Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----  (Przeczytany 26083 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #620 dnia: Sierpień 05, 2022, 15:29:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2543
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Gdyby ktoś się skusil na turbo GT2871R to jest ciut za duże do Kserii Rovera 1.8. Wrzucam TD04HL-19T. Pełen boost powinien być już przy 3500rpm a nie jak teraz przy ok 5200rpm
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #621 dnia: Sierpień 06, 2022, 02:35:05 am »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
No i przyszły graty, te może się nie wytrą  <lol2>

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #622 dnia: Sierpień 07, 2022, 21:40:12 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1391
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler
Szklanki nowe? Czy używane? Jak używane to mają wypukłe denko?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #623 dnia: Sierpień 07, 2022, 22:16:36 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2914
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ponieważ cały czas nie mogę patrzeć na polonezy, od spodu rzecz jasna :P to jakiekolwiek dłubanie przy nich obchodzę szerokim łukiem. Obecnie cały czas dłubę przy jednośladach. I tak np. w ten weekend postanowiłem ogarnąć trochę WSKę.

Generalnie sprawa miała się tak, że odpalenie jej było niemal nierealne. Więc w pierwszej kolejności sprawdziłem ustawienie zapłonu był trochę za późny, więc poprawiłem teraz jest nieco za wczesny... Dalej było słabo. Więc na następny rzut poszedł gaźnik i to był właściwy strzał. Gaźnik nowy, ale od majfrendów, więc sprawdziłem poziom paliwa i tutaj ciekawostka i zaskoczenie majfrendy poziom pływaka ustawili dokładnie jak w instrukcji. Mając na uwadze, że jednak przelewa znacznie obniżyłem poziom paliwa i bingo! Odpala bez większych oporów. Co prawda zastanawia mnie dlaczego na zimnym od czasu do czasu mieszanka detonuje w wydechu, a jak się rozgrzeje jest ok? Poza tym sprawdziłem poziom oleju w skrzyni biegów, brakowało i to sporo... Wymieniłem na ATFa i znów zong, na pych już nie odpali - sprzęgło się ślizga. W międzyczasie zrobiłem hybrydę współczesnego i epokowego zaworka paliwa, tak aby jego dźwigienka wystawała przez okienko w bocznej osłonie. Prowizorycznie naprawiłem starter. Ponieważ wszystko było już w miarę ok to trochę pojeździłem, muszę przyznać, że ten silnik bardzo przyjemnie się zbiera.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2022, 22:31:11 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #624 dnia: Sierpień 07, 2022, 23:19:46 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
Szklanki nowe? Czy używane? Jak używane to mają wypukłe denko?
Nowe od Świątka i tak, mają wypukłe denko ;-)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #625 dnia: Sierpień 07, 2022, 23:37:23 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1391
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler
To powinno pożyć. Ile taka przyjemność?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #626 dnia: Sierpień 07, 2022, 23:53:18 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
To powinno pożyć. Ile taka przyjemność?
Tanio nie było :p Szklanki "z rabatem 20%" po 140 od sztuki a wałek trochę ponad drugie tyle ;-)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #627 dnia: Sierpień 08, 2022, 07:49:34 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2244
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
przegoniłem dziadka 640 km trasa Radom Chęciny Wieliczka, Rzeszów, Lublin, zeżarł 60l Pb
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #628 dnia: Sierpień 08, 2022, 08:07:12 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 722
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6 i FSO atuśmyspierdolili 1.4 elpidżi
To powinno pożyć. Ile taka przyjemność?
Tanio nie było :p Szklanki "z rabatem 20%" po 140 od sztuki a wałek trochę ponad drugie tyle ;-)

Do tego drugie tyle na resztę gratów do remontu i robi się kwota za którą można mieć zrobionego swapa na normalny silnik do którego części są dostępne w sklepie a nie w stodole u dziadka

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #629 dnia: Sierpień 08, 2022, 11:44:03 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tanio nie było :p Szklanki "z rabatem 20%" po 140 od sztuki a wałek trochę ponad drugie tyle
oficjalnie oswiadczam, ze dales sie z robic w ... walek,
chyba ze to jakas literowka i chodzi o 40pln za szklanke lub 14pln za szklanke,
inaczej to totalny odlot z cenami zarowno szklanek jak i walka - takie typowe ostatnio oszustwo na influencera

podaj przynajmniej parametry krzywek tego walka, zeby moc z czyms porownac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #630 dnia: Sierpień 08, 2022, 12:00:23 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Do tego drugie tyle na resztę gratów do remontu i robi się kwota za którą można mieć zrobionego swapa na normalny silnik do którego części są dostępne w sklepie a nie w stodole u dziadka
O to to.... Mądrego dobrze posłuchać.
Osobiście uważam że OHV ma swój urok w Polonezach sprzed Caro. W nowszych to już tak średnio bym powiedział, tak średnio.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #631 dnia: Sierpień 08, 2022, 14:07:34 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4064
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Sorry wszystkim za czekanie na zatwierdzenie wątków. Byłem na Hellu, nie brałem ze sobą komputera, zresztą jak zawsze :) Nie chcę na urlopie tracić czasu na internety.

Polonez z OHV trzepnął jakieś 1500 kilometrów, trasa Katowice-Hel, i z powrotem, plus jazda w tę i z powrotem po pasie nabrzeżnym... a w następnych dniach zrobi kolejne 2000 kilometrów. Tym razem w dniach 10-20 Katowice-Puławy-Międzywodzie-Puławy-Katowice...

Auto spisało się na medal, nie spisał się akumulator marki Moll - ledwie jakieś 3 lata po zakupie, dostał przerwy na jednej celi. Ładowanie mam dobre, poziom elektrolitu sprawdzałem, wszystko na nic - inna sprawa, że od nowości nie miał jakichś super parametrów. Mam dość tego gówna, specjalnie jadę dzisiaj do Imielina po ukraińską Amegę. Z ciekawostek, polonez odpalał mi przy tak padniętym aku, z napięcia startowego 10,5V. Kręcił ciężko, raz trzeba było palić na pych, ale kilka kursów na takim śmieciu zrobił, i wrócił bez przygód do Katowic, autostradą.

Pod nieużywanymi zabudowaniami Helskiego portu:



Ponieważ cały czas nie mogę patrzeć na polonezy, od spodu rzecz jasna :P to jakiekolwiek dłubanie przy nich obchodzę szerokim łukiem. Obecnie cały czas dłubę przy jednośladach. I tak np. w ten weekend postanowiłem ogarnąć trochę WSKę.

Generalnie sprawa miała się tak, że odpalenie jej było niemal nierealne. Więc w pierwszej kolejności sprawdziłem ustawienie zapłonu był trochę za późny, więc poprawiłem teraz jest nieco za wczesny... Dalej było słabo. Więc na następny rzut poszedł gaźnik i to był właściwy strzał. Gaźnik nowy, ale od majfrendów, więc sprawdziłem poziom paliwa i tutaj ciekawostka i zaskoczenie majfrendy poziom pływaka ustawili dokładnie jak w instrukcji. Mając na uwadze, że jednak przelewa znacznie obniżyłem poziom paliwa i bingo! Odpala bez większych oporów. Co prawda zastanawia mnie dlaczego na zimnym od czasu do czasu mieszanka detonuje w wydechu, a jak się rozgrzeje jest ok? Poza tym sprawdziłem poziom oleju w skrzyni biegów, brakowało i to sporo... Wymieniłem na ATFa i znów zong, na pych już nie odpali - sprzęgło się ślizga. W międzyczasie zrobiłem hybrydę współczesnego i epokowego zaworka paliwa, tak aby jego dźwigienka wystawała przez okienko w bocznej osłonie. Prowizorycznie naprawiłem starter. Ponieważ wszystko było już w miarę ok to trochę pojeździłem, muszę przyznać, że ten silnik bardzo przyjemnie się zbiera.

CDI + gaźnik dellorto od "wsk Turbo" do mojej 125 B3 i 5000 km trzepnięte bez zaglądania do zapłonu i gaźnika, a światła H4, kultura pracy i moc bez porównania. Pozbyłem się traumy po paru latach jazdy na stykowym zapłonie z G-20, i rzeźbie jednego sprawnego gaźnika i zapłonu z pięciu gówien i chińskich części + okresowego ustawiania zapłonu co chwilę. Polecam.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2022, 02:30:21 am wysłana przez Daniel#1984 »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #632 dnia: Sierpień 08, 2022, 17:43:29 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
Panowie, my tu nie remontujemy tylko modyfikujemy silnik OHV dla zabawy, na tym opiera się cały projekt. Swap to ja bym cały zmieścił w tej kwocie nawet ale nie o to tutaj chodzi.

Wałki u Świątka co najmniej od 10 lat kosztują mniej więcej tyle niezależnie do czego i jakie więc nikt nikogo nie oszukuje. Może za połowę tej kwoty udałoby się kupić jakiś leżak magazynowy, który może by pożył, nowe z gównolitu raczej średnio. No i ten nie jest standardowy - czas otwarcia na ssaniu i wydechu ma po 250 stopni przy 50 milsach / 1,27mm otwarcia zaworu, nie pamiętam teraz wzniosu krzywki a mierzyłem to 2 dni temu... na pewno przynajmniej +0.3mm czyli +0.45mm na zaworze ale muszę sprawdzić ile faktycznie.
Podobnie ze szklankami, współczesne od Favoritki są zrobione jak wyżej z badziewium a wykonanie takiej obróbki na CNC wymaga sporo operacji (chociażby promień łoża laski popychacza czy sama powierzchnia styku z krzywką).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2022, 17:45:08 pm wysłana przez DStage »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #633 dnia: Sierpień 08, 2022, 18:43:15 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2914
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
CDI + gaźnik dellorto od "wsk Turbo" do mojej 125 B3 i 5000 km trzepnięte bez zaglądania do zapłonu i gaźnika, a światła H4, kultura pracy i moc bez porównania. Pozbyłem się traumy po paru latach jazdy na stykowym zapłonie z G-20, i rzeźbie jednego sprawnego gaźnika i zapłonu z pięciu gówien i chińskich części + okresowego ustawiania zapłonu co chwilę. Polecam.
CDI już dawno mam założony, drażniące jest dla mnie w nim tylko to, że żodyn nie wpadł na pomysł, aby zrobić regulację zapłonu na samym impulsatorze, a nie na stojanie cewek... Co do gaźnika Dellorto w sumie to całkiem rozsądna propozycja. Generalnie polskie gaźniki w mojej opinii nie są zbyt udanymi konstrukcjami, a w wykonaniu chińskim to już w ogóle. Poważnie rozważam, chociaż najpierw może spróbuję pojeździć na gaźniku z ryżu trochę dalej niż kilkadziesiąt m od domu. Ale na to muszę jeszcze chwilę poczekać bo urząd wciąż mieli rejestrację.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #634 dnia: Sierpień 08, 2022, 18:53:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po co szklanki od Favoryty, skoro sa szklanki od Poloneza ?
250* to jakos malo, bo H ma 268* - nie wiem czy wiekszy wznios cos tu pomoze, zalezy czy fabrycznie pole jest ograniczone (raczej projektuje sie tak, zeby nie bylo),
Artek824 ma jakis walek 276*, ale nie wiem kto go robil

a co ze prezynami ? swiatek jakos nie chcial robic walkow do hydro, bo bal sie golenia krzywek - wymaga jakichs specjalnych sprezyn pod ten walek?

Generalnie polskie gaźniki w mojej opinii nie są zbyt udanymi konstrukcjami, a w wykonaniu chińskim to już w ogóle.
ale gaznik w WSK jest bardzo prosty w budowie i mozna probowac je rzezbic we wlasnym zakresie - tylko nie radze obcinac iglicy plywaka, nawet gdy bedzie bardzo wkurzala :p
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2022, 18:55:33 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #635 dnia: Sierpień 08, 2022, 22:22:00 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
po co szklanki od Favoryty, skoro sa szklanki od Poloneza ?
Bo nie tę średnicę mają - nie ten blok, i tak wiem że można było szukać starego albo rozwiercać ale poszliśmy tą drogą.
250* to jakos malo, bo H ma 268* - nie wiem czy wiekszy wznios cos tu pomoze, zalezy czy fabrycznie pole jest ograniczone (raczej projektuje sie tak, zeby nie bylo),
Artek824 ma jakis walek 276*, ale nie wiem kto go robil
To "268" podaje się pomiędzy punktami jak tylko zawór drgnie a ja mówię o otwarciu na 1,27mm, to można w przybliżony sposób przeliczyć z prostych pomiarów albo spróbować zrobić skomplikowane pomiary (no może nie takie skomplikowane ale trzeba sztywno zamocować na tokarce na przykład) ale powinno wyjść coś pomiędzy 280 a 290 jak sądzę. Najprościej będzie zmierzyć z kątomierzem po ruchu dźwigienek jak założymy. W każdym razie widać to już na oko że jest szerzej. Natomiast sam kształt komory wokół zaworu jest generalnie tragiczny, wznios coś powinien pomóc (oni tego nie projektowali tylko robili na chybił trafił ;-) ). Mamy plan deko pokombinować przy kanałach w głowicy, tam w jednym miejscu gdzie by wypadało podszlifować jest mało mięsa więc spróbujemy napawać z drugiej strony (pocięliśmy jedną głowicę żeby to dokładniej obejrzeć).

a co ze prezynami ? swiatek jakos nie chcial robic walkow do hydro, bo bal sie golenia krzywek - wymaga jakichs specjalnych sprezyn pod ten walek?
Chyba nikt nie chce robić customowych wałków pod hydro ale nie wiem czy z tych samych powodów wszyscy.Twierdzą, że ten wałek wytrzyma i nie będzie go ścinało więc zostawimy spręzyny z hydro.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2022, 22:38:43 pm wysłana przez DStage »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #636 dnia: Sierpień 09, 2022, 02:22:39 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4064
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
drażniące jest dla mnie w nim tylko to, że żodyn nie wpadł na pomysł, aby zrobić regulację zapłonu na samym impulsatorze, a nie na stojanie cewek...

Owszem, wpadł :P



Gaźniki chińskie potrafią nowe cieknąć, lub mieć dysze rozwiercane chyba wiertłami z czasów Mao. Rzadko który udaje się w ogóle wyregulować, więc zachowują się jak rozklekotany polski gaźnik po 40 latach, zachowując przy tym jego wady, np. braki w paliwie podczas jazdy na zakrętach, gubienie wolnych obrotów itd. Załóż dellorto, ale od tych "wsk turbo", cenowo podobnie jak kupowanie samodzielnie, a mają sprawdzone chińskie kopie, które trochę poprawiają, i później nie ma problemów, które występują np. z kupowaniem podróbek prosto z allegro. Te chińskie podróbki dellorto są niezłe, mi nigdy wueska nie zgubiła na nim wolnych obrotów, i w sumie nie wymagał przez te 5000km żadnych regulacji. Warto jedynie splanować mocno głowicę przy takim zestawie, swoją splanowałem 1,5mm, ale można dojść podobno do 2 - ładnie wtedy odmula ten silniczek :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2022, 02:27:00 am wysłana przez Daniel#1984 »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #637 dnia: Sierpień 09, 2022, 08:41:47 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2914
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Dawno to wprowadzili? Wydaje mi się, że 3 lata temu jak kupowałem zaplon do siebie to jeszcze nikt takiego czegoś nie oferował.

Z gaźnikiem to tak jak napisałem wcześniej. Potem będę myślał nad dodatkami. Silnik i tak jest do remontu, więc będzie dobra okazja do zmian :)
Z planowaniem głowicy byłbym ostrożny 175ka fabrycznie jest przystosowana do benzyny 95, więc lepiej z tym nie przesadzać.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2022, 08:43:34 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #638 dnia: Sierpień 11, 2022, 00:01:22 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dzisaj jade sobie hulajnoga po chodniku, a tu wylania sie 126bis na zoltych, a za chwile z naprzeciwka jedzie 125p na bialych i sie minely - taka sytuacja

ja mówię o otwarciu na 1,27mm, to można w przybliżony sposób przeliczyć z prostych pomiarów albo spróbować zrobić skomplikowane pomiary (no może nie takie skomplikowane ale trzeba sztywno zamocować na tokarce na przykład) ale powinno wyjść coś pomiędzy 280 a 290 jak sądzę.
otwarcie 1.27mm na krzywce, czy na zaworze?
tak szeroki walek spowoduje, ze w kolektorze prawie nie bedzie podcisnienia - czym chcesz zasilic silnik, gaznikiem czy wtryskiem ?
wznios coś powinien pomóc (oni tego nie projektowali tylko robili na chybił trafił)
nie sadze, 115c ma 6.35mm , AA  5.9mm , AB 6.65mm , H 6.5mm - musieli byc swiadomi co niesie za soba wznios krzywki

Bo nie tę średnicę mają - nie ten blok, i tak wiem że można było szukać starego albo rozwiercać ale poszliśmy tą drogą.
Chyba nikt nie chce robić customowych wałków pod hydro ale nie wiem czy z tych samych powodów wszyscy.Twierdzą, że ten wałek wytrzyma i nie będzie go ścinało więc zostawimy spręzyny z hydro.
czyli blok jest z hydro, a walka pod hydro nie robia, ale juz popychacze o tej samej srednicy nie stanowia problemu ;]
cos tu smierdzi, zawiewa amatorszczyzna - przeciez nie jest tajemnica,ze glowna sila scierajaca walki sa sprezyny, wiec albo ten walek ma chodzic z hydro, albo ogoli go od razu i zrobia to przenajdrozsze popychacze za 1120pln ,zwlaszcza ze krzywka ma wiekszy skok,
jezeli nie masz dobrej gwarancji na ten zestaw, to radze wymienic sprezyny, bo im wieksze ugiecie sprezyny tym wieksza sila - bedzie konkretna miazga
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #639 dnia: Sierpień 11, 2022, 19:08:14 pm »

Offline DStage

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck LB 1.6, Fiat Coupe 20VT, Seicento 1.4T, Multipla 1.9JTD, 500L 1.4T
    • DStage Garage
otwarcie 1.27mm na krzywce, czy na zaworze?
Na zaworze, standardowy sposób podawania szerokości wałka jak się coś przy nim grzebie, nie jak próbuje się sprzedać ogólnemu gronu odbiorców ;-)
tak szeroki walek spowoduje, ze w kolektorze prawie nie bedzie podcisnienia - czym chcesz zasilic silnik, gaznikiem czy wtryskiem ?
Jeszcze zobaczymy jak szeroki jest faktycznie ale w każdym razie podciśnieniem sięza bardzo nie martwię. Zasilanie wielopunktem, gaźnika nie umiem mapować :D
wznios coś powinien pomóc (oni tego nie projektowali tylko robili na chybił trafił)
nie sadze, 115c ma 6.35mm , AA  5.9mm , AB 6.65mm , H 6.5mm - musieli byc swiadomi co niesie za soba wznios krzywki
Miałem na myśli komorę spalania nie wznios - w tamtych latach i jeszcze dość długo potem projekty głowic latały w te i we wte z kątami zaworów itp. bo tak do końca nie wiedzieli co jest lepsze i robili jak się wydawało.
Bo nie tę średnicę mają - nie ten blok, i tak wiem że można było szukać starego albo rozwiercać ale poszliśmy tą drogą.
Chyba nikt nie chce robić customowych wałków pod hydro ale nie wiem czy z tych samych powodów wszyscy.Twierdzą, że ten wałek wytrzyma i nie będzie go ścinało więc zostawimy spręzyny z hydro.
czyli blok jest z hydro, a walka pod hydro nie robia, ale juz popychacze o tej samej srednicy nie stanowia problemu ;]
Oczywiście, że nie stanowi to problemu bo są robione od zera na CNC z kawałka stalowego walca więc można sobie wyrzeźbić dowolną średnicę. Skonstruowanie hydro popychaczy to już większa zabawa bo by musieli szereg dodatkowych części mieć i to testować. Myslę, że problem nie leży w tym, że "nie zrobimy wałka takiego jak hydro" tylko "nie chcemy robić wałka, który klient zestawi z gównianymi popychaczami".
cos tu smierdzi, zawiewa amatorszczyzna - przeciez nie jest tajemnica,ze glowna sila scierajaca walki sa sprezyny, wiec albo ten walek ma chodzic z hydro, albo ogoli go od razu i zrobia to przenajdrozsze popychacze za 1120pln ,zwlaszcza ze krzywka ma wiekszy skok,
Problemem nie są sprężyny tylko badziewny materiał i wałka i popychaczy, wymiana sprężyn na mocniejsze nie jest niczym dziwnym w silnikach gdzie wałki i popychacze są tego samego typu ||(w sensie bez rolek itp.).
jezeli nie masz dobrej gwarancji na ten zestaw, to radze wymienic sprezyny, bo im wieksze ugiecie sprezyny tym wieksza sila - bedzie konkretna miazga
Ze względu na słaba konstrukcję kanałów dolotowych trzeba będzie pójść trochę wyżej z obrotami (licząc że dół silnika się od tego nie rozleci|) więc mocniejsze sprężyny są wskazane. To wszystko teoria, zobaczymy co wyjdzie.