Ja na twoim miejscu bym szukał używanego DET-a 3 (trafiają się na olx w śmiesznej kasie) - odpalasz go w trybie fuel implant do tego zapłon na EDIS-sie i smiga aż miło.
smieszna kasa to jaka, polowa ceny nowego? to nadal 4 stowy, czyli tyle co nowka sztuka sterownik IVgen do gazu,
DET3 i DEC1 nie sa samodzielnymi sterownikami, DEC1 to nawet zaplonem nie steruje - niby mozna na nich zrobic "ECM" przy uzyciu EDISa, ale po pierwsze za darmo tego nie rozdaja, po drugie to jednak komplikuje konstrukcje, i po trzecie EDIS to fordowski wynalazek a od elektroniki/elektryki forda trzeba sie trzymac jak najdalej
skoro to ma jezdzic na gazie, to swinka benzynowa nie jest potrzebna, bo dokladnie to samo robi sterownik gazu - nie pominie sie go przy uzyciu DET3 lub DEC1 (niektorzy probowali, ale z marnym skutkiem), bo lepiej miec kulejaca benzyne i sprawny gaz niz odwrotnie,
tu potrzebny bedzie jakis generator impulsow, najlepiej takich do 10ms, czyli fullgroup lub polsekwencja, a sterownik IVgen zamieni to na sterowanie wtryskiwaczami,
chociaz szczerze mowiac, to do ruskiego padla wrzucilbym IIgen i dolozyl grzanie parownika, zeby odpalac na gazie i zapomniec o benzynie