Autor Wątek: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----  (Przeczytany 12581 razy)

KGB i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #120 dnia: Marzec 03, 2025, 11:50:33 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
W takim np. Raku w ogóle seryjne przyrządy celownicze to porażka i tam nie pomaga ani patrzenie na zieleń, ani na błękit nieba

Rak poniekąd rozwiązuje problem zmęczenia wzroku, bo oporopowrotnik czy jak to się tam w takiej broni nazywa, z każdym strzałem uderza w oko strzelającego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #121 dnia: Marzec 03, 2025, 12:18:32 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Co sie stało sie? 🤔
Coś konkretnie padło, czy zwykła potrzeba zmian...?
Potrzeba zmian, już od dawna.... tylko wcześniej nie było czasu ..

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #122 dnia: Marzec 03, 2025, 13:30:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
W takim np. Raku w ogóle seryjne przyrządy celownicze to porażka i tam nie pomaga ani patrzenie na zieleń, ani na błękit nieba

Rak poniekąd rozwiązuje problem zmęczenia wzroku, bo oporopowrotnik czy jak to się tam w takiej broni nazywa, z każdym strzałem uderza w oko strzelającego.

ZAMEK! A właściwiej zespół zamka.
Uderza tylko przy złym złożeniu się. Ale co do jednego zgoda, seryjny PM-63, nadaje się tylko do strzelania "w kierunku", bo chwytając go jak klasyczny pistolet, bardzo trudno cokolwiek trafić. Z rozłożoną kolba jest lepiej, ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, gdzie załoga pojazdu pancernego musi się błyskawicznie ewakuować pod ostrzałem i ma jeszcze czas na rozłożenie kolby.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #123 dnia: Marzec 03, 2025, 22:57:32 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1782
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Do w/w skrzynki wlał ~0,5 l oleju, co odpowiadało wypełnieniu przestrzeni wewnętrznej mechanizmu w ~80-90%... Kilka miesięcy później wrzucił filmik "wymiana skrzynki kątowej". Fragment filmiku obejmował proces z rozbiórki uszkodzonego elementu, na którym widoczne były uszkodzenia typowe dla przelanej olejem przekładni zębatej XD XD XD
O takim czymś to jeszcze nie słyszałem, swoją drogą ciekawe dlaczego nie wywaliło nadmiaru przez odpowietrznik albo uszczelniacze.

Przy Polonezie prace stoją bo inne auta w kolejce - ostatnio Volvo zastrajkowało, a konkretnie skrzynia automatyczna. Zaczęło się od tego, że na V biegu zginął lockup, a dwa dni później wgl przestało auto jechać. Szybka diagnostyka ciśnienia na portach kontrolnych - brak takowego. Więc krótka piłka - silnik ze skrzynią wylatują z budy i rozbieramy wszystko na części. Odkręcenie zewnętrznego dekla skrzyni ujawniło winnego - pęknięty na spawie kosz sprzęgłowy (taka przypadłość tych roczników). Poza tym skrzynia w środku była w bardzo dobrym stanie więc postanowiłem, że szukam innej na dawcę części. Udało się taką znaleźć w śmiesznych pieniądzach. Co najlepsze sprzedający twierdził, że jest ona uszkodzona ale po otwarciu okazało się, że również jest z nią wszystko ok. Jedynie elektrozawory liniowe w sterowniku stały dęba od syfu ale regeneracja meksykańskim patentem je uruchomiła. Normalnie bym ją zamontował ale niestety była to skrzynia pod FWD, a u mnie jest AWD więc trzeba by było wymienić mechanizm różnicowy i wyregulować napięcie łożysk stożkowych w obudowie - odpuściłem sobie temat i tylko przełożyłem brakujące elementy. W ramach eksperymentu rozebrałem jeszcze cały hydroblok, wyczyściłem i zamontowałem do swojej. Do tego z racji, że silnik miałem na stole to wleciał nowy rozrząd, tylny uszczelniacz wału, sprzęgło od klimatyzacji, poduszki silnika, poprawiłem odmę oraz wymieniłem stare węże vaccum na silikony. Do tego z racji, że w komorze silnika jest podłe dojście do rozrusznika i alternatora, dałem je od razu znajomemu do regeneracji. Do tego jeszcze wymiana uszczelnień w przekładni kątowej, poskręcane wszystko razem i można wrzucać nabój w nadwozie. Pierwsze odpalenie - były trochę nerwy ale naprawa zakończona sukcesem, auto jedzie do przodu i do tyłu, a wszystkie biegi się zapinają. Z początku były flary przy zmianie biegów, ale po dosłownie 4 zapięciach każdego biegu sterownik wstępnie się zaadaptował i było na prawdę ok - gdyby nie obrotomierz to nie wiedziałbym kiedy następuje zmiana biegu. Problem ze zmianą biegów pojawił się za to później na gazie - występowało takie jakby kopnięcie ze sprzęgła - problemem okazał się nieprawidłowo ustawiony mnożnik dla czasów 1-3 ms - widać tutaj sterownik nie przymyka przepustnicy przy zmianie biegu, a jedynie obcina lekko paliwo żeby zredukować moment obrotowy. Po tej regulacji zarówno na PB jak i LPG biegi zmieniają się jedwabiście gładko. Do tego z racji, że targam ciężkie przyczepy to zmieniłem chłodzenie ATF-u z fabrycznego wymiennika w chłodnicy wody na zwykłą chłodnicę powietrzną z termostatem - na razie olej ładnie trzyma ładnie 80 stopni, zobaczymy jak będzie przy wyższych temp. na zewnątrz.
Ogólnie jestem mocno zadowolony ba auto pracuje o wiele wiele lepiej niż przed awarią, a do tego odblokowano nową umiejętność <rotfl2>



Ale jako, że w przyrodzie nic nie ginie to Volvo wyjechało z garażu, a w kolejce do roboty stoi Fiacik w którym rozpadła się turbina i się rozbiegł (ale kopyta nie pokazał, dwumasa wytrzymała gaszenie :P).

Za to u brata w Kombi rozszczelnił się wtryskiwacz LPG (Barracuda 115) i to nie tak, że lekko sobie przepuszcza tylko jakby był w pełni otwarty - spotkał się ktoś z takim uszkodzeniem?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #124 dnia: Marzec 04, 2025, 11:55:32 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3141
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Uuuu Sławek elegancka robota. Ta skrzynia to aisin? TF-80 SC

Moja w C6 też trochę niedomaga, ale na początek wymienie kosz z elektrozaworami, do tego nie trzeba jej ściagać.

« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2025, 12:41:58 pm wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #125 dnia: Marzec 04, 2025, 12:34:03 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
O takim czymś to jeszcze nie słyszałem, swoją drogą ciekawe dlaczego nie wywaliło nadmiaru przez odpowietrznik albo uszczelniacze.
I to jest najlepsze wywaliło. Skrzynka buła cała w olejo-ziemistym blocie. Wydaje mi się, że ponieważ odpowietrznik ma formę "labiryntu" to wywaliło tylko część nadmiarowego stanu, reszta została i elegancko niszczyła przekładnie dalej, aż do wielkiego finał.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #126 dnia: Marzec 04, 2025, 16:40:30 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1782
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ta skrzynia to aisin?
Tak, Aisin ale starszy AW55. Chociaż TF80 to poza 6 biegiem, za wiele się od tego nie różni.

ale na początek wymienie kosz z elektrozaworami
A co, poszarpuje na ciepło? Bez kosztów (prawie) można spróbować przeczyścić elektrozawory liniowe - to identyczna konstrukcja jak w AW55, tylko wymiarami się różnią, i te same bolączki je dotykają.

reszta została i elegancko niszczyła przekładnie dalej
Kurde, pierwsza myśl, że za dużo oleju to za bardzo szkód nie powinno zrobić, a tu takie coś. Ciekawy jestem jakie zjawisko powoduje taką demolkę? Może duża ilość oleju powoduje intensywniejsze jego "mielenie", a w efekcie nagrzewanie przekładni ponad normę? Czy może kawitacja?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #127 dnia: Marzec 04, 2025, 16:45:44 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
W takim np. Raku w ogóle seryjne przyrządy celownicze to porażka i tam nie pomaga ani patrzenie na zieleń, ani na błękit nieba

Rak poniekąd rozwiązuje problem zmęczenia wzroku, bo oporopowrotnik czy jak to się tam w takiej broni nazywa, z każdym strzałem uderza w oko strzelającego.

ZAMEK! A właściwiej zespół zamka.
Uderza tylko przy złym złożeniu się. Ale co do jednego zgoda, seryjny PM-63, nadaje się tylko do strzelania "w kierunku", bo chwytając go jak klasyczny pistolet, bardzo trudno cokolwiek trafić. Z rozłożoną kolba jest lepiej, ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, gdzie załoga pojazdu pancernego musi się błyskawicznie ewakuować pod ostrzałem i ma jeszcze czas na rozłożenie kolby.

Różnie. Patrząc np. na tego Twardego co oberwał siedmioma rakietami, to załoga miałaby czas nawet żeby odpakować batoniki. Ale Rak to nie jest udana konstrukcja. Nawet nie waląc się w oko, można oczopląsu dostać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #128 dnia: Marzec 04, 2025, 23:10:13 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13948
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bye, bye OHV...

https://ibb.co/Tx9rFVhc
Co sie stało sie? 🤔
Coś konkretnie padło, czy zwykła potrzeba zmian...?
nadwyzke  pieniedzy postanowil zainwestowac w nieruchomosci, tylko kiepsko zaczal, bo od kupna nowych opon,
a za silnikiem dopiero zaczal sie ogladac <hahaha>
czyli opony moga nie doczekac pierwszej jazdy  <cwaniak2>

O takim czymś to jeszcze nie słyszałem, swoją drogą ciekawe dlaczego nie wywaliło nadmiaru przez odpowietrznik albo uszczelniacze.
I to jest najlepsze wywaliło. Skrzynka buła cała w olejo-ziemistym blocie. Wydaje mi się, że ponieważ odpowietrznik ma formę "labiryntu" to wywaliło tylko część nadmiarowego stanu, reszta została i elegancko niszczyła przekładnie dalej, aż do wielkiego finał.
daj linka do tego filmu, bo chyba jakies herezje czytam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #129 dnia: Marzec 05, 2025, 08:59:02 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6673
  • Płeć: Mężczyzna
nadwyzke  pieniedzy postanowil zainwestowac w nieruchomosci, tylko kiepsko zaczal, bo od kupna nowych opon,
a za silnikiem dopiero zaczal sie ogladac <hahaha>
czyli opony moga nie doczekac pierwszej jazdy  <cwaniak2>

Bo to ma cieszyć, a nie jeździć. Jak kupujesz szablę dzisiaj, to też nie po to żeby kogoś ciąć. Polonez jest jak szabla, jest świadectwem dawnej kultury.

Żeby nie OTować, ja postanowiłem przynajmniej częściowo przestać być pierdołą. Zaopatrzyłem się w dobre narzędzia, dynamometryczny, kamerkę endoskopową do smartfona i ostatni weekend diagnozowałem utratę mocy i trzęsienie silnika w Pandzie.
W następną sobotę zrzucam głowicę; wywaliło uszczelkę na drugim cylindrze. Co ciekawe, płyn nie miesza się z olejem w żadną stronę, tylko leje się do cylindra, co widać po spalinach dopiero jak wystygł.

Dzięki Euro 7 już nigdy nie będzie mnie stać na nowe auto, więc do śmierci będę musiał remontować co jest, a na rbh w serwisie też mnie nie stać.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #130 dnia: Marzec 05, 2025, 10:41:16 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3141
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
A co, poszarpuje na ciepło? Bez kosztów (prawie) można spróbować przeczyścić elektrozawory liniowe - to identyczna konstrukcja jak w AW55, tylko wymiarami się różnią, i te same bolączki je dotykają.

Dokładnie tak, jak się mocno nagrzeje to porafi wypiąć bieg ale następnego nie zapiąc co skuktuje mocnym jebnieciem jak już zapnie.
To się czyści jak np hydro? rozebrac i dać odleżeć w benzynce czy jakieś bardziej zaawansowane sposoby?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #131 dnia: Marzec 05, 2025, 10:42:27 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
daj linka do tego filmu, bo chyba jakies herezje czytam
https://m.youtube.com/watch?v=F0I_ziObHiY

Wczoraj sprawdziłem w autodacie. Do skrzynki ma wejść ~300 ml oleju. Chłop wlał prawie 2x tyle
i  zdziwiony, że coś się popsuło.
Kurde, pierwsza myśl, że za dużo oleju to za bardzo szkód nie powinno zrobić, a tu takie coś. Ciekawy jestem jakie zjawisko powoduje taką demolkę? Może duża ilość oleju powoduje intensywniejsze jego "mielenie", a w efekcie nagrzewanie przekładni ponad normę? Czy może kawitacja?
Wiesz, w przelanej olejem przekładni mocno wzrastają opory, a więc ilość generowanego w przekładni też mocno wzrasta.
Co się dzieje na styku zębów przelanej przekładni  nie pamiętam, ale uszkodzenia faktycznie wyglądają  na coś około kawitacyjnego.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #132 dnia: Marzec 05, 2025, 15:14:23 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1782
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
To się czyści jak np hydro? rozebrac i dać odleżeć w benzynce czy jakieś bardziej zaawansowane sposoby?
Niee,  trzeba użyć troszeczkę rzeźnickiej metody i rozebrać je na drobne części, ale mogę potwierdzić, że działa. Zobacz sobie ten poradnik, chyba jedyny po polsku ale gość fajnie tłumaczy o co chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=Mdym3hy8JMw
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #133 dnia: Marzec 06, 2025, 12:51:40 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3819
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Skończyłem odświeżanie 125p VVC kolegi. Moje pierwsze VVC, uruchomione 13 lat temu. Silnik kupiony od kolegi Buźka jakoś na początku 2012 roku.




Także coraz bardziej przekonuje się do koncepcji VVC <lol>

Polecam się w kwestii wiązki i sterownika. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #134 dnia: Marzec 06, 2025, 17:06:21 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jakie są plusy/minusy VVC w porównaniu do 1.8 Turbo z Rovera 75?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #135 dnia: Marzec 06, 2025, 18:21:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3819
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Plusy są takie że jest to dużo tańszy swap, nie wymaga ingerencji w układ napędowy, paliwowy i chłodzenia (po za jednym detalem) względem 1.4. Wydech, wiązkę trzeba zrobić i w jednym i w drugim. Przespawać ssący od VVC to najlepiej zrobić w obu wypadkach, ale w Turbo od bidy da radę dolot z 1,4.
W Turbo sterownik jest trudniejszym zagadnieniem, bo wymaga specjalnego softu pod czujnik indukcyjny (Tak jak reszta Roverów, a nie Hall jak w 75/ZT) i doładowanie, gdzie VVC wymaga jedynie zdjęcia immo. No i w Turbo dodatkowo - trzeba zmienić pompę paliwa na mocniejszą, dorzucić zewnętrzny regulator ciśnienia, trzeba usadowić sensownie turbo, albo odwracać kolektor i cudować z podniesieniem turbosprężarki na flanszy albo robić customowy. Trzeba porzeźbić układ chłodzenia żeby górna rurka/wąż minął turbosprężarke i uwzględnić chłodzenie turbosprężarki w obiegu. Do tego wiadomo - układ dolotowy trzeba wyspawać, intercooler gdzieś zmieścić i umocować.
Zwykłe sprzęgło 200mm w Turbo nie obleci w przeciwieństwie do VVC. Wypadałoby zrobić spiek.
No i to samo skrzynia biegów - można założyć, ale nie podziała to długo, chyba że ze zmniejszonym doładowaniem, bo na docelowym czytaj 0.9-1bar to trójka długo nie pożyje, jak silnik będzie produkował 280-300Nm.
Zrobiłem dwie sztuki Polonezów Turbo i parę sterowników, natomiast w swoim aucie zdecydowanie w to nie idę, bo jedno że zabija fajny dźwięk dolotu Rovera, dwa, że reakcja na gaz jest marna, trzy, że to mocna rzeźba, a cztery to, że fabryczna skrzynia ze skośnym lewarkiem to coś co lubię i nie przewiduje nic innego w swoim aucie. Po za tym już mam dziewiczy piec VVC po niskim przebiegu. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #136 dnia: Marzec 06, 2025, 22:50:51 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Pchanie się w 1,8 Turbo z rovera to już chyba jakiś przejaw masochizmu. Mało tego było w ogóle, a ostatnimi laty wymarło niemal całkowicie. Zabawy praktycznie tyle samo co ze swapem od zera, a finalnie dalej ma się silnik niezbyt podatny na krzesanie mocy.

Jeśli bawić się w rzeźbę od podstaw, to warto byłoby iść w coś co jest podatne na mody i było produkowane w milionach. No i jest do tego duży rynek różnych tuningowych części. Weźmy takiego np. Lancera EVO. Jak pokazał Duda z TVNTurbo, można ze zwykłego słupka 2,0 z outlandera zrobić 500 konnego potwora. Budę poloneza to by chyba rozerwało w pół przy takiej mocy <lol>
Ugułem dużo jest teraz w miarę świeżych silników, które mają kolektory po właściwych stronach. Nawet jeśli nie będą jednostki o dużej mocy, to wciąż jest bdb dostęp do części zamiennych.

A w temacie.
W Dusterze założyłem kamerkę przednią i tylną. Kabelek łączący przód z tyłem, wystarczył dosłownie na centymetry. Ale starczyło i jest git. O ile przednia kamera siadła spoko, o tyle tylną przykleiłem dosłownie 1 cm za nisko i w lusterku wstecznym widzę przerwę między kamerą a światłem stopu. Nie wiem czemu, ale kurewsko mnie to irytuje :]
Pojechałem też nim na serwis klimy.
Wyszło na to, że ASO musiało przyciąć w kulki bo po 2 latach w układzie mieszczącym 450g zostało tylko 120g czynnika... Czyli aż niewiarygodny ubytek. No w każdym razie, usługa + brakujący czynnik prawie wyrwały mnie z butów. To nowe cholerstwo jest 3x droższe od "starego" czynnika.
Na sam koniec pojechałem do wulkanizatora, aby wyrównoważyć koła i zamienić tylne z przednimi.
Po niedzieli odstawiam go na montaż eLPiGy i szukam dojazdówki.
Myślę też o wybraniu się do ASO na aktualizację oprogramowania wszelakiego. Po tym chyba pozakupowe przygody z tym ancymonem by się zakończyły.

W RIO zmieniłem olej, świece, filtry i jak co roku "umyłem" parownik stosownym preparatem do klimy. Szczerze mówiąc pewnie i tak nic to nie daje, ale przynajmniej przez jakiś czas ładnie pachnie w samochodzie.
No i zamontowałem brakujący czujnik zmierzchu. Gówno ożyło, automat elegancko przełącza się między DRL a mijania. W sumie to ciekawe, jak będzie spisywała się klima w dzień i w nocy. Do tej pory podczas dłuższej jazdy potrafiła złapać laga i niespecjalnie trzymała zadaną temperaturę.
Także nic tylko jeździć i obserwować.

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #137 dnia: Marzec 06, 2025, 23:06:33 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1422
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Ugułem dużo jest teraz w miarę świeżych silników, które mają kolektory po właściwych stronach. Nawet jeśli nie będą jednostki o dużej mocy, to wciąż jest bdb dostęp do części zamiennych.
Co masz na przykład na mysli?

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #138 dnia: Marzec 06, 2025, 23:13:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3819
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Pchanie się w 1,8 Turbo z rovera to już chyba jakiś przejaw masochizmu. Mało tego było w ogóle, a ostatnimi laty wymarło niemal całkowicie. Zabawy praktycznie tyle samo co ze swapem od zera, a finalnie dalej ma się silnik niezbyt podatny na krzesanie mocy.

Wręcz przeciwnie, ten silnik jest bardzo podatny na krzesanie mocy z doładowaniem. Kwestia portfela. :)
Ale ogólnie rzecz biorąc pchanie takiego mocnego pieca do Poloneza to bezsens według mnie, ale co kto lubi. Mocny, lekki wolnossak to jest to w tych nadwoziach. W Fiaciku jak było 143konie i 161Nm (przez marny kolektor wydechowy) to i tak świetnie to jeździło.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2025, 23:19:05 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Odpowiedź #139 dnia: Marzec 07, 2025, 08:11:48 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
A nie było tak, że wytrzymywały te silnik "tylko" ~250 KM?
Ogólnie rodzi się pytanie o sens takiej rzeźby, bo wygenerowanie mocy to jedno, ale trzeba ją jeszcze przenieść na koła, a to jak wiemy nie jest najmocniejsza strona pierdoloneza. Czyli dochodzi kolejną rzeźba.

Co masz na przykład na mysli?
Łoo Panie. Co kto lubi. Ta szybko 2,0 z i40. 2,0 ecoboost. Może jakiś syfiasty opel. Nissany, renault. Dużo opcji. Co kto lubi.