Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----  (Przeczytany 67035 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #780 dnia: Listopad 10, 2022, 12:47:37 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Pompa wody Ci się aby nie rozleciała i wali wirnikiem po obudowie?
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #781 dnia: Listopad 10, 2022, 13:29:01 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
też to podejrzewałem ale generalnie jej nie ruszałem zrzucę pasek to zobaczę
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #782 dnia: Listopad 10, 2022, 14:53:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli jest to brokat w roznym kolorze, to raczej uszczelniacz,
jezeli szary pyl, a plyn wyglada jak farba metalik, to pewnie wytarty metal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #783 dnia: Listopad 10, 2022, 18:21:50 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire


Doszedł przerobiony kolektor od VVC do 1.8 teraz tylko czekam aż Tomek "Multec" ogarnie mi w wolnym czasie wiązkę i będę mógł resztę gratów zbierać do nowego silnika do ATU.
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #784 dnia: Listopad 10, 2022, 21:52:56 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Kilka dni i 1 Jagełłę później założyłem rozrusznik do Atuwki. Jakimś dziwnym trafem udało się trafić sztukę po regeneracji, więc wszystko (poza bendiksem) w rozruszniku było w super stanie, w porównaniu do mojego. Także z dwóch zrobiłem jeden. Przy okazji zrobiłem tak jak radził Młody i muszę przyznać, że jest na prawdę dobrze. Przejechałem się spory kawałek, żeby dobrze rozgrzać silnik, zgasiłem i odpaliłem. Rozrusznik szarpie silnikiem jak reksio szynkę. Także wygląda na to, że jest sukces <ok>

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #785 dnia: Listopad 12, 2022, 22:18:31 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Post pod postem, ale cóż.

Wczoraj wymieniłem tylne amortyzatory w atu. Oryginalne wylały się po 22 latach i blisko 170k km. Zobaczymy ile pojeżdżą założone obecnie. Oczywiście wymiana jak wszystko w PNie to nie była prosta sprawa tylko jak to się ładnie mówi "przygoda". Dlatego jeden amor odkęcił się elegancko, a drugi trzeba było wycinać. Ale było warto, wcześniej podczas jazdy w zakrętach miałem wrażenie jakby tył zaczynał iść bokiem, teraz tego nie ma.
Drugą z drobnych, ale upierdliwych usterek jakie zlikwidowałem to niedziałająca pompka spryskiwacza. I jedyne co powiem to "kur*" mać... Nie wiem co za geniusze pracowali w tym FSO, ale po raz kolejny potwierdziła się moja teoria o wielkich, pozornie oszczędnych, nic nie wnoszących do tematu, a jedynie cofających w rozwoju całą konstrukcję zmianach... Po jaką cholerę oni robili dwa rodzaje pompek (1 do poloneza a 2 do Daewoo) do spryskiwaczy? W sensie pompka jest taka sama, ale różni się wtyczką. Czy na prawdę robienie 2 form do głowiczki pompki i zastosowanie "klsycznej" kostki z wsuwkami, było tańsze niż zastosowanie kostki hermetycznej i produkcja jednego rodzaju pompek? Zwłaszcza, że i tak montowali to do innych produkowanych przez siebie pojazdów. Mało tego, pompka polonezowska została pozbawiona sitka, które kosztowało pewnie 0,5 grosza, ale za to eliminowała problem zablokowanej pompki przez jakiś paproch... Szkoda słów.
Tak czy inaczej zastosowałem pomkę z jakiegoś Daewoo i przelutowałem kostkę na tą spod znaku kapusty. W najbliższym czasie muszę to powtórzyć w Kombi. Zastanawiam się też czy nie pociągnąć wężyka od zbiorniczka do tylnego spryskiwacza i w ten sposób ulepszyć fabrykę eliminując ten idiotycznu worek w nadkolu.

A ponieważ Atu już zacząło odpalać to póki co lata jako daily. W dobie obecnych cen paliw jazda na LPG to super sprawa  <spoko> W tym tygodniu na przegląd.
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2022, 22:43:27 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #786 dnia: Listopad 13, 2022, 01:23:53 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Może jest tu ktoś, kto ogarnia żuka...

Pomagałem dzisiaj zamontować zapłon na CPWK do S-21 (Digiplex, cinquecento). Udało się, odpaliła na dwa gary. Znak na kole pasowym zrobiłem dokładnie wtedy, kiedy znaki na kole zamachowym pokazywały ZZ tłoka. Po odpaleniu, chodząc na dwa gary (jak się okazało - laski popychacza wyskoczyły na 1 cylindrze na ssaniu, a na 4 cylindrze na wydechu, i stąd problemy), znak na kole pasowym przy użyciu lampy stroboskopowej, wyświetlał się dokładnie o 180 stopni, zamiast na górze - na dole. Co jest najbardziej prawdopodobne? Ktoś przed nami przykręcił koło zamachowe w złym położeniu, tak, że znaki ZZ są obrócone?

Szukając przyczyny, ściągnęliśmy pokrywę zaworów, no i prace odłożone, najpierw trzeba wsadzić laski na miejsce. Tylko czemu znak wyświetlał się do góry nogami?  <co> Próby ustawienia zapłonu jeszcze na stykowcu spełzły na niczym, bo nie było widać znaków na kole przy użyciu lampy. Wychodziło by na logikę, że koło zamachowe jest źle przykręcone.

edit: doszedłem chyba, o co chodzi - ktoś wsadził aparat stykowy obrócony o 180 stopni, a my po prostu powieliliśmy ten błąd...
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2022, 01:52:59 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #787 dnia: Listopad 13, 2022, 06:59:04 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Koła inaczej nie przykręcisz, bo są kołki ustalające (czy tam kołek) a aparat jak najbardziej.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #788 dnia: Listopad 14, 2022, 09:51:40 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Zanim oddałem caro to po podpięciu kompa, okazało się czemu auto ma muła i nie jedzie - przepustnica otwierała się tylko do kąta ~60 stopni. Po podregulowaniu linki, wyciągnięciu ogranicznika z dywanu , i wygięciu ogranicznika na przepustnicy otwiera się do 82°
Także wóz odzył.
Wlasciciel zadowolony że bryka ogarnięta.
(Centralny, el.szyby, el.lustra i ogarnianie paru usterek elektrycznych)

W następnej kolejności targam napęd z fiata kolegi do którego wleci słupek gsi
Później porządki w garażu i wkoncu może się uda mojego fiata przywieźć na składanie
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #789 dnia: Listopad 14, 2022, 15:56:32 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Po ponad miesiącu postoju zajrzałem pod maskę - głównie w celu wymontowania akumulatora i schowania do go ciepłej kotłowni.
Przy okazji zauważyłem, że zbiornik wyrównawczy jest pusty - wycieków nie widać. W wolnej chwili dalsza diagnoza.

Jeszcze takie generalne stwierdzenie po długim weekendzie i dwóch dniach w trasie - kurde, szlag by trafił te wszystkie reflektory ledowe - jak to oślepia; szczególnie w suvach. No i oczywiście min. 1/4 aut na drodze ma źle ustawione światła. Teraz to jeszcze bardziej jest odczuwalne po zmianie czasu.
A są przecież akcje na jesień z darmową regulacją w SKP.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #790 dnia: Listopad 14, 2022, 16:45:30 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja bym powiedzial, ze 3/4 aut ma zle ustawione reflektory. A te projektory i ledowe lampy to porażka. Jako, ze często jeżdżę jak juz jest ciemno coraz bardziej mam ochotę napieprzać z wiatrówki po tych lampach. Tragedia
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #791 dnia: Listopad 14, 2022, 19:23:23 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Z tego co zauważam, już jako nowe z salonu wyjeżdżają z ustawionymi tak, by oślepiać. Niby kierowca takiej nówki może przestawić z 0 na 1 - i oślepiania nie będzie - ale przy pustym bagażniku chyba nie do końca tak ma to działać....

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #792 dnia: Listopad 14, 2022, 19:33:45 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nie wiem czy przy ledach i projektorach nie ma auto poziomowania tak jak przy xenonach
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #793 dnia: Listopad 14, 2022, 20:15:13 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Na pewno nie zawsze, jeżeli w ogóle. Może zresztą kwestia modelu. W corolli GR-sport z 2020 r. przednie lampy nie wyglądają na żarówkowe, a regulacja w formie pokrętła jest.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #794 dnia: Listopad 14, 2022, 20:37:50 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Jest, to już jest tak mocne natężenie światła, że homologacja wymaga bierzącej korekcji poziomu. Najlepsze są mimo wszystko aktywne światła LED, wtedy problem oślepiania to abstrakcja, nomen omen świetnie to wygląda w czasie mgły - jak poszczególne segmenty zmniejszają intensywność świecenia. Oczywiście takie światła działają najlepiej wtedy, gdy kierowca pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka nie skupia wzroku na reflektorach, bo tedy nawet świeczka go oślepi...

Mnie najbardziej wkurwiają janusze, które wsadzają LEDowe odpowiedniki żarówek H4/H7. To jest od jakiegoś czasu plaga !! Jak połączy się to jeszcze ze źle ustawionymi odbłyśnikami i matowymi kloszami to jest jakaś tragedia... Kretyni myślą, że to jest "bezpiecznie" bo oni wszystko widzą, ale nie kumają, że ci z naprzeciwka kosztem ich komfortu "ch*"a widzą. Oczywiście blask tego rozwiązania jest taki, że na SKP nikt problemu nie widzi, drogówka również jest oślepiona tym blaskiem, a państwo z gówna i kartonu kręci się w najlepsze. A jak ktoś kogoś pierdolnie dzięki oślepieniu przez taki zestawik, to  "niedostosował prędkości do warunków na drodze" i kolejna cegiełka z gówna i kartonu zostaje dorzucona do ściany bylejakości tego gówno państwa.

A są przecież akcje na jesień z darmową regulacją w SKP.
Proszę Cię... Jak wdziałem, które SKP się zgłaszają do tych akcji to się zastanawiam, czy oni tam wgl. mięli czas nauczyć się obsługiwać ten przyrząd, ponieważ gdy widziałem ich "wyniki" w CEPie to wychodziło na to, że Reksio przez cały dzień co 10-12 min. wstawiał kolejną pieczątkę... A tutaj dobroduszni za free ustawią światła... Ciekawe kiedy, chyba jak akurat będą klepać sam dowód i nic nie będzie stało na kanale.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #795 dnia: Listopad 14, 2022, 21:02:07 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Policja na drodze z urządzeniem do sprawdzenia świateł, sprawdzanie żarówek i jak nie jest ok do dowód to zabrania.
To by rozwiązało problem.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #796 dnia: Grudzień 02, 2022, 20:22:47 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
O, znowu działa  <jupi>

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #797 dnia: Grudzień 02, 2022, 20:26:22 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
ano, jest radocha, cooo?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #798 dnia: Grudzień 02, 2022, 21:40:39 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Całe szczęście, już myślałem że forum nie wróci. Co się stało ?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2022** =====-----
« Odpowiedź #799 dnia: Grudzień 02, 2022, 22:32:58 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
No nareszcie <jupi>, nie róbcie tego więcej.