Autor Wątek: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi  (Przeczytany 772 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« dnia: Wrzesień 22, 2024, 22:41:04 pm »

Offline Miszel

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu plus 1.6 gsi
Witam jakie podejdą lepsze wtryski do poldona 1.6gsi bez przeróbek

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2024, 23:46:06 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Żadne. Zmiana wtryskiwaczy wymaga modyfikacji wsadu ecu. Po za tym, nie ma sensu, bo mocy to nie doda.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2024, 00:59:59 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Fizycznie w kolektor i listwę wchodzą z Nubiry/Leganzy 2.0 albo Bosch 0 280 150 431 ale tak jak pisze Multec to tylko przy modzonym ECU/turbo etc. bo na seryjnym sterowniku nie ma to najmniejszego sensu i popsujesz sobie auto - na tych z Nubiry jest mega przelane, że ledwo silnik pracuje, a na Boschach wgl. nie odpalisz.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2024, 08:01:23 am »

Offline Miszel

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu plus 1.6 gsi
To że w seri nic nie dadzą to wiem dzięki za odpowiedź  <ok>

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2024, 08:21:34 am »

Offline Miszel

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu plus 1.6 gsi
A jeszcze jedno pytanie wtryski z saaba by podeszly ? Np.
https://a.aliexpress.com/_EJvHxXn

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2024, 09:22:07 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2892
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wejdą. Robisz turbo?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2024, 09:45:12 am »

Offline Miszel

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez atu plus 1.6 gsi
Auto do zabawy więc kompresor

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2024, 12:29:59 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6625
  • Płeć: Mężczyzna
A jeszcze jedno pytanie wtryski z saaba by podeszly ? Np.
https://a.aliexpress.com/_EJvHxXn

Jak chcesz zamawiać wtryski z Chin to się szykuj na to że h... wie jak to będzie naprawdę działać. W Chinach fałszują nawet drewno i cement. Nie zdziwiłbym się gdyby metalowe guziki z Chin były radioaktywne.

Auto do zabawy więc kompresor

Po co dokładać silnikowi obciążenia? Do OHV tylko turbo i to takie żeby nie wstawało poniżej 4 tys. obrotów. Inaczej będziesz rutynowo robił remonty kapitalne dołu silnika.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 24, 2024, 12:40:40 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2143
potwierdzam. Wtryski w chin to jest loteria wydajności i pawie zawsze problemy.

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 24, 2024, 13:06:15 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Na racingforum też jest masa info o marnej jakości tych chińczyków.

żeby nie wstawało poniżej 4 tys. obrotów.
Nie zgodzę się z tym, na tyle co przerobiłem te tematy to spokojnie można pompować od 3k rpm, a jakiś spoolup budować już od 2500-2700 rpm. I jak ktoś się bawił w te tematy to wie, że nie są problemem trzy podpory, a uszczelki pod głowicą w 1.6 i półki tłoka które są bardzo wrażliwe na spalanie stukowe. Układ korbowy dobrze znosi nadwyżkę niutona i dokąd ktoś nie chce charakterystyki TDI to krzywdy za bardzo nie zrobi.  Przy takim setupie jak proponujesz jazda jest bardzo wqurwiająca jak jakąś rajdówką gdzie trzeba silnik ciągłe trzymać w wąskim zakresie obrotów bo jak wyleci z okienka to wgl nie jedzie.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 24, 2024, 15:46:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6625
  • Płeć: Mężczyzna
Przy takim setupie jak proponujesz jazda jest bardzo wqurwiająca jak jakąś rajdówką gdzie trzeba silnik ciągłe trzymać w wąskim zakresie obrotów bo jak wyleci z okienka to wgl nie jedzie.

Na pewno nie wiem o tych silnikach tyle co Wy, więc założyłem większy margines bezpieczeństwa. W każdym razie kompresor w tym silnik średnio mi się widzi. Zje sporo km żeby w ogóle działać i przeciąży układ korbowy.

A wtrysków poszukałbym oryginalnych na stacjach demontażu. Nawet jak trafią się trefne to jeszcze czyszczeniem można uratować. Benzynowe trzymają się dużo lepiej niż dieslowskie. Jeszcze inna sprawa że tuning OHV to trochę taki samochodowy odpowiednik Amigowej demosceny. Choć muszę przyznać, jestem pod ogromnym wrażeniem jedni i drudzy potrafią osiągnąć efekty które John Carmack uważał za niemożliwe.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2024, 15:49:00 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 24, 2024, 19:53:00 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 599
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jeszcze inna sprawa że tuning OHV to trochę taki samochodowy odpowiednik Amigowej demosceny.

Podoba mi się to porównanie, całkiem trafne.  :]

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 24, 2024, 22:06:23 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 695
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Jeszcze inna sprawa że tuning OHV to trochę taki samochodowy odpowiednik Amigowej demosceny.

Podoba mi się to porównanie, całkiem trafne.  :]


Sam niekiedy jestem pod wrażeniem ile można wyciągnąć z takiego retro sprzętu. Jednak to co wyczyniają ludzie z układem dźwiękowym  (SID) z C64 to wręcz magia.

Datego wszelkie ulepszanie OHV jest dla mnie ciekawsze, niż kolejny SWAP na K16, lub jakiś inny silnik.

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2024, 23:40:10 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1363
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Datego wszelkie ulepszanie OHV jest dla mnie ciekawsze, niż kolejny SWAP na K16, lub jakiś inny silnik.
Takie zabawy były dobre jak części do ohv były dostępne od reki w każdym sklepie typu Auto-częsci.  I to produkty fabrycznie a nie jak to się kiedyś mówiło rzemieślnicze.
Teraz, gdy zdobycie tłoków, walka rozrządu itp często graniczy z cudem to jak ktoś chce szybko jeździć Polonezem to musi włożyć mu pod maskę sionik do którego części są dostępne od ręki.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2024, 23:41:51 pm wysłana przez Tales »

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 25, 2024, 20:50:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13894
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Teraz, gdy zdobycie tłoków, walka rozrządu itp często graniczy z cudem to jak ktoś chce szybko jeździć Polonezem to musi włożyć mu pod maskę sionik do którego części są dostępne od ręki.
puretech i tfsi beda akurat - czesci dostepne bo czesto potrzebne :]
OHV jest po prostu teraz drozsze w remoncie, ale nie drozsze niz inne silniki niby duzo nowsze, ale tez juz porzucone jak np. XU czy zeby daleko nie szukac K16,
w troche lepszej sytuacji jest oplowskie 2.0, bo powstalo w pierdylionie wersji i mutacji od innych firm, ale gdy dojdziemy do szczegolikow, czyli drobnych czesci do danej wersji to tez zrobi sie sajgon,

jednak, zeby jezdzic wolno lub szybko, nie trzeba wymieniac tlokow lub walkow rozrzadu, bo to nie sa czesci eksploatacyjne - nie trzeba ich wymieniac jak pierscieni tlokowych w hondzie, czyli razem z tarczami hamulcowymi,
wiec taki sztuczny problem robisz, bo jak silnik rozwalisz, to jaki by nie byl remont generalny jest nieoplacalny,
z kolei czesci do lekkiego odswiezenia takie jak panewki i pierscienie sa dostepne i raczej ciagle beda,

ogolnie, to chyba nikt o zdrowych zmyslach nie szykuje uturbionego silnika do Poloneza, zeby jezdzic nim na taksowce i krecic 50k-70k km rocznie, wiec problemu eksploatacyjnego nie ma
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wydajniejsze wtryski polonez 1.6gsi
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 26, 2024, 02:13:16 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4752
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Datego wszelkie ulepszanie OHV jest dla mnie ciekawsze, niż kolejny SWAP na K16, lub jakiś inny silnik.
Takie zabawy były dobre jak części do ohv były dostępne od reki w każdym sklepie typu Auto-częsci.  I to produkty fabrycznie a nie jak to się kiedyś mówiło rzemieślnicze.
Teraz, gdy zdobycie tłoków, walka rozrządu itp często graniczy z cudem to jak ktoś chce szybko jeździć Polonezem to musi włożyć mu pod maskę sionik do którego części są dostępne od ręki.


https://allegro.pl/oferta/polonez-nowy-walek-rozrzadu-1-5-1-6-fso-wzmocniony-16532290316 masz fabrycznie nowy wałek, oryginał FSO do wersji bez hydro. Sprzedawca ten sam od którego kupowałem za 120zł te parę lat temu - tzw. "fiołek" z dawnego FPM. Wałki do hydro też ma: https://allegro.pl/oferta/nowy-walek-rozrzadu-polonez-hydraulika-gsi-gli-fso-16373271143?reco_id=2ed38303-7b9d-11ef-82ce-a666d10b2fba&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

https://allegro.pl/oferta/tlok-ii-szlif-80-4-pn-1600-zlotecki-15273190013

Tia... i ja do mojego golfa idę do sklepu i mam części od ręki, a do poloneza to łoj panie trzeba szukać... Jakby tam wszyscy marudzili, to nie byłoby chyba ani jednego ciekawego samochodu na świecie :) Jak zdobycie takiego wałka czy tłoków do OHV graniczy z cudem, to ja nie chcę wiedzieć, w jakiej sytuacji są użytkownicy jaguara e-type, czy NSU Ro80. Strach w ogóle wyjechać za bramę, bo jeszcze coś się stanie, najlepiej, żeby auto stało w garażu, raz na rok odpalić. Tylko co komu po takim aucie? :)

To nie jest ford T, tylko trzeba mieć parę złotych na taki nowy wałek czy tłoki. Niestety, za 120zł jak ja parę lat temu, już się nowego wałka nie kupi. Inna sprawa, że te 120zł które wtedy wydałem na nowy wałek miało taką wartość, jak aktualne 300-400zł.

Wszystko jest, tylko ceny już nie te. No ale jak ktoś ma "kapustę", to kupi z dostawą do domu, jak widać, od ręki. 2 minuty na allegro i jest, nominał, 1, 2, 3 szlif.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2024, 02:21:27 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...