Autor Wątek: Srednica koła pasowego alternatora - polonez ohv  (Przeczytany 9075 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 29, 2019, 19:59:40 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
Wracając do tematu to bardzo małe koło pasowe jest w alternatorze 80A z PN plusa z klimą, jutro zmierzę średnicę i dam foto.

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 29, 2019, 20:28:49 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
W C+ (bez klimy) jest 65mm.

Jeśli autor tematu chciałby widzieć napięcie ok 14v, to wymiana regulatora (o ile są dostępne na wyższe napięcie) albo próby dokładaniem diody schottky'ego.

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 29, 2019, 21:11:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB czyli wg Ciebie śmigać i się nie martwić czy wyciągać gada i na stol
sprawdz jak sie zachowuje pod maksymalnym obciazeniem (wlacz wszystko co mozesz wlaczyc w aucie) i jezeli nie spada ponizej 13.5v to jezdzij i kontroluj napiecie dosc czesto
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 30, 2019, 09:37:24 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
KGB jeśli  włączę wszystko czyli drogowe ,długie ,awaryjne, radio ,wentylator to wyskakuje 12.5. Bez dlugich 13.1. W czasie notmqlnej jazdy nie schodzi ponizej 13.6/7

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 30, 2019, 10:55:51 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ten pomiar robisz na wolnych obrotach, tak? Jeśli nie i podczas jazdy są takie wartości, to bardzo słabo, jak na alternator 100A. Przy 12,5 nie masz w ogóle ładowania. Jeśli na wolnych obrotach jest taki wynik, i jak tylko dodasz gazu dobija do 13,7V przy pełnym obciążeniu odbiornikami, to można pomyśleć o tym kole..

Jakie masz w tym alternatorze koło pasowe w tej chwili? Z plusa, borka, wąskiego caro?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 30, 2019, 11:41:25 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Tak pomiar robie na wolnych obrotach. Dzis spróbuje  podczas gazownia tak do 3 tyś (?) Kolo pasowe mam 76 mm nie wiem od jakiego poloneza to

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 30, 2019, 13:03:31 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pewnie od starego typu alternatora. Jak podczas gazowania będzie 13,7 przy włączonych wszystkich odbiornikach, to zmiana na mniejsze koło pomoże :). A jak zechcesz podnieść napięcie ładowania, bo 13,7 to faktycznie trochę mało, szczególnie przy starej instalacji, spróbowałbym patentu z diodą.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 30, 2019, 16:44:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli napiecie przy wiekszym obciazeniu spada do 12.5v to alternator sie konczy, tylko on moze tak konczyc sie bardzo dlugo,
mialem podobnie w Kappie - wolne obroty i wentylator chlodnicy (maks) +nawiew wnetrza to byla praca na akumulatorze,
lekkie zwiekszenie rpm pomagalo (w Kappie wolne obroty to 650rpm), ale nie tak ze nagle mial prawidlowe ladowanie,
podczas jazdy bez wentyla chlodnicy bez problemow powyzej 13.5v,
ten alternator mial przebieg 340kkm, wiec mozliwe, ze szczotki sie konczyly,
w Kappie na liczniku jest woltomierz, wiec sytuacje kontrolowalem na biezaco,

w twoim szczotki sa nowe, wiec trudno wyczuc, moze musza sie dotrzec,
sprawdz jeszcze na wyzszych obrotach, bo na wolnych moze faktycznie za wolno sie kreci,
jezeli na wyzszych obrotach bedzie dobrze to bym zostawil, rowniez kolka bym nie zmienial (na tym mniejszym pasek gorzej pracuje)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 30, 2019, 18:12:30 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
W normalnym PN plus, średnica zewnętrzna 64 mm, w wersji z klimą 59,5mm.

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 30, 2019, 21:13:23 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
To jesli polonez 64 a ja mam 76 to różnica jest znaczaca a alfa takie kolo miała 61.5mm
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2019, 21:19:34 pm wysłana przez lampart125p »

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 30, 2019, 21:31:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale alfa ma kolo wielorowkowe, wiec nie da sie ich bezposrednio porownac, bo promien czynny jest inny,
no i kola na wale maja pewnie inne srednice, wiec przelozenie i tak nie jest znane,

sprawdz ladowanie na podwyzszonych obrotach i bedziesz wiedzial, czy warto zastanawiac sie nad kolem pasowym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 30, 2019, 21:34:50 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Przy okazji zapytam: taki zwykły pasek 10 mm to nie za mało na alternator 100A?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 30, 2019, 23:55:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przy okazji zapytam: taki zwykły pasek 10 mm to nie za mało na alternator 100A?
moze byc problem, tylko nikt z majacych niefabryczne alternatory tego nie sprawdzi, bo nie ciagna pewnie nawet tych 70A ,a co dopiero 100A
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 01, 2019, 08:16:56 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 508
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
jezeli napiecie przy wiekszym obciazeniu spada do 12.5v to alternator sie konczy, tylko on moze tak konczyc sie bardzo dlugo,
mialem podobnie w Kappie - wolne obroty i wentylator chlodnicy (maks) +nawiew wnetrza to byla praca na akumulatorze,
lekkie zwiekszenie rpm pomagalo (w Kappie wolne obroty to 650rpm), ale nie tak ze nagle mial prawidlowe ladowanie,
podczas jazdy bez wentyla chlodnicy bez problemow powyzej 13.5v,
ten alternator mial przebieg 340kkm, wiec mozliwe, ze szczotki sie konczyly,
w Kappie na liczniku jest woltomierz, wiec sytuacje kontrolowalem na biezaco,

w twoim szczotki sa nowe, wiec trudno wyczuc, moze musza sie dotrzec,
sprawdz jeszcze na wyzszych obrotach, bo na wolnych moze faktycznie za wolno sie kreci,
jezeli na wyzszych obrotach bedzie dobrze to bym zostawil, rowniez kolka bym nie zmienial (na tym mniejszym pasek gorzej pracuje)
Kgb ma racje po prostu już jest alternator na wykończeniu i tu nic nie da zmienianie kół pasowych. Miałem podobną sytuacje, na włączonych światłach i radiu na wolnych obrotach spadało ładowanie do 12.6 a lekkie przygazowanie i już było 14.4 i przez długi czas tak jezdziłem aż wkoncu całkiem padł. Jak nie chcesz się bawić w regeneracje to masz allegro dobrze zregenerowane alternatory w wersji 70 czyli plusowe

Odp: Srednica koła kasowego polonez ohv
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 01, 2019, 11:24:14 am »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Ten alternator jest po regeneracji

Odp: Srednica koła pasowego alternatora - polonez ohv
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 01, 2019, 13:55:55 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 508
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
sam robiłeś regeneracje czy gdzieś oddałeś do zregenerowania?

Odp: Srednica koła pasowego alternatora - polonez ohv
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 01, 2019, 14:33:49 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Kupiłem od znajomego który kupił z regeneracji. U siebie nie montowal go

Odp: Srednica koła pasowego alternatora - polonez ohv
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 02, 2019, 07:16:50 am »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 508
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
czyli nie wiadomo dokładnie jak wyglądała ta regeneracja. Więc trzeba by go rozebrać i sprawdzić , no chyba że twój znajomy jest pewny co było zregenerowane w nim

Odp: Srednica koła pasowego alternatora - polonez ohv
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 02, 2019, 07:40:15 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
alternatory z alfy bez obciążenia  chodzą w przedziale 13,8 do 14V więcej nie wyjmiesz, po obciążeniu max ( długie , halogen, szyba, stop, awaryjne)  napięcie na zaciskach jest  w przedziale 13,7 , 13,8. większe obroty nie powodują wzrostu napięcia , tak to jest wymyślone.
zawieź do punktu gdzie regenerują, niech go puszczą pod obciążeniem,  maja do tego specjalne stanowiska. Będzie wiadomo czy ma wydajność napięciową i  prądową.
Jeszcze jedno pytanie w mierniku masz  dobre baterie?
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2019, 07:45:57 am wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Srednica koła pasowego alternatora - polonez ohv
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 02, 2019, 10:46:54 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
O co chodzi z tą podnietą regeneracją alternatorów?
Łożyska nie wpływają na napięcie ani na prąd, no chyba, że stoją. Ani czyszczenie obudowy. A uzwojeń nikt przecież nie przezwaja.

Co do napięć, to zauważyłem tendencję do 13,8-13,9. Może z powodu coraz powszechniejszego stosowania akumulatorów żelowych?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.