Autor Wątek: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix  (Przeczytany 14795 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 24, 2020, 21:55:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Moje 5 lat jeździły na aucie i koleje 5 przeleżały na półce. A do zmniejszenia średnicy otworu na linkę myślałem o nitonakrętce odpowiedniej średnicy jako tulei redukcyjnej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 24, 2020, 22:10:41 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A nie lepiej zaspawać ten otwór i wywiercić fi11 na gotowo?

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 24, 2020, 22:29:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
To może trzeba czymś posmarować przed złożeniem , jakiś smar grafitowy czy miedziany , albo coś co nie pozwoli utlenić się.
grafitowy, a tym bardziej miedziany to nie sa dobre smary do aluminium - utlenianie sie to nie jest najgorsza reakcja chemiczna, jaka moze nastapic na metalu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 04, 2020, 23:10:47 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nie wiem czy ktoś jest zainteresowany tematem czy piszę ten post tylko dla siebie, ale może chociaż podzielę się doświadczeniami dla potomnych. :]
W przypadku montażu innych hamulców na tylnej osi występuje problem z doborem osłon tarcz hamulcowych. Oryginalne osłony z bendixa pasują ale nie wygląda to estetycznie (mówię o tej większej części osłony). Zamontowanie osłon z innych aut także jest mocno kłopotliwe bo są one zazwyczaj przetłoczone w inną stronę niż osłony z bendixa i trzeba by je mocno modyfikować aby podpasować je do poloneza.
W związku z powyższym sensowym wydaje się zrezygnowanie z osłon ale wówczas tracimy miejsce do przykręcenia wspornika na przewód hamulcowy. Mówię o łączniu sztywnego z elastycznym. Należy więc zaprojektować jakiś wspornik na przewód. Wg mnie opcje są dwie:
1. Przyspawanie niewielkiego wspornika w tym miejscu: https://www.fotosik.pl/zdjecie/abc0479db24f955d
Ma to tą złą stronę że trzeba spawać przy baku. Dlatego wg mnie konieczne jest zdjęcie zbiornika dla bezpieczeństwa.
2. Wspornik w kształcie litery L przymocowany za pomocą otworów: https://www.fotosik.pl/zdjecie/6850cdbd77c5495f
Ma to tą złą stronę że wspornik jest sporych rozmiarów i dodatkowo musiałby być przegięty nieco do przodu.
Jak ktoś ma inne sugestie to chętnie wysłucham.

Dodatkowo potrzebny jest krótki przewód hamulcowy. Idealna długość to 150mm. Najkrótszy jaki znalazłem na szybko to przewód ze stilo ale ma on aż 210mm.

Ogólnie muszę przyznać że trochę zagalopowałem się z tymi tarczami 251mm. Lepiej zastosować tarcze z seicento (240) bo na tył będą wystarczające i tak, a mają tę zaletę że są sporo niższe i dzięki temu jest miejsce na kolejną modyfikację układu hamulcowego. ;p

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 04, 2020, 23:43:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie mialem czasu na pierdoluchy i zlapalem do mostu sztrapsem w miejscu zblizonym do pierwszego zdjecia,
ponad 7 lat jezdzilo, teraz 5 lat stoi, a sztrapsy trzymaja sztywno do mostu - dziala to nie ruszalem,

gdybym jednak mial czas to zamontowalbym w tym samym miejscu dorabiajac w tym celu opaski z chwytem,
spawanie mostu to pomysl slaby, przykrecanie do mocowania resora to jednak troche daleko - najlepiej zrobic opaske

dlugosc przewodu gumowego wlasciwie nie ma znaczenia, ale nie moze byc za krotki, ulozony w lagodny luk bedzie praktycznie wieczny,
jezeli siegnie do otworu w mocowaniu resora, to najlatwiej wtedy jest przykrecic chwyt wlasnie tam, jednak trzeba go tak ulozyc ,zeby nie ocieral sie o karoserie,

przypomnialem sobie,ze bede musial kupic tarcze 251 do Alfy  ;-|
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 05, 2020, 18:19:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To może tarcze przednie z lucasa. Przynajmniej nie będzie problemu z centrowaniem... sam planowałem flansze do podwójnych zacisków - lucasa do hydrołapy i alfy na klasyczny tylny hamulec z ręcznym na linkę... wykonany z płyty 10mm i mocowany do mostu razem z flanszą od półosi lucasa
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 05, 2020, 19:56:39 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Może ktoś ma wyjęte półosie z mostu plusa, ile ona mierzy w całości, 70 czy 67 cm. Bo nie wiem którą dostosowywać do tarczowych.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 05, 2020, 21:16:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli masz dwie, to na pewno bedzie ta 3cm dluzsza

lucasa do hydrołapy i alfy na klasyczny tylny hamulec z ręcznym na linkę.
majac hydrolape to po cholere jeszcze badziewne linki platac ? pomijajac juz kwestie braku miejsca na dwie dzwignie, to zwyczajnie postojowy hydrauliczny mozna uzyskac za pomoca nawet jednego elektrozaworu (potrzebny jeszcze zawor zwrotny, albo drugi elektrozawor)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 05, 2020, 21:24:39 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
To może tarcze przednie z lucasa.
Tarcze z Seicento są o 8 mm niższe niż tarcze z poloneza, wiec zyskać można sporo miejsca.
Może ktoś ma wyjęte półosie z mostu plusa, ile ona mierzy w całości, 70 czy 67 cm. Bo nie wiem którą dostosowywać do tarczowych.
Zależy jaki masz most. Rożnica 3cm sugeruje że jedna jest z wąskiego a druga z szerokiego, czyli do plusa powinna być ta dłuższa. Ja korzystam z półosi lucasowychh bo chcę zrezygnować z dystansów.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2020, 21:27:23 pm wysłana przez Tales »

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 06, 2020, 20:36:26 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Nie wiem czy ktoś jest zainteresowany tematem czy piszę ten post tylko dla siebie, ale może chociaż podzielę się doświadczeniami dla potomnych.
Mnie to w niedalekiej przyszłości czeka, więc temat śledzę na bieżąco :)

Może ktoś ma wyjęte półosie z mostu plusa, ile ona mierzy w całości, 70 czy 67 cm. Bo nie wiem którą dostosowywać do tarczowych.
Lucas ma 70cm

Odnośnie samych półosi, to miałem możliwość pomierzenia od szerokiego mostu na tarczach i lucasa.
 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2020, 21:00:17 pm wysłana przez AndrzejP »

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 06, 2020, 22:46:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czyli miałem rację...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 03, 2020, 19:31:12 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pytanie techniczne. Montuje te zaciski z Alfy 147 a jednocześnie pompę, serwo i korektor Lucas. Dziś naszła mnie taka mysl ze skoro korektor lucasowy był zaprojektowany aby tylne hamulce bębnowe się nie zblokowały a te z reguły są słabsze niż tarczowe to gdy połączę ten kolektor z tarczami 251mm to czy przypadkiem tył nie będzie miał tendencji do blokowania się? A może zrobić taki mix jak bodajże w trucku ze dać pompę i serwo Lucas a korektor zostawić bendixowy?

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 03, 2020, 21:59:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W borku miałem korektor z lucasa i nie zauważyłem żeby tył hamował wcześniej czy się blokował. Ale fakt ja miałem tylko 240 tarcze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 04, 2020, 09:14:08 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
te z reguły są słabsze niż tarczowe
Nie prawda. Jakby hamulce bębnowe były słabsze niż tarczowe to by nie przetrwały tak długo tam, gdzie rzeczywiście potrzebne są duże siły hamowania - w ciężarówkach. Hamulce bębnowe zostały wyparte przez tarczowe głównie z powodu małej zdolności odprowadznia ciepła z powierzchni ciernych.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 04, 2020, 10:02:57 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
W borku miałem korektor z lucasa i nie zauważyłem żeby tył hamował wcześniej czy się blokował. Ale fakt ja miałem tylko 240 tarcze.
A co miałeś z przodu?
Serwo, pompa także Lucas?

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 04, 2020, 11:54:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przód tipo 257 na tłoczkach 48. Pompa serwo lucas
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 04, 2020, 23:11:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
korektor jest bezwladnosciowy, co czyni go w duzej mierze uniwersalnym - nawet gdybys z tylu zamontowal mocniejsze heble niz z przodu, to wystarszy zmienic kat pochylenia korektora, zeby to zniwelowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 05, 2020, 07:31:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
U mnie był przykręcony do podłogi jak w ostatnich plusach. Dodatkowo lekko bardziej w pionie ( podkładka m8 pod dolnym mocowaniem) i hamulce nigdy mnie nie zaskoczyły...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 05, 2020, 22:43:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli bardziej w pionie, to zmniejszyles jego wplyw, czyli dodales wiecej sily na tylne zaciski - a mimo to, nie miales problemu,
nie rozumiem ludzi, ktorzy sraja sie o hipotetyczne blokowanie tylnych kol,
jak pokazuje praktyka nie ma z tym problemu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tylne hamulce tarczowe inne niż Bendix
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 12, 2020, 17:55:36 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Tak to wygląda na gotowo. Felga 14 wchodzi na żyletki. Przy okazji zauważyłem dość ciekawą rzecz. Wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę. Montuję półoś, dokręcam na gotowo. Łapię ją ręką i okazuje się że mogę ją miminalnie wsuwać i wysuwać. Minimalnie czuć to pod ręką. Zastawamialem się dlaczego. Łożyska sa nowe NTN. Podebranie pod łożysko w tarczy kotwicznej zrobiłem takie samo jak w pokrywie łożyska w lucasie. Wyjmuję półoś u okazuję się że bieżnia zewnętrzna ma luz względem wewnętrznej.  Biorę inne stare łożyska które kupiłem dawno i także bieżnia względem siebie maja luz. Po założeniu kola tez czuć ten luz. Pytanie czy to normalne?