Autor Wątek: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga  (Przeczytany 3898 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« dnia: Marzec 20, 2023, 22:44:47 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
W swoim nic, za to miałem okazję w aucie kumpla, którym parę dni będę jeździł zrobić i sprawdzić parę rzeczy. I wysnułem z tego parę ciekawych wniosków.

Kumpel kupił GAZ 31029 "wołgę" od Ukraińskich staruszków, którzy nią uciekli z Kramatorska. Auto jest bardzo ciekawe, bo jest w idealnym stanie blacharskim. Po prostu nie ma tam co robić. Ale ciekawą rzeczą jest to, że starszy pan (wyglądem około 60-tki), miał w bagażniku całe wyposażenie techniczne do tego samochodu, w tym i oleje. No i tak:
-Do starego jak świat konstrukcyjnie silnika 2,5L ZMZ-402 lał olej 10W40 (i butlę takiego, ichniej produkcji,nam dał), a do mostu i skrzyni - lukoil 75w90
-W bagażniku leżą tuby syntetycznych smarów łożyskowych/przegubowych - castrol, mannol itd
-Oprócz tego silnik pracuje perfekcyjnie, jest wyregulowany, żadnych wycieków, cichutki.

No i tak dość interesujący jest stereotyp wobec "wschodniej kultury technicznej", kiedy u nas wszystkie dziadkowozy jakie miałem były zalewane badziewiem, czyli króluje hipol, mineralny i łt-43, na dzikim wschodzie, starszy facet używał dobrych środków smarnych z wyższej półki,hmm  <mysli> ja się spodziewałem co najmniej trupa ulepionego  nagarem od środka, rzężącego smętnie zaworami i panewkami, a tutaj... jeszcze ma ciekawe patenty: dorobioną dodatkową chłodnicę oleju, z elektryczną pompką (?) - sam muszę dojść, co to jest, ale wygląda właśnie na takie dodatkowe chłodzenie.

Bardzo niechętnie rozstawał się ze swoim autem, ale realia na naszych drogach, cena benzyny itd sprawiły, że odkąd tutaj przyjechał tą wołgą, jak stwierdził, "bał się nią jeździć tutaj", i kolejnego auta sobie po prostu nie kupi.



Ładny wóz będzie, po wywaleniu tego obleśnego spojlera :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2023, 14:27:21 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 21, 2023, 23:43:49 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
O kurde wołga. Jestem fanem tych późniejszych liftingów których u nas nie było.
Mam tak samo. Plusowa Wołga jest wspaniała. Tak samo jak liftingi Tofasa i Yugo.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2023, 23:45:25 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2023, 11:53:04 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Mam tak samo. Plusowa Wołga jest wspaniała. Tak samo jak liftingi Tofasa i Yugo.

No to piąteczka, mam to samo :) Najbardziej mi się podoba gaz 3102, ta bardziej "luksusowa" odmiana, przez bardziej spójny przód, ale 31029 bardziej mi się podoba od GAZ-a 24. Głównie przez, w mojej opinii, ładniejszy tył (te wielkie lampy!), i ciekawszą deskę rozdzielczą. Choć brak fabrycznego obrotomierza nieco dziwi, w takim modelu powinien być, w tańszych ładach był fabrycznie.

A no i dźwięk 2,4 litrowego ZMZ-402 jest super. Teraz tylko trzeba będzie przystosować ją do wtrysku paliwa, i założyć gazownię :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2023, 13:24:44 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 271
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
No to piąteczka, mam to samo :)

Kurde, to ja myślałem, że jestem popierdzielony bo mi się ta poliftowana Wołga podoba, a tu widzę więcej takich odklejeńców...  ;-|

 :]

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 22, 2023, 19:06:27 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
3102 jest według mnie całkiem ładnym i spójnym samochodem, dopiero przy 31029 można mieć nieco zastrzeżeń, no ale wiemy jak jest, przyszły lata 90, i miało być coraz bardziej "oble" :P

Dla ścisłości: 3102: https://www.drom.ru/catalog/gaz/3102_volga/g_1992_3702/

31029: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/GAZ_3110_Volga.jpg

3102 i 31029 mają ten sam tył, ale inny przód z tego względu, że ktoś tam w ich kierownictwie się nie zgodził na podobieństwo modelu 3102 (dla aparatu) i 31029 (dla... hmm, obywatela? :P) Prototyp był ładniejszy niż wersja, która ostatecznie trafiła do produkcji:



Chcieli tutaj chyba zrobić coś, jak łada przy 2105 i 2107 - niby identyczne, ale biedniejsza wersja miała plastikowy grill, a 2107 chromowany.
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2023, 19:34:01 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2023, 23:54:36 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Daniel, gratulacje dla kolegi z tytułu zakupu Wołgi, oraz tego, że udało się trafić fajnie zachowany egzemplarz. Tym bardziej, że jest to model z gorszego okresu dla fabryki GAZ, gdzie jakość nie była taka jak dawniej. Nie przypominam sobie, żebym w ogóle widział ten model u nas na żywo. Jak po Łodzi kręci się sporo aut na blachach UA, to na ogół z aut wschodniej produkcji są to Łady ( zarówno stare jak i nowe modele ) Tavrie, tak Wołgę widziałem tylko trzy razy. Raz był to GAZ 24 i miał czerwone "wywozowe" blachy więc wnioskuję, że ktoś raczej sprowadził na zabytek. Drugi raz bardzo ładnie zachowany GAZ 21. Trzeci raz GAZ 21 w stanie mocny ulep. Co do nowego nabytku kolegi, ten spojler może nie jest zbyt piękny ale... pasuje do tamtejszego klimatu motoryzacyjnego i zastanawiał bym się, czy by go nie zostawić ;) Ogólnie klimat Wołgi jako samochodu jest bardzo fajny. Jakie plany co do niej ma kolega ? Jazda na co dzień, czy hobbystyczny krążownik ? Jak to drugie to może i warto zostawić gaźnik ;) ? ( i mówię to jako osoba wybitnie nie będąca fanem gaźników w autach  :P )

A co do wschodniej kultury motoryzacyjnej, to muszę się zgodzić z przedmówcami. Ta Wołga to wyjątek i miała sporo szczęścia, że udało jej się zachować w takim stanie. Myślę, że dbający właściciel dość długo ją użytkował. Z tego co pamiętam, to na Ukrainie nie ma, lub nie było obowiązkowych przeglądów technicznych, do tego oni często oszczędzają na wielu rzeczach i mnóstwo starych aut jeżdżących tam które widziałem, było podrutowanych, polepionych na wszelkie możliwe sposoby.

Aczkolwiek... z drugiej strony, musi być na wschodzie ogólnie też dość spora grupa fanów motoryzacji, bo np forum rosyjskie oilclub jest dość aktywne ;)

Jakiś czas temu zacząłem interesować autami z Japońskiego rynku wewnętrznego, w szczególności typowymi JDMami, nie eksportowanymi do Europy ani USA. W Rosji, zwłaszcza wschodniej części jeździ sporo takich aut, a i na Ukrainie się trafiają. I ja z kolei jestem pod wrażeniem kultury technicznej Japończyków. Auta mają po 30 lat a oglądając zdjęcia ma się wrażenie, że ich poziom zużycia jest jak aut kilkuletnich. Na Ukrainie też trafiają się rodzynki. U nas temat bardzo niszowy, ale podlinkuje, a nóż ktoś się zainteresuje ;)
https://www.youtube.com/watch?v=gjArVjTvNtM
Bardzo stary Skyline przywieziony z Ukrainy. Aż dziw, że zachował się tak ładnie, podobno bardzo długo był w rękach jakiegoś starszego człowieka.
https://www.youtube.com/watch?v=w8h-2Nz1aCo
Toyota Mark II świeżo sprowadzona z Japonii do Rosji. Sądząc po treści reszty filmików, to firma raczej zajmuje się sprowadzaniem takich aut z myślą o traktowaniu ich jako youngtimery, natomiast słuchając wypowiedzi wielu Rosyjskich youtuberów, często podkreślają, że jakieś konkretne JDMy to u nich " legendy lat 90" więc podejrzewam, że zaczęli ciągnąć używane auta z Japonii jak tylko rozpadł się ZSRR.
Niestety, po latach eksploatacji na drogach Rosji, te auta nie są już takie ładne. Gdyby kogoś bardziej interesował temat to polecam obejrzeć kanały od powyższych linków a także kanały: Siberian Beard oraz На чём ездят за Уралом. Znając Rosyjski, fajnie się słucha i ogląda, można się dowiedzieć wielu rzeczy.
Im więcej zagłębiam ten temat, tym bardziej mam ochotę stać się posiadaczem jakiegoś JDMa  <mysli> Coż, na pewno nie w najbliższej przyszłości, ale kiedyś, kto wie  <mysli>

W temacie: Polonez i Subaru cały czas śpią snem zimowym. Tico dzielnie nabija kilometry, chociaż jestem nim zmęczony już. Niedawno zrobiłem ponad 400km jednego dnia i to zdecydowanie nie jest wóz do takich tras. W kwietniu szykuje się do sprzedaży tego auta, jestem ciekaw jak będzie przebiegała sprzedaż, bo zapotrzebowanie na tanie auta na rynku jest.

Mihals gratuluję zakupu :) masz fotki nowego nabytku ? Nie ma co żałować zakupu niskoprzebiegowca. Moim zdaniem lepiej wymienić elementy eksploatacyjne, niż np szukać brakującej galanterii czy elementów wnętrza typowo borewiczowych o które tak łatwo nie jest.


« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2023, 00:03:31 am wysłana przez Dawid91 »

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2023, 08:21:09 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No i tak dość interesujący jest stereotyp wobec "wschodniej kultury technicznej", kiedy u nas wszystkie dziadkowozy jakie miałem były zalewane badziewiem, czyli króluje hipol, mineralny i łt-43, na dzikim wschodzie, starszy facet używał dobrych środków smarnych z wyższej półki
serio?
masz wolge bez rdzy, ze spojlerem na klapie, jakims dodatkowym obiegiem chlodzenia oleju i bez instalacji LPG - i uwazasz, ze jest to typowy przedstawiciel "wschodniej kultury technicznej" <lol2>
to nie jest samochod do beztroskiej jazdy, tylko zabawka tego faceta, wiec kupowal zagraniczne oleje,
typowy przedstawiciel bialoruskiego i ukrainskiego starego grata to poobijana zardzewiala karoseria, inna opona na kazdym kole i instalacja LPG Igen w absolutnie kazdym aucie z silnikiem benzynowym

Ojjj chłopie, nie widziałeś ani auta, ani gościa na żywo, ale już wystawiłeś werdykt, że to była zabawka, a nie samochód. No jak na zabawkę to nakulane ma 156kkm, trochę dużo, na auto nie do jazdy na co dzień.  :-)

Akurat mam kolegę na wschodniej Ukrainie, który mi wysyła różne ichnie graty, trochę handlujemy, i instalacje, jak to mówi GBO, to dla niego czarna magia, w swojej ładzie 110 kombi jej nie ma, i o dziwo mówił mi, że to nie jest aż tak popularne, jak u nas, przynajmniej w jego regionie (Sumy), to jednak duży kraj :P

Gaźnik nie zostanie, kumpel wychodzi z podobnego założenia jak ja - auto ma dawać przyjemność z jazdy, nieważne, czy będzie nią kulał na co dzień, czy trochę mniej, a wsiadanie do auta i odprawianie ceremonii p.t "odpali czy nie odpali, a może trzeba popukać w komorę pływakową, oj trzeba podpompować paliwa bo spłynęło, czemu znowu wolnych nie trzyma, trzeba pokręcić śrubami" itd, zastanawianie się, czy możemy sobie pozwolić dzisiaj na tankowanie, czy jednak nie, to nie jest frajda :P Więc wtrysk i tak i tak będzie mile widziany. Dźwięk silnika ani wygląd pod maską i tak się nie zmieni poza drobnymi detalami, mniej widocznymi, niż np. dodatkowe chłodzenie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2023, 08:31:45 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2023, 00:00:16 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie moje, ale... chciałem zobaczyć jak będzie wyglądać bez wiejskiego tuningu, a widziałem, że było zainteresowanie tym autem, to wrzucę. Było/jest. Co ciekawe - ma fabrycznie dymione szyby na brązowo, a przednią - atermiczną :)








« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2023, 00:06:05 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2023, 14:48:27 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 271
    • Polonez Atu+X20SED Polonez Kombi Polski Fiat 125p
Mimo widocznej niedalekowschodniej sztuki designu, to auto naprawdę jest intrygująco ciekawe, żeby nie to że jestem ślepo zafixowany na punkcie A+, to #jeździłbym. :-)
Patrząc na drugie zdjęcie mam skojarzenia z Granadą/MB W123, trzecie ujecie budzi skojarzenia z Volvo 240.

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2023, 00:35:05 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 560
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jak dla mnie spoiler mógł zostać. Ten tył też mi się kojarzy z mercedesem. Widzę że ta wersja ma jeszcze bębny z przodu.

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 31, 2023, 15:28:07 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Jak dla mnie spoiler mógł zostać. Ten tył też mi się kojarzy z mercedesem. Widzę że ta wersja ma jeszcze bębny z przodu.

Spojler psuł całą linię auta według mnie, kwestia gustu. Jakby ktoś chciał kupić, kolega chętnie sprzeda, podobnie jak "tuningową" nakładkę na wydech :D

Fakt, ma z przodu bębny... ale o dziwo hamulce są brzytwa. Pewnie to też zasługa serwa hamulcowego, które jest ogromne.



Wygląda na dwukomorowe, i tak też działa, bo z hamulcami trzeba obchodzić się delikatnie - pedał chodzi lekko, i szybko łapie, więc podczas pierwszej jazdy prawie skończyłem z nosem w szybie. Widocznie nikt na hamulce nie narzekał, i stąd tak długo wychodziła na bębnach. Jest jeden plus tego rozwiązania - felgi są zawsze czyste.

Z plusów mechaniki, fajny jest brak jakiegokolwiek luzu na kierownicy i jego lekka praca mimo braku wspomagania (przekładnia ma bardzo długie przełożenie i trzeba się nakręcić do pełnego skrętu kół, ale dzięki temu lekko chodzi), i bardzo lekka i precyzyjna praca skrzyni biegów. Biegi chodzą lżej niż w moskwiczu, coś jak w polonezie, ale jeszcze lżej. Mają też krótki skok, podejrzewam, że skrzynia ma jak w polonezie, lewarek bezpośrednio wychodzący ze skrzyni, bez żadnych tulejek, cięgien itd. Dodatkowo alternator, pompa i tak dalej są na podwójnych paskach klinowych, więc montaż np. dużo większego alternatora nie będzie stanowił problemu.

Z minusów:
-Instalacja elektryczna jest chyba "odchudzona", trzeba zamontować nieco grubszy przekrój kabli; ładowanie jest słabe, 13,9V, trzeba poprawić co nieco w elektryce i wymienić fabrycznie wystrojony regulator napięcia (na 14,0V) na krajowy odpowiednik z Jezpola,
-gaźnik, no i ten odprężony silnik do benzyny 76. Na drugim przelocie, po depnięciu gazu do dechy auto przyspiesza słabiej niż na pół gazu, pewnie go zalewa. Ale jest rozwiązanie: są fabryczne zestawy do doprężania, można kupić krótsze popychacze zaworów, a głowicę fabryka zaleca splanować do benzyny 92 aż 3,6mm. :

https://www-drive2-ru.translate.goog/b/823774/?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

Pewnie zjedziemy ją więcej, niż te zalecane 3,6, jeśli wystarczy "mięsa" :) Ale głowica ma duży naddatek materiałowy, więc pewnie da się jeszcze mocniej ją splanować. Skoro już będzie zdjęta, trafi na stół celem portingu. Kumpel ma podobne podejście do aut jak ja, więc nie musiałem go nawet namawiać.

No i gaźnik pewnie wyleci na rzecz wielopunktu z gaz gazeli - miała dokładnie ten sam silnik, ale na wtrysku wielopunktowym. Pozostaje zdobyć zestaw i wykonać przekładkę, co niedługo też nastąpi, bo pod machą w przyszłym tygodniu zagości LPG.
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2023, 15:38:31 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 31, 2023, 22:09:31 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 560
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
No ciekawa sprawa, wrzucaj relacje, będzie co czytać. Z którego roku ta wołga bo chyba nie było wspomniane ?

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 31, 2023, 23:46:35 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari

-gaźnik, no i ten odprężony silnik do benzyny 76. Na drugim przelocie, po depnięciu gazu do dechy auto przyspiesza słabiej niż na pół gazu, pewnie go zalewa. Ale jest rozwiązanie: są fabryczne zestawy do doprężania, można kupić krótsze popychacze zaworów, a głowicę fabryka zaleca splanować do benzyny 92 aż 3,6mm. :

https://www-drive2-ru.translate.goog/b/823774/?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

Pewnie zjedziemy ją więcej, niż te zalecane 3,6, jeśli wystarczy "mięsa" :) Ale głowica ma duży naddatek materiałowy, więc pewnie da się jeszcze mocniej ją splanować. Skoro już będzie zdjęta, trafi na stół celem portingu. Kumpel ma podobne podejście do aut jak ja, więc nie musiałem go nawet namawiać.

No i gaźnik pewnie wyleci na rzecz wielopunktu z gaz gazeli - miała dokładnie ten sam silnik, ale na wtrysku wielopunktowym. Pozostaje zdobyć zestaw i wykonać przekładkę, co niedługo też nastąpi, bo pod machą w przyszłym tygodniu zagości LPG.

Zapowiada się ciekawie. Jakich parametrów można się spodziewać po tych wszystkich modyfikacjach ? Dobrze, że będzie porting głowicy. Znając rosyjskie podejście do dokładności, spasowania, jakości itp to ogólnie pole do poprawy silnika może być spore ;)

Też chętnie będę oglądać relacje ze wszystkim co będziecie robić przy Wołdze

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 01, 2023, 06:25:03 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Znając rosyjskie podejście do dokładności, spasowania, jakości itp to ogólnie pole do poprawy silnika może być spore
Sam jestem ciekaw co tam wyjdzie,narazie w moim głowicowym rankingu spierdolenia prowadzi od dwóch lat skoda favorit,ruskie sprzęty puki co pod tym względem są za FSO bo rbg wychodzi mniej no i same zawory/prowadnice mam wrażenie że lepiej wykonane niż w krajowych wynalazkach. Nie zdażyło mi się bym trafił na wypalone gniazda/zawory czy wystukane prowadnice tak jak często w przypadku ohv że zawór potrafi mieć dwie dychy luzu gdzie dopuszczalne jest 0.08 <spoko>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2023, 06:27:51 am wysłana przez Morfina »
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 01, 2023, 14:15:41 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG

-gaźnik, no i ten odprężony silnik do benzyny 76. Na drugim przelocie, po depnięciu gazu do dechy auto przyspiesza słabiej niż na pół gazu, pewnie go zalewa. Ale jest rozwiązanie: są fabryczne zestawy do doprężania, można kupić krótsze popychacze zaworów, a głowicę fabryka zaleca splanować do benzyny 92 aż 3,6mm. :

https://www-drive2-ru.translate.goog/b/823774/?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

Pewnie zjedziemy ją więcej, niż te zalecane 3,6, jeśli wystarczy "mięsa" :) Ale głowica ma duży naddatek materiałowy, więc pewnie da się jeszcze mocniej ją splanować. Skoro już będzie zdjęta, trafi na stół celem portingu. Kumpel ma podobne podejście do aut jak ja, więc nie musiałem go nawet namawiać.

No i gaźnik pewnie wyleci na rzecz wielopunktu z gaz gazeli - miała dokładnie ten sam silnik, ale na wtrysku wielopunktowym. Pozostaje zdobyć zestaw i wykonać przekładkę, co niedługo też nastąpi, bo pod machą w przyszłym tygodniu zagości LPG.

Zapowiada się ciekawie. Jakich parametrów można się spodziewać po tych wszystkich modyfikacjach ? Dobrze, że będzie porting głowicy. Znając rosyjskie podejście do dokładności, spasowania, jakości itp to ogólnie pole do poprawy silnika może być spore ;)

Też chętnie będę oglądać relacje ze wszystkim co będziecie robić przy Wołdze

Hm, nie wiem, mógłbym założyć jej temat, tylko gdzie. Chyba, że w "całej polsce", no i będzie to na zasadzie: ja będę robił relację, a właściciel udostępniał auto, z czym nie będzie problemu :) Mogę założyć temat, a raczej - wyodrębnić to, co o niej tutaj napisałem i zrobić z tego nowy temat.

Co do głowic: faktycznie, gorzej niż w skodzie favorit nie będzie - ciężko przebić, co czesi tam od... zrobili. Ten silnik podobno posiada spore możliwości modyfikacji: większe zawory itd. Jest w czym rzeźbić, bo 2,5 litra to nie 1.6.

Wczoraj przestawiłem zapłon - był opóźniony, ustawiony na ledwo 2 stopnie, fabryczny kąt to 10 stopni. Dałem 15 stopni i jeszcze stukowego nie ma, za to auto zaczęło zbierać się lepiej. Wymieniłem też regulator napięcia - ładowanie wzrosło do 14,2 na wolnych obrotach. Co ciekawe, już po kupnie regulatora, znalazłem ichnie sposoby modyfikacji - rosyjscy producenci robią aż 3 wersje regulatorów - podwójny z regulacją 13,8 lub 14,7V, oraz potrójny - 13,8, 14,4 i 14,7 V - można wybrać przełącznikiem zakres ładowania.

Podwójny (przełączany wtyczką):

Potrójny (z przełącznikiem) (67.3702-02):




Kurczę, u nas niestety nikt takich nie robi - trzeba samemu rzeźbić. Może zamówię przy następnej okazji taki z UA. Świetna sprawa do 125p/borewicza, jak ktoś nie chce zmieniać alternatora... Po włączeniu świateł napięcie akurat by miało 14,3-14,4V.  Jest nawet na aliexpress, ale nie wysyłają oczywiście do PL (pewnie wysyłka z Rosji):

https://pl.aliexpress.com/item/1005002052001358.html?gatewayAdapt=glo2pol

No ciekawa sprawa, wrzucaj relacje, będzie co czytać. Z którego roku ta wołga bo chyba nie było wspomniane ?

1995 :)

edit: jakoś się udało podzielić wątek, wołga ma więc swój temat :) Postaram się zrobić relację foto
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2023, 14:38:34 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 02, 2023, 00:45:58 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Weszliśmy dzisiaj pod auto, obejrzeć dokładnie podłogę - jest idealnie zdrowa :) No i znowu zonk... chłodnic jest jak się okazało 5 (jednej, znajdującej się między tą na samej górze a niższą, nie udało się objąć aparatem) - jedna główna, i 4 mniejsze, z czego jedna pod autem, prawie poziomo. Ciekawe, jakie mają przeznaczenie, jedna wiem, że jest do oleju... Ale reszta?



Tylny most jest ogromny. Jak wszystko w tym aucie :D



Ledwo się zmieściła w garażu :D Polonez jest mniejszym autem...


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2023, 00:54:25 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 03, 2023, 13:32:29 pm »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Faktycznie w garażu to dopiero widać jakie to wielkie bydle jest.... <lol2>
Palić pewnie też mało nie będzie.

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 03, 2023, 23:24:28 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Właśnie spaliła o dziwo niewiele, bo zatankowaliśmy i wyszło.. 11L/100km, ale czuć, że gaźnik jest wystrojony ubogo.
Ale to nie jest istotne, w drodze jest LPG. Oczywiście lambda na gaźniku  :]

Najchętniej wrzucilibyśmy wielopunkt i sekwencję - nowsze ZMZ 402 z wielopunktowym wtryskiem były montowane w np. gazeli lub rocznikowo młodszej wołdze.

Tylko skąd wziąć dawcę... Gazeli trochę u nas jeździ, ale pewnie większość z andorią :(
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2023, 23:26:15 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 04, 2023, 13:01:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Tylko skąd wziąć dawcę... Gazeli trochę u nas jeździ, ale pewnie większość z andorią

Tam gdzie dorwałeś Wołgę. Skorzystaj z tłumacza Google i poszukaj komponentów na ukraińskich stronach może nawet jest wysyłka do Polski. Rosja im odpadła, a dzięki Polsce żyją, więc wszelkie biznesy polsko-ukraińskie powinny kwitnąć, zwłaszcza że są zniesione cła.
Jak nie to dorwij jakąś studentkę w charakterze tłumacza, żeby ktoś ci to przytargał. A w ostateczności możesz przecież zapytać byłego właściciela czy nie zna kogoś kto by załatwił wtrysk z Gazeli. Pewnie parę miechów to zajmie ale w tej trudnej sytuacji znajdzie się ktoś kto za jakąś kasę to ogarnie i powysyła.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 04, 2023, 16:10:07 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4670
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wołgę kumpel wynalazł na jednej z grup, a właściciela znaleźliśmy metodą "kręć się wokół auta tak długo, aż znajdzie się właściciel". A on ma już swoje lata, i raczej nie będzie zainteresowany wyszukiwaniem nam wtrysku, tym bardziej, że nie zamierza tam wracać.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...