Autor Wątek: tarcze hamulcowe wentylowane  (Przeczytany 184153 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

tarcze hamulcowe wentylowane
« dnia: Maj 19, 2006, 23:21:32 pm »

Arnold

  • Gość
a jakie masz - Lucasa czy wszystkie 4 tarcze? Bo jak stare tarcze na 4 koła to były wentylowane Brembo na allegro po 50 zł / sztuka... Podejrzanie tanio no ale i tak pewnie lepsze niż seria. Były to tarcze dedykowane do Poloneza  :shock: Nie pasuj? do Lucasa.
A wogóle to po co od razu wentylowane??? Wystarcz? Lucasy. A przy takim stylu jazdy to i z zawiech? co? zrób bo inaczej to te tarcze to mog? za długo nie posłużyć jak wyl?dujesz na dachu...

A poza tym to jak to podeprzeć na winklu hamulcem???  :shock:

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2006, 11:25:41 am »

Cycu_E30

  • Gość
skoro chcecie polepszyc skuteczno?ć hamowania kół TYLNYCH to załóżcie bębny od kombi (chyba tez Cargo) juz opisuje:
zmiany to dłuższe nakładki szczęk tylnego hamulca (każda nakładka ma kontakt z bebnem na długo?ci łuku ograniczonego k?tem ?rodkowym 100 stopni) , po moich zaobserwowaniach to jest o wiele lepsza skutecznosc niz zwykłych poldkow i DF (mielismy kiedys takiego) , DF po gwałtownym naci?nięciu hamulca tył sie niechętnie blokował , w tym po naci?nięciu dupa odrazu leci w bok  :D (przy minimalnie skręconych kołach oczywi?cie)  :)

[ Dodano: 2006-05-20, 11:26 ]
Marcin#839, nawiercanie spowoduje ci szybsze zuzycie klocków , mooze bedzie troszke lepsza skutecznosc  ;)

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 20, 2006, 13:27:57 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
a ktos kiedys sie pisał ze Hamulce z ŁADY jakiejs tam pasuj? i s? 2 tłoczkowe czy jakos tak. Ponoc łada ma wieksze hample i lepszy zacisk.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2006, 19:42:11 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
kazda fiatopodobna lada ma dwutłoczkowe, tarcza 251mm - wchodzi  felga 13". przeróbka plug&play
fiat 132 ma 251mm i stary zacisk, truck 260 i zacisk lucas - w obu przypadkach minimum to 14"

Do starych hebli polecam dwutłoczkowe łady - koszt jakie? 250-300 na nowych częsciach
Zamiast lucasa 240 (BTW w seicento s? też takie tarcze) polecam te z trucka 260mm
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2006, 20:43:56 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Heble od łady pasuj? jak ulał do FSO. Zostawiamy FSOwskie wahacze, zwrotnice i piasty. Hamuje zajebiscie, mie?ci się 13" - zakładałem, je?dziłem, polecam.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2006, 13:27:18 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Panowie a jak to jest z hamplami od Fiatow 132/Argenta do starego typu zawiechy w dieslu. Co trzeba podmienic zeby hulalo. Pytam na prosbe kolegi z UK
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2006, 09:44:13 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja powrócę do tematu tarcz wentylowanych. Od kilku dni bacznie przegladam allegro i inne takie. I przyszło mi do głowy aby zapodać hample z opla/Du. Tarcza wentylowana ma 256mm więc powinno być lepiej jak na trucku lucasie. Coprawda trzebaby przerobić mocowanie zacisków ale to raczej nie powinno stawnoić jakiego? ogromnego problemu.

Przy odrobinie szczę?cia dałobysię dobrać tarcze z jakiego? Fiata coby mieć 100% pewno?ci że ma rozstaw 4x98 ew. lekko rozpiłować otwory na ?ruby w oplowskiej 4x100.

[ Dodano: 2006-10-12, 09:46 ]
Jest tylko jedna sprawa do ustalenia. Srednica tłoczka w zacisku. Może kto? wie albo komu? uda się znale?ć bo mi puki co się nie udało...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 12, 2006, 21:53:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
aj Bocian_s#313 kombinujesz jak kon pod gore
przeciez masz seryjne tarcze wentylowane od fiatow fi257 o grubosci 20mm - pasuja jak ulal
pozostaje tylko problem jazma i zacisku - w sumie spory problem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 12, 2006, 23:18:09 pm »

Bodzioo

  • Gość
czy spory problem to nie wiem ale mierzyłem pobieżnie w palio weekend (260 wentylowane) mocowania jazma i wyszło ze maja taki sam rozstaw otworów jak w lucasach. po niedzieli pomierze wszystko dokładnie. Ja mysle o czym mocniejszym do poloneza ale zobaczymy jak bedzie, na razie trzeba go obspawac:(

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 16, 2006, 12:40:26 pm »

n/z Bocian

  • Gość
Panowie a moze całe wentylowane hample z takiego oto Uno Turbo.
http://moto.allegro.pl/item134861965_zawieszenie_uno_turbo.html
Cena przystępna za cały zawias a jest jeszcze co potem sprzedawać ;). Ciekawe tylko jakiej ?rednicy s? tarcze i tłoczki w zaciskach.

Ale 4x wentylacja i jest idealnie  :mrgreen: .

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2006, 19:07:30 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Lucas zwykły ma takie same tarcze jak tipo 1.4/1.6 W 1.8 s? 260 (257) s? jak w trucku plusie. |rednica tłoczka to 48 mm
Np z tipo 1.8 16V, tempry TDI tarcze s? też 260 - wentylowane. srednica tłoka to 52 mm. Obawiam sie że na seryjnej pompie to moze być za dużo. No i warto mieć dopasowane także cylinderki z tyłu. Żeby nie złapały szybciej niż przód.
Pamiętajmy że nie tyle ?rednica tarczy co odsadzenie zacisku od osi ma wpływ na siłę hamowania.
Bocian - sprawd? znaczenie i jak się używa slowo "bynajmniej".
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 02, 2006, 09:48:46 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://www.allegro.pl/item138650098_zaciski_tarcze_fiat_punto_gt_sc_i_inne_257mm.html

To może takie cudo. Kto wie czy przypadkiem nie pasiłoby do mocowanai zamiast LUCAS-a kto wie czy nie w wersji truck.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 02, 2006, 11:11:01 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wyglada na takie coby mialo pasowac do lucasa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 22, 2007, 09:03:32 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam.
Jako że za główny cel obecnie postawiłem sobie zrobienie "wzorcowych" hamulców w borkostworku mam pewną koncepcję i na przednie hamulce wentylowane. Być moze na dniach zanabędę odpowiedni zestaw podzespołów a wtedy będzie pole do popisu i kombinowania. narazie nic nie mówię coby nie zapeszać ale jak już będzie blisko realizacji to się pochwalę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 07, 2007, 16:13:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czekałem czekałem i się doczekałem:






Podstawowe dane:
FIAT Tempra 2.0
tarcza: 257x20x40mm (średnicaxgrubośćxwysokość)
jarzmo: rozstaw otworów mocujących 10cm. Wysokość jarzma 8cm
średnica tłoczka: 48mm
wizualnie jak lucas

Podsumowując zaciski powinny prawie pasować do zwykłego lucasa. Prawie bo albo zmienimy tarcze na takie od cromy 257x20x51,7 (potrzebny dystans pod tarczę) albo na tarczy z tempry ale zacisk musi być przykręcony do płyty mocującej za pomocą dystansu (jakieś 7mm ale to wyniknie w trakcie).


Powiem jeszcze jedną ciekawostkę. z tego co mi się zdaje to da radę założyć tarcze 280 wentylowane tylko potrzeba odpowiednich tarcz i płyt mocujących w zwrotnicy z trucka lucasa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 07, 2007, 17:03:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie pamietam ile ma seryjne jazmo ,ale cos mi swita na 7cm
tak wiec te 8cm powinno pasowac do seryjnych lucasow i tarcz 260
jak masz do czego przymierzyc to w wolnej chwili moglbys sprawdzic :wink:
no i przy okazji jaka cena takiego wynalzku i lep przesylka kosztowala ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2007, 14:39:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przymierzał będę jak tylko będzie okazja.

Co do ceny to mi się udało wyrwać to co na fotkach za 100zł+30zł przesyłka za pobraniem. Niestety jeden tłoczek jest na złom ale na szczęście pasują tłoczki z LUCASA (są tylko o 1mm niższe) więc kiedyś na złomie wyjmę jakiś do kompletu.

Do tego tarcze i klocki w stanie pozwalającym uruchomić i przetestować cały zestaw więc już nie jest źle...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 08, 2007, 16:41:06 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Chyba odnalazłem zależność - fiaty tipo/tempra z ABS-em miały tloczki 52 a bez ABS-u 48mm (czyli pasujące)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 14, 2007, 07:50:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wczoraj udało mi się przymierzyć jarzmo i tarczę do piasty lucasa. Pasuje "prawie idealnie" jedynie trzeba będzie wsadzić między jarzmo a płytkę mocującą kilkumilimetrowy dystans i będzie dobrze. Były też zrobione foty ale nie moim aparatem. Jak tylko je zdobędę to nie omieszkam się pochwalić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

tarcze hamulcowe wentylowane
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 17, 2007, 12:25:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "OLO#35"
Cytat: "Bocian_s#313"
Jak tylko je zdobędę
No to jedź po nie JEDŹ!

NO to pojechałem  :mrgreen: . Jakość niestety nie powala ale to przez nieuwagę. Najwazniejsze widać o co biega  :mrgreen:







Jak się widzi??

[ Dodano: 2007-03-17, 12:26 ]
Narazie to fotki poglądowe bo dokładną odegłość zmierzę jak będę miał kompletne zwrotnice lucasa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.