Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Sprzedam / Odp: [S] Atu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gomulsky dnia Maj 03, 2025, 22:55:34 pm »
Aktualna lista:
Silnik GSi kpl. - stan jw - cena 2,2 zł/kg.
Cewka zapłonowa GSi (2 szt.) - 50 zł/szt.
Kolektor ssący gsi - 6 zł/kg
Skrzynia biegów OHV, przekładnia licznika pod most 3,9, stan ok - 2x - 300 zł
Skrzynia biegów OHV, przekładnia licznika chyba pod most 4,3 (muszę sprawdzić), stan ok - 2x - 300 zł
Rozrusznik OHV - po regeneracji - nowe szczotki z szczotkotrzymaczem + bendix+ tulejki - wszystko z oryginału elmotu - 200 zł
Alternator rover - bez koła pasowego - 8 zł/kg
Kolumna kierownicza - 50 zł
Stacyjka mr 93  - 100 zł
Pająk/przełączniki wycieraczek, kierunków, długich, dobrze zachowane piktogramy, wtyczki mr 93 - 50 zł
Pedaliera Lucas - 50 zł
Serwo+pompa hamulcowa lucas - 50 zł
3 STOP atu+ - 20 zł
Klosz 125p KOMBI 1 szt. - 50 zł
Jarzmo do bendixa - po 10 zł/szt.
Szyberdach uniwersalny - 150 zł
Minusowe podłokietniki przód+tył - 20 zł/szt.
Alufelga z postu wyżej (4x98 Szerokość 5,5" Średnica 14" ET 43 Otwór centrujący 58,1 mm)  - 100 zł.

Plus części nietypowe, o które śmiało można pytać.
42
USŁUGI / Odp: Digitalizacja materiałów historycznych FSO VHS, BCN, VCR, U-matic, Betacam
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kuba92 dnia Maj 03, 2025, 21:16:24 pm »
Z ciekawości, na jakim nośniku to jest? VHS czy S-VHS?

Wśród kaset, które mam jest miks - i VHS i SVHS i VHS nagrany na SVHS. ;)

Więc, podsumowując - jakby dowiedzieć się, jakiej firmie FSO mogła zlecać produkcję reklam, sporo ułatwiłoby to temat.

Coś mi się kojarzy, że jeden z materiałów które mam ma podaną firmę w "creditsach" na końcu - mam nadzieję, że pamięć mnie nie myli i, że nic nie pomieszałem - jeśli znajdę to oczywiście podrzucę.

A szukanie można zacząć od pana Romualda Małko na YT i jego kanału na którym wrzuca nagrania z TV zakładowej FSO - nie wiem czy jest możliwość skontaktowania się z nim bezpośrednio (bo skoro ma archiwa tych materiałów to może wie coś więcej) ale na końcu podani są autorzy dziennika - może da się do nich dobić przez media społecznościowe albo strony typu LinkedIn?
Jest też Jarek Dubaniewicz który też ma swój kanał na YT na którym powrzucał trochę archiwalnych reklam (głównie z lat 80 jeśli dobrze kojarzę) - może on też byłby w stanie naprowadzić na konkretne osoby, które coś wiedziały. Trzeba chyba próbować póki ci ludzie jeszcze żyją. :)
43
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Maj 03, 2025, 12:48:19 pm »
Ciesz się, że to 8V - szesnastka by takiego błędu nie wybaczyła hehe
Hehehe, pozdro...


Ki diabeł?!  <co>
Pewnie syf jakiś dopali, słabo posprzątałeś :p
Wczoraj złożyłem też włoską konstrukcję, powyższe fiatowske 1.8 16v i miałem taką sytuację, ze po pierwszych dwóch odpaleniach, zaraz po zgaszeniu silnik dostawał samozapłonu, aż wał odbijał w drugą stronę. Z początku myślałem, że rozrząd przestawiłem czy coś, ale po chwili przypomniało mi się, że przy składaniu głowicy posmarowałem gładzie cylindrów olejem Millersa do składania silników (takim gęstym miodkiem co za bardzo nie spływa) i pewnie to się dieslowało. Po 5 min pracy problem ustąpił.

Fiat tutaj zawalił sprawę, brak znaku przy dolnym kole rozrządu, a przy górnym znak oddalony o 3cm... Na szczęście jak nie kręcić wałkiem rozrządu, odległość zaworu w pełnym wysunięciu od górnej pozycji tłoka to co najmniej milimetr. Nacięcia na tłokach jakby na zapas zostały zrobione.
Nie zawalił sprawę, tylko "Fully Integrated Robotised Engine" czyli składany przez maszyny, zapewne na blokadach gdzie nikt nie zawracał sobie głowy ustawianiem na znaki jak w jakimś Ursusie. Tego 1.8 co wyżej opisywałem to też bez blokad nieciekawie by było składać - przy prawidłowym ustawieniu wałki cały czas prężą.

BTW. Przyczyna tej mojej dłubaniny - pasek INA po 30k km/1.5 roku jazdy...

Ale autko już śmiga, a nawet powiedziałbym, że zapie****a aż miło, dawno mi się tak gęba nie cieszyła. Jednak ta włoszczyzna z lat 90 ma w sobie to coś ;)
44
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Maj 03, 2025, 10:54:59 am »
linijki aluminiowe grube są idealne do takich pomiarów.
45
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mareks#1181 dnia Maj 03, 2025, 08:23:28 am »
Do banned ..... Podobno marketowe poziomice aluminiowe są idealnie proste albo liniał krawędziowy, czyli wystarczy poprzykładać pod różnymi kątami, i jak listek szczelinomierza chyba 0,03 nie wejdzie pomiędzy blok a poziomicę  to powinno być dobrze, podobnie przy badaniu głowicy. Uszczelka pod głowicę to ma grubość około 1,5 mm, i chyba jest to po to, żeby te setki mm jakoś wyrównać.
46
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Joker dnia Maj 02, 2025, 23:48:53 pm »
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem i żonglowałem sprężynami w zależności co miałem pod ręką miedzy różnymi autami wąski/szeroki i nie zauważyłem żeby było coś nie tak ;)
teraz jeżdze na przyciętych sprężynach na szerokim zawiasie ale sprężyny są losowe z półki, amorki mts'y z t4
47
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2025** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Joker dnia Maj 02, 2025, 23:37:06 pm »
Zgłupiałem. Pomierzyłem głowicę i blok (żeliwny). Ile razy bym nie mierzył, wychodzi mi prosta głowica i krzywy blok. I zastanawiam, się, czy to jest w ogóle możliwe? 

czym to mierzysz? krzywe bloki to częsta przypadłość, miałem już kilkanaście takich. Musiałbyś sprawdzić w danych czy krzywizna jest w granicach tolerancji.
48
USŁUGI / Odp: Digitalizacja materiałów historycznych FSO VHS, BCN, VCR, U-matic, Betacam
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Maj 02, 2025, 22:49:28 pm »
Z ciekawości, na jakim nośniku to jest? VHS czy S-VHS?

Ta reklama o której mówicie to faktycznie masakra, jak i spora część wrzutek. Tak z 5 lat temu to sam szukałem po różnych stronach jakiegoś dobrego konwertera, który złapie wszystkie klatki nagrania analogowego i nie zepsuje jakości. Dopiero rok temu mi się udało. Staram się przykładać do jakości, żeby można było pooglądać te materiały w naprawdę fajnej rozdzielczości - żeby obraz na kineskopie telewizora puszczony bezpośrednio z magnetowidu był takiej samej jakości, jak ten odtwarzany na komputerze, i odwrotnie - pendrive podłączony do kineskopu odtworzył podobnie nagranie, jak magnetowid. To nie takie proste wbrew pozorom, i przy dzisiejszej technologii. Dobre konwertery analogowo-cyfrowe są rzadkością, lub są bardzo drogie.

Co do reklam poloneza - na sto procent były kręcone na kasetach betacam (ewentualnie u-matic high band lub SP), bo w latach 1990-1995 był mix, u-matic wychodził z użycia, betacam SP był powszechnie używany. Dostać się do tych kaset - to by było coś. FSO na pewno korzystało z zewnętrznej firmy w latach 90, trzeba by było się tylko dowiedzieć - jakiej. Jeśli taśmy nie poszły do śmieci + znalazłoby się te niewykorzystane, lub materiał prosto z kamery (bez montażu) - to by był świat. Betacam SP to był mój pierwszy magnetowid profesjonalny, jakość jest o wiele, wiele lepsza niż VHS.

Więc, podsumowując - jakby dowiedzieć się, jakiej firmie FSO mogła zlecać produkcję reklam, sporo ułatwiłoby to temat.
49
USŁUGI / Odp: Digitalizacja materiałów historycznych FSO VHS, BCN, VCR, U-matic, Betacam
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kuba92 dnia Maj 02, 2025, 21:49:32 pm »
Danielu, jakbyś znalazł reklamę Caro minusa, (chyba to był ten niebieski z koniem) "przed liftem"... To byłyby rarytas.

Ona jest na YT ale wygląda jakby ktoś jakimś starym telefonem nagrywał coś co leciało na TV z VHS. ;)

W temacie - sam amatorsko zrzucam jakieś drobne materiały związane z FSO które mam i wrzucam je na swój kanał na YT. W kolejce czeka wewnętrzny materiał prawdopodobnie kręcony dla Korei w którym bodajże silnikownie pokazywali oraz "Seminarium w sprawie technik działania telewizyjnego" z 1994.
50
Kupię / [K] Polonez Atu/Kombi - bak na dużą pompę (GSI/Rover)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kuba92 dnia Maj 02, 2025, 20:57:01 pm »
Hej, jak w temacie. Kupie szczelny bak do Atu/Kombi, z kołnierzem na dużą pompę. Może być dobra używka, może być nowa jeśli będzie sensownej jakości.

Im bliżej Śląskiego tym lepiej.
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10