Autor Wątek: Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI  (Przeczytany 27579 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 22, 2006, 14:06:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wszystko ładnie pieknie tylko ?le podałe? numerację kabelków. We? może napisz jak ty ponumerowałes kabelki.

W trzeciaku numeracja jest:
-dolny rz?d od prawej "1" do lewej "12"
-?rodkowy rz?d od lewej "13 do prawej "24"
-górny rz?d od prawej "25" do lewej "36"

Tylko wg tej numeracji zgadza się to ze schematem podanym w ksiażce.

Mam pewne przpuszczenia co i jak ale musisz podać jak ty liczyłe? piny i poprawić numerację "wg ksi?żki".
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #61 dnia: Maj 22, 2006, 14:25:07 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No nie sugerowalem sie Trzeciakiem i przyjalem nomenklature wlasna  :mrgreen: . Pierwszy pin tak jak na rysunku zaznaczony w gornym rzedzie po lewej, czyli zawsze liczac od lewej:

1 rzad 1-12
2 rzad 13-24
3 rzad 25-36
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #62 dnia: Maj 22, 2006, 15:17:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ni jak mi nie wychodzi to ze schematem. Wg twojego liczenia trafia na puste piny w kompie chyba że schemat nie uwzględnia wszystkich kabli ale w to w?tpię.

Może we wtyczcze masz dokładane kable. Porównaj z Andrewsem.

PS. Wtryski w roverze maj? wspólny PLUS a sterowanie s? poprzez kluczowanie do masy. To tak w ramach wyja?nienia  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #63 dnia: Maj 22, 2006, 16:51:55 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
PS. Wtryski w roverze maj? wspólny PLUS a sterowanie s? poprzez kluczowanie do masy. To tak w ramach wyja?nienia  .
zreszta chyba wszedzie sterowaniem wtryskiwaczami kieruje masa... przynajmniej we wszystkich autach z którymi miałem stycznosc tak było...
  • Jef
  • Czaku

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 22, 2006, 17:14:23 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Więc kolejny krok do ułatwienia swapa :)

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 23, 2006, 07:15:38 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No dzieki za info, nie wiedzialem ze masa jest kluczowana. Dodalem oznaczenie pierwszych pinow od lewej wiec teraz nie powinno byc problemu.

[ Dodano: 2006-05-24, 13:33 ]
Prosze, o to nowy rysunek ktory powinien wyjasnic sprawe


[addsig]

Chodzi o to ze jak wrocilem z polaczeniami do stanu takiego jak jest w 1.4 i podlaczylem kompa od 1.4 to krecil, ale ani razu sie nie odezwal zarowno na gazie jak i na benzynie. Tak jak by mial immobiliser. Kurde, zapomnialem sprawdzic czy jest iskra. Jak by byla to znaczy ze pojawia sie w niodpowiednich momentach.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 31, 2006, 15:06:11 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
skoro mowiles ze kombinowali cos z kolem zamachowych to byc moze kolo od 1.6 jest jednak troche inne i w innych momentach daje impulsy do kompa dlatego problemy nic mi wiecej do glowy nie przychodzi
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #67 dnia: Maj 31, 2006, 18:05:57 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
Rover 214 - wtryskiwacze kremowe [761] 0 280 150 749
Poldek 1.4 - wtryskiwacze niebieskie [764] 0 280 150 703
Poldek 1.6 - wtryskiwacze kremowe [763] 0 280 150 749

Mam niebieskie i na bank sa oryginalne poldroverowskie...
  • Jef
  • Czaku

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 01, 2006, 11:30:59 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Seen a moze ty masz też i wtryskiwacze podmienione z oryginalnych. Ten twój 1,6 to total mix więc może i wtryski też kombinowane. Przydałoby się to sprawdzić w prawdziwym Roverze 1,6....
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 01, 2006, 22:17:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
skoro mowiles ze kombinowali cos z kolem zamachowych to byc moze kolo od 1.6


Podejrzewam ze predzej od 1,4. Czy w mocnijszych roverach tarcza i docisk sprzegł? nie była wieksza ??. Byc moze maja tez inny wieloklin ale to raczej malo prawdopodobne. Z tego rysunku wynika ze w 1,4 paliwo jest dawkowane osobno na kazdy gar a w 1,6 juz parami 1/3 i 4/2 wiec zapłon tez moze byc sterowany inaczej(nie kolejno 1-3-4-2 tylko odrazu na 2 garki)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 01, 2006, 23:03:39 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ano wlasnie przejzalem katalog intercars i w starszych roverach (kanciaki jak ojca)jest sprzeglo 190 mm czyli takie jak w poldku i po kliknieciu "stosowane w" wyskoczyly rovery z silnikami 1.4
ale przeciez byly tez starsze rovery z silnikami 1.6, a ich w tym katalogu nie ma
dopiero roczniki mlodsze czyli " okraglaki" maja sprzegla 200mm i wtedy w katalogu intercars po kliknieciu "stosowane w" jest przy silnikach 1.4 jak i 1.6
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 02, 2006, 06:53:20 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "AndrewS#100"
skoro mowiles ze kombinowali cos z kolem zamachowych to byc moze kolo od 1.6 jest jednak troche inne i w innych momentach daje impulsy do kompa dlatego problemy nic mi wiecej do glowy nie przychodzi


Mozna to wytlumaczyc w jedyny sposob. Na stronie roverki.pl studiowalem dane techniczne silnikow 1.6 Okazuje sie ze sa rozne wcielenia tej jednostki i pojemnosci byly realizowane zarowno za pomoca wydluzenia skoku jak to ma miejsce w R416Si lub zwiekszeniem srednicy cylindra jak to ma miejsce w R216Si. Moj musi pochodzic z 416stki na co wskazywalby problem z zaplonem po zmianie kompa. Musial zmienic sie skok tloka i teraz tak: Srednica tloka jest taka sama. Zmiana pojemnosci polega na zmianie skoku tloka. Zapewne jest to realizowane przesunieciem czopa na wale bardziej na zewnatrz i skroceniem korbowodu. Wniosek z tego ze zaplon musi nastapic wczesniej niz w 1.4 bo tlok bedzie obnizal sie szybciej. Rzeczywiscie zmiana kola zamachowego powinna sprawe rozwiazac, ale czy tak niewielka roznica w zaplonie powoduje ze mieszanka sie nie zapali? Nawet raz nie parchnal.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwiec 02, 2006, 09:33:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nie tlumaczy braku zaplonu ,poniewaz silnik na zbyt poznym zaplonie bedzie pracowal praktycznie normalnie ,ale bedzie slaby
oczywiscie roznica katow zaplonu musi sie zawierac w pewnej tolerancji ,bo jezeli kolo pacowe bylo odwrocone o 180* to pewnie ,ze nawet nie pierdnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 02, 2006, 10:04:29 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
Cytuj (zaznaczone)
skoro mowiles ze kombinowali cos z kolem zamachowych to byc moze kolo od 1.6


Podejrzewam ze predzej od 1,4. Czy w mocnijszych roverach tarcza i docisk sprzegł? nie była wieksza ??. Byc moze maja tez inny wieloklin ale to raczej malo prawdopodobne. Z tego rysunku wynika ze w 1,4 paliwo jest dawkowane osobno na kazdy gar a w 1,6 juz parami 1/3 i 4/2 wiec zapłon tez moze byc sterowany inaczej(nie kolejno 1-3-4-2 tylko odrazu na 2 garki)


Kabelkami proszę się nie sugerować. W poldroverze jest wtrysk fullgrupowy mimo że mamy 4-ry kabelki bo sterowania. I tak w kompie s? wszystkie sterowane jednym kluczem :shock: . Jako ciekaweostkę dodam że ecu roverka jest rozwojowy bo ma już zarezerwowane miejsce na 4 takie klucze do pełnej sekwencji...

Co do podziału iskry na parę?wiec jednocze?nie to jak sobie wyobrażasz takie rozwi?znie na tradycyjnej kopółce  :lol:  :lol:  :lol: .

Zatem z punkru widzenia sterowania wtryskiwaczami to Seen nie musisz nic zmieniać. Posprawdzaj pozostałe czujniki jakie s? i zobacz czy s? identyczne z wersj? 1,4 z której wzi?e? ECU. Być może s? tez inne czujniki i komp się nie dogaduje z osprzetem silnika....
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwiec 02, 2006, 12:04:50 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
To najciekawszy silnik to ten który ma zwiekszony? ?rednice tloka a nie skok. Bedzie tak samo wysoko obrotowy jak nasze 1,4 a przy tym bedzie mocniejszy. Co do wtrysków u mnie siedza szare wszystkie cztery. CIekawe jak dodać do ECU roverka mapy by był? pełna sekwencja JAk my?łicie dało by to co??? Jak?? moc?? czy moze oszczednosc albo elastyczno?c??

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwiec 02, 2006, 12:44:16 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Hmmm, a moze strzelilem babola :?  Przeciez w starszych 416 siedzialy tez silniki hondy a nie roverka. Na stronce roverkow nie ma podzialu na marki tylko sa wyszczegolnione. W roverku 45 na pewno siedza silniki serii K i tam 1.6 jest ze zwiekszona srednica tloka. W 200 nie montowali chyba hondy i tez jest ten ze zwiekszona srednica tloka. Moze jednak ja mam ten silnik czyli kolo powinienem miec z 1.4
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwiec 02, 2006, 12:54:08 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Wykręc swiece i sprawdz skok tłoka i w jedym i w drugim silniku i bedzie wiadomo co tak naprawde tam siedzi :)

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwiec 02, 2006, 15:04:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Co do podziału iskry na parę?wiec jednocze?nie to jak sobie wyobrażasz takie rozwi?znie na tradycyjnej kopółce    .

Nie b?dz taki mundry  :D  Nigdzie nie napisałem ze odbywa sie to na kopułce 8)  To ze w bloku czy głowicy 1,6 jest miejsce na aparat zapłonowy z kopułka to nie znaczy ze wtrysk nie moze sterowac np dwoma dwubiegunowymi cewkami zapłonowymi
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 05, 2006, 12:02:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Nie b?dz taki mundry  Nigdzie nie napisałem ze odbywa sie to na kopułce  To ze w bloku czy głowicy 1,6 jest miejsce na aparat zapłonowy z kopułka to nie znaczy ze wtrysk nie moze sterowac np dwoma dwubiegunowymi cewkami zapłonowymi

najpierw takowe musz? być. a jedyna wersja silnikowa K16-tek w której spotkałem się z cewkami wielouzwojeniowymi to VVC :P.

Tak pozatym jeszcze nigdzie w dokumentacji nie trafiłem aby silniki z serii K16 różniły się wysoko?ci? bloku zatem pewnie ten wyższy blok odpowiada silnikom hondy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 1.6 lub 1.8 w miejsce GLI
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 05, 2006, 12:46:57 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Zapewne tak jak juz wspomnialem, ale przeciez dluzszy skok nie musi oznaczac wyzszego bloku.

Wiec podsumowujac, Bociek uwazasz ze wina lezy w komunikacji czujnikow z ECU?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb