Autor Wątek: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo  (Przeczytany 12935 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 07, 2020, 21:44:16 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Nareszcie czarnuch odpuścił fochy i dał się wystroić :)


Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 23, 2020, 20:33:43 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Więcej, niż zacnie  <cwaniak2> <cwaniak2> <cwaniak2> <cwaniak2>
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 08, 2020, 21:34:41 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Miałem dość urwanych linek dlatego na podkład wjechało hydrauliczne sterowanie sprzęgłem :)
Pompa od Bmw E34 i wysprzęglik od nissan Trade - jestem zadowolony.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 30, 2021, 20:28:54 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Dobry,
jako że denerwowało mnie częste "spinowanie" na torze podczas latania bokiem(złej baletnicy...  ;p) zdecydowałem się na zaprojektowanie zestawu powiększającego skręt do mojego poloneza. I tak po paru dniach rozkmin, obliczeń, pomiarów i symulacji w programie powstało kilka prototypów customowych wąsów zwrotnicy. Docelowo udało się wybrać najlepsze rozwiązanie do seryjnych wahaczy.

Tak naprawdę udało się zrobić 3 rzeczy na raz:
-powiększony skręt(maksymalne wykorzystanie seryjnych wahaczy po lekkiej ich modyfikacji)
-szybszy skręt(przy normalnej, sportowej jeździe)
-mniejszy efekt ackermana(seryjne wąsy poloneza są zaprojektowane pod auto o mniejszym rozstawie osi, teraz jest w drugą stronę, ale efekt ackermana jest dalej dość mocny, tak aby koło prowadzące w poślizgu mogło bardziej się skręcać - bo przecież to i tak ono decyduje o kierunku jazdy)

Efekt jest co najmniej kozacki, szczególnie mogłem to poczuć na mokrym torze o zmiennych asfalcie, gdzie bardzo łatwo było o spin.
Przy pełnym skręcie przód aż nie naturalnie był wyciągany, normalnie już bym się kręcił dookoła.
Końcówka skrętu kół jest totalnie szybka przez co reakcja w krytycznym kącie jest natychmiastowa pomimo małego ruchu kierownicą.
Średnica zawracania na kostce brukowej ze szperą 100% to 7,5 metra (mierząc od zew do zew kół).
Parkowanie teraz jest bardzo komfortowe, a na malutkim rondzie na osiedlu jadąc powoli jestem w stanie wjechać do środka, gdzie wcześniej ledwo się wyrabiałem na pasie.
Na zdjęciach nie ma tak na prawdę pokazanego pełnego skrętu ponieważ nie blokowałem kierownicy, a koła stały na łożyskach przez co lekko wracały do pozycji na wprost przez mocny KWSZ.








I mały bonus, pomyślałem w końcu o nagraniu przyśpieszenia.
https://www.youtube.com/watch?v=h998ZoB6vgE
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2021, 20:40:28 pm wysłana przez maciek89 »

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 30, 2021, 22:02:13 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5089
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ale ci to pięknie chodzi. Jak mi teraz brakuje tego roverowego dźwięku przy przyspieszaniu. Ta wskazówka od prędkościomierza, naprawdę zajebiście szybko idzie w górę. Naprawdę miło jest popatrzeć na takie coś, bo większość ludzi ma nikłe pojęcie, co można zrobić z poloneza. No i najważniejsze to to, że bardzo dobrze że są jeszcze tacy, którym się chce.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 30, 2021, 22:20:40 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Możesz poprawić zdjęcia? Bo się nie wyświetlają, a ciekawy jestem jak to wymodziłeś.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 30, 2021, 22:31:08 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Możesz poprawić zdjęcia? Bo się nie wyświetlają, a ciekawy jestem jak to wymodziłeś.

Aj, folder był ustawiony na prywatny na dysku google i tylko mi się wyświetlało. Teraz już chyba jest okej.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 01, 2021, 22:13:36 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Dzięki. Czyli tylko wąs zwrotnicy przerabiałeś ? Koła nigdzie nie ocierają, wahacze seryjne ? Bardzo podobny patent przy przeróbce skrętu stosują w ładzie, tylko tam jeszcze idą customowe wahacze https://media2.24aul.ru/imgs/e2a40f0c6d67f1311a6d8c1d11ba6768/ukorochennaya-soshka-soshki-na-vaz-izgotovlenie-1-8240933.jpg

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 02, 2021, 00:29:11 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Kurczę, chciałbym się kiedyś Twoim Polonezem przejechać żeby zobaczyć jak to czuje. Albo przynajmniej się przewieźć na prawym fotelu.

Mam nadzieję, że za rok czy dwa, dalej będzie się dało do Ciebie dotrzeć przez forum, bo myślę powoli o porządnym przygotowaniu jakiegoś Poloneza do sportu i te Twoje patenty wyglądają bardzo obiecująco.  <ok>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 02, 2021, 12:09:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wahacze seryjne ?
na pewno nie seryjne, bo juz 7j et25 ociera o wahacz gorny, a tutaj kola sa duzo mocniej skrecone
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 04, 2021, 09:33:22 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Myślałem żeby założyć do FSO wąsy z Łady. Odpuściłem sobie bo moje felgi i tak dotykają do górnego wahacza.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 04, 2021, 15:16:06 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Trzeba delikatnie podklepać wahacz, ale we współpracy z Wojtkiem będą u mnie dostępne zmodyfikowane blachy wzmocnienia wahaczy dla tych, którzy chcą podejść kompleksowo i do tego tematu.

Odp: Polonez Caro Plus 1.8 Turbo
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 04, 2021, 21:59:30 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Trzeba delikatnie podklepać wahacz, ale we współpracy z Wojtkiem będą u mnie dostępne zmodyfikowane blachy wzmocnienia wahaczy dla tych, którzy chcą podejść kompleksowo i do tego tematu.

Dokładnie, należy wykonać "tuning" wahacza górnego przy użyciu klucza francuskiego i młotka, a mianowicie wywinąć do góry jego rant i mamy około 1cm więcej miejsca na oponę i rant felgi - jest to wbrew pozorom kolosalna różnica o ile koło może więcej się skręcić. Wiadomo można iść w ekstemalne rozwiazanie przy szerokich felgach lub o dużym ET, czyli podcięcie wahacza i dołożenie wzmocnień. Dodatkowo można z umiarem trochę zdystansować felgę.
W większości przy "normalnych" felgach (tak jest u mnie) wystarcza wywinięcie rantu wahacza, dlatego pozwoliłem sobie napisać że taki zestaw skrętu współpracuje z seryjnym wahaczami.