Autor Wątek: Rover - czujnik położenia wału  (Przeczytany 13953 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - czujnik położenia wału
« dnia: Czerwiec 20, 2005, 01:23:47 am »

maras

  • Gość
Zastnawia mnie, jak to możliwe, że jak mierze rezystancje czujnika, to miernik nie pokazuje mi żadnych warto?ci, na żadnym zakresie, a silnik działa w miarę normalnie, no może poza tym przerywaniem na biegu jałowym, które wraca co jaki? czas. Generalnie to mierzyłem przy kompie, między 31 a32 pinem,bo do tej niebieskiej wtyczki ciężko jest podej?ć :) Przewody maj? ci?gło?ć, bo sprawdzałem. Wogóle,to tak jest od momentu jak pierwszy raz chciałem zmierzyć, czyli jakies 1,5roku temu, Podobnie jest z sond?, niby też powinna mieć jaki? opór, a u mnie nic nie pokazuje,a sonda działa, bo zmienia napięcie. Pozostałe elementy daj? się zmierzyć i to tym samym miernikiem. Co o tym myslicie?

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2005, 15:28:09 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Gdzies czytalem, ze koleszka tez nie mogl zmierzyc rezystancji tego czujnika, bo mial jakas przerwe na nim, ale auto jezdzilo. Chociaz piszesz, ze maja ciaglasc wiec to chyba nie to.

bylem przed chwila i sobie pomierzylem rezystancje.
I tak:
czujnik polozenia walu ma 1.35kΩ, powinno byc niby okolo 1.5kΩ
----
Czujnik polozenia przepustnicy:
miedzy wtykiem 9 i 30 --  4.25kΩ, powinno byc 5,02kΩ.
--
miedzy 8 i 30:
0,80kΩ (przepustnica zamknieta) powinno byc 0,938kΩ
3,30kΩ (przep. otwarta) powinno byc 4, 14kΩ
---
miedzy 8 i 9
4kΩ (zamknieta) --powinno byc 4,25kΩ
1,2kΩ (otwarta) -- powinno byc 1,075kΩ
---
Na wtykach od sondy lambda nie ma zadnej rezystancji, mimo iz jakis czas temu mierzylem napiecie i bylo cos.
I nie wiem czy te rozbierznosci to przez to ze byl slaby miernik, czy rzeczywiscie cos jest nie tak. i jeszcze cos w trzeciaku jest napisane w Ω, a ja mierzylem na mierniku na skali 2000 czyli juz chyba w kΩ  i dopiero cos bylo. Chociaz mozliwe, ze cos pogibalem, bo juz mi sie zaczely mylic te kilołomy  i zwykle łomy  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2006, 14:25:13 pm »

tomallus1

  • Gość
Odgrzewam temat za względu na wyst?pienie u mnie usterki w/w czujnika.


Awaria wyst?piła nagle, tzn. wcze?niej auto chodziło bez zarzutu. Objawy były następuj?ce: Jad?c normalnie było w porz?dlku, ale jak przeci?gnołem go na dwójce to zaczynał strzelać i nie wkręcał się wyżej. Przy zimnym silniku auto chodziło jak marzenie do 6000obr/min wkręcał się bez problemu, w miarę wzrostu temp. osi?galne obroty maksymalne malały i tak jak temp. podeszła do 90st to auta nie dało się wkręcić powyżej 2000obr/min. Po wył?czeniu silnika i ostygnięciu znowu chodził, aż do zagrzania. No to wyci?gam czujnik. O ile udało się odkręcić wszystkie ?ruby to z wyjęciem czujnika był już problem. Na chama podważyłem ?rubokrętem blaszkę mocuj?c? czujnik. Po wyci?gnięciu okazało się, że reszta została w ?rodku (co się pó?niej okazało była to cewka, i obudowa plastikowa tejże cewki), wytargałem tylko iglicę tego czujnika. Jeden telefon i jest czujnik za 60zł używany (szczęscie). Prawdziwe problemy zaczęły się jednak dopiero przy usuwaniu tego co zostało w obudowie koła zamachowego :) . Pocz?tkowe próby wyłuskania tego ?rubokrętem nie przynosiły rezultatu. No więc kolejne próby z użyciem różnego typu wkrętów i ?rub, aby to co? wydostać, wyszło ze 2mm i dalej ani drgnie. Ostatnia próba gwintownik 14x1,25 wkręcony oparł się o koło zamachowe i pozwolił na wykręcenie tego twardego plastiku. Koniec końców udało się założyć drugi czujnik. Chwile prawdy: odpalenie silnika i uff chodzi. Po małym te?cie (rajd do raciborza i z powrotem) silniczek znowu chodzi jak marzenie.


P.S. Tu mam pytanie do roverowców w zwi?zku z mierzeniem tego czujnika. Otóż miernik nie pokazuje żadnego oporu, a silnik chodzi bez problemów. Go?ć od którego mam czujnik twierdzi, że również mierzył te czujniki i pomiary też nic nie wykazywały. No więc co jest grane?

P.S.2. Dzięki koledze Mastahowi 22 za chęć udostępnienia czujnika do testów (choć czujnik znalazłem gdzie indziej) i przepraszam, że musiał się spó?nić na zajęcia z mojego powodu (przynajmniej widziałem wspomę w jego autku :D ).

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2006, 14:26:08 pm »

tomallus1

  • Gość
Czujnik przesmarowałem przed włożeniem. Co możecie powiedzieć o mierzeniu tego czujnika?

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2006, 14:53:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jak mierzyłe?. bezpo?rednio na czujniku.

Tak BTW sygnał dochodz?cy z PWK do komputera jest zmienny więc teoretycznie można wstawić szeregowo kondensator który dla sybnału stałego (pomiar rezystancji) będzie stanowił rozwarcie a dla urzytecznego sygnału będzie zwarciem. Z punktu widzenia elektroniki wszystko będzie działać.

Może podobnie jest w tym przypadku.

NO i nie zapominajcie że mimo iż jest to kawałek nawiniętego drutu ma on spor? rezystancję ponad jednego kilooma (około 1,5kOhm).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2006, 14:56:32 pm »

tomallus1

  • Gość
Mierzyłem na wtyczce wyjętego czujnika. Miernik nic nie wskazywał.

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2006, 15:17:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To moze były dwie wersje czujnika PWK i jedna z nich mogła być fabrycznie wyposarzona w kondensatorek szeregowy. Bo skoro nie ma rezystancji a silnik działa widać tak ma być.

A może co? jednak pokręcili?my  :?  :?  :? .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 02, 2006, 14:48:47 pm »

maras

  • Gość
o zauważyłem,że kto? mój temat odkopał :D
U kolegi jest tak samo jak u mnie, żadnej warto?ci na jakimkolwiek zakresie miernika, a mimo, że od pierwszego pomiaru mineło 3lata, to silnik zapala zawsze. Dodatkowo, jakie? pół roku temu zmierzyłem napięcie na pracuj?cym silniku i też nie było warto?ci, a przecież powinno bo w cewce indukuje się napięcie.
Bocian_s#313, możliwe, że były dwie wersje tego czujnika, bo nie dawno przekonałem się,że w silnikach ze sterownikiem 103610 s? inne czujniki położenia przepustnicy

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2007, 17:05:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ano i ja sobie odkopię stary temat ;).

Od pewnego czasu mi gasł nagle silnik po czym było kilka minut problem z odpaleniem. zdawało mi sie  że to coś z zalewaniem gazem bo jak dawałem mu zasilanie na krótko do instalacji LPG odpalał.
Jednak dzisiaj w trasie stało się coś innego. przy 100km/h na V nagle silnik stracił "ciąg" a obrotomież momentalnie spadł do 0. zatrzymałem się i próbowałem odpalić ale sie nie udało. Zanim wykręciłem świece aby sprawdzić czy jest iskra silnik odpalił. Moje przypuszczenia skłaniają się ku PWK ale jeszcze muszę sprawdzić jak zachowuje się obrotomierz normalnie i w trakcie padu...

Może macie jakieś nowe sugestie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2007, 20:58:32 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
na bank to czujnik pwk
a to jest wlasnie charakterystyczny objaw
nie ma impulsow z czujnika to nie ma iskry jak nie ma iskry to i obrotomierz leci na leb na szyje bo wiadomo ze impulsy do obrotka brane sa z cewki
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2007, 21:52:22 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A może ten czujnik to nie jest zwykła cewka ale hallotron wraz z elektroniką np typu otwarty kolektor. Trzeba by było sprawdzić co jest na wtyczce idącej z komputera - jeśli jest masa , zasilanie i sygnał to na 99% będzie to hallotron.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 04, 2007, 21:55:22 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
bocian, zmierz rezystancje czujnika na stykach kompa i piwinienes wiedziec OCB (ale to pewnie wiesz ;) ). u mnie dziala, sprawdzalem hehe, mam okolo 1400 ohmow czyli mniej wiecej tyle ile potrzeba  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2007, 22:33:53 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ten czujnik ma dwa przewody
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 04, 2007, 23:13:35 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "święty"
A może ten czujnik to nie jest zwykła cewka ale hallotron wraz z elektroniką np typu otwarty kolektor. Trzeba by było sprawdzić co jest na wtyczce idącej z komputera - jeśli jest masa , zasilanie i sygnał to na 99% będzie to hallotron.


Zgadzam się z Toba, ale... hallotron wykrywa zmienne pole (elektro)magnetyczne więc na kole zamachowym musiałby byc zamocowany magnes, a że są tylko ząbki to na bank jest to czujkik indukcyjny - cewka.

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 05, 2007, 09:08:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja wiem jak to sprawdzić tylko jak na złość mało kiedy psuje się tak aby była  osoba do pomocy, a wczoraj zanim dobrałem się do świec to już mu przeszło ;). Teraz profilaktycznie mam zdjętą przykrywkę tylko jeszcze świecę muszę wsadzić na zapas luźną ;).

Niemniej jednak chyba trzeba będzie się wybrac na giłedę klubową i nasmarować zapytanie :(.

[ Dodano: 2007-02-05, 09:10 ]
NO w sumie jeszcze zostaje wkestia cewki WN bo mam z polda z elektronicznym zaplonem ale ona raczej by padła raz a dobrze a nie takie klocki odwalała.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 05, 2007, 15:38:53 pm »

tomallus1

  • Gość
Jak klocki, to raczej PWK.

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 05, 2007, 15:52:35 pm »

marcinmk2

  • Gość
Z tymi czujnikami my Roverowcy i nie tylko mamy zabawe i zgadywanke ja Wam przyblize Mój problem (oczywiscie rozwiazany dzieki Kolegom z PTK) :


Powiem tak tez mialem problem z uruchomieniem mojego poldroverka.Bylo zimno tak ponizej 6 stopni poldek ni cholery nie odpalil i tak ze dwa lata.Wkur.... sie zalogowalem na tej stronie i koledzy pomogli napisali ze to wlasnie moze byc wina PWK czyli czujnika polozenia walu.Wymienilem ale tez w ciemno bo nie mialem pewnosci na 100% ze to akurat ten czujnik jest walniety.W sklepie nie przyjmowali reklamacji na czesci elektroniczne.Koszt mojego czujnik to ok 180zl (nie malo)

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 06, 2007, 01:38:44 am »

maras

  • Gość
w sumie faktycznie, z hallem może być racja, tzn moje przypuszczenia mkc 103-halla, 101-indukcyjny, wszystkie książki do polda uwzględniają tylko 101, więc moja teoria, jest nie potwierdzona, ale wyjaśniała by wiele...

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 06, 2007, 08:30:49 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Trzeba by poprosić kogoś kto ma komp MKC103610 aby sprawdził ile kabelków idzie do PWK...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - czujnik położenia wału
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 06, 2007, 08:39:59 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Senn ma takiego kompa i ja zdaje sie tez, ojciec w swoim R214Si ma innego kompa, ale wszyscy mamy dwa kable przy czujniku
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350