Autor Wątek: Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI  (Przeczytany 27572 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 26, 2006, 20:27:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Do fiata czesci sa tylko trzeba wiedziec co od czego pasuje, od PN tez sporo rzeczy podejdzie :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 28, 2006, 11:06:26 am »

WKLIW

  • Gość
to teraz ja co? skrobne bo to prawdopodobnie (jeżeli jakakolwiek przekładka dojdzie do skutku) ja będe sie z tym męczył. Wiec tak fiatowski silnik jest ok ale nie 2L bo jest do?ć wolnobrotowy to tego dochodzi problem żeby to zgrać ze skrzyni? (za krótka pi?tka) je?dziłem fiatowskimi DOHCami z nich bardziej skłaniałbym sie w kierunku 1,6 lub 1,8 na 16 zaworowej głowicy i tu znowu problem odwrotnych kolektorów więc gdzie sie nie ruszyć to problem i do tego takiemu silnikowi trzeba zrobić konkretny remont wiec koszty kosmiczne i kombinacji od groma. Wiadomo można wsadzić 8 zaworow? serie ale to już nie ta satysfakcja. Inna sprawa że Silniki fiata s? dosyć prost? konstrukcj? w której praktycznie nie ma sie co zepsuć (pod warunkiem że jest dobrze zrobiony i zadbany) ale ciężko kupić silnik w którym jaki? wie?niak nie grzebał 'ruskim kluczem' (czyt.młotek i przecinak). A patrz?c w strone rovera tez jest dużo przeróbek (może nawet więcej) ale je?li mamy poldorowera na dawce to już jest problem dużo mniejszy bo praktycznie dysponuj?ć w miare wyposażonym warsztatem odrobin? umiejętno?ci i kapk? wiedzy mozna to wszystko przeszczepić do budy po OHVce w to wsadzić powertraina już nie problem. Kolega kris sie zachwyca mocami ale ja to widze tak wsadzić 1,6 lub 1,8 z osprzętem od 1,4 + większe wtryskiwacze i jest ok bo to wystarczy do jazdy poldim w 100% no i będzie to praktycznie silnik bezobsługowy i w miare nowoczesny, kolejnym argumentem za roverem jest to ze kolega musi mieć wtrysk bo ga?nik dla niego to już wyższa szkoła jazdy (nie obra? sie kris) a fiatowskie wtryski s? stare i mocno awaryjne.

[ Dodano: 2006-02-28, 11:11 ]
jescze powiem tak jak kto? chce mieć przyjemny silnik do jazdy za rozs?dn? cene to tylko seryjny fiat ale jak szaleć to szaleć jedynym ograniczeniem jest gotówka

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 28, 2006, 16:43:40 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
widze tak wsadzić 1,6 lub 1,8 z osprzętem od 1,4 + większe wtryskiwacze i jest ok bo to wystarczy do jazdy poldim w 100% no i będzie to praktycznie silnik bezobsługowy i w miare nowoczesny
jesli chcesz robic to na seryjnym osprzecie z 1.4 to naprawde szkoda kasy-moim zdaniem ograniczysz osiagi 1.8 i zeby nie okazało sie ze bedzie tych problemów wiecej niz w DOHC fiata...Widziałes juz np czujnik połozenia wału z 1.8?? jestes pewny ze zgra sie z kompem 1.4??a wtryskiwacze??czy komp 1.4 obsłózy cos wiekszego?? To mnie nurtuje,bo wszystkie czujki temp.w silniku powinny pasowac z 1.4...Ciekawy mix ale ciekawe co z tego wyjdzie,sprróbujcie,podzielcie sie wrazeniami a potomni beda w lepszej sytuacji :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 28, 2006, 18:55:58 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
w/g mnie czujnik PWK jest taki sam, czego angole mieli by sobie utrudniac sprawe w serii K i montowac inne czujniki, i belki nie trzeba przespawywac tylko zalatwic sobie od poldorovera, nie ma snesu kombinowac ze zwykla
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 01, 2006, 00:55:12 am »

Mrozek#83

  • Gość
Panowie - nie rozumiem w czym wy macie takie problemy.
Zasada działania układu wtryskowego w przypadku waszych fur jest prosta - jesli zostanie w cało?ci stary osprzęt to wtrysk będzie musiał działać. O niuansach nieco dalej.
Je?li ktos jest w posiadaniu komletnego fabrycznego poldorovera, i my?li o zmianie silnika na ten o większej pojemno?ci silnika, to nie zostaje nic innego jak taki motor zdobyc. Potem, w celu wyeliminowania wszelkich problemów montażowych - nalezy przełozyć cały kompletny osprzet silnika 1.4 na ten większy, tj.: kolektor ssacy z wtryskiwaczami (jedynie te można zostawić oryginalne, wła?ciwe danej wersji pojemno?ciowej, jesli się oczywi?cie będzie to dawało i jak będzie w komplecie z nowym nabytkiem), listw? wtryskow? i regulatorem ci?nienia oraz kompletnym zespołem przepustnicy oraz wszystkie czujniki (temperatury, położenia wału itp-jesli jakie? pomin?łem), a także kolektor wydechowy (nie wspominaj?c o rozruszniku, alternatorze czy odpowiednim do niego kole pasowym, je?li w nowo zakupionym okazałoby się inne). Ma to swoje oczywiste wady - kolektor ssacy od malego 1.4 ma z reguły mniejsze przekroje kanałów niż znajduj?cy się w 1.6 czy 1.8, ale ponieważ oryginalny nie podejdzie (w inn? stronę skierowany były wlot powietrza) to nie ma co kombinowac. Można jedynie go nieco podrze?bić i podszlifować kamykami do takiej wielko?ci aby ładnie zgrać z otworami w głowicy nowego silnika. Podobnie z kolektorem wydechowym - seryjny zeliwniak o wspólnym zbiegu czterech kanałów w jeden napewno trochę przytemperuje większy pojemno?ciowo silnik, ale ograniczy koszty dopasowania układu wydechowego do innego kolektora (i z nim również można się pobawić kamieniami szlifierskimi). Je?li nowy większy silnik rovera ma bezrozdzielaczowy aparat zaponowy, to nie zostaje nic innego jak  również przełożenie starego, względnie poł?czone z wymian? wałka rozrz?du, jakby ten nie miał jakiego? bolca czy miejsca na osadzenie aparatu.
Kwestia działania komputera - je?li zostan? zastosowane wszystkie te same elementy z oryginalnego silnika 1.4 to będzie banglal. Poradzi sobie z ustaleniem stechiometrycznego składu mieszanki - po co? ma przecież t? sondę lambda.
Problem większych wtryskiwaczy - owszem, można podejrzewać, że większe pojemno?ci moga mieć większe i/lub wydajniejsze wtryskiwacze, ale nawet gdyby tak było, to pozostawienie tych od 1.4 może mieć wpływ raczej tylko na maksymalne osi?gi - tzn. z odpowiednim dawkowaniem podczas jazdy ze stał? prędko?ci? komputer poradzi sobie na podstawie sondy lambda - po prostu moim zdaniem nie istnieje niebezpieczeństwo zniszczenia silnika (głównie głowicy) przez zbyt uboga mieszankę. Innymi słowy - mniejsze dawkowanie benzyny (gaz rz?dzi się nieco innymi prawami, i jak kto? je?dzi na takim paliwie, to tym bardziej nie ma się czymolwiek przejmowac) obliczone dla pojemno?ci 1.4 będzie miało wpływ tylko na osi?gi z pedałem wcisniętym maksymalnie w podłogę, czyli silnik będzie tylko nieco słabszy, jesli porównac np. butowany 1.6 na oryginalnym osprzęcie z tym, który będzie na osprzęcie od silnika 1.4. Do?ć wspomnieć - swego czasu miał swoje pięć minut tak wła?nie zaswapowany 1,8 na osprzecie od 1,4 z wymienionymi tylko wtryskiwaczami na oryginalne od 1.8 i dolożonym jakim? sterownikiem modyfkujacym dawowanie paliwa (był kiedy? na allegro) - ale bez tego, z tego co pamiętam, też chodził poprawnie. Nie ma nad czym płakać, bo i tak górował nad seri? i to mocno - pojemno?ć zrobiła swoje, a raczej moment obrotowy (bez wnikania w liczby, to jakby nie patrzeć, to i tak musiało być lepiej niż było).
Kompatybilnosci? układu zapłonoego wersji 1.4 do większych pojemnosci tez nie ma się co przejmowac - będzie poprawnie działał, na tak zaprogramowanych mapach zapłonu, co najwyżej tez nieco straci werwy, ale wiekszego silnika napewno nie zabije.
Sam silnik w wersji 1.6, oraz "krótki" 1.8 (bo były o ile się nie mylę dwa rodzaje tej wersji pojemno?ciowej - wersja wymiarami taka jak motor 1.4 oraz wersja od niego dłuższa, i z t? ostatni? s? raczej problemy, bo się nie za bardzo mie?ci w komorze poldka) pasuje do oryginalnej skrzyni poldorovera (pomijam względy wytrzymało?ciowe polskiej skrzyni :mrgreen: ), podobnie bez kombinacji pasuje na seryjn? poldoroverowsk? belkę oraz pouszki silnika.
W czym wy widzicie jeszcze jakies kłopoty? Wszyscy tylko trabi? ze kupi? te 1.6 czy 1.8 i pokaż? fiatowcom gdzie raki zimuj?, ale do czynów raczej nikt nie przechodzi. Smiało - nie będzie nam wstyd wowczas przegrać (bo co tu sie łudzić - polegniemy wtedy bankowo, chyba, że kto? z fiatowców zaszaleje z głowica 16V).

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 01, 2006, 05:19:58 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
W czym wy widzicie jeszcze jakies kłopoty? Wszyscy tylko trabią ze kupią te 1.6 czy 1.8 i pokażą fiatowcom gdzie raki zimują, ale do czynów raczej nikt nie przechodzi. Smiało - nie będzie nam wstyd wowczas przegrać (bo co tu sie łudzić - polegniemy wtedy bankowo, chyba, że ktoś z fiatowców zaszaleje z głowica 16V).


Chetnie zobaczyłbym 16V kontra 8V- 49mm ssacy i 40mm wydech z wałkami o dłuzszych czasach otwarcia i zasilaniem w postaci dwóch weberów 45 DCOE :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 01, 2006, 11:26:09 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ano tez sie martwilem ze bedzie moze mial za uboga mieszanke
kurde kasy nie ma teraz jeszcze motor mam w piwnicy wal do regeneracji leci

co do przekladki Mrozek przecie jeden juz taki jest w lublinie 1.6 16V :)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 01, 2006, 15:44:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie powinien miec ubogiej mieszanki nawet na wtryskach od 1.4
wielopunkty maja bardzo bogata mape wtryskow
wystarczy przytoczyc przyklad GSI z pompa od bocha ,ktory jezdzil normalnie ,a roznica cisnien jest 3razy
choc to glownie zalezy od samego kompa
w ostatecznosci trzeba by bylo dac tylko wieksze wtryskiwacze (wieksze to nie wieksze gabarytowo ,tylko z wiekszymi dyszami)
to tak na wszelki wypadek ,bo nie znam szczegolow dotyczacych wtrysku rovera
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 01, 2006, 15:55:00 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
a no wlasnie byc moze to sa te same wtryski, tylko moze na dluzej sie otwieraja
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 01, 2006, 16:12:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a moze na szerzej  :D
na dwoje babka wrozyla
w kazdym razie tak czy siak sprawe mozna rozwiazac dyszami wtryskiwaczy ,albo sprawe sam rozwiaze komputer
problem jest nikly

gorzej z zaplonem  :P  ,bo trzbaby kombinowac z przekladaniem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 03, 2006, 11:18:43 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "mastah22#1900"
Cytuj (zaznaczone)
widze tak wsadzić 1,6 lub 1,8 z osprzętem od 1,4 + większe wtryskiwacze i jest ok bo to wystarczy do jazdy poldim w 100% no i będzie to praktycznie silnik bezobsługowy i w miare nowoczesny
jesli chcesz robic to na seryjnym osprzecie z 1.4 to naprawde szkoda kasy-moim zdaniem ograniczysz osiagi 1.8 i zeby nie okazało sie ze bedzie tych problemów wiecej niz w DOHC fiata...Widziałes juz np czujnik połozenia wału z 1.8?? jestes pewny ze zgra sie z kompem 1.4??a wtryskiwacze??czy komp 1.4 obsłózy cos wiekszego?? To mnie nurtuje,bo wszystkie czujki temp.w silniku powinny pasowac z 1.4...Ciekawy mix ale ciekawe co z tego wyjdzie,sprróbujcie,podzielcie sie wrazeniami a potomni beda w lepszej sytuacji :)



Znalazlem brytyjska firme Power Train Projects, ktora oferuje kit zamiany silnika 1.4 na 1.8 o mocy 140 koni. Jak sie okazuje bedzie do tego nam potrzebne:

- wal korbowy
- korbowody
- tloki z pierscieniami
- tuleje
- walki rozrzadu z wiekszym wzniosem, wydluzeniem czasu otwarcia zaworow
- wieksza 52mm przepustnica (teraz jest chyba 46 albo 48mm). Sa tez 56mm
- kolektor dolotowy o wiekszym przeplywie, ksztaltem jak od vvc
- przeprogramowanie ECU w celu regulacji obrotow biegu jalowego i zachowania norm spalin

Jak widac nic nie wspominaja o zmianie wtryskow, glowicy, zaworow. Tak wiec komp od 1.4 bez problemu poradzi sobie ze zwiekszeniem pojemnosci, tylko nalezy go przeprogramowac. Ciekawe czy serwisy Rovera w Polsce potrafia to zrobic i skolko za taki zabieg. Tak na marginesie firma ta oferuje rowniez inne zabawki dla roverkowiczow.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 03, 2006, 14:23:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no czlowieku ameryki nie odkryles
jasne jest ze wystarczy kompa przeprogramowac
caly pic polega na tym ,czy poradzi sobie bez przeprogramowania
wiec zamias programowac to mozna dac wieksze dysze wtryskiwaczy
bo iglica podnosi sie na ta sama wysokosc ,wic ilosc paliwa zalezy od cisnienia i czasu wtrysku
dlatego przy stalym cisnieniu i takim samym czasie wtrysku wiecej paliwa wtrysniemy przez wiekszy otwor
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 03, 2006, 14:38:06 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A pewien jestes czlowieku, ze wtryskiwacze od 1.8 maja wieksza srednice? Po tym co znalazlem smiem twierdzic ze roznica wlasnie polega na wiekszym cisnieniu i czasie otwarcia. Dlatego tez jedynym wyjsciem (100% efektu) bedzie przeprogramowanie kompa.
Zreszta podalem przyklad kitu z 1.4 na 1.8 140 koni z zastosowaniem innych walkow rozrzadu wiec sie nie czepiaj.

Widze, ze strasznie interesujesz sie roverem skoro sledzisz kazdy temat. Moze tez zaczniesz sie spuszczac na jego widok :roll:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 03, 2006, 15:03:33 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
wieksze wtryski poprostu go zaleja na biegu jałowym i na tym się skończy. bo ich większa wydajno?c bedzie potrzebna przy sporych obrotach a nie tuż na samym dole. a większy wtrysk z czasami otwarcia małego poprostu silnik zaleje!!! koszt przeprogramowania kompa w 1,4 rover to 1100zł łacznie z dodaniem tak jakiego? modułu i zestrojeniu na hamowni. Znalazłem gdzie? na stronaach tuningowców. z 1,4 przy pomocy takiego czego? wyciskaj? 113km

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 03, 2006, 15:10:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
spokojnie ,nie zaczne

wcale nie jestem pewny czy 1.8 ma wieksze wryski czy nie ma
nie o to chodzi
w temacie chodzi o zmiane 1.4 na 1.8 przy kompie od 1.4
wiec jezeli elektronika z 1.4 by sobie nie radzila ,to mozna wlozyc wieksze wtryski

sledze tematy z roverem ,bo jest ich duzo ,a o innych silnikach prawie nie ma
tak sie sklada ,ze silniki sa moim ulubionym zespolem w samochodzie i nic nie poradze ,ze tematy sa o produktach flegmatycznych angoli - jak to sie mowi "na bezrybiu i rak ryba" :P :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 03, 2006, 15:55:53 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
koło zamachowe najlepiej od 1,4 zostawić. powinno być lżejsze. co pozwoli na lepsze wkręcanie się silnika. no może na wolnych obrotach nie ebdzie jużtak równo pracował ale co tam  :mrgreen:

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 03, 2006, 16:09:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Co wy wiecie o wtryskiwaczach  :lol:  :lol:  :lol: . Swego czasu razem z Arabkiem przegrzebali?my kilometry internetu w poszukiwaniu wtryskiwaczy odpowiednich dla jego turbopoldrovera. Udało sie nam ustalić że seryjne wtryskiwacze maj? wydajno?ć co? koło 150cm^3/minutę (czy jako? tak - nie pamiętam dokładnie jednostek) a u niego docelowo wyladowały wtryskiwacze 310.  
A i jeszcze jedno wyja?nijmy sobie ostatecznie. Nie zmienai sie dysz we wtryskiwaczach. TO NIE DIESEL. We wtryskowcach benzynowych wymienia sie całe wtryskiwacze na takie o większej przepustowo?ci.
Tak BTW ja mam 3 wtryskiwacze do 1,4 (150ccmczy co? takiego)i jeden chyba do 1,6(165ccm) już nie pamiętam. Między innymi dlatego u mnie silnik kuleje na benzynie (zreszt? nie tylko dla tego). Zatem bez do?wiadczeń aniu rusz. Może kolega z lublina co ma 1,6 wypowie sieczy wymienił silnik z wtryskiwaczami czy bez.

PS. KGB Wiem że się uczysz dopiero zawodu ale przyłóż sięnieco bardziej  ;) .

Van To co? nazywa się PigyyPack i miał to założone Arabek bo seryjny komp nie dał rady przetrawić turbo w sposób wła?ciwy. NO i pierwsze słyszę o przeprogramowywaniu ECU rovera no ale może oni maj? swoje sposoby. Kto ich tam wie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 03, 2006, 16:11:09 pm »

elltry#683

  • Gość
Ja przytoczę wypowied? Adamusa z forum FSO AK z podonego w?tku odno?nie zamiany 1,4 K16 na 1,8 K16 :
Cytuj (zaznaczone)
Dwa tygodnie temu ogl?dałem poloneza z silnikiem rovera 1,8. Polonez ten był przez jaki? czas wystawiony na Allegro, więc niektórzy pewnie go widzieli. Istniała również możliwo?c zakupu samego silnika, który miał przejechane tylko 30 tys km. I głównie to mnie zainteresowało na tyle, żeby pojechać do PIotrkowa.
Auto miało zamontowany silnik 1,8 K16 czyli z tej samej serii co 1,4 i 1,6. Była to niefabryczna przekładka, niemniej jednak wykonalna. Silnik 1,8 nie różni się gabarytami do 1,4, rzekłbym nawet że jest nie do odróżnienia "na oko". Zamontowany silnik pasuje bez problemu do skrzyni poloneza rovera, tak samo na poduszki. Nie ma żadnych przesunieć w komorze silnika. Silnik który ogladałem był "ubrany"w standardowe kolektory - ss?cy i wydechowy z silnika 1,4 montowanego w polonezie. Jedynie zmienione były wtryskiwacze z wersji 1,8. Komputer , osprzet silnika zostały bez zmian. Był za to zamontowany dodatkowy programowalny sterownik modyfikuj?cy dawkę paliwa , z racji braku możliwo?ci zmiany softu w kompie stosowanym w poldoroverze (ten komp nie jest programowalny). Ale to raczej nalezy juz podci?gnać pod tuning niz konieczno?ć.
I tyle. Generalnie wszyscy którym brakuje mocy w roverze 1,4 mog? się pokusić o takiego swapa, i jest to wykonalne bez problemów, a polega na samej zamianie silnika. Tak jak zamiana 1,5 na 1,6. Rozpoczynaj?c ten w?tek chciałem rozwiać w?tpliwo?ci co do możliwo?ci montażu takiego silnika. Da się i nie ma żadnych problemów. Silnik 1,8 działa nawet na osprzęcie i komputerze z 1,4.
Co do osi?gów... Autem nie jechałem osobi?cie, a tylko jechałem za nim poldem 1,4. I miałem wrażenie że jadę maluchem. Auto odchodziło mi na każdym biegu z taka szybko?ci? , że aż wydawało się to niewiarygodne. Przy silniku 1,8 bez problemu da się zej?ć z przyspieszeniem ponizej 9 sekund do 100 km/h, a predko?ć maksymalna w zalezno?ci od przełożenia mostu może oscylowac w przedziale 210-230 km/h. Oczywi?cie jazda z takimi prędko?ciami poldkiem moze byc juz mocno dyskusyjna, a na pewno auto bedzie wymagało ingerencji w zawieszenie i hamulce.
Niemniej jednak uważam że warto, bo możliwo?ci poloneza z takim silnikiem s? ogromne.
Wedle słów sprzedaj?cego, polonezem tym "zrobił" na 400 m BMW e-30, 325 o mocy 174 KM. Dlatego tez jeżeli kto? chce miec poldka pogromcę BMW to sugeruję rozejrzeć się za takim silnikiem.    
Oczywi?cie istniej? jeszcze mozliwo?ci podniesienia mocy w silniku 1,8 . Pierwsz? i najprostsz? byłaby wymiana głowicy na głowicę z 1,4. Głowica ta ma mniejsze komory spalania, przez co wzro?nie nam stopień spreżania bez planowania gowicy. Wielkosć zaworów jest bez zmian. Jednak w takim przypadku należałoby lekko rozwiercić kanały dolotowe w głowicy 1,4 , bo s? mniejsze o około 6 mm na ich ?rednicy. ALe to nie problem, jest z czego "zbierać". Póżniej mozna się pokusic o wałki od |wi?tka, ale to jest już koszt 1800 zł za parę wałeczków.
Sam silnik oferowany był do sprzedaży , ża rzekłbym symboliczn? kwotę 2100 zł. I stanowi ciekaw? alternatywę podnoszenia mocy poldka. Podejrzewam że 2,0 DOHC nie dorzyma mu kroku jeżeli chodzi o osi?gi jak równiez o cenę - w tym przypadku cena remontu fiatoskiego DOHC będzie dużo wyższa niż cena zakupu 1,8 K16. I na pewno bardziej praco- i czasochłonna.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 03, 2006, 16:24:53 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Elltry, to co podales to nie napisal przypadkiem ArturW, a nie Adamus?  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 03, 2006, 16:39:44 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
pamietam ten post na fsoak i jest wlasnie ArturaW
he he he mala poprawke zrobilem
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350