Autor Wątek: Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI  (Przeczytany 26473 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 03, 2006, 16:43:19 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
tak jak myslalem, mylicie sie :D (pamietam dokladnie, bo czytalem go kilka razy :mrgreen: )
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=68765&c=5&hq=rover&f=12

 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 03, 2006, 16:55:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13871
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Bocian_s#313"

KGB Wiem że się uczysz dopiero zawodu ale przyłóż sięnieco bardziej  ;) .

i tu sie mylisz ,bo zawod juz mam  :P  

co do wtryskow to nigdzie nie pisalem o wymianie dysz w seryjnych wtryskiwaczach ,bo wiem ze tego nie da sie wymienic (choc na upartego da sie rozwiercic - niestety bardzo nidokladna metoda)

caly czas pisze o DYSZACH ,bo one odpowiadaja za dawke i jakbys nie zauwazyl to juz sie pojawila watpliwosc czy wieksze WTRYSKI wejda w miejsce starych
tak wiec nie chcialem uzywac wyrazow wtryskiwacze ,zeby ktos znowu nie wyskoczyl z takim patentem ,ze sie nie zmieszcza
wtryskiwacze sa tej samej wielkosci ,a roznia sie srednica dysz

P.S.
smieszny ten tekst o odsadzeniu 325i na 400m  :roll:
Lanos turbo-nitro tez odstawil M3 na 400m ,a ma >7s do 100km/h ,M3 ma 5.6s ,wiec oceniac samochod po tym ,ze kierowca jezdzic nie umie to troche nie na miejscu
bo jak trafimy na takiego co potrafi jezdzic to mozemy sie niemilo zdziwic :321:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 03, 2006, 18:06:29 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
skoro ktos startuje do wyscigow na 400 m na jakiejs imprezie, to znaczy ze jakies tam pojecie ma, ja na jego miejscu przynjamniej  bym sobie pocwiczyl, zawsze to lzej przegrac z poldkiem wtedy    :roll:
chyba ze koles wychodzi z takiego zalozenia ze potem wyjdzie i powie: eeee wiecie chlopaki ja to dzis pierwszy raz siedze w tym sprzecie i jeszcze nie jestem wczuty  :twisted:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 03, 2006, 18:26:01 pm »

elltry#683

  • Gość
Hehe faktycznie Marcin#839 i AndrewS#100  macie racje ze to sa slowa ArturaW :oops:

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 05, 2006, 13:44:55 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Bocian_s#313"
Co wy wiecie o wtryskiwaczach  :lol:  :lol:  :lol:


No to teraz juz mam calkowity burdel w glowie :) Specjalnie w piatek po poludniu wybralem sie do Zielonki pod Waw? do firmy C.Z Rover Parts. Od razu bez ceregieli wbilem sie na hale remontowa chociaz bylo napisane "Nieupowaznionym wstep wzbroniony" :) Dorwalem mechanika i zaczalem z nim gadke. Okazuje sie, ze prawdopodobnie ten  kolo robil koledze z Lublina tego poldka. Zrobil ich 4. Wszystkie swapowal na 1.6. W 1.8 jeszcze sie nie bawil i powiedzial ze czarno to widzi ze wzgledu na konsekwencje dla innych podzespolow :) Twierdzi ze roznica na 1.6 jest juz znaczna, a 1.8 to tylko potrafi sobie wyobrazic. :) Dowiedzialem sie ze montowal to wszystko na osprzecie z 1.4. To ze zacytowalem Bociana nie jest przypadkiem. Otoz zadalem gosciowi pytanie - Czy wtryski od 1.4, 1.6 i 1.8 czyms sie roznia? Powiedzial wyraznie ze niczym sie nie roznia, a dawka jest zwiekszona poprzez dluzszy wtrysk!!! Daltego tez teraz jestem juz glupi bo Bocian ma inne info. Koles zna te silniki na pamiec wiec nie wiem jak traktowac jego teze. Powiedzial tez, ze przy kazdym swapie mial problemy z elektronika. O szczegolach nie chcial kurde mowic. Pewnie zorientowal sie ze za duzo info chce od niego hehe.
Obejrzalem sobie  gotowy do przeszczepu silniczek 1.8 135KM z R75. Piekna, czysta jednostka z 70kkm przebiegiem. Koszt 3500 pln bez osprzetu. Drugi 1.6 2000 pln. Na razie nie stac mnie :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 05, 2006, 18:16:24 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Otoz zadalem gosciowi pytanie - Czy wtryski od 1.4, 1.6 i 1.8 czyms sie roznia? Powiedzial wyraznie ze niczym sie nie roznia, a dawka jest zwiekszona poprzez dluzszy wtrysk!!! Daltego tez teraz jestem juz glupi bo Bocian ma inne info.


Z zewnatrz niczym sie nie róznia to normalne. Trzeba albo skołowac dokumentacje i zobaczyc numery czesci zamiennych tzn czy jest tylko jeden numer wtryskiwaczy(czyli sa takie same) czy sa np 3 rodzaje. Poniewaz z tym moze byc ciut ciezko to proponuje zapytac na jakims angielskim forum rovera o te wtryski. Zreszta wtryskiwacze moga byc takie same, a róznica wynika z zastosowania innego regulatora cisnienia- wieksze silniki maja wieksze cisnienie(i prawdopodobnie czas wtrysku aby lepiej i bardziej równomiernie rozpylic paliwo) wiec teraz nalezałoby sprawdzic jak wyglada sprawa z regulatorem cisnienia wtrysku paliwa. Jezeli okaze sie ze zarówno wtryski jak i regulotory maja ten sam numer katalogowy to korekta dawki paliwa jest regulowana przez komputer. Jak tak jest to prawdopodobnie wiem o jakich problemach mówił ten gosciu przy przeszczepie 1,4- 1,6- spotkałem sie z nim podczas przeszczepu wtrysku z 1,5 do 1,8. Komputer spokojnie dawał rade i silnik bez problemu wykrecał sie ponad 6500. Problem w tym ze jezeli silnik był zimny i pracował to było ok(dawka była wzbogacona przez komputer) w momencie kiedy silnik sie nagrzał obroty biegu jałowego utrzymywały sie na poziomie 500, kiedy silnik sie przegrzewał np w korku potrafiły spasc do 200 albo silnik gasł. Nietrudno sie domyslic ze na obrotach jałowych komp dawał zbyt uboga mieszanke. Rozwiazania sa 2 albo lekko trzeba podniesc obroty biegu jałowego do np 900 czy 1000 albo podkrecic cisnienie wtrysku paliwa - tak zrobiłem u siebie i było ok
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 05, 2006, 19:53:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13871
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
albo oszukac sonde lambda lub czujnik temperatury :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 05, 2006, 21:22:19 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
albo olac to wszystko sprzedac poldka i dopasc jakiegos rovera 216 i cieszyc sie z jeszcze lepszych osiagów niz po (powoli kontrowersyjnym) swapie :)

[ Dodano: 2006-03-05, 21:23 ]
a zreszta któzby sie przejmował elektryka i problemami :) I tak wiemy wszyscy ze bena słuzyła by nam tylko do zapalania :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 05, 2006, 21:47:42 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no nie wiem jak na razie roznica bezyna gaz jest u nas mala ok 1,6 zl wiec nie zamierzam zakladac Gazu do swojego   :twisted: do tego malo jezdze i chyba jeszcze mniej bede jezdzil bo fiacikowi szykuje(remontuje) sie konkurencja w postaci motocykla  :twisted:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 05, 2006, 21:58:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13871
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wiesz AndrewS#100, ,ale jakbys mial wydac 1000pln za przeprogramowanie komputera ,to pare stowek wiecej i gaz zakladasz
a za 2500pln to juz wogole zakladasz IV generacje i tam ustawiasz sobie ,zeby na gazie lepiej szedl niz seryjny na benzynie - tylko ze przy elektronice z 1.4 to ustawienie 1.6 lub 1.8 zajelo by troche dluzej

ewentualnie caly wtrysk (komputer,przepustnice,wtryskiwacze) przelozyc z GSI -na dzien dzisiejszy to srednia ekonomia ,ale za rok to juz moze za grosze chodzic na rynku wtornym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 06, 2006, 09:34:29 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja proponuję popytać kolegów z roverki.pl jakie maj? kolory wtryskiwaczy w swoich bolidach 1,6 i 1,8. Jak pisałem o wydajno?ci wtryskiwaczy ?wiadczy kolor. Gabarytem s? takie same. je?li będ? szare to znaczy że s? takie jak w poldku. Z ci?nieniem paliwa może być podobnie jak pisze elwood ale to da się załatwić w 5 minut :D zakładaj?c ?cisk na przewodzie przelewowym  :mrgreen: .

PS. KGB ja nie wiem jaki masz zawód ale gdzie? tam czytałem że dopiero się uczysz więc tak odpisałem. A sprawę wtryskiwaczy proponuję zakończyć bo poco wprowadzać w bł?d. Po raz ostatni i ostateczny powtarzam że w Roverze nie zmienia się dysz a jedynie całe wtryskiwacze. Poco i na jakie to sprawa n-torzędna.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 10, 2006, 01:05:57 am »

Krismielec

  • Gość
Witam,
cos czuje ze bez konkretnego fachowca od roverow tego nie zrobie :(
Obawiam sie WKLIW#1874 ze nie damy sobie sami z tym rady..
Chyba ze ktos pomoze :>
No i kurcze, bede musial kupic bude poldorovera w takim razie, bo z mojego nie bardzo cos wyjdzie :/

Ale to nic.. bede mial dwa :P na swojego nie narzekam.. Ta maszyna potrafi na trasie lyknac zaledwie 7-8l gazu :):):) Na miescie moj ojciec miesci sie w granicy 9-10.. ja tak jezdzic niestety nie potrafie ;] tylko musze uszczelniacze wymienic :( 1l oleju na 300 km to duuuzo :( no chyba ze nie krece pow 4 tys.. to mniej ;]

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 18, 2006, 13:05:12 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Troszke poczytalem forum MG-Rovera i rozwialem pare watpliwosci.
Okazuje sie ze cisnienie na listwie wtryskowej w kazdym roverku jest takie same czyli 3 bary. Znalazlem artykul w ktorym jest mowa o silniku 2.0 16v Nie jest to seria K ale to tym bardziej potwierdza teze ze pojemnosc nie wymusza zwiekszenia cisnienia paliwa jezeli chodzi o roverkowe silniki z zakresu 1.4 - 2.0. Druga rzecz to wtryski. Ponoc te od 1.4 i 1.6 sa takie same, natomiast 1.8 ma dwie wersje. Niebieskie i biale. Biale sa standardowe i maja jedna dysze, natomiast niebieskie maja 4 otwory i sa stosowane w silnikach VVC wymagajacych lepszego napelniania cylindrow. Czy lepsze oznacza szybsze, czy to ze 4 strumienie paliwa lepiej sie mieszaja z powietrzem to nie wiem, ale sa inne.
Jeden kolega opisal swoje doswiadczenia z zalozeniem wtryskow od 1.8 do 1.4 czyli cos odwrotnego do naszych rozwazan. Okazalo sie ze silnik w granicach do 4000rpm slabo wchodzi na obroty i szarpie, natomiast powyzej duzo lepiej sie zbiera niz na standardowych wtryskiwaczach. Prawdopodobnie silnik jest zalewany za duza iloscia wachy na malych obrotach. Wniosek z tego ze 1.8 powinien bez problemu chodzic na wtryskiwaczach od 1.4 tyle ze bedzie niedokarmiony :) Zmiana listwy wtryskowej na 1.8 powinno zalatwic sprawe definitywnie.

Nie mam przy sobie swojego 1.6, ale wydaje mi sie ze ja mam biale wtryski :shock: , czyli moga byc od 1.8. To by tlumaczylo problem z rownym wchodzeniem na obroty i gasnieciem po rozgrzaniu gdy wcisne sprzeglo. Byc moze jest zalewany. Sprobuje wsadzic mu listwe od 1.4.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 18, 2006, 13:35:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
O i to jest co?  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 18, 2006, 17:06:03 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Bylem u mechanika dzisiaj i zapytalem z ciekaosci ile za przekladke, wiec gdy silnik jest ten sam to 300, a np. przegladka rovera w miejsce ohv to samna robocizna 700, dostarczasz wszystkie potrzebne rzeczy a koles to wszystko sklada i mowil ze bez problemu da sie przelozyc rovera zamiast ohv ;)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 18, 2006, 17:15:36 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ksiazka uklady wtryskowe benzyny pisze o cisnieniu 2,5 bara na listwie wtryskowej

na biegu jalowym i po odlaczeniu przewodu podcisnienia lub po wylaczeniu silnika i pozostawieniu pracujacej pompy paliwa lub przy w pelni otwartej przepustnicy cisnienie paliwa wynosi  2,5 bara
na biegu jalowym z podlaczonym przewodem podcisnienia cisnienie paliwa bedzie o okolo 0,5 bara mniejsze
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 18, 2006, 17:43:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13871
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pewnie na listwie jest regulator cisnienia

no i z tego co piszesz o spadku cis na jalowym o 0.5bara to jest to nietypowy regulator cis  :mrgreen:
ale to dobrze do waszych przekladek ,bo mozna sie nim pobawic by zestroic listwe 1.4 do 1.8
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 19, 2006, 09:18:52 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Andrzej, z tego co pamietam to u Ciebie bylo cosik kolo 2,7 bar. Ksiazka traktuje o konkretnym wtrysku roverka? Co na to Morawski?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 19, 2006, 09:32:32 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
U mnie po odpaleniu silnika ci?ńienie na listwie było 2,5 póżniej ulegało lekkiemu wachlowaniu. w zimę podejrzana była pompa paliwa bo auto zimne nie jeżdzi i ciepłe czasem odcinało. a teraz jak przyszło ciepło wszelkie dolegliwosci ucichły co jest nie wiem.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 19, 2006, 12:36:31 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
to co podalem to jest opisane w dziale rover mems MPI, SPI morawski podaje chyba 3 bary
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350