Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Dzisiaj o 19:27:23 »
https://www.youtube.com/watch?v=0sZQBh9rBkc

Bardzo ciekawy niemiecki test Fiata 132 z epoki.

Pierwszy raz widzę tor ze specjalną turbiną do badania reakcji samochodu na uderzenie wiatru bocznego i z sekcją symulującą podtopienie jezdni  <wow>
2
Kupię / Odp: szybę drzwi kierowcy i inne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Dzisiaj o 18:33:56 »
Dzięki. Puściłem w zły dział, bo kolory forum czynią je totalnie nieczytelnym.
Kontakt tylko pw, będę zaglądał co jakiś czas.
3
CAŁA POLSKA / Odp: Humor II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Dzisiaj o 18:31:45 »
4
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Dzisiaj o 17:36:10 »
Zamówiłem sobie ten zaworek z Lublina, żeby odciąć zasilanie nagrzewnicy i do niego podepnę siłownik od centralnego, jak pisałem i ma działać.
Cały układ chłodzenia porządnie wymyłem, przy okazji rozebrania silnika, jak również samą nagrzewnicę. Dodatkowo zastosowałem jakiś tam specyfik do "odkamieniania" chłodnic i jeszcze samą nagrzewnice dodatkowo wygotowałem w occie. Zobaczymy w zimniejszych porach, czy to coś pomogło, bo ogrzewanie miałem dosyć słabe, jak na plusa.
Przy okazji, jak już rozebrałem nagrzewnicę, to pouszczelniam porządnie klapy, za pomocą samoprzylepnych uszczelek do okien, bo ta gąbka już się gdzieniegdzie zaczynała rozpadać. Filtr kabinowy mam zamiar wsadzić w tunel zimnego powietrza z podszybia, w miejscu gdzie wchodzi do obudowy wentylatora. raz na rok ściągnąć deskę, to dla mnie żaden problem. Filtr kupiłem jakiś taki długi, to po docięciu starczy mi na cztery wymiany. Mam już dosyć tego kurzu w środku.
5
Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania / Odp: nagrzewnica z innego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez OLO dnia Dzisiaj o 16:21:13 »
W BMW z tego co pamiętam po podaniu napięcia elektrozawór się domyka. W zależności od zapotrzebowania na temperaturę co jakiś czas sterownik wysyła impuls. Generalnie elektrozawór (-ry) cyka sobie co kilka sekund.
6
Sprzedam / Tarcze + klocki PN Truck Lucas
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mariusz# dnia Dzisiaj o 10:29:01 »
Sprzedam używane ale w dobrym stanie tarcze Mikoda GT + klocki TRW  chyba GD852 (nie wiem czy dobrze pamiętam) stan wszystkich klocków taki sam. Tarcze praktycznie równo zużyte. Nie posiadają bicia. Można lekko przetoczyć ranty.  cena 50 zł plus przesyłka po stronie kupującego.




7
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Wczoraj o 19:11:27 »
Owszem. Sztywny most ma całą serię ograniczeń mocno zmniejszających dostępną przyczepność, zwłaszcza na nawet niewielkich nierównościach, stąd FSO, tak samo jak Fiat i każdy inny producent samochodów ze sztywnym mostem na świecie, seryjnie ustawiał przednie koła żeby szły w pozytyw żeby przyczepność przodu również była mała w zakręcie i auto nie miało tendencji do bokowania i to w kąty które są nie do skontrowania.

W rajdówkach to było nie do przyjęcia ze względu na czas przejazdu, więc z przodu ustawiano negatyw, a przyczepność kół tylnego mostu poprawiano stawiając tył auta niżej i na dużo miększych niż przednie sprężynach, żeby mógł się wykrzyżować, a masa nadwozia dobrze docisnąć koła do drogi. W seryjnym samochodzie takie ustawienie nie wchodziło w grę ze względu na możliwość wyładowania pasażerami i bagażem. W sumie ciekawie by było, gdyby FSO chciało być innowacyjne i ustawiało seryjnie samochód trochę jak rajdówkę, a na okoliczność podróży całą rodziną w desce rozdzielczej byłby guzik który odpalałby kompresor i napełniał siedzące obok odbojów miechy powietrzne żeby podnieść tył. Mogliby w ten sposób bez zmiany prymitywnego tylnego zawieszenia, wyeliminować połowę problemów które stwarza.

W sumie chyba w takim kierunku bym poszedł gdybym robił uniwersalnego rodzinnego Poloneza a nie chciał wymieniać zawieszenia z tyłu i kopać się z urzędnikami. Przód wahacz dolny podnieść żeby uzyskać negatyw w zakręcie, twardsze sprężyny, mocniejsze amortyzatory, a z tyłu seryjny resor z lepszymi amortyzatorami, do tego obok odbojów miechy powietrze, na pokładzie kompresor do pompowania tyłu pod pasażerów/bagaż, i elektrozawór do spuszczania powietrza, żeby cały system umożliwiał dostosowanie zawieszenia bez wchodzenia pod samochód.
8
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Wczoraj o 17:25:46 »
Te korytko, to nie jest jakaś technologia kosmiczna.
Wystarczy wygiąć kawałek blachy 1,5-2mm (nie musi być tych fabrycznych wywinięć), ze starego korytka odzyskać uchwyt linki, przyspawać, pomalować/ocynkować, itp i wkleić w nie szybę klejem do szyb.
Zamontować.
Gotowe. 
9
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Wczoraj o 16:36:43 »
Dlatego ja nie bawiłem się w wymianę, tylko stare oczyściłem i te pęknięcie chwyciłem migiem. Następnie pomalowałem korytko i na x lat będzie spokój. W każdym razie szybciej i taniej, noż szukanie używki, bo ogarnąłem temat w jeden dzień ( dało by się w jedno popołudnie, ale farba musiała wyschnąć).
10
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mareks#1181 dnia Wczoraj o 14:13:51 »
No to do garażu i obadać co jest do roboty.
Strony: [1] 2 3 ... 10