy jeśli uszkodzona by była pompa to nie odpalał by też na gazie?

2. Czy do wyciągnięcia pompy trzeba demontować bak paliwa?

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 05, 2019, 18:25:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czy jeśli uszkodzona by była pompa to nie odpalał by też na gazie?
pompa benzyny nie ma nic do gazu w przypadku abimexa
Czy do wyciągnięcia pompy trzeba demontować bak paliwa?
przydaloby sie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 05, 2019, 18:54:31 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Sprawdź koniecznie połączenie kolektor-mapsensor, bo to pierdoła a powoduje właśnie takie problemy
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 06, 2019, 11:35:35 am »

Offline mateusz2209

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 95r.
Skojarzyłem że przed tym jak całkowicie rzucił palenie, po uruchomieniu chodził tak jak na dwóch cylindrach a potem całkowicie przestał odpalać, możliwe jest że cewka zapłonowa jest uszkodzona a iskrę daję?

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 06, 2019, 11:54:24 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak chodził na dwóch cylindrach, to tak jakby moduł padł. Miałem taki przypadek w motorze, że kompletnie padnięty moduł dawał iskrę bez obciążenia.

Masz świeże świece i przewody zapłonowe? Moduły najczęściej dziwnym trafem padają osobom z zaniedbanym układem zapłonowym.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 06, 2019, 12:16:52 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
O module pisałem wcześniej.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 06, 2019, 12:28:03 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Od tego trzeba zacząć, bo rozgrzebie się wszystko, a to będzie to, skoro pracował wcześniej na 2 gary, to całkiem możliwe, że moduł siadł.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 06, 2019, 12:45:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Założyć zapłon od GLE z zielonym kabelkiem, cewki odizolowac i mamy porządny woz.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 06, 2019, 13:18:57 pm »

Offline mateusz2209

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 95r.
Układ zapłonowy był bardzo zaniedbany dziwiłem się aż że wcześniej jeździł, myślałem że to jest przyczyną że nie pali więc wymieniłem przewody i świece.

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 06, 2019, 13:21:23 pm »

Offline mateusz2209

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 95r.
Jaki moduł kupić do mojego? Na allegro jest kilka rodzaji.

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 06, 2019, 14:17:28 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Założyć zapłon od GLE z zielonym kabelkiem, cewki odizolowac i mamy porządny woz.

I czekać aż się popsuje aparat wymagający znacznie więcej troski, niż nowocześniejszy zapłon z abimexa... I znaleźć nierozwalony aparat... I bawić w szukanie kopułek i regulacje ciężarków...

Układ zapłonowy był bardzo zaniedbany dziwiłem się aż że wcześniej jeździł, myślałem że to jest przyczyną że nie pali więc wymieniłem przewody i świece.

No to się wcale nie dziwię, zaniedbany zapłon w abimexie to prawie pewny padnięty moduł.

Zrób tak: zamiast kupować moduł poszukaj na szrocie kompletnego,sprawnego cewkomodułu. Ewentualnie jak masz w okolicy kogoś z polonezami, to podmieńcie, żeby wykluczyć, że to na pewno to...
Jakie przewody zapłonowe zamontowałeś? Jak sentech, to to badziewie ma przebicia już jako nowe.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2019, 14:20:12 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 06, 2019, 16:05:07 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
I czekać aż się popsuje aparat wymagający znacznie więcej troski, niż nowocześniejszy zapłon z abimexa... I znaleźć nierozwalony aparat... I bawić w szukanie kopułek i regulacje ciężarków...
Taa... Najgorsze odrazu. Ja z tym nigdy nie miałem problemów.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 06, 2019, 16:06:25 pm »

Offline mateusz2209

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 95r.
Przewody żałożyłem marki JANMOR takie jakie miałem stare.

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 06, 2019, 16:24:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
O zgrozo...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 06, 2019, 17:16:29 pm »

Offline mateusz2209

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI 95r.
A co złe? Najwyżej jak padną kupię coś lepszego.

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 06, 2019, 17:35:16 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
O matko... ale metodyka naprawiaczy-wymieniaczy...
Masz Abimexa, więc wypadało by zacząć od auto-diagnostyki - niech wybłyska co go tam boli. Jak tutaj nie będzie nic istotnego to będziemy myśleć dalej.
A to, że jest iskra nie oznacza, że jest w odpowiednim momencie i wystarczająco mocna.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2019, 17:37:24 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 07, 2019, 00:25:53 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
O matko... ale metodyka naprawiaczy-wymieniaczy...
Masz Abimexa, więc wypadało by zacząć od auto-diagnostyki - niech wybłyska co go tam boli. Jak tutaj nie będzie nic istotnego to będziemy myśleć dalej.
A to, że jest iskra nie oznacza, że jest w odpowiednim momencie i wystarczająco mocna.

No sorry, taka jest metoda jak auto w ogóle rzuciło palenie. Zauważ, że na pierwszy filmiku jak na chwilę załapał check się nie świeci. Obawiam się, że nic sensownego mu w takim wypadku komputer nie wymiga. A moduł lubi paść w ten sposób jaki opisał autor, i z tego co pamiętam komputer nie łapie upalenia modułu w charakterystyczny dla niego sposób, czyli praca na 2 gary.

Janmory nie są złe, ale z serii pro line, ta tańsza, "eko" to badziew :P. Grunt, że są nowe, przynajmniej można je wyeliminować z potencjalnych usterek.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2019, 00:33:49 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Problem z odpalaniem Polonez Caro 1.6 GLI
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 07, 2019, 07:36:28 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Zauważ, że na pierwszy filmiku jak na chwilę załapał check się nie świeci.
W Abimeksie żeby Check zapalił się na stałe to potrzeba np. walniętej sondy lambda albo dziury w dolocie i to się zapali dopiero po chwili pracy silnika.
Też się spodziewam, że za wiele nie pokaże i pachnie to walniętym DIS-em ale warto nowym użytkownikom wpajając pewne dobre nawyki które później o wiele bardziej ułatwiają obsługę tych naszych wehikułów. A na metodę wymieniaczy-naprawiaczy z której wiele lat temu na tym forum skorzystałem i średnio na tym wyszedłem, mam trochę alergię. No bo iskra też była...
Fajnie by było jeszcze podpiąć lampę stroboskopową, ale tego kolega raczej nie ma, a na jedną imprezę to się średnio opłaca kupować.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...