Autor Wątek: Wałek wzorcowy  (Przeczytany 8190 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Wałek wzorcowy
« dnia: Maj 26, 2020, 22:59:17 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dysponuje ktoś wałkiem wzorcowym lub rysunkiem takiego wałka aby go odtworzyć?

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2020, 00:26:12 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki walek ?
walek rozrzadu, walek atakujacy mostu, walek posredni skrzyni biegow, walek na maseczkach rodziny szumowin ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2020, 00:54:10 am »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Pewnie ataku mostu szuka

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2020, 01:08:02 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
sądzę że o jeden most za daleko go szuka. KGB, wałek na maseczkach nazywa się prze-wałek, więc nie masz racji. Tales szuka wałka do sprawdzania centryczności uchwytu tokarskiego.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2020, 08:12:12 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Chodzi o wałek wzorcowy służący do doboru grubości pierścienia oporowego na wałku aktakujacym w tylnym moście.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 27, 2020, 11:39:09 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Tales, widzę że zajmujesz się mechanizmem różnicowym. ja również usiłuję naprawić dyfer więc chciałbym z Tobą pogadać na ten temat. mój tel- 517 639 109. daj swój numer SMS, zadzwonię.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 27, 2020, 14:18:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wrb, myślę że warto informacjami dzielić sie na forum. Może ktoś dołączy się do dyskusji (nie licząc osób które nic nie wnoszą do tematu).
W temat na poważnie zagłębiem się wczoraj. Bazuje na instrukcji naprawy opisanej w książce Trzeciaka od Poloneza Trucka.
Do naprawy mostu potrzebujemy:
Przyrząd do rozciągania obudowy. Trzeba to wykonać samodzielnie. Planuje go zaprojektować.
Czujnik zegarowy. To nie problem.
Wałek wzorcowy. Myślę że można go zaprojektować bazując na na wałku akakujacym tylko końcówkę trzrba zmodyfikować.
Dynamometr. Mysle że można wykorzystać wkretak dynammetryczny.

Z części zamiennych potrzebujemy.
Nowy wałek i talerz. Składanie na starym nie ma sensu.
Nowe łożyska
Pierscienie dystansowe. Nie wiem czy w 2020roku są do zdobycia jako części zamienne czy trzrba je dorobić. Na szczescie nie trzeba mieć całej palety grubości tylko te co na prawdę są potrzebne.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 27, 2020, 15:33:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wrb przestraszysz goscia i zamiast skladac most zacznie mysles nad swapem z rowerka... tzn. moze z jakiegos Mustanga czy cos ;>

co do wzorca walka atakujacego, to cos takiego nie wystepuje jako narzedzie,
jezeli mieli cos w tym stylu w fabrycznej montowni, to i tak nie potrafilibysmy sie tym poslugiwac, a musialby to byc zestaw wzorcow,
most skladasz i regulujesz w wielokrotnych podejsciach - w fabryce na pewno wiedzieli jak ten proces skrocic i niestety skracali go o te 1-2 podejsc za bardzo, przez co wychodzilo to tak jak ... slyszymy,
jest spora roznica w stosunku do jugola, ktorego caly kosz mechanizmu mamy na wierzchu i mozemy go regulowac "w locie"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2020, 21:38:10 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
wrb przestraszysz goscia i zamiast skladac most zacznie mysles nad swapem z rowerka... tzn. moze z jakiegos Mustanga czy cos ;>

co do wzorca walka atakujacego, to cos takiego nie wystepuje jako narzedzie,
jezeli mieli cos w tym stylu w fabrycznej montowni, to i tak nie potrafilibysmy sie tym poslugiwac, a musialby to byc zestaw wzorcow,
most skladasz i regulujesz w wielokrotnych podejsciach - w fabryce na pewno wiedzieli jak ten proces skrocic i niestety skracali go o te 1-2 podejsc za bardzo, przez co wychodzilo to tak jak ... slyszymy,
jest spora roznica w stosunku do jugola, ktorego caly kosz mechanizmu mamy na wierzchu i mozemy go regulowac "w locie"


są wałki wzorcowe, gdybyś miał kilka razy demontować łożysko na na ataku i dokładać lub zdejmować podkładki regulacyjne to z łożysk by nic nie zostało, tylko do tego trzeba mieć pojęcie i doświadczenie.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 27, 2020, 22:56:25 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Tu jest konstrukcja podobna do poloneza
https://www.youtube.com/watch?v=npUBF9Wj1Iw

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 28, 2020, 12:13:17 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
A w starej ksiażce od dfa nie ma wymiarów wzorcowego? Nie można ich wydedukować z rysunku?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 28, 2020, 12:16:06 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
A w starej ksiażce od dfa nie ma wymiarów wzorcowego? Nie można ich wydedukować z rysunku?
Dobrą myśl podsunąłeś. Muszę sprawdzić.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 28, 2020, 13:02:27 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
A w starej ksiażce od dfa nie ma wymiarów wzorcowego? Nie można ich wydedukować z rysunku?

W internecie znalazłem wałek wzorcowy do łady, tylko pod ładowski most, oznaczony jako A.70184:

zasada użycia:


wymiary:

źródło

E.Kaim "Naprawa samochodów FSO 125p", wyd. WKiŁ 1990 na stronach 158-159 opisuje jedynie metodę użycia wałka wzorcowego A.70167 w celu doboru grubości pierścienia oporowego wraz ze wzorem do obliczeń. Sam rysunek sprawia wrażenie dokładnego ale nie wiem, czy na tyle żeby wg niego wykonać wałek wzorcowy.


*obrazek z innej książki, ale prawie identyczny, niestety nie dysponuję w tej chwili skanerem żeby zeskanować bezpośrednio ze wspomnianej książki

Zastanawiam się jednak, czy którykolwiek z tych wałków miałby zastosowanie w polonezie - nie udało mi się nigdzie znaleźć wymiarów wałka od 'kwadratowego' mostu a mam wątpliwości czy ten zastosowany w książce o 125p jest przeznaczony do poloneza

EDIT: posty niżej, żeby nie wprowadzać w błąd :)
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2020, 13:20:35 pm wysłana przez Oxej »
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 28, 2020, 13:03:40 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
[...] wałek wzorcowy [...]
Wg. "Naprawa samochodów FSO 125p" Eugeniusz Kaim, określenie to dotyczy przyrządu A.70371


Na olx dostępny jest aktualnie cały zestaw narzędzi specjalnych do regulacji mostu
https://www.olx.pl/oferta/narzedzia-tylny-most-fiat-125-polonez-CID5-IDEqGGB.html#6e1264c34b

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 28, 2020, 13:08:48 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
E.Kaim "Naprawa samochodów FSO 125p", wyd. WKiŁ 1990 na stronach 158-159 opisuje jedynie metodę użycia wałka wzorcowego A.70167 w celu doboru grubości pierścienia oporowego wraz ze wzorem do obliczeń. Sam rysunek sprawia wrażenie dokładnego ale nie wiem, czy na tyle żeby wg niego wykonać wałek wzorcowy.
A.70167 jest dla mostu starego typu, następny rozdział opisuje budowę mostów typu stosowanego w polonezach

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 28, 2020, 13:18:52 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
E.Kaim "Naprawa samochodów FSO 125p", wyd. WKiŁ 1990 na stronach 158-159 opisuje jedynie metodę użycia wałka wzorcowego A.70167 w celu doboru grubości pierścienia oporowego wraz ze wzorem do obliczeń. Sam rysunek sprawia wrażenie dokładnego ale nie wiem, czy na tyle żeby wg niego wykonać wałek wzorcowy.
A.70167 jest dla mostu starego typu, następny rozdział opisuje budowę mostów typu stosowanego w polonezach

Faktycznie, na stronie 166 jest nawet wałek o którym wspominasz
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 28, 2020, 18:52:21 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Skany z książki E. Kaima







Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 28, 2020, 23:06:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mial ktos fantazje, by nazwac ten walek wzorcowym  ;-|
co prawda jest to walek, ale pomiarowy sprzezony z czujnikiem zegarowym - jego wymiary sa malo istotne, mozna zrobic sobie swoj bez specjalnego przykladania sie,
zreszta widac to na rysunku z wymiarami, gdzie tylko jeden wymiar jest tolerowany z duza dokladnoscia,a i to tylko ze wzledu na mocowanie czujnika,

problem z tym przyrzadem pomiarowym (zespolem walka z czujnikiem) jest taki, ze potrzebna jest "pochwa wzorcowa" , zeby skalibrowac walek,
dopiero wtedy ma on zastosowanie przy wstepnym doborze podkladek pod zestaw walek atakujacy + lozysko,
ten komplet z OLX nie ma wzorca do kalibracji walka, a sam walek na pewno przebyl juz taka droge przez te kilka lat, ze czujnik juz niczego przydatnego nie wskaze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 28, 2020, 23:27:52 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Trzeba by rozebrać sprawny i chichy most.
Przed rozebraniem sprawdzić luz na przekładni i taki zestaw wymontować. Zebrać wymiar z wałka do obudowy i następnie do takiego wałka dociąć przymiar ze stalowej płyty z luzem np 0.10 mm od obudowy po obu stronach. dospawać do wałka.
Rozebrać atak i oszlifować miejsca na bieżnie, by łożyska wpadały gładko .
Takim zestawem można by dopiero ustawiać wałek , a potem skupić się na tym rozciągaczu.

Odp: Wałek wzorcowy
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 29, 2020, 00:18:42 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szkoda sprawnego mostu na demolke, bo to samo mozesz uzyskac z kazdego mostu, nawet uszkodzonego - w kazdym przeciez uzyto walka pomiarowego by dobrac rozmiar podkladek !
na walkach jest napis z roznica wymiaru montazowego od rzeczywiwstego , w Morawskim na przykladowym rysunku jest +2 i dopisek, ze to wymiar w 0.01mm,
w Kowalu (do jugola) jest +20 bez jednostki,
w Morawskim wychodzi 0.02mm i cos mi tu nie pasuje, bo cos za duza ta dokladnosc montazowa i podkladki sa robione co ... 0.05mm - czyli nie da sie ustawic z taka dokladnoscia,

w kazdym razie na kazdym walku jest podana ta wartosc, wiec uwzgledniajac ja mozemy wyliczyc roznice w podkladkach dla konkretnego walka,
ale pozostaja dwie niewiadome, czyli lozysko i pochwa,
lozysko mozemy kompensowac robiac sobie lozysko wzorcowe, ktore w polaczeniu z walkiem pomiarowym stworzy stalowymiarowa pare,
to pozwoli zmierzyc pochwe,

teraz pozostanie tylko zlozyc most tak jak pokazuje hamburger na filmie, uprzednio korzystajac ze stworzonych narzedzi i skrupulanie notujac wyniki pomiarow,
i voila !! mamy skaliborowane narzedzia do wstepnego ustawiania walka,
zakladajac, ze skladamy pozniej jeden most na tydzien to sie nawet oplacalo, bo oszczedzimy przy kazdym jakas godzinke ;]
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2020, 00:21:00 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.