Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Forum klasycznych pojazdów FSO / czy listwy ozdobne w 125p były polerowane na wysoki połysk
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Maj 09, 2025, 12:28:55 pm »
Takie pytanie czy listwy ozdobne w 125p były polerowane na wysoki połysk?

Spotkałem się z twierdzeniem że we włoskim 125 listwy były polerowane na wysoki połysk, a w naszym 125p, były matowe. No i mam zagwozdkę, bo znalazłem listwę ze 125p mojego dziadka i ona jest zrobiona na wysoki połysk...
12
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Maj 08, 2025, 22:57:48 pm »
Cytuj
Przecież sterownik do 60 st. C olewa co mu podaje sonda/potencjometr i pracuje w pętli otwartej na sztywnej mapie.

Na pewno? U mnie w książce ta uwaga tyczy się sondy, nie pamiętam, żeby było coś o potencjometrze. Inna sprawa, zastanawiam się, czy np. mając brak przejścia/opór w megaomach nie wpłynie na działanie układu. Akurat te co miałem powodowały przerwę w obwodzie i całkowity brak przejścia
13
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Maj 08, 2025, 22:36:14 pm »
Widzę Sławek, że Loctite używasz do uszczelek, daje to coś? Sprawdza się ?
Powiem inaczej, do tej pory nie zaszkodziło. Kiedyś kupiłem to do HGF-a w Volvie i po 100k km niby jest ok. A że zostało tego dużo to tak sobie przy okazji dodaję w takich akcjach. Coś więcej będę mógł powiedzieć jak poskładam na tym ohv turbo, bo po pierwszej przejażdżce w sezonie chyba też zaliczyłem UPG...


Ten 1.8 to akurat nie jest FIRE.
Wiem, wiem to już inna konstrukcja.

wg instrukcji tłoki mają być na równo a jest to moment kiedy znak na dolnym kole rozrządu jest w linii z CPWK. Niestety układ tłoki na równo jest w dwóch przypadkach i to akurat co 180st (o ile się nie myle)
Kryste panie, a toś mi dał zagwozdkę - tam z zewnątrz rozrząd prawie identyczny jak w 8v - nie ustawia 1 cylindra czujnikiem zegarowym na gmp?

Może odpłynął w kosmos i bije na zimnym taką dawkę, że silnik nie jest już w stanie tego przepalić i gaśnie.
Przecież sterownik do 60 st. C olewa co mu podaje sonda/potencjometr i pracuje w pętli otwartej na sztywnej mapie.

Macie może jeszcze jakieś pomysły czego się chwycić?
Jak dla mnie to trwa tu zgadywanka, a nie naprawianie - zmierz ciśnienie paliwa jakie jest na wlocie do urządzenia wtryskowego (dając trójnik) bo biorąc pod uwagę zarówno producentów jak i to co jest wypisywane w opisach do nich, to chyba nie wiadomo dokładnie czym handlują.
14
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Maj 08, 2025, 21:10:21 pm »
Jak dla mnie szukacie nie tam gdzie trzeba i powinieneś spojrzeć na ten niedziałający, nieszczęsny potencjometr regulacji CO, lub go przynajmniej zmierzyć multimetrem, czy zmienia się opór podczas kręcenia nim, i czy to są właściwe wartości zgodne z książką. Jak nie, to podstawić sprawdzony i zmierzony potencjometr o podobnej, a najlepiej większej wartości ale nie 1mohm zamiast 100k, tylko np. 150-220k zamiast 100k, pokręcić i sprawdzić, czy będzie różnica. Może odpłynął w kosmos i bije na zimnym taką dawkę, że silnik nie jest już w stanie tego przepalić i gaśnie. Nie spotkałem sprawnego potencjometru, a zdemontowałem sobie kiedyś dwa dla zabawy żeby je sprawdzić. Stare tematy na forum też wspominają o ich awaryjności po latach.
15
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Maj 08, 2025, 20:45:19 pm »
Na dwóch pompach nowych i na starej czyli w sumie 3 taki sam objaw, podmieniałem ( na jesieni na starej pompie) już wtryskiwacze, oraz całe podstawy wtrysku ( ma 3 sztuki) w tym podmieniałem też silniczki krokowe ( mam dwa) i w zasadzie za każdym razem jest tak samo. Myślałem, że może linka gazu jest za słabo naciągnięta i na zimnym na pb nie chce trzymać wolnych, ale to nie to, bo na gazie działa. Myślałem o silniczku krokowym, ale  na gazie działa i ładnie zbija obroty do właściwych. Błędów póki co nie wywala, raz mu się zdarzyło na gazie wypluć check i wyszło że coś nie tak z krokowym. Zamówię profilaktycznie nowy, 30 zł nie majątek. Utwierdźcie mnie jednak czy to na pewno do abimexa https://allegro.pl/oferta/silnik-krokowy-astra-1-6-91-17481625403, lub ten https://allegro.pl/oferta/silnik-krokowy-astra-1-6-91-magneti-marelli-820003253010-zawor-pozycji-15537961506?srsltid=AfmBOooBjYc_hXgIfqjG8Dn3IpiuiU_ShMX31nBMCy_nGHMZyu9dgqVY
16
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mareks#1181 dnia Maj 08, 2025, 19:43:59 pm »
A ciśnienie paliwa dobrze trzyma, a może czujnik temperatury silnika walnięty i jak zimny to widzi, że silnik ciepły i zmniejsza dawkę, a jak ciepły to pozwala na pracę silnika.
17
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Maj 08, 2025, 18:13:59 pm »
Powrót jest drążny.  Po włączeniu załonu słychać jak pracuje pompa i jak paliwo krąży w układzie. Jedyne co mi zostało to podmiana wtryskiwaczy. Macie może jeszcze jakieś pomysły czego się chwycić?
18
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tales dnia Maj 08, 2025, 17:30:49 pm »
Czyli albo skręciłeś je bez obciążenia, albo zrobił Ci tak jak robił rolnikom co ładowali wory z ziemniakami po dach i jeszcze przyczepę do tego
To nie ma znaczenia. Skręcałem przy pełnym obciążeniu, częściowym, bez obciążenia.
Odkręcam amortyzatory od dolnego mocowania i tył samochodu pracuje bardzo miękko. Po prostu amortyzatory są zbyt rozciągnięte.
19
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bing17 dnia Maj 08, 2025, 16:59:40 pm »
Za krótkie i za twarde. Nie ma pełnego skoku zawieszenia, a zamiast tłumić ruch nadwozia, jest cały czas takie podskakiwanie góra-dół w rytmie piłeczki pingpongowej, ledwie zauważalne ale obecne. Mazur to miał w turkusowym Polonezie który się ścigał kilka lat na Kamionkach, auto nie chciało skręcać póki nie założył amortyzatorów od Troopera.
Trooper to to samo co Pajero?
20
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Maj 08, 2025, 14:01:40 pm »
Czyli albo skręciłeś je bez obciążenia, albo zrobił Ci tak jak robił rolnikom co ładowali wory z ziemniakami po dach i jeszcze przyczepę do tego.
Strony: 1 [2] 3 4 ... 10