A to w takich cudach nie stosują jakieś hydrauliki?
hydraulika nie zmienia przelozenia ukladu noga-docisk, roznice sa na tym, ze zalozmy ze hydraulika sie nie zaciera, za to linka nie przecieka
w PN sprzeglo chodzi lekko - kiedys, juz nie pamietam czy to jezdzac dluzej Laguna 1.8 (tutaj linka byla zle zalozona i tarla o pancerz, a pedal stawial duzy opor, w koncu linka pekla w trasie, zalozylem nowa dobrze i chodzilo duzo lzej, tak jak powinno),
czy juz Kappa 2.0 (hydro), a moze nawet Alfa 1.8 (hydro),
w kazdym razie dlugo nie jezdzilem Truckiem i gdy wsialdlem do niego, to nie nie wiedzialem czy rozprzeglilem, czy urwala sie linka - pedal podnoisl sie po puszczeniu, wiec sie nie urwala,
bylo wyraznie lzej niz w tych autach lacznie z Evanda 2.0, co robi dziwne wrazenie, bo przeciez wsiadasz do trupka
po prostu duze i mocne silniki maja duze sprzegla stawiajace wieksze opory,
w jarisie masz maly silnik i male sprzeglo, wiec jest lekko,
nie wiem jeszcze jak sa zbudowane uklady w tych wszystkich mocnych furach po 300KM i wiecej z reczna skrzynia,
tam musi byc jakies wspomaganie wysprzeglania, bo nie wyobrazam sobie jak duza sile trzeba przylozyc do pedalu w normalnym ukladzie, zeby ruszyc taki docisk,
w silnikach ~200KM stosowane jest odciaganie sprezyny docisku, ale przy 300 trzeba czegos wiecej
P.S.
podaje moce silnikow, to taki skrot myslowy, zeby wiekszosc zrozumiala,
same sprzegla dobiera sie do momentu na wale, a nie mocy (jako takiej),
gdy uznamy,ze 200KM ma silnik 3l ,a 300KM 5l , to beda te przedzialy momentow, o ktore chodzi