Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----  (Przeczytany 40567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #540 dnia: Listopad 07, 2024, 18:00:24 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ehhh... To skąd oni wiedzieli, że w silniku coś nie domaga? A w sumie nie ważne.
Niemniej wydaje mi się, że jak kiedyś wyciągałem silnik z 416 To miał kontrolkę check, ale może mi się tylko wydaje.

To chyba już ostatnie pytanko. Z którego pinu we wtyczce ECU wychodzi sterowanie wentylatora? 5,6, 26 czy jakiś inny? I wgl od której strony się te piny liczy, opisów ma wtyczce nie mogę się doszukać, a w necie info dość sprzeczne.
Ehhh... To skąd oni wiedzieli, że w silniku coś nie domaga? A w sumie nie ważne.
Niemniej wydaje mi się, że jak kiedyś wyciągałem silnik z 416 To miał kontrolkę check, ale może mi się tylko wydaje.

To chyba już ostatnie pytanko. Z którego pinu we wtyczce ECU wychodzi sterowanie wentylatora? 5,6, 26 czy jakiś inny? I wgl od której strony się te piny liczy, opisów ma wtyczce nie mogę się doszukać, a w necie info dość sprzeczne.

Na 99,9% nie ma.
Według mnie 6. Pin 5 to request od strony panelu klimatyzacji albo presostatu żeby włączyć wentylator. 26 dotyczy MGFa i wentylatora komory silnika.



Swoją drogą mam na wierzchu wiązkę budy (1.4 atu plus) i wiązkę silnika - jest sens poprawiać w czymś fabrykę? Przez zimę będę się bawił w nowe peszle i czyszczenie wszystkich styków.

Dołóż grubszy przewód zasilający do rozejścia za zegarami. I polecam dołożyc dodatkowe zasilanie po stacyjce do zegarów, mniej wtedy mrugają na stopie/kierunkach. I ogólnie przegląd końcówek, szczególnie masowych.




Wywal kostkę przy plusowej klemie akumulatora, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. W dwóch różnych instalacjach miałem z tym problemy. Po prostu styki się grzały i wypalały. Potrafił mi zgadnąć na środku skrzyżowania. Odciąć i podłączyć bezpośrednio do klemy.

Dotyczy w zasadzie tylko Caro, wydaje mi się że do 1996 włącznie, bo później zmienili to na złącze MTA Power 800 z porządnymi konektorami i znacznie wyższymi możliwościami jeśli chodzi o możliwy amperaż. Z tym, że nie jest to niestety złącze hermetyczne więc dopóki nie zgniło to warto zabezpieczyć przed wilgocią.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #541 dnia: Listopad 07, 2024, 19:10:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Dotyczy w zasadzie tylko Caro, wydaje mi się że do 1996 włącznie, bo później zmienili to na złącze MTA Power 800 z porządnymi konektorami i znacznie wyższymi możliwościami jeśli chodzi o możliwy amperaż. Z tym, że nie jest to niestety złącze hermetyczne więc dopóki nie zgniło to warto zabezpieczyć przed wilgocią.
No niestety, ale to samo miałem w plusowej wiązce. Konektory może i są większe, ale mało to zmieniło. Jeden się wypalił, po prostu cały skorodował. W caro, to racja, to są zwykłe konektory, z kostką jak do grzania dup pod fotelami i to jest słabe. To w plusach jest podobne, tylko większe, ale niestety, gdzieś nie będzie może zbyt dobry styk i zaczyna się grzać. Nie widzę sensu występowania tam takiego połączenia, skoro można to skręcić bezpośrednio do klemy i jest spokój. A trochę tam poboru jest, zwłaszcza jak ktoś ma np. szyby  elektryczne, które trochę oporu robią itd.
Co do grubości przewodów w wiązkach plusowych, to fakt, cieniutkie to jest bardzo. Ostatnio jak przekładałem silnik, zanim wiązkę wciągnąłem w budę, to sobie to wszystko rozplątałem i powkładałem ładnie w peszle, żeby trochę to porozdzielać obwodami w miarę osobno, zamiast wszystko razem. Tam się te niektóre kabelki aż proszą o wymianę na grubsze, szczególnie główne zasilanie. Nie na darmo w plusach (i chyba nie tylko) napięcie na aku bywa wyższe, niż to w kabinie. Sam sprawdzałem i tak było. Do szyb puściłem sobie osobne zasilanie z aku przez bezpiecznik, bo chodziły tak sobie i czasem nie było jak zamknąć po otwarciu. Najgrubsze kable miały stare polonezy (poniżej 93) wszystko grube i w środku miedzi sporo, a nie jak dzisiaj, połowa przekroju, to otulina.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #542 dnia: Listopad 07, 2024, 20:19:32 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4766
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dzisiejsze wiązki są jeszcze gorsze, niż w plusie...

Caro MR91, akwarium, borewicze miało najlepsze przekroje, i takie, jakie powinny być. Tylko tam brakowało przekaźników np. do wycieraczek, ale sama instalacja jest nieśmiertelna. W plusie niestety np. takie upalenie masy może się zdarzyć.

Choć to samo dotyczy wielu aut z lat 90 (i współczesnych), jakiś czas temu znajomemu upaliło masę do lamp we fieście. Te żyłki co szły do nich były żałosne.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #543 dnia: Listopad 08, 2024, 09:52:29 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1214
borewicze miało najlepsze przekroje
Noo. Tam do zwykłej kontrolki 1,2W szedł przekrój rzędu 1,5mm2 :)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #544 dnia: Listopad 08, 2024, 09:55:35 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2147
Noo. Tam do zwykłej kontrolki 1,2W szedł przekrój rzędu 1,5mm2
Nie było planów, że PRL wyprodukuje diodę led.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #545 dnia: Listopad 08, 2024, 13:06:23 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4766
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Taki przewód znacznie ciężej złamać, niż żyłkę 0,5mm2. I musi naprawdę solidnie zaśniedzieć, żeby nie łączyć :) No i dlatego upalona masa czy stopiony przewód od tylnych lamp to w 125p wybitna egzotyka, a aktualnie - norma.

Jedyne, co warto zmieniać przy elektryce w 125p to klemy, przewody prądowe no i można pomyśleć o złączkach hermetycznych w miejscu standardowych, ale rzadko które są na takie przekroje, prędzej właśnie na "żyłki"... Przynajmniej te występujące np. w caro i plusach.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2024, 13:11:16 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #546 dnia: Listopad 08, 2024, 21:16:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
borewicze miało najlepsze przekroje
Noo. Tam do zwykłej kontrolki 1,2W szedł przekrój rzędu 1,5mm2 :)

Otóż to. To, że przekroje są większe, a w zasadzie przewymiarowane to wcale nie znaczy, że są lepsze.

Noo. Tam do zwykłej kontrolki 1,2W szedł przekrój rzędu 1,5mm2
Nie było planów, że PRL wyprodukuje diodę led.

Ale prawo Ohma chyba znali... :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #547 dnia: Listopad 08, 2024, 23:48:52 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
W końcu forum wróciło.
I w końcu moge potwierdzić, ze wymiana linki sprzęgła na tą powlekaną to jest coś pięknego. Roznica kolosalna. Chodzi teraz lzej niz hydraulika w civicu moim 😀
to ja, byly Marcin#839

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #548 dnia: Listopad 09, 2024, 00:10:38 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2147
podrzuć źródło linki . Założyłem oryginał SID i szału nie ma.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #549 dnia: Listopad 09, 2024, 00:13:37 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
to ja, byly Marcin#839

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #550 dnia: Listopad 10, 2024, 13:56:37 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4766
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
I jak oni to wyszczególniają w ogłoszeniach? Jak znaleźć powlekaną względem tej niepowlekanej?

Chodzi o to, że w końcu się nauczyli po 30 latach wpuszcząć stalową linkę w teflon, jak fabryka w PRLu?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #551 dnia: Listopad 10, 2024, 14:46:00 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Najlepiej to po numerze szukać. Linex 11.10.11. Ale czasem piszą, że powlekana.
A czy to jest naprawdę teflon czy po prostu jakiś plastikowy "kondonek" nalany na stalowej lince to juz w sumie ciężko powiedzieć.
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2024, 14:50:42 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #552 dnia: Listopad 10, 2024, 19:38:06 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
I jak oni to wyszczególniają w ogłoszeniach? Jak znaleźć powlekaną względem tej niepowlekanej?
To jest też dobre, bo zamiast napisać "Linka sprzęgła polonez rover lucas powlekana" to ci jakieś numery podają. Ale skoro:
w końcu się nauczyli po 30 latach wpuszcząć stalową linkę w teflon, jak fabryka w PRLu?
To może za kolejne 30, nauczą się opisywać sprzedawany towar po ludzku?
Apropo linek, to ostatnio mi pękła w Żuku. Ja jej jeszcze nie wymieniałem, a fabryczna chyba nie była, bo niby Linex. Auto z 96 więc albo Linex już robił na pierwszy montaż dla DMP/FS Lublin, albo ktoś wymienił. W każdym razie, była powlekana i to naprawdę teflonem, a nie plastikiem, jak piszecie. Sprzęgło zawsze działało lekko, bez zacięć itd. Tym bardziej się dziwię, że strzeliła, ale jeśli pamięta fabrykę, to niema się co dziwić. Te wszystkie nasze sprzęty i tak jeżdżą dłużej, niż ich konstruktorzy zakładali.
To jak z kombajnami. Jeden z konstruktorów mówił, że Bizony były projektowane w perspektywie użytkowania ich przez (zdaje się) 10, lub 15 lat, a ile już pracują, to każdy widzi. Tak patrząc, co teraz ludzie złomują, to albo my mamy coś z głową, albo oni. Polonez (lub inne polskie auto) na złomie, to dzisiaj święto, choć ostatnio widziałem dwa ogłoszenia z plusami.
Taki troszkę offtop, ale muszę się przyznać, że moja Yariska poszła w piątek na szrot. Siostrzenica miała wypadek (na szczęście oprócz siniaków, nic się nikomu nie stało. Gość wyprzedzał na zakazie, a ona już wcześniej zaczęła skręcać itd. Dopiero po dzwonie okazało się, jak już to zaczęło ładnie gnić. Max 5 lat i już chyba sama z siebie by się rozleciała, a przynajmniej tak to wyglądało. Elementy konstrukcyjne typu wszelakie mocowania wahaczy itd jeszcze nie były złe, ale zima robi swoje. Auta mechanicznie trwałe (przynajmniej te starsze) ale gniją strasznie. W każdym razie, wyjąłem z tego kompletną instalację gazową. Sterownik Stag 200 Go Fast, wtryskiwacze Barracuda 115, reduktor AC R02. Wtryskiwacze nie były na listwie, tylko podłączone pojedynczo na wężykach do takiej wspólnej magistrali. Instalka ma ledwo 5 lat (szósty rok leci). W tamtym aucie działała bez zarzutu. Da się to pożenić z GSI? Albo przynajmniej z Brytyjczykiem 1.4? Przeglądam tu stary temat o sekwencji w GSI, ale temat jest stary, choć taka instalka się tam przewinęła jako "gówniana i przestarzała". Szkoda było to zostawić, bo tam mi za to nie zapłacą, a 2200 w plecy. Miałem możliwość sobie to zabrać, to zabrałem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2024, 19:40:51 pm wysłana przez Buźka »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #553 dnia: Listopad 10, 2024, 19:55:07 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1164
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
I jak oni to wyszczególniają w ogłoszeniach? Jak znaleźć powlekaną względem tej niepowlekanej?

Chodzi o to, że w końcu się nauczyli po 30 latach wpuszcząć stalową linkę w teflon, jak fabryka w PRLu?
Linex od zawsze robił powlekane i niepowlekane linki, to wina pojebanych katalogów i sklepów, że nigdzie tego niema opisane, drugorzędną sprawą natomiast jest jakość tej powłoki. Powlekaną linke w przypadku poloneza oznaczają enigmatyczne ostatnie cyfry, które nigdzie nie są objaśnione.
Podam na przykładzie linki ręcznego do bendixa, linka o numerze 11.01.14 oznacza linke zwykłą niepowlekaną, linka 11.01.13 to już linka w powłoce. Analogicznie jest z innymi linkami, ostatnia cyfra niższa o jeden oznacza linke w powłoce. ;)  Nawet na stronie producenta nie jest to opisane

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #554 dnia: Listopad 10, 2024, 19:57:00 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1164
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
podrzuć źródło linki . Założyłem oryginał SID i szału nie ma.
Sid zabrze bedzie lepszy jest duzo elastyczniejszy, linexów teflonowych to ja ze 3 wykończyłem, jak jeździłem na codzień plusem gsi, Zawsze przecierał się teflon o pancerz w okolicach skrzyni biegów

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #555 dnia: Listopad 10, 2024, 21:29:43 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1747
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Linka sprzęgła polonez rover lucas powlekana
Się ciesz, bo już byłby rarytas obr bambino z ceną 3x tyle.

Da się to pożenić z GSI?
Jak najbardziej. A że za friko to wgl nie ma co się zastanawiać.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #556 dnia: Listopad 11, 2024, 01:06:59 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Szkoda było to zostawić, bo tam mi za to nie zapłacą, a 2200 w plecy. Miałem możliwość sobie to zabrać, to zabrałem.
ambit odlicza 50pln od ceny szrota, gdy wyciagniesz z niego instalacje LPG - czyli mozna powiedziec, ze cala instalacje kupiles za 50pln (albo siostrzenica ci kupila),
jeszcze butle trzeba bylo zabrac, legalnie jej zamontowac nie mozesz, ale wykorzystac wielozawor owszem, a nowy 150pln kosztuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #557 dnia: Listopad 11, 2024, 02:58:57 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5218
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Się ciesz, bo już byłby rarytas obr bambino z ceną 3x tyle.
Aaa, to możliwe. Widziałem na allegro nową belkę pod rovera za niecałe 900 pln. Jakiś gość sprzedaje wyłącznie nowe rzeczy, np boczek plusowy za 500 sztuka. Takie tam "rarytasy".
Jak najbardziej. A że za friko to wgl nie ma co się zastanawiać.
Nie do końca za friko, bo wcześniej trzeba było za to zapłacić, ale że kuzyn pracuje na tym złomie (zawsze do niego dzwonię w sprawie złomowania) to dało się to wyjąć, bo tak, to niby powinno być. Za budę dostanę 7 stów, a instalka kosztowała 2200, więc chociaż częściowo odzyskam koszty.
Te wtryskiwacze nie będą za małe? Bo przeszperałem ten temat z sekwencją do GSI i pisano tam zdaje się o barracudach 120 chyba. To się w ogóle podłącza pod sondę lambdę, czy coś jeszcze? Bo w toyocie było tylko podłączone do wtrysków i stały plus i masa z aku. I tyle. Schemat pokazuje takie podłączenie, ale też takie do lambdy, lub cewki zapłonowej, niby może być tak, lub tak. Pobrałem sobie schematy ze strony Staga.
jeszcze butle trzeba bylo zabrac, legalnie jej zamontowac nie mozesz, ale wykorzystac wielozawor owszem, a nowy 150pln kosztuje
Butle też wziąłem. Całą kompletną instalację, nawet przewody. Zostały tylko wkrętki w kolektorze, ale tego już mi się nie chciało wykręcać,a dostęp marny. Zresztą, to groszowe sprawy. Te wielozawory są wszystkie takie same? Tzn, w tych większych butlach i w mniejszych? Bo ta jest 26 litrów, w polonezie mam 45, ale tam jest zbiornik stako, a zawór chyba elpigaz. W każdym razie, ten tutaj ma już ten wskaźnik nowego typu, który pokazuje na przełączniku poziom gazu za pomocą diód. Oczywiście butla toroidalna. Gdyby przełożyć wielozawór do tej większej, to będzie to działać? Czy może nie da się, bo będą problemy z prawidłowym napełnianiem itd, bo większa pojemność itd? Zawory z zewnątrz mają niby te same wymiary, ale może w środku są różnice ze względu na wymiary i pojemność butli?
ambit odlicza 50pln od ceny szrota, gdy wyciagniesz z niego instalacje LPG - czyli mozna powiedziec, ze cala instalacje kupiles za 50pln (albo siostrzenica ci kupila),
Auto było drugiej siostry, a ostatnimi czasy, używała młoda i w końcu wyszło, jak wyszło. Niemniej, instalację wycenili mi na 400 pln. Całe auto przed szkodą na 7900, minus wrak 400. Auto kosztowało 5000, gaz 2200, części eksploatacyjnych po drodze, nie liczę. Nówki tarcze i klocki wyjąłem, włożyłem stare. Niepotrzebne mi to, ale to jest praktycznie bez śladów zużycia, bo niewiele przejechało. Można powiedzieć, że szczęście w nieszczęściu, że odzyskało się praktycznie wartość auta. Ciekawostka, że naprawę samochodu wyceniono na 46 000 pln. Ładnie. Dostałem cały kosztorys, ceny nowych części, ceny napraw, lakierowanie itd. Zajebiste stawki. Auto sprawcy ubezpieczone w TUWie. jak na tak gównianego (w obiegowej opinii) ubezpieczyciela, to uwinęli się z tym naprawdę szybko i nawet nie okradli bardzo. Sprawca przyładował Golfem 3, czy tam 4, nie pamiętam już. Jemu się tam chyba wiele nie stało, a Toyotę obróciło i wywaliło w rów z prawej strony, jeszcze uderzyła w przepust, aż odbiła do tyłu, także przód skasowany, prawa podłużnica tak wygięta, że wyrwało mocowanie silnika itd. Lewe drzwi się nie otwierały, prawe ledwo co. Z tyłu uderzenie przesunęło wnękę koła zapasowego razem z butlą do przodu, że aż musiałem brechą odginać blachę, bo butla zaklinowała się pomiędzy przednią, a tylną częścią wnęki. Jednak to są porządne zbiorniki, blacha gruba itd. Na dole śrubami 12 mm przykręcone, to wygięło blachę na dole, a butli nic. Ale przy okazji zobaczyłem, jak zajebiście wycięli otwór na komin wentylacyjny pod butlą. Nie wiem, czego użyli, ale chyba nie było zbyt ostre i pomagali sobie młotkiem. Po raz kolejny potwierdza się zasada, że samemu zrobi się najlepiej, ale niestety, durne przepisy nie pozwalają, bo warsztaty i państwo, muszą zarobić.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #558 dnia: Listopad 11, 2024, 15:06:34 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4766
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Stara zasada, chcesz mieć zrobione dobrze, zrób sam. Widocznie państwo nie chce, żeby było zrobione dobrze :P.

Michals, dzięki. Ale skoro mówisz, że 3 linki Ci pękły w taki sposób w krótkim czasie, to znaczy, że to pewnie nie jest teflon, tylko plastik. Fabryczne linki wytrzymują i po 20-30 lat... Ja założyłem lin-mota, nabite na nim jest już z 80 tysięcy kilometrów, i chodzi dalej jak nowy.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #559 dnia: Listopad 11, 2024, 16:37:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Te wtryskiwacze nie będą za małe?
nie

To się w ogóle podłącza pod sondę lambdę, czy coś jeszcze?
nie trzeba podlaczac sondy, ale gdy podlaczysz to masz podglad na mieszanke,
sonda nie jest brana pod uwge pod wzgledem regulacji przez sterownik gazowy


Bo w toyocie było tylko podłączone do wtrysków i stały plus i masa z aku.
moze sobie liczyc predkosc obrotowa silnika po czestotliwosci wtryskow, ale w takim rowerku to moze sie pogubic przez dotryski,
podlaczenie do cewki zaplonowej pozwala uzyskac stale i pewne zrodlo predkosci obrotowej,
z wtryskow moze tez brac sygnal zalaczenia zaplonu, wiec czasami instalka wylacza sie dluzsza chwile po wylaczeniu zaplonu (podtrzymanie na wtryskach benzynowych),
ogolnie to IVgen nie potrzebuje zbyt duzo dodatkowych sygnalow od ECU, bo najwazniejszym jest dla niej czas wtryskow benzyny, a reszte wylicza sobie posrednio,
za to potrzebuje innych sygnalow ze swojej instalacji, takich jak temp. parownika i gazu oraz cis. gazu

Te wielozawory są wszystkie takie same? Tzn, w tych większych butlach i w mniejszych?
nie, wielozawory sa rozne, ale do toroidalnych butli o tej samej wysokosci sa takie same np. do butli o wymiarach 580/200 i 650/200 idzie ten sam wielozawor przeznaczony do wysokosci 200-205 30* (taki sam dla wysokosci 200 i 205,bo takie bywaja oraz dla kata 30* w butlach wewnetrznych; dla butli zewnetrznych sa wielozawory 0* lub 180* zaleznie od wysokosci - to juz bardziej skomplikowane)

wielozaworu nie musisz zmieniac, jezeli masz sprawna butle w swoim, chyba ze chcesz koniecznie zastosowac czujnik poziomu paliwa z tamtej, a nie pasuje on do twojego wielozaworu, to tego nie przeskoczysz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.