Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----  (Przeczytany 84277 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #580 dnia: Listopad 20, 2024, 22:14:08 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
E10 od samego wprowadzenia mam wlane w plastikowozie, polonezie, motorynce, simsonie i kosiarce, wszystko chodzi i pali od strzała.  <mysli>

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #581 dnia: Listopad 24, 2024, 15:42:24 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3202
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Mała zajawka #OBRSO



Na razie utknąłem na montażu alternatora. 100A jakie do tej pory miałem w kombi i 70A z rovera nie pasuje w żadną stronę.
Zastanawiam się ile właściwie potrzeba amper do ogranięcia pierdoloneza z klimą. 100A gabarytem mieści się na styk, 90A pewnie będzie niewiele mniejsze. Tak czy inaczej muszę się przejechać na jakiś szrot w poszukiwaniu alternatora z odpowiednim układem uszu montażowych i gabarytem. Do tego muszę jakoś rozkminić napinacz paska.

Zostało jeszcze "tylko" przerobić wydech, układ chłodzenia, podstawkę pod kąkuter i rozkminić kilka detali. Słowem, jeszcze z miesiąc ślęczenia i można próbować odpalić :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2024, 16:03:32 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #582 dnia: Listopad 24, 2024, 16:17:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2950
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
A wystarczy założyć pompę wspomagania elektrohydrauliczny z Opla i alternator od Rovera z wersji z klima i chyba problem rozwiazany
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #583 dnia: Listopad 24, 2024, 17:15:45 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5313
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Widzę, że zrobiłeś jednak według mojego pomysłu? To jak chcesz sobie to ogarnąć jak należy, to zrób na wspomie JKC, jak ja miałem. Alternator na dole, w fabrycznym miejscu, a pompa nad alternatorem i napęd z drugiej bieżni koła kompresora. U mnie to działało bezproblemowo. Potrzebujesz wspornik alternatora z rovera w wersji bez klimy, a że jest ponoć ciężko dostępny, to sobie po prostu dorób i osadzisz sobie wszystko na jednej śrubie. I tak masz drugą bieżnię na kompresorze wolną, więc co ci szkodzi? Pasek dajesz normalnie 13 mm i wszystko działa, nie tnie go itd. Koło na wspomie miałem odwrócone w drugą stronę i wszystko się ładnie zgrało.
Na razie utknąłem na montażu alternatora. 100A jakie do tej pory miałem w kombi i 70A z rovera nie pasuje w żadną stronę.
Ja mam 90 A z alfy jakiś tam. Pisałem am wcześniej, co to dokładnie za model. Kupiłem go do GSI i szlifowałem nieco mocowania, by siadło ładnie na fabrycznym wsporniku, a później bezproblemowo siadł na wsporniku z rovera. Ale jak mówię, wyspawaj sobie wspornik do alternatora jaki potrzebujesz posadzić i po problemie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2024, 17:19:07 pm wysłana przez Buźka »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #584 dnia: Listopad 24, 2024, 23:11:29 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 525
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Od jakiegoś czasu co jakiś czas nagle zaczynało lepiej działać oświetlenie we wnętrzu, went. nawiewu szybciej zaczynał kręcić, wycieraczki też żwawiej jakby pracowały, ale silnik słabł, po jakimś czasie wracało do normy i tak raz było dobrze, raz źle-obstawiam siadający regulator napięcia?

Niestety, w piątek Polonez definitywnie skończył współpracę-podczas jazdy zdechł, przełącznik od gazu przestał świecić, nie chce odpalić.Ciekawe co się spaliło, zapewne przez odwlekanie tamtych "wzrostów napięcia"  ehh a jeszcze opłaty się kończą i inne wydatki i zajęcia.Trzeba będzie w tygodniu rzucić okiem.

Na pocieszenie poskładałem hamulce tylne w Jumperze i wyjechał na drogę po krótkiej przerwie ;) Robota w taką pogodę przy aucie to średni pomysł, no ale akurat ten się do garażu nie mieści ;)

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #585 dnia: Listopad 24, 2024, 23:23:16 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3202
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
A wystarczy założyć pompę wspomagania elektrohydrauliczny z Opla i alternator od Rovera z wersji z klima i chyba problem rozwiazany
Może tak, możę nie. Miałem to już raz i jakoś nie porwała mnie ta idea. Zwłąszcza, że działało sobie to tak sobie, z lekkim lagiem. Niemniej jeszcze nie jest zapóźno i warto rozważyć i taką opcję :) Jeno szekle, szekle, szekle...

Widzę, że zrobiłeś jednak według mojego pomysłu? To jak chcesz sobie to ogarnąć jak należy, to zrób na wspomie JKC, jak ja miałem. Alternator na dole, w fabrycznym miejscu, a pompa nad alternatorem i napęd z drugiej bieżni koła kompresora. U mnie to działało bezproblemowo. Potrzebujesz wspornik alternatora z rovera w wersji bez klimy, a że jest ponoć ciężko dostępny, to sobie po prostu dorób i osadzisz sobie wszystko na jednej śrubie. I tak masz drugą bieżnię na kompresorze wolną, więc co ci szkodzi? Pasek dajesz normalnie 13 mm i wszystko działa, nie tnie go itd. Koło na wspomie miałem odwrócone w drugą stronę i wszystko się ładnie zgrało.
Trochę tak i trochę nie. Raczej będzie to miks wszystkich dotychczasowych konfiguracji znanych z OBRSO i forum. Używania pompy JKC odpuszczę, tutaj za 25 zeta kupiłem typowe koło pasowe z BMW, o średnicy mniej więcej odpowiadającej średnicy koła na wale. Przy zastosowaniu Twojego rozwiązania, obroty pompy byłyby wyższe niż fabryczne przełożenie i nie mam pewności czy na pewno byłoby to dla niej zdrowe.
Ogółem to pierwotne założenie było takie, żeby zrobić dosłownie jak OBRSO. Z tą różnicą, że założyłbym napinacz automatyczny, a nie ręczny i cały osprzęt puścił z jednego paska. Doszedłem jednak do wniosku, że kąt opasania koła wału korboweg sumarycznie byłby dość mały (bez jakieś ekwilibrystyki, którą skutecznie ogranicza miejsce przy silniku) i w razie załączenia klimy mógłby się on zacząć ślizgać, a tego wolałem uniknąć. Do tego zmiana koła pasowego sprzężarki spowodowałaby, że musiałaby ona wejść jeszcze głębiej w komorę silnika i byłaby kolizja z króćcem termostatu. Także wydaje mi się to w miarę sensownym kompromisem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2024, 23:25:00 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #586 dnia: Listopad 25, 2024, 00:04:14 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1446
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Cytat: śledzik w Wczoraj o 16:17:12
A wystarczy założyć pompę wspomagania elektrohydrauliczny z Opla i alternator od Rovera z wersji z klima i chyba problem rozwiazany
Może tak, możę nie. Miałem to już raz i jakoś nie porwała mnie ta idea. Zwłąszcza, że działało sobie to tak sobie, z lekkim lagiem. Niemniej jeszcze nie jest zapóźno i warto rozważyć i taką opcję  Jeno szekle, szekle, szekle...

A nie lepiej zamontować elektryczne wspomaganie z seicento? Pasuje bezproblemowo, jedynie potrzeba trochę obróbki mechanicznej by "ozenic" obydwie przykładnie.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #587 dnia: Listopad 25, 2024, 13:12:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3202
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Dodatkowo przekładnie bez wspomagania. A o taką ostatnio ciężko.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #588 dnia: Listopad 30, 2024, 03:08:51 am »

Offline Grzesiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 1994 r.
Mój kochany polonezik stoi bez przeglądu... trzeba by zadbać o pieczątkę w polu "X" i o to, żeby nie gasł na wolnych obrotach... kiedy nim jeździłem bez przerwy ani razu nie klęknął... od kiedy jest którymś tam w kolejności autem to non stop fochy strzela...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #589 dnia: Listopad 30, 2024, 07:45:21 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 333
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
A moj już miesiąc temu zapadł w sen zimowy pod kocykiem w garażu. Czeka na lepszą pogodę i poprawę mojego zdrowia aby w suchy dzień go trochę przewietrzyć i zamieszać paliwko w baku. Bo to już E10 tam pływa. Ciekawe jak bedzie z jej starzeniem....

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #590 dnia: Listopad 30, 2024, 09:27:11 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 395
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Bo to już E10 tam pływa. Ciekawe jak bedzie z jej starzeniem....
Warto dodać specyfik zapobiegający starzeniu biopaliwa.
https://allegro.pl/oferta/dodatek-do-benzyny-paliwa-21421-liqui-moly-e10-additive-150ml-16927054371

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #591 dnia: Listopad 30, 2024, 15:39:22 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1446
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Kupiłem do poloneza felgi na które "chorowałem" od dawna. W końcu udało mi się "uciułać grosza". Parametry do poloneza idealne 15×6, 4x98, ET24.
https://ibb.co/6rh2c4d

Muszę kupić do nich opony. Jakie całoroczne opony w "polonezowskim" rozmiarze polecacie? Wstępnie zdecydowałem się na:
https://allegro.pl/oferta/4x-kleber-195-55r15-85h-quadraxer-3-caloroczne-16851241239
Ale chętnie wysucham innych propozycji.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #592 dnia: Listopad 30, 2024, 17:39:03 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2237
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Mam te Klebery na Subaru Imprezie w rozmiarze 205/55R16 i póki co jestem bardzo zadowolony. 2 lata jazdy i w każdych warunkach były git <spoko>

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #593 dnia: Listopad 30, 2024, 22:16:30 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5313
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Kupiłem do poloneza felgi na które "chorowałem" od dawna
Noo, byłem przygotowany, że ujrzę na zdjęciu jakieś paskudztwo (oczywiście, co kto lubi) a tu niespodzianka. Bardzo ładne felgi, w takim nieco klasycznym wzorze, przypominającym FSOwskie Riale. Dzisiaj mało widuję takich prostych wzorów na nowych autach. Wrzuć kiedyś fotkę, jak to będzie wyglądało na aucie.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #594 dnia: Listopad 30, 2024, 23:30:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13958
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Kupiłem do poloneza felgi na które "chorowałem" od dawna. W końcu udało mi się "uciułać grosza". Parametry do poloneza idealne 15×6, 4x98, ET24.
https://ibb.co/6rh2c4d

Muszę kupić do nich opony. Jakie całoroczne opony w "polonezowskim" rozmiarze polecacie? Wstępnie zdecydowałem się na:
https://allegro.pl/oferta/4x-kleber-195-55r15-85h-quadraxer-3-caloroczne-16851241239
Ale chętnie wysucham innych propozycji.

wzor ladny, parametry bardzo dobre - ogolnie swietne felgi

opony moze i dobre, ale jakos kojarza mi sie z moimi michałkami krosujacymi klimat - nie moge wiec polecic,
cena zabija, a jak pomysle, ze przejezdzisz moze kilka kkm w piec lat i te opony beda wygladaly jak smietniki to na prawde szkoda kasy,
ok, to inny model, od innego producenta, ale jednak ciagle tego samego koncernu, wiec skojarzenia nie moge sie pozbyc,

radze kupic cos takiego https://allegro.pl/oferta/4x-195-55r15-goodride-all-season-elite-z401-89v-14982403939
mam dwie sztuki 195/65/15 w alfie i sprawowaly sie spoko, teraz juz dwa lata nie jezdza, w sumie maja ponad trzy lata i wygladaja bardzo dobrze - nie sparcialy ani od jezdzenia, ani od stania ;>

tylko pomysl, czy na pewno potrzebne ci wielosezony, bo takie ladne nowe drogie felgi naprawde szkoda upalac zima,
moze wrzuc na nie letnie opony np. https://allegro.pl/oferta/4x-opony-letnie-195-55r15-austone-sp802-85v-15531934631?reco_id=9f952ad5-af67-11ef-ac3a-5ae10347538a&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017
a na zime zmontuj stalowki z zimowkami,
za roznice w cenie do kleberow mozna by pewnie i ze dwa komplety zrobic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #595 dnia: Grudzień 01, 2024, 02:17:08 am »

Offline Grzesiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 1994 r.
U mnie w moim ukochanym Poloneziku od 2020 r. kręcą się laczki Falkena całoroczne, opony są super, jak narazie brak oznak starzenia po niemalże 20000 km przebiegu.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #596 dnia: Grudzień 01, 2024, 15:47:23 pm »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 92
    • Bosch 97 -> 1.4 -> 1.6
Też się od miesiąca głowię jakie wielosezony założyć na 15 i mam 3 typy:
Dębica Navigator 3 - podobno trójki są w porządku,
Nexen n'blue 4 season - opinie zróżnicowane, ale ogólnie polecane,
Vredestein Quatrac - wyszły jakieś nowe zamiast Quatrac 5, które ludzie polecają i nie wiem.
Macie jakieś opinie o tych?

Też się pochwalę :P

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #597 dnia: Grudzień 01, 2024, 17:28:02 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1446
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Dębica Navigator 3 - podobno trójki są w porządku
Zdecydowanie nie polecam. Jeżdżę na nich (nie polonezem) od jesieni 2022. Kupiłem oczywiście nowe. Latem piszczą, a gdy jest mokry asfalt to wystarczy tylko lekko mocniej nacisnąć hamulec a już tyrkocze ABS.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #598 dnia: Grudzień 01, 2024, 17:48:27 pm »

Offline Grzesiu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 1994 r.
Nie słyszałem nigdy nic pozytywnego o Dębicach, czy to Frigo (one w szczególności mają opinię jednorazówek), czy Navigatorach. Teraz z kolei mam Barumy całoroczne założone w innym aucie i szczerze powiem, że też bym nie polecił.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #599 dnia: Grudzień 02, 2024, 18:11:12 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 736
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Przyszła zamówiona nowa rura wlewu paliwa do baku, jak znajdę czas muszę to zamontować, bo fabryczna poddała się po 31 latach. Nowa miękka, elastyczna, ale jakaś taka licha, długo raczej nie wytrzyma. Czemu teraz taki badziew robią i to niezależnie od marki, czasem brak słów na to co się wyrabia gdy stery przejmują księgowi w firmach produkcyjnych.