Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----  (Przeczytany 41364 razy)

0 użytkowników i 28 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #520 dnia: Październik 28, 2024, 22:55:12 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Na przestrzeni tych 12 lat (robiłem je na rocznicy w 2012 roku) trochę się pozmieniało z galeriami googla, album jest cały czas dostępny tylko pod innym adresem. Swoją drogą ile to już lat zleciało jak człowiek się w te gruzy bawi :]

Wszystkie zdjęcia nadal są dostępne tutaj: https://photos.app.goo.gl/vTPWowJ6zmkgdAwTA

To jest to auto o którym kiedyś ktoś pisał że właściciel jest mocno niesympatyczny. Ma świadomość że posiada unikat i go niesprzeda za względnie normalne pieniądze?

Może mylę z białym atu z lampami od caro...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #521 dnia: Październik 29, 2024, 07:00:42 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Na przestrzeni tych 12 lat (robiłem je na rocznicy w 2012 roku) trochę się pozmieniało z galeriami googla, album jest cały czas dostępny tylko pod innym adresem. Swoją drogą ile to już lat zleciało jak człowiek się w te gruzy bawi :]

Wszystkie zdjęcia nadal są dostępne tutaj: https://photos.app.goo.gl/vTPWowJ6zmkgdAwTA

To jest to auto o którym kiedyś ktoś pisał że właściciel jest mocno niesympatyczny. Ma świadomość że posiada unikat i go niesprzeda za względnie normalne pieniądze?

Może mylę z białym atu z lampami od caro...

Ja się zastanawiam czy ten samochód jeszcze w ogóle istnieje.
 Kiedyś nudząc się w akademiku widziałem na olxie taki sam pas przedni, obudowę filtra powietrza i jeszcze kilka pierdół. Oczywiście jak to ja fotek nie raczej nie zapisałem, więc nie mam nic na potwierdzenie swojej tezy.
Niemniej, już na fotkach z 2012 nie wyglądał ten samochód zbyt optymistycznie, a po 12 latach mogło go zjeść na amen.

Maćko, dzięki za ponowne udostępnienie  <spoko>
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2024, 07:07:31 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #522 dnia: Październik 29, 2024, 08:40:43 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Swoją drogą ile to już lat zleciało jak człowiek się w te gruzy bawi

Oj tak byczq +1 :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #523 dnia: Listopad 01, 2024, 14:37:25 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Panowie, spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim?

Olej barwy jakby ktoś dodał do niego MoS2. W filtrze oleju, na dnie jakies pojedyncze opiłki się pojawiły, ale przede wszystkim czarne, nagarowe grudki między lamelami filtra. To co można było zobaczyć po zdjęciu pokrywy rozrządu nie wskazuje na wypracowanie się łożysk wałków. Zęby na kołach rozrządu też jak nowe.

Gdzie może być przyczyna czegoś takiego?

Żeby nie offtopować.

Po odprawieniu dziadow, sprawdziłem sobie luzy zaworowe w kijance.
Generalnie wszystko w normie, 2 zawory w górnym dopuszczalnym limicie.
Chyba mi resztka katalizatora wypadła wydechem, ponieważ przez ostatnie kilka dni coś się w wydechu tłukło.

Do kombi dorobilem główny przewód zasilania kabiny 25 mm2 + 2 przekaźniki. Dokupiłem też przewód 10 mm2, żeby zastąpić ten śmieszny czarny kabelek doprowadzający prąd do skrzynki bezpieczników (max. 6 mm2), niestety wg schematu gdzieś we wiązce się rozgałęzia i nie wiem czy chce mi się kopać aż tak głęboko. Ale chyba się o to pokuszę, skoro i tak wiązkę mam na wierzchu. Dodatkowo świeżym kabelkiem podciąnę zasilanie kąkutera silnika.
Wgl FSO to zajebiste jest... ~2000 roku przeniesili złączkę ECU-kabina za zegary i zero informacji na schemacie... Wydanie Morawskiego chyba 2003 r. Znikło też złącze grzenych foteli... Tak trzeba żyć...
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2024, 14:49:17 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #524 dnia: Listopad 01, 2024, 14:42:16 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wrzuciłem te wszystkie bzdury o wyprodukowaniu klucza w cenie napompowanego bochenka chleba z auchana do zsypu.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #525 dnia: Listopad 01, 2024, 15:25:44 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Gomulsky a Ty nie rzeźbiłeś uszkodzonego silnika ostatnio w tej Kijance?Co tam było zmieniane?

Może nagara się wypłukuje hehe  <lol> Ja bym chyba się pokusił o zrzut miski, czy te motory nie miały jakichś problemów z panewkami?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #526 dnia: Listopad 01, 2024, 15:35:00 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ten uszkodzony silnik to był rozciągnięty do granic przyzwoitości łańcuszek rozrządu + poprawienie gównoroboty jakiegoś papracza.

Ogólnie te motory miały problem ze wszystkim i nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Niby zaprojektowane były pod przebieg 300k km, a padają gdzieś w połowie, a często nawet w 1/3.

Przed chwilą gdzieś wyczytałem, że potrafiły w nich padać katalizatory w tak perfidny sposób, że część ceramiki była wciagana do cylindrów i działała jak papier ścierny na ścianki cylindra i tłoki...

Już jakiś czas temu sobie postanowiłem, że czekam, aż ten silnik wysra się na amen i robię kapitalkę z wstawieniem żeliwnych tulei, zamiast gówno wartych powłok z amelinium. Przy moich obecnych przebiegach to i tak będzie kilka ładnych miesięcy zanim ten szajs padnie. Chyba, że wpierw klepanie tego silnika będzie mnie już tak wku***o, że nie wytrzymie.

Słowem nie jedzie, pali nie mało, ale za to pi*li się jak nastolatki...
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2024, 15:37:26 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #527 dnia: Listopad 01, 2024, 16:40:45 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Do kombi dorobilem główny przewód zasilania kabiny 25 mm2 + 2 przekaźniki. Dokupiłem też przewód 10 mm2, żeby zastąpić ten śmieszny czarny kabelek doprowadzający prąd do skrzynki bezpieczników (max. 6 mm2), niestety wg schematu gdzieś we wiązce się rozgałęzia i nie wiem czy chce mi się kopać aż tak głęboko. Ale chyba się o to pokuszę, skoro i tak wiązkę mam na wierzchu. Dodatkowo świeżym kabelkiem podciąnę zasilanie kąkutera silnika.
Wgl FSO to zajebiste jest... ~2000 roku przeniesili złączkę ECU-kabina za zegary i zero informacji na schemacie... Wydanie Morawskiego chyba 2003 r. Znikło też złącze grzenych foteli... Tak trzeba żyć...

W Kombi nie przewidziano opcji grzanych foteli, nie ma tego na schemacie wiązki Kombi, jak również w opisie urządzeń deski rozdzielczej w instrukcji obsługi.
Złącze wiązki silnika jest we wnętrzu za zegarami od bodaj drugiej połowy 1999r.
Rozgałęzienie "czarnego kabelka" występuje we wiązce pod deską rozdzielczą i jest na wysokości osi samochodu.   

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #528 dnia: Listopad 01, 2024, 18:07:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Do kombi dorobilem główny przewód zasilania kabiny 25 mm2 + 2 przekaźniki. Dokupiłem też przewód 10 mm2, żeby zastąpić ten śmieszny czarny kabelek doprowadzający prąd do skrzynki bezpieczników (max. 6 mm2), niestety wg schematu gdzieś we wiązce się rozgałęzia i nie wiem czy chce mi się kopać aż tak głęboko. Ale chyba się o to pokuszę, skoro i tak wiązkę mam na wierzchu. Dodatkowo świeżym kabelkiem podciąnę zasilanie kąkutera silnika.
Wgl FSO to zajebiste jest... ~2000 roku przeniesili złączkę ECU-kabina za zegary i zero informacji na schemacie... Wydanie Morawskiego chyba 2003 r. Znikło też złącze grzenych foteli... Tak trzeba żyć...

W Kombi nie przewidziano opcji grzanych foteli, nie ma tego na schemacie wiązki Kombi, jak również w opisie urządzeń deski rozdzielczej w instrukcji obsługi.
Złącze wiązki silnika jest we wnętrzu za zegarami od bodaj drugiej połowy 1999r.
Rozgałęzienie "czarnego kabelka" występuje we wiązce pod deską rozdzielczą i jest na wysokości osi samochodu.   

Rozgałęzienie głównego zasilania jest w zasadzie za zegarami, może lekko w prawo.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #529 dnia: Listopad 05, 2024, 08:13:01 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Multec był bliżej prawdy. Rozgałęzienie są za zegarami, z tym, że bardziej po lewej, zaraz przy wyjściu przewodów do kostki stacyjki.
Największe XD było w tym, że łączna powierzchnia poprzeczna przewodów, z którymi łączył się czarny przewodów ze stacyjki była +/- 2x większa niż on sam... Także to musiało działać dobrze <spoko>

Ceva, mógłbyś podesłać schemat wiązki w kombi?
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2024, 08:54:51 am wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #530 dnia: Listopad 05, 2024, 09:52:09 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Ceva, mógłbyś podesłać schemat wiązki w kombi?
Mógłbym gdyby nie mały szczegół, schemat jest na dużym formacie (mniej więcej jak schemat z książki Morawskiego), zeskanować nie mam możliwości co najwyżej mogę spróbować zrobić zdjęcie, ale jakość tego nie będzie najlepsza...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #531 dnia: Listopad 05, 2024, 10:43:27 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
~2000 roku przeniesili złączkę ECU-kabina za zegary i zero informacji na schemacie
Cykniesz mi fotkę złącza? O ile masz na wierzchu :)

Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #532 dnia: Listopad 05, 2024, 11:33:49 am »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
    • Bosch 97 -> 1.4
Co do złącza kombi, czerwcowe pomiary, może się komuś przyda. Nie gwarantuje, że potem nic nie zmieniałem ani braku błędów tutaj. Nie znalazłem jej opisu na forum.

szaro-czarny - kontrolka ciśnienia oleju
zielono-biały - wskaźnik temperatury
biało-brązowy masa cewki/obrotomierz
niebieski - pompa paliwa
czerwono-czarny 12V po zapłonie
czerwono-zielony 12V stałe
zółto-czarny sterowanie przekaźnika pompy paliwa (nie wiem czy plus czy masa)

« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2024, 11:37:00 am wysłana przez kliper »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #533 dnia: Listopad 05, 2024, 20:42:27 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
padać katalizatory w tak perfidny sposób, że część ceramiki była wciagana do cylindrów
Robiłem taką Vengę w benzynie. Aso wypuściło to auto z niedziałającą kontrolką ciśnienia oleju. do tego połamany i zatkany kat zamordował cały silnik. Zrobiłem rozrząd, wywaliłem kata, auto odżyło i zaczęło wciągać litry oleju. Klient się poddał finansowo. Przebieg przed 200 tyś km

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #534 dnia: Listopad 05, 2024, 21:01:09 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Zdaje się, że niebiesko czerwony to wejście +12V z presostatu, a niebiesko czarny to masa do sterowania przekaźnikiem.
Czyli jak GSi i nawe się w miarę kolorystyka pokrywa :)
Studiuje jeszcze schematy wiązki el. z mgfa, ale za "ch*"a nie mogę dość,  czy to angielskie guano ma opcje kontrolki CHECK, czy konstruktor nie przewidział? Jeśli tak, to w której wtyczce i pod którym pinem.

A do czego jest gruby, brązowo-różowy przewod w złączy 13 pinowym?

zeskanować nie mam możliwości co najwyżej mogę spróbować zrobić zdjęcie, ale jakość tego nie będzie najlepsza...
Jeśli będzie się dało coś z tego odczytać to czemu nie. Pewnie przyda się nie tylko mi.

padać katalizatory w tak perfidny sposób, że część ceramiki była wciagana do cylindrów
Robiłem taką Vengę w benzynie. Aso wypuściło to auto z niedziałającą kontrolką ciśnienia oleju. do tego połamany i zatkany kat zamordował cały silnik. Zrobiłem rozrząd, wywaliłem kata, auto odżyło i zaczęło wciągać litry oleju. Klient się poddał finansowo. Przebieg przed 200 tyś km

No cóż, jak mawiają łykopki "natura"...
W sumie to ciekawe ile może wynieść remont takiego silnika <mysli> wiadomo, że robiąc samemu dużo taniej niż przez warsztat, ale tak czy tak kilka ładnych kulek trzeba będzie zubilić...
Nawiasem mówiąc, ciekawe czy następną generację silników (gammę) pod względem trwałości poprawil, czy będzie to samo dziadostwo?
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2024, 21:07:03 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #535 dnia: Listopad 06, 2024, 10:35:21 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Co do złącza kombi, czerwcowe pomiary, może się komuś przyda. Nie gwarantuje, że potem nic nie zmieniałem ani braku błędów tutaj. Nie znalazłem jej opisu na forum.

szaro-czarny - kontrolka ciśnienia oleju
zielono-biały - wskaźnik temperatury
biało-brązowy masa cewki/obrotomierz
niebieski - pompa paliwa
czerwono-czarny 12V po zapłonie
czerwono-zielony 12V stałe
zółto-czarny sterowanie przekaźnika pompy paliwa (nie wiem czy plus czy masa)



Masa. Plus na cewkę przekaźnika pompy jest załączany stacyjką.
Niebieski przewód to nie tyle pompa paliwa co zasilanie wtryskiwaczy, które idzie z tego samego przekaźnika co pompa.

Zdaje się, że niebiesko czerwony to wejście +12V z presostatu, a niebiesko czarny to masa do sterowania przekaźnikiem.
Czyli jak GSi i nawe się w miarę kolorystyka pokrywa :)
Studiuje jeszcze schematy wiązki el. z mgfa, ale za "ch*"a nie mogę dość,  czy to angielskie guano ma opcje kontrolki CHECK, czy konstruktor nie przewidział? Jeśli tak, to w której wtyczce i pod którym pinem.

A do czego jest gruby, brązowo-różowy przewod w złączy 13 pinowym?

To jest wyjście z przekaźnika głównego, a zatem jest tam plus po zapłonie. Przypuszczam, że według Rovera miało to być zasilanie cewki zapłonowej, ale FSO zrobiło je oddzielnie "po swojemu" ze stacyjki przez skrzynkę.
MEMS 1.9 nie ma wyjścia kontrolki check engine, dopiero MEMS 3 ma taki ficzer.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #536 dnia: Listopad 06, 2024, 11:59:07 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ehhh... To skąd oni wiedzieli, że w silniku coś nie domaga? A w sumie nie ważne.
Niemniej wydaje mi się, że jak kiedyś wyciągałem silnik z 416 To miał kontrolkę check, ale może mi się tylko wydaje.

To chyba już ostatnie pytanko. Z którego pinu we wtyczce ECU wychodzi sterowanie wentylatora? 5,6, 26 czy jakiś inny? I wgl od której strony się te piny liczy, opisów ma wtyczce nie mogę się doszukać, a w necie info dość sprzeczne.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2024, 12:04:34 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #537 dnia: Listopad 06, 2024, 12:06:18 pm »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
    • Bosch 97 -> 1.4
Niebieski przewód to nie tyle pompa paliwa co zasilanie wtryskiwaczy, które idzie z tego samego przekaźnika co pompa.
Dzięki za wyjaśnienie, w sumie robiłem to już z odłączoną instalacją silnika.

Swoją drogą mam na wierzchu wiązkę budy (1.4 atu plus) i wiązkę silnika - jest sens poprawiać w czymś fabrykę? Przez zimę będę się bawił w nowe peszle i czyszczenie wszystkich styków.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #538 dnia: Listopad 06, 2024, 12:20:15 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Wywal kostkę przy plusowej klemie akumulatora, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. W dwóch różnych instalacjach miałem z tym problemy. Po prostu styki się grzały i wypalały. Potrafił mi zgadnąć na środku skrzyżowania. Odciąć i podłączyć bezpośrednio do klemy.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Odpowiedź #539 dnia: Listopad 07, 2024, 09:46:08 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
To skąd oni wiedzieli, że w silniku coś nie domaga?
A co tam może więcej niedomagać. Jak nie wyszedł majonez na korek to znaczy że Rover sprawny :)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9