Autor Wątek: Bujające auto, latające tylne koło  (Przeczytany 5386 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bujające auto, latające tylne koło
« dnia: Lipiec 28, 2020, 19:34:14 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Witam ponownie, wczoraj byłem na stacji aby wykryć czemu autem buja ale według diagnosty wszystko jest dobrze. Teraz jadę i facet, który jechał za mną trąbi mi, że tylne koło mi lata. Śruby są dokręcone bo sprawdziłem. I tak naprawdę nie wiem gdzie szukać przyczyny, co wymienić aby było dobrze.

Nie wiem czy to tylko łożysko czy coś poważniejszego.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2020, 19:40:01 pm wysłana przez Rumcajs »
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2020, 20:34:25 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
w plusie łożysko półosi to bardzo poważna sprawa bo może wyjechać razem z kołem z mostu.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2020, 20:43:34 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No to trzeba  podnieść jedno koło, odpalamy autko delikatnie wrzucamy  drugi bieg np. i obserwujemy co się dzieje, czy to może półoś krzywa po wpadnięciu do wyrwy w drodze, może opona popuściła w oplocie. I tak samo drugie koło.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2020, 21:47:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zle przylegajacy kolpak, albo scentrowana felga
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2020, 22:52:38 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wybulona opona. rzuca dupą podczas wolnej jazdy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2020, 08:56:17 am »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
Dwie rzeczy: opona raz. Łożysko dwa. Podjechałem na stację jeszcze raz i podniesiono auto. Opona fakt ma bąbel, ale łożysko też sobie ładnie szumi i alufelga sama w sobie lata trochę ma boki - nie mam kołpaków tylko aluski :)

Na cóż, no to zamawiam i do roboty.
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2020, 11:50:15 am »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Tylko nie zamawiaj łożysk z zestawu Margo, Optimal czy CX. Zestaw ten możesz kupić, ale dla pozyskania nakrętki i uszczelniacza.  Kup jak możesz markowe łożyska, wyjdzie lepiej i w perspektywie taniej, bo o nich zapomnisz. Polecam FAG, NTN lub FŁT.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2020, 18:58:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zuzyte lozysko nie powoduje krzywych ruchow kola
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2020, 20:29:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
up jak możesz markowe łożyska, wyjdzie lepiej i w perspektywie

Jak to ktoś powiedział, kupujesz zestaw naprawczy Margo, wyrzucasz łożysko, bierzesz pierścień i uszczelniacz, kupujesz dobre łożysko i tak składasz.

Chociaż ktoś wspominał że były dwa typy zestawów Margo i po numerach idzie dojść które mają dobre łożyska, a które to złom.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2020, 21:09:43 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Pierścień też wywalasz bo prędzej czy później półoś wyjeżdża bokiem jeśli pierścień jest tylko nabity,uszczelniacz w sumie też jest wykonany z gówna tak jak reszta zestawu  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 29, 2020, 22:23:55 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
U siebie skladalem na zestawie Margo. Łożyska dostalem SKF'a. Pierścienie nabijane na gorąco. Po 7 latach, jedna półoska się poci.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 29, 2020, 22:41:25 pm »

Offline Rumcajs

  • Pielęgniarz
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 2001
@KGB: W Maździe Xedos 9 którą mam łożysko powodowało krzywe ruchy bez szumu, więc w Poldku to też możliwe :)

Mowa o zbyt dużym luzie.
Kto nie miał Poloneza niech żałuje. Kto ma, niech szanuje.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 30, 2020, 07:13:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tyle że w mazdzie koło wisi na łożysku. W polonezie koło jest na półosi a łożysko stanowi jedynie podporę półosi.  Jeśli już to musoałaby być zgięta półoś i uszkodzić łożysko przez nieosiową pracę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 30, 2020, 07:29:24 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w przednio-napędowej Mazdzie jest to możliwe. w Polonezie, nie! łożyska półosi w polonezie produkowane są z luzem umożliwiającym pracę z odchyłką pierścieni w granicach 4- 5 stopni. łożyska do półosi poloneza muszą mieć oznaczenie C3 lub C4. pierścień ustalający najlepiej grzać na maszynce elektrycznej- nie palnikiem!
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 12, 2020, 12:34:05 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Przestrzegam przed nabijaniem lozyska na polos! Pierscien nalezy odpowiednio nagrzac, tez nie za mocno, a potem zaklada sie na polos teoretycznie na prasie, z nie za duza sila. Jak ktos zimny piersicen nabije na polos, to wyleci ona na pierwszym czy trzecim zakrecie i bedzie wypadek.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 08, 2020, 14:16:16 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Tylko nie zamawiaj łożysk z zestawu Margo, Optimal czy CX. Zestaw ten możesz kupić, ale dla pozyskania nakrętki i uszczelniacza.  Kup jak możesz markowe łożyska, wyjdzie lepiej i w perspektywie taniej, bo o nich zapomnisz. Polecam FAG, NTN lub FŁT.
Czyli optymalnym zestawem będzie w takim wypadku
2x https://allegro.pl/oferta/piasta-lozysko-kola-przod-prawy-polonez-atu-caro-7717258461
i po 2x https://allegro.pl/oferta/lozysko-cbk-088-flt-lm67048-10-9674605187  https://allegro.pl/oferta/lozysko-cbk-087-flt-lm11949-10-9674600136 ?
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 08, 2020, 17:02:19 pm »

Offline Oxej

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 136
  • Płeć: Mężczyzna
    • dużo, aktualnie Caro Plus
Tylko nie zamawiaj łożysk z zestawu Margo, Optimal czy CX. Zestaw ten możesz kupić, ale dla pozyskania nakrętki i uszczelniacza.  Kup jak możesz markowe łożyska, wyjdzie lepiej i w perspektywie taniej, bo o nich zapomnisz. Polecam FAG, NTN lub FŁT.
Czyli optymalnym zestawem będzie w takim wypadku
2x https://allegro.pl/oferta/piasta-lozysko-kola-przod-prawy-polonez-atu-caro-7717258461
i po 2x https://allegro.pl/oferta/lozysko-cbk-088-flt-lm67048-10-9674605187  https://allegro.pl/oferta/lozysko-cbk-087-flt-lm11949-10-9674600136 ?


zestaw naprawczy piasty prawy i lewy różnią się nakrętką a dokładniej kierunkiem gwintu (nie wiem, czy uszczelniacz też jest kierunkowy czy nie); widzę, że takie nakrętki chodzą na allegro po ~3zł, więc chyba lepiej by było kupić oddzielnie nakrętki, oddzielnie uszczelniacze (jakie?) i oddzielnie łożyska
Złombol '23, '24, team Carozela

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 08, 2020, 18:16:06 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Mr. D, Będzie dobrze jak kupisz taki zestaw, chyba, że współczesne FŁT się popsuło, ale nie sądzę :) Na pewno dużo lepsze od chińskich i indyjskich łożysk.  Uszczelniacz, jeżeli tamten będzie budził wątpliwości też można kupić, firmy Corteco.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 08, 2020, 19:59:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nakretka jest wielorazowa,
lozyska mozna kupic osobno,
uszczelniacz mozna kupic osobno - jest typowy,
i mamy zestaw
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bujające auto, latające tylne koło
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 08, 2020, 20:02:07 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Tylko przed założeniem warto by było delikatnie zdjąć osłonkę na łożysku i dołożyć tawociku. Bo z moich obserwacji wynika , że tego mazidła jest tam niewiele, podobnie jak w sworzniach. I będzie łożysko długo służyło nawet chińskie.