Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 328288 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #180 dnia: Wrzesień 10, 2010, 18:53:36 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Cytat: "BXMaster"
Sprawdź jak to się prowadzi gdy jedzie się na granicy przyczepności opon ,a potem wyrokuj, nie wiadomo jaki wpływ taka modyfikacja ma na ogólną charakterystykę prowadzenia. Podejrzewam że ten samochód jest teraz z natury mocno podsterowny.

Powiem tak... Na standardowych sprężynach denerwował mnie przechył nadwozia w ciasnych, ostrych zakrętach, niekiedy nawet przechył ten doprowadzał do potencjalnie niebezpiecznych, gwałtownych zachowań samochodu w wyżej wymienionych warunkach.

Przy nagłym hamowaniu następował wielki "nur", przy ruszaniu ze świateł skakał jak żaba, i to nie kwestia niepłynnego ruszania, czy szarpania z winy kierowcy.

Po założeniu sprężyn 14,7 mm z trucka diesla jest zupełnie inaczej, przede wszystkim bezpieczniej, wymienione wyżej zjawiska przechyłu na zakrętach, czy nurkowania przy nagłym hamowaniu zmniejszyły się i to znacznie. Mi to wystarcza, by uznać tę zmianę za zdecydowanie pozytywną. Oczywiście - jakby doprowadzić samochód do skrajności, do granicy przyczepności opon, pewnie byłby bardziej podsterowny, to naturalna kolej rzeczy przy takich zmianach, lecz przy normalnej jeździe - nie ma porównania pomiędzy zwykłymi, a truckowymi sprężynami, na korzyść tych drugich - jest to oczywiście wyłącznie moja opinia.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #181 dnia: Wrzesień 17, 2010, 20:51:02 pm »

Offline szuczka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były polonezy sztuk 5 wszystkie z gazem
pytanko o ile obciąć sprężyny trucka , żeby stał ciut wyżęj niż seria bo jeżdząc po dziurach i nierównościach -przód buja na starych sprężynach i zahaczam miską olejową

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #182 dnia: Wrzesień 19, 2010, 01:09:44 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Cytat: "szuczka"
pytanko o ile obciąć sprężyny trucka , żeby stał ciut wyżęj niż seria bo jeżdząc po dziurach i nierównościach -przód buja na starych sprężynach i zahaczam miską olejową

szuczka, ja obciąlem 1 zwój sprężyn z trucka (diesla!) i przy moim silniczku 1.6 GSi stoi 1,5-2 cm wyżej niż seria.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #183 dnia: Wrzesień 21, 2010, 12:26:53 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Mam założone z przodu sprezyny truck diesel obcięte o 2 zwoje, tył 3piórowe od karetki sklepane.
Potrzebuje jeszcze troche utwardzić przód. Myślałem o gumach do sprezyn, ale czy po wsadzeniu ich nie podniesie mi sie auto do góry?
Jeśli nie gumy to jest jeszcze jakiś inny sposób?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #184 dnia: Wrzesień 21, 2010, 12:33:30 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Amory utwardz ,a nie gumu w spreżyny :wink:

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #185 dnia: Wrzesień 21, 2010, 21:13:33 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
Marcin OBR,  możesz napisać coś o obniżeniu tylu w Swoim ATU, będę wdzięczny?
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #186 dnia: Wrzesień 22, 2010, 08:48:58 am »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Grakoz ja u siebie tyłu za wiele nie obnizyłem jak narazie .Obciołem tylko kolumienki z 4 cm ale dodałem długie pióro zrobione z głównego i nie usiadł więc musze dać do sklepania.Teraz szykuje utwardzone amorki na tył  :wink:

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #187 dnia: Październik 24, 2010, 21:05:28 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
zastanawia mnie jedno. jak sie skraca ta "wieszaki resorów?" to czy to nie bedzie wadzić o bak? skraca sie wieszaki, czy cala tą "kolumne" co jest przykrecana do budy?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #188 dnia: Październik 24, 2010, 21:07:20 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Kolumnę
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #189 dnia: Październik 24, 2010, 21:08:09 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
skraca się kolumnę, łączników nie ruszaj.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #190 dnia: Październik 24, 2010, 21:21:21 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
łacznik to te 2 plaskowniki co lacza resor z ta kolumna tak?

no dobra, ale jak skroci sie kolumne tak, no jak najnizej to przeciez resor jak bedzie pracowal to bedzie wadzil o wlew od baku. Dzisiaj tak zajrzalem z ciekawosci.

macie moze jakies fotki? :)
aha no i jeszcze lepsze, te sruby tam nie byly ruszane od nowosci ;/ od tej kolumny. Sa jeszcze zapaćkane konserwacja, czy jest sens ryzykowac? znajac zycie te sruby sie pourywaja... a naprawa pewnie bedzie niemożliwa

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #191 dnia: Październik 24, 2010, 21:33:55 pm »

Michau

  • Gość
FaZi ja tak swoje skróciłem, dla porównania z serią nie mam zdjęcia ale jak zobaczysz serie to zobaczysz o co chodzi :)

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #192 dnia: Październik 25, 2010, 17:13:08 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Ponawiam pytanie, ile jest w seryjnym ohv od podwozia do błotnika :?:  :?:  :?:
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #193 dnia: Listopad 11, 2010, 18:52:05 pm »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
Czy poldek truck diesel ma tez twardsze amory z przodu, czy tylko sprezyny?

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #194 dnia: Listopad 19, 2010, 17:44:55 pm »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
Cytat: "kuba9449"
Czy poldek truck diesel ma tez twardsze amory z przodu, czy tylko sprezyny?

 z tego co wiem tylko sprężyny, amortyzatory ma słabsze.

Ja mam natomiast pytanie z innej beczki, co można zamiast trucka diesla by poldka obniżyć i usztywnić. Sprężyn do trucka nie idzie praktycznie dostać. Przypuszczam, że ze sprężynami od Żuka sprawa wygląda identycznie.

Coraz większa bida jest z częściami, większość sklepów nawet części nie prowadzi, a te co prowadzą i tak nie mają bo w hurtowniach nie ma :/

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #195 dnia: Grudzień 28, 2010, 11:10:23 am »

Offline radzionam

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nismolonez / Dodge Hemi V8 SRT
a czy ktoś mógłbym podać mi numery tych sprężyn od Trucka Diesla, gdyz u mnie w sklepie niestety po modelu nie mogą znaleść, potrzebny im jest numer sprężyny/części..
Z góry bardzo dziekuję
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne..

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #196 dnia: Grudzień 31, 2010, 15:47:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "radzionam"
a czy ktoś mógłbym podać mi numery tych sprężyn od Trucka Diesla, gdyz u mnie w sklepie niestety po modelu nie mogą znaleść, potrzebny im jest numer sprężyny/części..
Z góry bardzo dziekuję

028345
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #197 dnia: Styczeń 01, 2011, 15:05:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Skoti"
ze sprężynami od Żuka sprawa wygląda identycznie.


Żuk to kiepski pomysł, już na trucku dieslu może być za twardo
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #198 dnia: Styczeń 01, 2011, 20:06:34 pm »

Wojtas

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Żuk to kiepski pomysł, już na trucku dieslu może być za twardo


No nie wiem sam jeżdżę na truckowskich (z diesla) i prawdę powiedziawszy mogłyby być trochę twardsze, ale to jest bardzo subiektywne odczucie więc osobiście radzę samemu się pzejechać - może w okolicy ktoś ma już zamontowane.

PS.  Używam samochodu na co dzień na nasze polskie piękne dziury + kubeł więc za miękko nie mam.

Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #199 dnia: Styczeń 02, 2011, 18:40:02 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wiem że ktoś kiedyś wkładał z przodu sprężyny od Peugeota 205 GTI, ponoć robiło to robotę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja