Autor Wątek: Nowe reflektory + ich regulacja  (Przeczytany 2625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nowe reflektory + ich regulacja
« dnia: Luty 10, 2023, 12:29:28 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1307
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Panowie, szybkie pytanie.
Chcę kupić nowe reflektory do Caro. Pytanie czy jeżeli mam zamiar przerobić je regulację elektryczną to należy kupić reflektory regulowane ręcznie czy pod hydroregulator? Z jakiego auta najlepiej zaadoptować regulację elektryczną?

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2023, 12:47:32 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Co do lamp, to chyba jednak powinny być takie z hydroregulacją, bo "siłowniki" są wyjmowane i w ich miejsce wkłada się silniczki elektryczne. mam lampy z ręczną regulacją, ale nie przyglądałem się im nigdy na tyle dobrze, żeby wiedzieć, jakie tam są różnice. A silniczki ponoć najlepiej z lanosa. Zanabyłem takie na złomie i sam se u siebie będę robił. W caro miałem kiedyś z opla kadeta, ale nie pasowały idealnie i musiałem przerabiać, skracać itd.

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2023, 15:37:21 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
lampy pod hydro .
Siłowniki z matiza musiałem skrócić.
Robiłem 2 lata temu i nadal nie chciało mi sie zrobić wiązki ;) Więc trzeba rozważyć czy warto.

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2023, 17:09:28 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Ja mam siłowniki z Lanosa, a regulację z Opla. Ztcp dużo przeróbek nie było (nie pamiętam bo to parę lat temu).

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2023, 17:16:59 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
lampy pod hydro .
A to jest jakaś różnica? Bo kiedyś zakładałem do lamp, w których była hydroregulacja, zwykłe pokrętełka z wczesnych Caro i komplikacji żadnych nie stwierdziłem.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2023, 17:56:24 pm »

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2023, 18:16:26 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Kurde, to coś musiałem pokręcić, dawno to było. Dzięki za info!
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2023, 16:28:20 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2023, 23:16:54 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
ale będzie ci brakować chyba tej plastikowej tulejki, która łączy siłownik z lustrem.

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2023, 09:54:31 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Siłowniki z daewoo, o których piszecie - oczywiście elektryczne?

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2023, 13:55:42 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Cytat: diodalodz w Luty 10, 2023, 17:56:24 pm
jest
hydro ma dodatkowy nadlew na mocowanie siłownika
https://www.kolmot.com.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_a3599cda903e61e7042082b0333755d7.jpg
https://image.ceneostatic.pl/data/products/10097463/i-oryginal-lampa-przednia-reflektor-swiatel-przednich-polonez-caro-atu-plus-kombi-truck-01-78-12-02.jpg
TYlko że to nie jest nadlew. Ten element do mocowania siłownika jest wciskany i można go wyjąć, nie jest integralnie połączony z obudową

Mocowanie da się przełożyć, to nie jest integralna część lampy, ale żeby to zrobić należy rozkleić lampkę, wyjąc odbłyśnik i za nim jest dopiero dostęp do zatrzasków, które trzymają ten "koszyk" mocujący hydroregulacje/silniczek. Jak już kupujesz nowe reflektory, to lepiej od razu z miejscem na hydroregulacje niż manualne.

« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2023, 14:30:00 pm wysłana przez Conrado967 »

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2023, 14:02:23 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Reflektor hydro można przerobić na sterowanie manualne i w drugą stronę tak samo, potrzeba mieć tylko elementy lampy "dawcy". Elektryczna regulacja pasuje od różnych Daewoo, ja mam z Lanosa: https://allegro.pl/oferta/daewoo-lanos-silniczek-lamp-przednich-10503057457 Reflektor musi być przygotowany pod hydro żeby to pasowało.

Ja jestem właśnie na etapie regeneracji jednego kompletu oryginalnych lamp, mam nowe szkła, spinki i odbłyśniki po metalizacji, ale zastanawiam się nad nowymi Wesemami bo mają nadlewy pod oprawki świateł do jazdy dziennej.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2023, 14:28:43 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Ja jestem właśnie na etapie regeneracji jednego kompletu oryginalnych lamp, mam nowe szkła, spinki i odbłyśniki po metalizacji, ale zastanawiam się nad nowymi Wesemami bo mają nadlewy pod oprawki świateł do jazdy dziennej.
Też takie szykuje sobie na ten sezon. IMHO w Wesema szkoda iść jeżeli jest możliwość reanimacji oryginałów. Kiedyś kilka osób na forum narzekało ne te lampy i chyba faktycznie coś jest na rzeczy. Mam jeden komplet rozebrany i po oględzinach odbłyśnik, jego geometria wydaje się być nieco inna niż w oryginalnych Zelmotach. Dorobienie otworu pod oprawkę żarówki kierunkowskazu przy rozklejonych lamach to chwila roboty.
P.S. ile płaciłeś za napylenie odbłyśników (może być na PW)?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2023, 14:46:55 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
P.S. ile płaciłeś za napylenie odbłyśników (może być na PW)?
Żadna tajemnica, 120zł sztuka w okolicach Radomia. Wesem też robi regenerację bo pytałem - 131zł sztuka.

Cytuj (zaznaczone)
Dorobienie otworu pod oprawkę żarówki kierunkowskazu przy rozklejonych lamach to chwila roboty.
Sam otwór to oczywiście nie problem, ale oryginalne obudowy reflektora w tym miejscu są ścięte pod kątem a wesemowe mają właśnie nadlew który rozwiązuje ten problem i zastanawiam się czy nie będą świeciły w kosmos przy takim ustawieniu.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2023, 14:54:09 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1678
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Cytat: Sławek#1978 w Dzisiaj o 14:28:43

    P.S. ile płaciłeś za napylenie odbłyśników (może być na PW)?

Żadna tajemnica, 120zł sztuka w okolicach Radomia. Wesem też robi regenerację bo pytałem - 131zł sztuka.

Dzięki za info, mi jakieś okoliczne warsztaty na Lubelszczyźnie wołają 150 zł/sztuka.

Sam otwór to oczywiście nie problem, ale oryginalne obudowy reflektora w tym miejscu są ścięte pod kątem a wesemowe mają właśnie nadlew który rozwiązuje ten problem i zastanawiam się czy nie będą świeciły w kosmos przy takim ustawieniu.
Moim zdaniem to nie problem bo: 1. tu nie ma żadnego odbłyśnika skupiającego światło; 2. ryflowanie na kloszu i tak rozprasza światło na wszystkie strony.
Jedyna zaleta tego nadlewu jest taka, że oprawka wtedy daje się łatwo wymontować przy lampach zamontowanych na aucie, w Zelmotach tak przerobionych, z racji montażu pod kątem delikatnie koliduje z tą poprzeczką noska do której przykręca się górę atrapy, ale też da się to zrobić na aucie, na tygodniu cyknę foto o co chodzi bo mam taki komplet zamontowany.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2023, 19:17:34 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
i jak wyszły te odbłyśniki bo też chcę zrobić jeden komplet oryginałów. Wesem jest spoko, ale te ocynkowane klosze mnie drażnią.

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2023, 23:10:34 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zupełnie nie istotne jest czy żarówka do dziennych będzie pod kątem czy na prosto jak w Wesemach, bo źródło światła w tym miejscu nie ma się na czym formować niezależnie od położenia.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 13, 2023, 07:52:20 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Tylko czy w tej sytuacji nie jest sensowniej zamontować sterownik PWM, co robi światła dzienne z drogowych? Dalej nie jest to homologowane rozwiązanie...
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 13, 2023, 12:25:29 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
żeby to miało ręce i nogi  to w lampie tej na wysokości tego dodatkowego odlewu  powinna być przegroda i dodatkowy odbłyśnik, w innym przypadku to tylko będzie zwykła żarówka jakoś tam świecąca a nie światła do jazdy dziennej
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Nowe reflektory + ich regulacja
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 13, 2023, 12:42:18 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Policja i diagności na przeglądach powinni tępić w nieskończoność taką samowolkę przy dłubaniu w oświetleniu. Jeżdżę trochę po zachodzie i tam nie widać by ktoś montował oszczane halogeny czy te śmieszne ledowe paski do jazdy dziennej o z dupy ustawionych lampach na wszystkie strony świata które więcej świecą po oczach temu z naprzeciwka niż na drogę nie wspominając,tylko w Polsce nadal jak w lesie i chyba długo się to nie zmieni  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali