Autor Wątek: V-mmax  (Przeczytany 54048 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

V-mmax
« Odpowiedź #140 dnia: Sierpień 10, 2007, 21:05:41 pm »

PEPCIO

  • Gość
Cytat: "barthezo..."
ja moim 1.6gli lecialem z katowic lekko z gorki jest takie miejsce.taki spad dluugi.
180 km i obok audic? kumpel tez tyle mial dobrze ze mialem w aucie kogos obok kto by byl ws tanie dawac znac do kumplow w aucie obok ile maja:)ale powiem wam ze to smiertelna predkosc!!!na maxa!!!!!lekki ruch i deaaad.ale fajne wrazenie :) 180 na 200 na budziku:P


GLi 180 km/h? Bardzo ciekawa teoria - chyba z kasprowego.

V-mmax
« Odpowiedź #141 dnia: Sierpień 10, 2007, 21:29:16 pm »

FSO maniak

  • Gość
Mój 1,5 GLE bez trudu osiąga 130 - tyle jechałem. Za czasów swietnosci chodził wg. licznika 155 - 160. Myśle ze teraz pocisnał bym go do 150, ale to już ból dla silnika, więc jezdze sobie w trasie 100 - 120 przy srednim spalaniu 10 l/100 km cykl mieszany.
Aha oponki mam przod i tyl 175/R13 Standart. Zawias wąski.

V-mmax
« Odpowiedź #142 dnia: Sierpień 10, 2007, 22:35:30 pm »

elektrokiler

  • Gość
Cytat: "FSO maniak"
Mój 1,5 GLE bez trudu osiąga 130
mój też nawet na V. Najwięcej jechałem licznikowe 140, na równej drodze, lekko z górki też na V, to jeszcze nie był gaz w podłogę.

Co do szybkiej jazdy to najbardziej irytują i zarazem śmieszą mnie pajace, którzy wyprzedzają mnie jadącego 100, gonią do najbliższego zakrętu i hamują i  w kółko to samo. Dystans między nami zwiększa sie na prostej, blisko zakrętu maleje do kilkunastu metrów. Niedawno miałem okazję jechać za takim właśnie pajacem kilkanaście kilometrów i nawet raz hamulca nie dotknąłem a on przed każdym zakrętem.

V-mmax
« Odpowiedź #143 dnia: Sierpień 11, 2007, 09:57:25 am »

FSO maniak

  • Gość
Ostatnio jak wracałem z B-stoku to jakiś lolek probował golfem wyprzedzic 2 tiry. Majtał się od prawej do lewej a że ruch był duży to w sumie przejechałem sobie tak 30 km za nim i nawet hamulca nie dotykalem na V biegu caly czas 90 ;)

elektrokiler ja swojego tez na V biegu, ale nie żyłowałem jechałem sobie spokojnie i spojrzałem na licznik... 130 km/h Nie mam gazu, ale jezdze na 92 czy 94 oktanowej benzynce ;) W sumie oprócz wyjącego silnika tej prędkości się nie odczuwa tak bardzo jak w niektorych zachodnich samochodach. Idzie równo i dobrze się prowadzi. Ale zawsze jak pomysle o awaryjnym hamowaniu to noga z gazu ;/

V-mmax
« Odpowiedź #144 dnia: Sierpień 11, 2007, 19:24:04 pm »

kielek

  • Gość
:lol:  tia wyscigi od swiatel do swiatel poldkiem  :lol:  pewnie inni kierowcy nawet nie wiedza ze sie wlasnie ścigaja  :lol:

ja swoim poldkiem jechalem licznikowe 197,452 km/h na piatce przy 6000 obr/min ... i wtedy sie obudzilem  :P

takie zabawy kto ile poleci jakos mi sie znudzily po pierwszym roku posiadania prawka, prawdziwa zabawa to zakrety i najlepiej na KJS-ach albo w bezpiecznym miejscu gdzie nikogo nie zabije, czasem tez na normalnej drodze po miescie , nawet nie wiecie jaka frajde to sprawia , gdy jade sobie po miescie spokojnie 60 i jakis burak w bmw sie za mna wścieka i siedzi mi na ogonie... do pierwszego zakretu , kiedy nagle sie oddala w moim lusterku na znaczna odleglosc  :lol:

a co do tematu , raz przy wyprzedzaniu wskazowka lekko przekroczyla 120 na 4-ce , po czym wrzucilem 5-tke i zwolnilem do 100-110.  odkad kupilem poldka nigdy nie krecilo mnie sprawdzanie ile poleci , 110km/h starczy na trasie , zeby byly w moich okolicach jakies autostrady to by sie jezdzilo szybciej , a na zwyklych drogach nie ma sensu i tak duzo szybciej nie dojedziesz

V-mmax
« Odpowiedź #145 dnia: Sierpień 17, 2007, 02:50:32 am »

mirklok

  • Gość
Wczoraj troche przetestowałem autko, 1,5 na gaźniczku   i jestem zadowolony max 160 na gazie  z 5 osobami i bagaże . na 3 biegu tak kolo 105km/h na 4  120km/h i reszta na  V  trasa nad morze  230 km  w 3 godziny spowrotem  2 godziny i 50 minut. w tamta strone  spalił mi gazu za 53 zł  spowrotem nie wiem  jeszcze nie sprawdzałem

V-mmax
« Odpowiedź #146 dnia: Sierpień 27, 2007, 10:33:32 am »

tomsoo

  • Gość
po prostu ludzie mylicie pojęcie prędkości maksymalnej

to co wypisujecie (170, 180 km/h poldkiem 1,6 GLI) przyprawia o mdłości. wszystko to są prędkości licznikowe - czyli mówiąc w skrócie takie, jakie wskazuje wam prędkościomierz.

a ile jedziecie naprawdę.......

krótki test; popatrzcie sobie jak możecie, ile wskaże wam GPS podczas jazdy np z prędkościa 140 km/h (według prędkościomierza). mi w 1,6 GLI wskazał 128 km/h.
dodam, że wszystko jest fabryczne, nie ma mowy o przekłamaniu dzięki złym oponom, kombinacji w moście lub przy liczniku. a u kolegi w nissanie almerze przy 140 km/h (według licznika) wskazuje GPS 139km/h. Daje do myślenia.

pozdrawiam

V-mmax
« Odpowiedź #147 dnia: Sierpień 27, 2007, 13:02:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13864
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kielek,
nie przesadzaj ,macie tam pare gladkich gorek za sledziowem
na drodze Białystok-Ełk nie raz jechalem 150km/h i to bez zbytniego wysilku (z gorki)
w drodze na Lublin tez zdazylo mi sie wyprzedzic pare motorow (co prawda tylko chopery ,ale zawsze)
wiec dla chcacego nic trudnego

tomsoo,
no to masz problem z licznikiem
nie pamietam juz kto na forum nagrywal licznik z gpsem i gdy na liczniku bylo 170 to gps pokazywal 154
oczywiscie byla wielka euforia jaki to jest twardy dowod przeklamania licznika w polonezie ,uroslo to wrecz do przeklamania licznika w Polonezie (czyli wszystkich)
wtedy przychodze JA i pytam ile bylo obrotow
obrotow bylo 4500 czyli 156km/h - i wszystko jasne
co JA na to poradze ,ze twoj licznik przeklamuje ,albo ,ze licznik z filmiku przeklamuje
dla mnie jest wazne ,ze moj licznik pokazuje dobrze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

V-mmax
« Odpowiedź #148 dnia: Sierpień 27, 2007, 20:37:19 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
-Na hamowni sprawdziłem że na IV biegu prędkościomierz pokazuje tyle co na monitorze.
-Fotoradar 2 razy pokazał również podobną prędkość co prędkościomierz.
-G-Tech również pokazywał tyle co licznik

Czyli w miarę dokładne prędkościomierze w polonezach się zdarzają.
GPS nie jest 100% dokładny i  ma ok 5% błąd.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

V-mmax
« Odpowiedź #149 dnia: Sierpień 28, 2007, 23:27:21 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
A u mnie znowu jest toche innaczej, do 120 km/h licznik pokazuje tyle samo co GPS ale czym jade szybciej to GPS pokazuje więcej niż mam na liczniku co przy moim moście od Argi 3.7 i oponach 195/50 R15 jest dziwne.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

V-mmax
« Odpowiedź #150 dnia: Sierpień 28, 2007, 23:35:03 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
W moim plusie do 130km/h licznik pokazuje idealnie z GPS. Dalej nie sprawdzałem.

W golfie IV 1.6 przy licznikowych 120, na GPS mam 114km/h.

V-mmax
« Odpowiedź #151 dnia: Sierpień 28, 2007, 23:42:45 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
utek, Bo tak przeważnie jest że GPS pokazuje mniej ja w E30 na liczniku mam 145 a GPS pokazuje 138, tylko że przy Fiacie u mnie jest to dziwne Silnik 2.0 most 3,7 koła 15 a wskazanie prawie takie same jak na GPSie
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

V-mmax
« Odpowiedź #152 dnia: Sierpień 29, 2007, 00:08:52 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Za pomocą takiej kombinacji pokonałeś błąd wskazania licznika made for fso :wink:  


GPS stara się pokazywać prędkość rzeczywistą, a jak wiadomo niektóre liczniki zawyżają, niektóre zaniżają.

V-mmax
« Odpowiedź #153 dnia: Sierpień 29, 2007, 01:01:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13864
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
licznik to wskazowka ze sprezynka ,wiec moze pokazywac roznie - moze zanizac lub zawyzac ,moze dzialac dobrze do pewnej granicy
ma na to wplyw stan samego licznika ,jego wyrobienie ,badz stan linki predkosciomierza
dlatego lepsze sa liczniki elektryczne
lekki wplyw ma tez rodzaj eksploatacj - np. gdy sie mu pozwoli pracowac na szerokim zakresie skali to powinien dluzej zachowac witalnosc
moj pokazuje prawidlowo do 160km/h ,a pozniej to nie wiem :P
najczesciej za to wskazowka w trasie wskazuje 120
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

V-mmax
« Odpowiedź #154 dnia: Wrzesień 01, 2007, 01:54:02 am »

maras

  • Gość
Zgodzę się z KGB, nie można generalizować,że we wszystkich PNach liczniki przekłamują. To są mechaniczne prędkościomierze i tak na dobrą sprawę w każdym egzemplarzu mogą pokazywać inaczej, nawet temperatura wpływa na jego wskazanie, ale można to zawsze zweryfikować na podstawie obrotów, nie jest to jakieś ciężkie do przeliczenia :wink:  mój jak już pisałem pokazywał raz 190, a po przeliczeniu obrotów wychodziło ok175km/h. A plusowy obrotomierz jest już całkowicie elektroniczny, jego wskazania są znacznie precyzyjniejsze od mr93(pamiętam, jak po pomalowaniu wskazówki musiałem zmieniał ciężarek po drugiej stronie, żeby zrównoważyć masę farby :roll: )

V-mmax
« Odpowiedź #155 dnia: Wrzesień 08, 2007, 22:00:02 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Jako żółtodziób w sprawdzaniu Vmax mam takie pytanie... Załóżmy że mam poloneza nie pierwszej nowości (np GLE z przebiegiem 150 000km)... Jakie ryzyko niesie za sobą sprawdzenie Vmax? Czy warto piłować samochód na IV biegu żeby sprawdzić ile jedzie, czy lepiej go oszczędzić i rozpędzić tylko na V? I czy może się jeszcze coś takiego stać się z silnikiem przy ok 5000obr na IV biegu, co będzie miało wpływ na późniejszą codzienną eksploatację... Może ktoś uzna te pytania za głupie ale naprawdę sie na tym nie znam...
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

V-mmax
« Odpowiedź #156 dnia: Wrzesień 08, 2007, 22:31:22 pm »

e_gregor

  • Gość
Daruj sobie sprawdzanie Vmax. Jeśli normalnie jedziesz i musisz przyśpieszyć to lepiej wrzucić 4 i ciagnać dalej niż na 5. Jeśli nie przekroczysz maksymalnych obrotów to nic sie nei stanie. W praktyce dla starego poldzia niema sensu przekraczać 5000 obrotów ale nawet na 4 daje to już dosć wysoka prędkość. Ale na prawdę daruj sobie sprawdanie maksa. Jeśli chcesz już "wypróbować" auto to sprawdź przyśpiechę 0-100km/h. Poproś kogoś kto siądzie ze stoperem (komórką), da sygnał do startu i bedzie obserwował prędkosciomierz żebys Ty mógł skupć sie na prowadzeniu. Sprawdź przy jakich obrotach masz katalogowo maks mocy (nie pamietam ile było dla ohv) i przy takich obrotach wrzucaj kolejny bieg.

V-mmax
« Odpowiedź #157 dnia: Listopad 14, 2007, 14:19:15 pm »

klimi

  • Gość
A ja mam takie pytanie gdzie znaleźć tą tabelkę czy co to tam jest gdzie można odczytać faktyczną prędkość znając obroty??

V-mmax
« Odpowiedź #158 dnia: Listopad 15, 2007, 22:18:26 pm »

-Automatic-

  • Gość
policz to łatwe ! bo tabelek do różnych wersji byłoby z 30
trzeba znać :
obwód koła ( 185/70R13 to ok.1,85m )
przełożenia całkowite tj tylny most +skrzynia biegów  
przy obrotach silnika 1000/min bezpośrednio teoretycznie na tych kołach uzyska się przez 1 godzinę = 1000obr x 60min x 1,85 (obwód opony)= 60,000 x 1,85m = 111,000m =111km/h to jest nasza ,,stała' dzieki której możemy policzyć jakie obroty dadzą jaką prędkość np
stare df-y z skrzynią 4 miały na tym biegu jaki max ?
liczymy : 111km/h podzielić przez 4.1 razy 5,6 tyś obr mocy max =  152km/h (zaokrąglone) fabryka podawała 155km/h  :P bo trochę można widać było przekręcić silnik o 3 km/h  :mrgreen:

V-mmax
« Odpowiedź #159 dnia: Listopad 17, 2007, 07:41:27 am »

klimi

  • Gość
Stałą potrafię policzyć, ale tych następnych obliczeń nie rozumiem. Mam poloneza 1.6 gle, jakie liczby mam wstawić za przełożenie mostu i skrzyni??